• Na de kerstvakantie moet ik een presentatie geven, en ik wil mijn onderwerp houden over verschillende vormen van communicatie.
    Het moet een creatieve presentatie zijn, ik mag niet alleen vertellen. Daarom ga ik een stukje muziek laten luisteren, twee dansfragmenten, wil iets beeldends doen (waarschijnlijk iets met foto's) en wil iets verhalend duidelijk maken. Nu is een van de criteria dat ik een metafoor in mijn presentatie moet verwerken.

    Aangezien mijn presentatie over communicatie gaat, en de balans tussen de verschillende vormen, zou ik t leuk vinden als ik ook een metafoor kan bedenken dat betrekking heeft op communicatie. Zelf verzinnen ben ik niet echt een kei in, vooral omdat -ook na een aantal definities gelezen te hebben- ik nog steeds niet helemaal duidelijk heb wat een metafoor precies is. Is het tzelfde als een spreekwoord of gezegde? Is "je kunt niet niet communiceren" dan een metafoor? I don't know.
    Maargoed. Ik ben dus aan het denken hoe ik deze metafoor vorm kan geven, wélke metafoor ik moet kiezen/verzinnen en of dat te maken kan hebben met communicatie. Hebben jullie misschien ideeën? c:


    Inspiration can hit you any time

    Iets met dat mensen alleen nog maar kunnen communiceren via social media (lees: facebook, whatsapp, twitter en ook snapchat en instagram) en het niet meer in het echt ''kunnen'' (lees: fatsoenlijk Nederlands)


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales