• Ik wil al langere tijd een verhaal schrijven en het liefst dan ook echt af schrijven want dat is mij tot nu toe nog niet gelukt. Alleen heb ik een aantal ideeën voor een verhaal in mijn hoofd. Natuurlijk weet ik dat ik zelf moet kiezen, maar ik hou van al mijn ideeën en helaas heb ik geen tijd voor meer dan een verhaal.

    Onder de spoilerknoppen staat een kleine samenvatting van de verhaallijn die ik erbij heb bedacht

    1. Creatures of the night

    Vampieren en weerwolven bestaan echt, maar mensen merken hun bestaan haast niet op. Gebeurt dit wel dan wordt ervoor gezorgd dat deze mensen hun mond houden of zich niks kunnen herinneren van het voorval, door een groep/organisatie die al heel lang bestaat. Deze groep zorgt er ook voor dat de mensen worden beschermd tegen vampieren en weerwolven. Bij deze groep wordt vooral gebruik gemaakt van halfbloeden(half mens/half vampier, half mens/half weerwolf of de zeldzame half weerwolf/half vampier) en de kracht van heksen, goede heksen. De hoofdpersoon behoort tot deze groep en komt mede hierdoor in de problemen. Want haar menselijke vrienden weten niet wat ze is en in de wereld waar ze thuis hoort, wordt ze gezien als een minderwaardig iemand.

    De titel verwijst naar vampieren, weerwolven en de halfbloeden die vooral in de nacht hun leven leiden.


    2. Fanfictie HP nieuwe generatie
    Het zoveelste over de nieuwe generatie van Harry Potter zoals James Sirius Potter. De hoofdpersoon is in gedeeld bij Griffoendor waar ook haar broer zit, ze heeft vriendinnen gemaakt en haar beste vriend zit ook in deze afdeling. Maar na jaren lange twijfel besluit ze om de sorteerhoed om raad te vragen omdat ze denkt dat ze in Ravenklauw thuis hoort. Vooral als haar vriendinnen, beste vriend en broer haar het gevoel geven dat ze haar niet meer zien staan. Dan gebeurt er iets vreselijks, ze kan er niks aan doen en wordt geconfronteerd met een andere kant van zichzelf. Als ze dan ook nog een grote ontdekking doet, lijkt haar wereld in te storten. Zullen haar dierbaren voor haar klaar staan of zullen zij ook een monster in haar zien?

    Ik weet nog niet of ik de Nederlandse namen en termen ga gebruiken of de Engelse.

    Ik heb nog geen titel voor deze verhaallijn


    3. I'm just a girl
    Na jarenlang bij Aimee gewoond te hebben, wordt de vader van Luna door de politie gevonden. Na aansporing van Aimee besluit Luna bij hem te gaan wonen, weg van de plek waar ze hele nare herinneringen heeft, maar ook hele mooie. Dan komt ze terecht bij haar vader die op een plek woont waar een grote groep mensen of beter gezegd wezens hun geheim proberen te houden. Totdat blijkt dat zij het hart heeft gestolen van een van hen. Ze besluiten haar te vertrouwen en haar hun geheim te vertellen. Zal zij ook haar geheim vertellen en wat zij al weet over de wezens die zij hun vijanden noemen?

    Fanfictie met de wolfpack van Twilight, de vampieren komen af en toe ook voor in het verhaal en zij hebben meer een bijrol.

    De titel verwijst er naar dat Luna juist niet zomaar een meisje is, maar dat ze dit niet snel door heeft.


