• Ik weet dat ik hier laat mee ben, dat ik mij dus nu pas af vraag, maar zijn Sirius en Harry geen familie van elkaar? Of beter gezegd/gevraagd, zijn James en Sirius geen familie van elkaar?

    Voor iedereen die zoiets heeft van, waarom vraag jij je dit af. Ik las vandaag een artikel over de familie Black/House of Black (wiki van Harry Potter in het Engels) en daar stond dat de meeste tovenaarsfamilies wel familiebanden hebben met deze familie. Omdat het een nogal grote tovenaarsfamilie is.

    Want dan zouden Harry en Ginny eigenlijk ook familie van elkaar zijn, volgens mij. Dan heb ik het wel over minstens achterneef of nog verder dan dat, maar toch.

    Iemand die hier ook over heeft na gedacht en zijn/haar mening/kijk/visie hier op wil delen?

    [ bericht aangepast op 16 nov 2014 - 17:10 ]

    Zijn James Potter I en Sirius Black familie van elkaar?


    Physics is awesome

    Ja ze zijn(verre) familie. Ene Charles Potter is getrouwd met een Black


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Ja ze zijn(verre) familie. Ene Charles Potter is getrouwd met een Black


    Dat zou de opa of de vader van James kunnen zijn, in theorie omdat in de boeken niet staat wie de ouders van James zijn.


    Physics is awesome

    JamesPotter schreef:
    Ja ze zijn(verre) familie. Ene Charles Potter is getrouwd met een Black


    Potter is een gewone naam. Wie weet liep er destijds nog een (inmiddels uitgestorven) familie Potter rond? Het kan ook een tak zijn waar ze niks mee te maken hebben, dus uiteindelijk ben je dan ook een familie (meer).


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Funtom schreef:
    (...)

    Potter is een gewone naam. Wie weet liep er destijds nog een (inmiddels uitgestorven) familie Potter rond? Het kan ook een tak zijn waar ze niks mee te maken hebben, dus uiteindelijk ben je dan ook een familie (meer).


    Dat kan ook. Vraag mij trouwens wel af, waarom ik er nu pas achter kwam dat de Potter familie een zuiverbloed familie/Pureblood family was tot James Potter.


    Physics is awesome

    Trouwens, ik las ook dat er misschien meer Black familieleden zijn. Want de "verbannen"(weet even niet hoe ik disowned anders moet vertalen) familieleden kunnen natuurlijk wel kinderen hebben gekregen en dus de familielijn ook voort gezet hebben. Ook al werden ze dan niet door de Black familie erkend.


    Physics is awesome

    Ryess schreef:
    Trouwens, ik las ook dat er misschien meer Black familieleden zijn. Want de "verbannen"(weet even niet hoe ik disowned anders moet vertalen) familieleden kunnen natuurlijk wel kinderen hebben gekregen en dus de familielijn ook voort gezet hebben. Ook al werden ze dan niet door de Black familie erkend.

    Onterft, waarschijnlijk.

    OT: Ik zou zeggen dat, ondanks ze familie zijn, het niet genoeg incest is om je er druk over te maken.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Alle zuivere families zijn aan elkaar verwant, zoals Sirius zelf in de Orde van de Feniks ook zegt.
    Ze zijn geen naaste verwanten, en alleen familie als je naar generaties voor hen kijkt.


    Not all those who wander are lost.

    Dunk schreef:
    (...)
    Onterft, waarschijnlijk.

    OT: Ik zou zeggen dat, ondanks ze familie zijn, het niet genoeg incest is om je er druk over te maken.


    Daar maak ik mij ook niet druk over, alleen het is wel de tweede boekenserie waar dan incest in voorkomt.


    Physics is awesome

    Phantasior schreef:
    Alle zuivere families zijn aan elkaar verwant, zoals Sirius zelf in de Orde van de Feniks ook zegt.
    Ze zijn geen naaste verwanten, en alleen familie als je naar generaties voor hen kijkt.


    Vandaar dat ik zei achterneef/nicht van elkaar of nog verder van elkaar.


    Physics is awesome

    Ik vind net dit op Tumblr:



    Plaatje is klikbaar.

