• Vandaag is bij mij geconstateerd (WOOW, IK KLINK WEL SLIM) dat ik Dwangneurose heb. Eerst dachten ze dat ik schizofrenie had, maar het bleek dan toch maar dwangneurose te zijn. Ik heb wat informatie op wikipedia opgezocht. komt ie:

    De obsessief-compulsieve stoornis (OCS) is een psychische aandoening die in het DSM-IV is gecategoriseerd als angststoornis. De oude naam van de aandoening is dwangneurose. OCS komt in verschillende vormen voor, maar het meest voorkomende kenmerk is een obsessieve drang om bepaalde handelingen uit te voeren, die rituelen worden genoemd. De OCS-patiënt voert deze handelingen (compulsies) uit als reactie op dwangmatige gedachten (obsessies). Voor anderen lijken deze handelingen overbodig en zij hebben ook geen oog voor de details, maar voor de patiënt zijn deze handelingen van vitaal belang en moeten volgens een bepaald patroon worden uitgevoerd om vermeende nadelige gevolgen te voorkomen. Voorbeelden zijn het zeer vaak controleren of een deur gesloten is of het overmatig vaak wassen van de handen (smetvrees, niet te verwarren met de specifieke mysofobie).

    eehhh, ja?
    Sorry, maar ik moest het gewoon even kwijt aan iemand (:


    rules don't stop me

    Mah ik vind het maar eng. Straks begin je jezelf in pastijtjes te stoppen omdat je jezelf dwingt :'D


    I recycle my thoughts.

    Mah ik vind het maar eng. Straks begin je jezelf in pastijtjes te stoppen omdat je jezelf dwingt :'D


    Echt wel. Maar het zijn kleinere dingen. Zoals het rechtzetten van tafels, als je een lantaarnpaal ziet die aanraken, traptreden tellen, niet op de lijntjes tussen te stoeptegels gaan staan.

    Dat soort dingen.
    De dingen waar ik mee kamp zijn:

    traptreden tellen, tafels/stoelen/banken rechtzetten, deuren dicht doen, alles moet perfect netjes staan en nog een paar dingen.


    rules don't stop me

    ik kijk ook altijd of de deur van de wc dicht is anders kan ik me niet ontspannen :O
    En de schoenen van me broertje moeten altijd zo staan dat ik ze niet kan zien

    Heel vaag ik laat me ook ff controleren xD


    Michael Jackson: dance, sing and rest in peace!

    ooh; dat lijkt me echt vervelend!
    maar heb je ook dan zo'n stem in je hoofd die dat zegt ofzo?
    iemand hier op Q heeft dr ook een quiz over, best goede al zeg ik het zelf. b]A[/b


    it's cool to know nothing.

    ooh; dat lijkt me echt vervelend!
    maar heb je ook dan zo'n stem in je hoofd die dat zegt ofzo?
    iemand hier op Q heeft dr ook een quiz over, best goede al zeg ik het zelf. b]A[/b


    HAHA!
    Die quiz is van mij (:
    dankje.
    ik voel me zeer vereerd.
    maar ik hoor niet echt een stem in mijn hoofd ofzo, het is gewoon. ik zeg het tegen mezelf zeg maar. Maar in die tijd dat ik die quiz maakte, had iemand tegen mij gezegd dat je dan een stem in je hoofd hoort. Blijkbaar niet dus.

    (:


    rules don't stop me

    (...)

    HAHA!
    Die quiz is van mij (:
    dankje.
    ik voel me zeer vereerd.
    maar ik hoor niet echt een stem in mijn hoofd ofzo, het is gewoon. ik zeg het tegen mezelf zeg maar. Maar in die tijd dat ik die quiz maakte, had iemand tegen mij gezegd dat je dan een stem in je hoofd hoort. Blijkbaar niet dus.

    (:


    ooh; het is nog degene die ik bedoelde ook! XD
    nou ik vind hem dus goed!^^
    maar back to dwangneurose; k hoop niet dat het je hele leven in neemt; &je dr snel vanaf komt!


    it's cool to know nothing.

    Kheb dat waarschijnlijk ook ;]


    The sag in my swag <3