    4. Morbia
    Morbia, het land der draken. Het land dat zo gehaat wordt door Dae, wie altijd is vertelt dat haar moeder is gestorven door een draak en daarna op gegeten. Door toeval komt ze in het land terecht wat ze zo haat, alleen beseft zij zich dit niet meteen. Zij kan de inwoners van dit land niet begrijpen, zelfs niet de gene die haar heeft gered en heeft geholpen. Dae wil doen wat haar altijd geleerd is, iedere draak die ze tegen komt dood maken. De inwoners van het dorp waar ze terecht komt, snappen haar niet. Waarom zou ze hun draken haten? Zij hebben haar nooit iets misdaan. En dan komt het nieuws dat ze nooit meer kan terug keren naar het land waar ze is op gegroeid. Het breekt haar hart omdat haar vader daar nog is en ze vreest dat er iets met hem zal gebeuren. Als er dan iets met hem gebeurd, staat ze voor een keuze. Haar vader proberen te redden met de kans dat ze zelf dood gaat en haar vader niet kan redden of in Morbia blijven.

    Morbia is de voorlopige titel van deze verhaallijn, dit kan nog veranderen.


    5. The Wrong Time
    "Je bent alles wat ik wil in een jongen, echt waar"
    "Waarom haat jij mij dan?"
    "Omdat je kwam op de verkeerde tijd in mijn leven"
    "Hoe bedoel je? Ik begrijp je niet"
    "Je leek perfect, te mooi om waar te zijn en toen zei je die woorden waardoor je alles verpestte"
    ''Welke woorden?"
    "Ik kan het je niet vertellen"
    "Waarom niet? Ik heb het recht om te weten waarom jij mij zo haat"
    ''Ze hebben hem vervangen voor jou en ze gaan gewoon door met hun leven"
    "Wie is hem en wie zijn ze?"

    Hij kwam op de verkeerde tijd in mijn leven. Hij was als een klein wonder na de ellende en toen maakte hij mijn ellende alleen maar erger.
    Kan je iemand haten om een reden waar hij zelf niks aan kan doen? Ik blijkbaar wel.


    6. Engelen en demonen
    Mijn beste vriend is voorbestemd voor iets groots, tenminste dat zegt hij zelf. Voor mij is hij gewoon mijn beste vriend die ik veel minder vaak zie, omdat hij voorbestemd is. In de meeste verhalen en films is er een held, iemand die alles en iedereen redt en dat is nu mijn beste vriend. Terwijl ik alleen achter blijf, red hij de wereld. Ik wil hem steunen en trots op hem zijn, maar ik zie hem zo weinig dat het mij niet zou verbazen als hij mij al vergeten is.

    Sera is de beste vriendin van de held, zij is een van de mensen die hij achter laat om de wereld te redden. Want de beste vriendin van een held zijn heeft niet alleen voordelen.

    De held in dit verhaal is een halfbloed (half engel/half demon) die voorbestemd is om de wereld te redden. Een wereld waarin engelen en demonen bestaan, alleen zijn ze niet zo als de meeste mensen denken. Omdat zij ook relaties hebben met mensen worden er ook andere halfbloeden geboren, half mens/half engel en half mens/half demon. Een halfbloed die behoort tot de engelen en de demonen wordt door beide uit gespuugd. Hij is een schande voor zijn soort (demon en engel) want hij bezit het goede en het kwade. Tenminste voor de engelen die enkel het goede in mensen zien en de demonen die enkel het kwade in mensen zien.

    Titel ga ik waarschijnlijk nog veranderen.


    Gelieve de verhaal ideeën/verhaallijnen niet gebruiken voor een verhaal van jezelf!

    [ bericht aangepast op 25 nov 2014 - 18:57 ]

    Welke verhaallijn spreekt jou het meeste aan?

    5.6% (1 stem)
     
    Creatures of the night

    22.2% (4 stemmen)
     
    Fanfictie HP nieuwe generatie

    5.6% (1 stem)
     
    I'm just a girl

    22.2% (4 stemmen)
     
    Morbia

    27.8% (5 stemmen)
     
    The Wrong Time

    16.7% (3 stemmen)
     
    Engelen en demonen


    Physics is awesome

    Zes ideeën? Pff ik kan er niet eens één bedenken.
    Ik vind Morbia wel leuk klinken omdat het over draken gaat ^^. En The Wrong Time klinkt ook wel interessant maar de beschrijving is een beetje te vaag om zeker te kunnen zeggen dat het me wel iets lijkt.

    I'm just a girl for sure.
    Wil je me een berichtje sturen als die ooit online komt?


    Firm believer of all that is magic

    Griffiths schreef:
    Zes ideeën? Pff ik kan er niet eens één bedenken.
    Ik vind Morbia wel leuk klinken omdat het over draken gaat ^^. En The Wrong Time klinkt ook wel interessant maar de beschrijving is een beetje te vaag om zeker te kunnen zeggen dat het me wel iets lijkt.


    Ik wil je wel meer vertellen, maar ik ben bang dat ik te veel verklap en het niet meer leuk is om het verhaal te lezen als ik hem echt ga schrijven, zeg maar.

    Als je toch wil weten, dan vertel ik het je natuurlijk graag.


    Physics is awesome

    Aidan schreef:
    I'm just a girl for sure.
    Wil je me een berichtje sturen als die ooit online komt?


    Als ik die ooit online zet dan stuur ik je zeker een berichtje.


    Physics is awesome

    Griffiths schreef:
    Zes ideeën? Pff ik kan er niet eens één bedenken.
    Ik vind Morbia wel leuk klinken omdat het over draken gaat ^^. En The Wrong Time klinkt ook wel interessant maar de beschrijving is een beetje te vaag om zeker te kunnen zeggen dat het me wel iets lijkt.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Croyance schreef:
    (...)


    The Wrong Time - meer informatie(best heftig, vind ik)
    Jade Cassidy is gebroken nadat haar neef Jack Murray is gestorven aan kanker want naast haar neef was hij ook haar beste vriend. Terwijl haar familie en vriendengroep probeert verder te gaan met hun leven, lijkt Jade's wereld nog steeds stil te staan. Dan komt er wat leven in de brouwerij dankzij Nathan, beter bekend als Nate en zijn ouders die komen wonen vlakbij de plaats waar Jade woont. Jade ontmoet Nate op de eerste schooldag van het nieuwe jaar, hij is de jongen van haar dromen totdat hij vertelt dat hij kanker heeft overwonnen. Van droomjongen verandert hij in een nachtmerrie want Jade hoopte dat Jack kanker ook zou overwinnen. Haar vriendengroep begrijpt er niets van omdat zij niet hebben gehoord dat Nate kanker heeft overwonnen. Zij haar hem, omdat ze niet kan begrijpen waarom hij wel en Jack niet.

    Uiteindelijk redt ze hem als ze gewond op straat vind, maar de vraag is of Jade nog te redden is. Want als haar vrienden en broer zeggen dat zij Nate heeft verwond, flipt ze en dreigt om zelfmoord te plegen om bij Jack te komen.


    Physics is awesome

    Ryess schreef:
    (...)

    The Wrong Time - meer informatie(best heftig, vind ik)
    Jade Cassidy is gebroken nadat haar neef Jack Murray is gestorven aan kanker want naast haar neef was hij ook haar beste vriend. Terwijl haar familie en vriendengroep probeert verder te gaan met hun leven, lijkt Jade's wereld nog steeds stil te staan. Dan komt er wat leven in de brouwerij dankzij Nathan, beter bekend als Nate en zijn ouders die komen wonen vlakbij de plaats waar Jade woont. Jade ontmoet Nate op de eerste schooldag van het nieuwe jaar, hij is de jongen van haar dromen totdat hij vertelt dat hij kanker heeft overwonnen. Van droomjongen verandert hij in een nachtmerrie want Jade hoopte dat Jack kanker ook zou overwinnen. Haar vriendengroep begrijpt er niets van omdat zij niet hebben gehoord dat Nate kanker heeft overwonnen. Zij haar hem, omdat ze niet kan begrijpen waarom hij wel en Jack niet.

    Uiteindelijk redt ze hem als ze gewond op straat vind, maar de vraag is of Jade nog te redden is. Want als haar vrienden en broer zeggen dat zij Nate heeft verwond, flipt ze en dreigt om zelfmoord te plegen om bij Jack te komen.


    Oké dan ben ik toch voor The Wrong Time. Maar ik heb al gestemd voor Morbia, haha.
    Dat is echt een mooi idee.

    Griffiths schreef:
    (...)

    Oké dan ben ik toch voor The Wrong Time. Maar ik heb al gestemd voor Morbia, haha.
    Dat is echt een mooi idee.


    In mijn hoofd tel ik dan wel een stem bij The Wrong Time en trek ik er een van Morbia af.

    Dankjewel, het lijkt mij vrij heftig om te schrijven, maar ook heel mooi.


    Physics is awesome

    The Wrong Time klinkt erg interessant, ik zou voor die gaan! ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Sablier schreef:
    The Wrong Time klinkt erg interessant, ik zou voor die gaan! ^^


    Heb je de extra informatie gelezen? (Ik vraag het even, omdat andere mensen de eerste samenvatting vaag vonden)

    Als het zo blijft dan ga ik voor die.


    Physics is awesome

    Ryess schreef:
    (...)

    Heb je de extra informatie gelezen? (Ik vraag het even, omdat andere mensen de eerste samenvatting vaag vonden)

    Als het zo blijft dan ga ik voor die.


    Yup. ^^ Maar ik vond het eerlijk gezegd door de eerste samenvatting heel erg interessant. Het was juist lekker mysterieus toen. ;p


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Sablier schreef:
    (...)

    Yup. ^^ Maar ik vond het eerlijk gezegd door de eerste samenvatting heel erg interessant. Het was juist lekker mysterieus toen. ;p


    Dat vond ik ook want daarin verklap ik nog niet zoveel.

    Maar Griffiths en Croyance vonden het vaag dus vandaar de tweede samenvatting en ik heb gelukkig nog niet alles verklapt.


    Physics is awesome

    Ik vond het ook wel erg interessant klinken zonder de uitleg er bij, hoor. Het was alleen lastig om te zeggen of ik het ook echt leuk zou vinden voor een verhaal, omdat het van alles had kunnen zijn. Persoonlijk hou ik namelijk niet zo van vampieren, dus ik had nooit voor dat verhaal gekozen als die er in voor kwamen. Maar nu ik weet dat dat niet het geval is, kan ik zeker weten dat ik het een leuk idee vind.
    De vaagheid van de inleiding vond ik juist wel leuk (:

    Griffiths schreef:
    Ik vond het ook wel erg interessant klinken zonder de uitleg er bij, hoor. Het was alleen lastig om te zeggen of ik het ook echt leuk zou vinden voor een verhaal, omdat het van alles had kunnen zijn. Persoonlijk hou ik namelijk niet zo van vampieren, dus ik had nooit voor dat verhaal gekozen als die er in voor kwamen. Maar nu ik weet dat dat niet het geval is, kan ik zeker weten dat ik het een leuk idee vind.
    De vaagheid van de inleiding vond ik juist wel leuk (:


    Ik heb een zwak voor vampieren, fantasie wezens in het algemeen. Maar ik snap wel dat niet iedereen daar van houdt.

    Gelukkig maar, dat was ook de bedoeling, die vaagheid.

    Zes ideeën zijn wel veel, maar ik bedenk ze niet achter elkaar. Er zit wel wat tijd tussen.


    Physics is awesome


    Update:
    Waarschijnlijk ga ik twee van de ideeën hier echt uit werken. The Wrong Time, omdat ik denk dat het echt mooi kan worden als ik het goed uit werk en eraan blijf schrijven uiteraard. Het gaat soms wel moeilijk worden, maar ik zie het als een uitdaging.

    En waarschijnlijk I'm just a girl. Het heeft niet zoveel stemmen gekregen, ik weet het maar toch wil ik dit verhaal graag schrijven.


    Physics is awesome