    Bijhorende tekst:

    Harry Potter’s extended family:

    Charlus Potter = grandfather
    Dorea Black = grandmother
    Pollux Black = great uncle
    Cygnus and Walburga Black = First cousins once removed
    Sirius and Regulus, as well as Narcissa, Andromeda, and Bellatrix Black = second cousins
    Draco Malfoy and Nymphadora Tonks = Second cousins once removed
    Scorpius Malfoy and Teddy Lupin = Second cousins twice removed
    Cygnus Black the elder = great grandfather
    Violetta Bulstrode = great grandmother
    Sirius Black the elder (Padfoot’s grandfather) and Arcturus Black the elder = great-grand uncles
    Belvina Black = great-grand aunt
    Arcturus Black, Caracturus Burke, Callidora, Cedrella, and Charis Black = first cousins twice removed
    Arthur Weasley, Barty Crouch Sr., Longbottoms (possibly Algernon Longbottom and the father of Frank Longbottom = Second cousins once removed
    Molly Prewitt (Weasley), Bill, Charlie, Percy, Fred, George, Ron, Ginny Weasley, Frank Longbottom, and Barty Crouch Jr. = third cousins
    Neville Longbottom = if the above chain regarding the Longbottoms is correct then Neville is Harry’s third cousin once removed
    Phineus Nigellus Black = great-great grandfather
    Ursula Flint = great-great grandmother
    Millicent Bulstrode, Marcus Flint, Marvolo Gaunt, Merope Gaunt, Voldemort = Cousins/kin X-times removed

    “The Dursleys are Harry’s only living family.” –Albus Lying-Asshole-With-Too-Many-Names Dumbledore
    And Harry married his cousin.
    And even in most fanfiction which bashes Harry/Ginny Harry is still screwing one of his cousins.
    Goodnight.


    Om alle familiebanden een beetje te begrijpen:



    Bron: Klik


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ryess schreef:
    (...)

    Daar maak ik mij ook niet druk over, alleen het is wel de tweede boekenserie waar dan incest in voorkomt.

    En bij geen andere dan die boekenserie kan men discussiëren over de diepte van de incest en of dat kan of niet. :'D


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Bonafonte schreef:
    Ik vind net dit op Tumblr:



    Plaatje is klikbaar.

    Bijhorende tekst:

    (...)


    Om alle familiebanden een beetje te begrijpen:



    Bron: Klik


    In het geval van familie van moederskant had Dumbledore wel gelijk. Ik bedoel, hij zal dan vast een paar generaties terug ook familie van een tovenaar/heks/snul(squib) zijn, maar die leeft niet meer.

    En inderdaad bij al die fanficties heeft Harry een relatie met familie van hem.

    Wel grappig om het zo te zien. Maar dit is gebaseerd op dat Charlus Potter is getrouwd met Dorea Black en dat zij de ouders van James zijn, want dit is niet door J.K.Rowling bevestigd of ontkent.


    Physics is awesome

    Dunk schreef:
    (...)
    En bij geen andere dan die boekenserie kan men discussiëren over de diepte van de incest en of dat kan of niet. :'D


    Dat is waar, maar bij de andere boekenserie snap ik aan de ene kant wel hoe het kan en aan de andere kant niet.


    Physics is awesome

    Ryess schreef:
    (...)

    Dat is waar, maar bij de andere boekenserie snap ik aan de ene kant wel hoe het kan en aan de andere kant niet.

    Ja, dat komt omdat de personages het daar vaak redelijk normaal vinden.

    Anyway, blijkbaar zijn alle purebloods dus geboren uit incest. Lovely.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Dunk schreef:
    (...)
    Ja, dat komt omdat de personages het daar vaak redelijk normaal vinden.

    Anyway, blijkbaar zijn alle purebloods dus geboren uit incest. Lovely.


    Blijkbaar wel. En ik had zoiets van, je bent verliefd op je nicht of nou ja, als ik het mij goed herinner achternicht maar toch. (Heb jij het ook over Percy Jackson?)

    Ja, maar bij Scorpius twijfel ik want Draco is getrouwd met Astoria Greengrass(volbloed, neem ik aan want anders kan Scorpius geen volbloed zijn of eigenlijk wel als ze geen volbloed is maar ik twijfel of Lucius het dan goed had gevonden dat Draco met haar trouwde) dus dat kan nog geen familie van elkaar zijn.

    Daardoor sterven Blacks eerder dan een gemiddelde tovenaar/heks door de incest.


    Physics is awesome