• Vandaag is bij mij geconstateerd (WOOW, IK KLINK WEL SLIM) dat ik Dwangneurose heb. Eerst dachten ze dat ik schizofrenie had, maar het bleek dan toch maar dwangneurose te zijn. Ik heb wat informatie op wikipedia opgezocht. komt ie:

    De obsessief-compulsieve stoornis (OCS) is een psychische aandoening die in het DSM-IV is gecategoriseerd als angststoornis. De oude naam van de aandoening is dwangneurose. OCS komt in verschillende vormen voor, maar het meest voorkomende kenmerk is een obsessieve drang om bepaalde handelingen uit te voeren, die rituelen worden genoemd. De OCS-patiënt voert deze handelingen (compulsies) uit als reactie op dwangmatige gedachten (obsessies). Voor anderen lijken deze handelingen overbodig en zij hebben ook geen oog voor de details, maar voor de patiënt zijn deze handelingen van vitaal belang en moeten volgens een bepaald patroon worden uitgevoerd om vermeende nadelige gevolgen te voorkomen. Voorbeelden zijn het zeer vaak controleren of een deur gesloten is of het overmatig vaak wassen van de handen (smetvrees, niet te verwarren met de specifieke mysofobie).

    eehhh, ja?
    Sorry, maar ik moest het gewoon even kwijt aan iemand (:


    rules don't stop me

    Ik heb dat ook een beetje x] Als mijn ene voet op een randje van de stoeptegel is geweest, moet de andere daar ook op. Of met gekleurde tegels xD


    Your make-up is terrible

    Heb
    jij
    dwangneurose? : o


    I recycle my thoughts.

    Heb
    jij
    dwangneurose? : o

    Ja, dat stelde zo'n ventje vandaag op school vast. Maar mama weet het nog niet. Want ze weet ook niet dat ik naar die vent ga.


    rules don't stop me

    (...)
    Ja, dat stelde zo'n ventje vandaag op school vast. Maar mama weet het nog niet. Want ze weet ook niet dat ik naar die vent ga.

    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
    WAAROM WIST IK DAT NIET. NU MOETEN WE NAAR DE MAC! : o


    I recycle my thoughts.

    Oo, maar soms heb ik dat ook van mijn handen.
    Ik was zelfs mijn handen als ik aan het computerscherm ben geweest of aan het tv scherm! Omgod, klinkt dom, maar kan da nie verdragen ! xD


    Reaching for something in the distance_

    (...)
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
    WAAROM WIST IK DAT NIET. NU MOETEN WE NAAR DE MAC! : o



    IDD!


    rules don't stop me

    aah ik heb da overlaatst op tv gezien. Zo'n reality programma. Over een vrouw die dat héél er had en om de honden eten te geven deed die 3 uur enzo. Want die dacht als ze haar rituelen niet goed en nauwkeurig deed dan dacht ze dat iemand die haar dierbaar was , zou dood gaan.


    And all the girls in the front row scream your name.

    Ik heb da lik van die deuren, ik controleer wel 20 keer of iedere deur gesloten is xD


    What you see, is what you get.

    Maar dwangneurose houdt toch in dat je jezelf dwingt iets te doen omdat je anders denkt dat er iets vreselijks gaat gebeuren?
    Ik denk dat als je bijvoorbeeld de deur persé dicht moet hebben dat je dan gewoon last hebt van perfectie :')


    I recycle my thoughts.

    Sommige mensen zijn vanuit zichzelf heel precies en alles moet er heel goed uitzien. Boeken moeten recht op de plank staan en de stoelen netjes tegen de tafel aan, elke keer als het scheef ligt of niet recht staat wordt het weer goed gelegd of gezet. Het lastige voor deze mensen is, dat ze niet zomaar dat boek neer kunnen leggen terwijl ze eigenlijk geen tijd hebben om het recht te leggen. Zomaar spontaan iets doen is er niet bij want het moet eerst goed geregeld zijn. Voor vele is dat dwangmatige in hun karakter niet lastig (soms alleen maar handig, je zult je spullen nooit kwijt raken want alles heeft een vaste plaats) maar voor sommige kan het grote problemen geven.

    Iemand met een dwangmatig karakter kan op momenten dat hij onder druk staat nog dwangmatiger worden. Op die momenten is de kans groot dat er een dwangstoornis wordt ontwikkeld. Ook deze ontwikkeling loopt heel geleidelijk. Mocht er een overgang zijn van een dwangmatig karakter naar een dwangstoornis en kan die persoon niet meer op een normale manier sociaal functioneren, dan spreekt men van Obsessief-Compulsieve persoonlijkheidsstoornis.


    Internet is mooi


    rules don't stop me

    Maar dwangneurose houdt toch in dat je jezelf dwingt iets te doen omdat je anders denkt dat er iets vreselijks gaat gebeuren?
    Ik denk dat als je bijvoorbeeld de deur persé dicht moet hebben dat je dan gewoon last hebt van perfectie :')



    Iddd. Laatst viel Ziggy bijna van de bank, maar ik moest toch eerst het tafeltje recht zetten voordat ik mijn 1-jarige broertje kon redden van de dood.
    DE TAFEL MOEST RECHT STAAN! ECHT, IK ZWEER HET! HET KON NIET ANDERS.


    rules don't stop me

    Daar snap ik geen hond van maarja :'D


    I recycle my thoughts.

    Het komt erop neer dat je bijv. eerst de tafel recht moet zetten voordat je iemand uit het vuur red. Voor die persoon is het gewoon belangrijk dat de tafel recht staat, want ze kunnen er niet tegen dat de tafel scheef staat. Het is een soort van ritueel.


    rules don't stop me

    Mah ja snap ik :'). Hoe kom je ervan af? Door veel naar de mac te gaan :'D?


    I recycle my thoughts.

    Mah ja snap ik :'). Hoe kom je ervan af? Door veel naar de mac te gaan :'D?


    ZOIETS JA!

    Nee, ik weet het eigenlijk niet. Medicijnen? Volgens mij zijn er ook cursussen voor. Bah, dat wil ik niet. Dan loop ik nog liever de rest van m'n leven mezelf te dwingen dan op cursus te gaan


    Graptjuh.


    rules don't stop me