• Ik ben bezig met een script voor school, maar om mijn karakter zo echt mogelijk te laten lijken heb ik jullie hulp nodig. Zouden jullie vragen kunnen sturen gericht aan Nina - mijn hoofdpersonage - die ik dan kan antwoorden om haar zo te verbeteren?

    In het kort
    Nina von Dante is 17 jaar, ze leeft in [no name yet] wat een distopie - tegengestelde van een utopie. Deze stad is in verschillende secties verdeeld en elke sectie staat voor een bepaalde leeftijdscategorie. Je gaat dus alleen maar om met die leeftijdscategorie voor je hele leven tot dat je in de doden sectie komt waar iedereen rond dwaalt als een een geest en omdat er maar een bepaald aantal mensen per sectie mogen leven wordt deze eens in de zoveel maanden geleegd. Er is ook een sectie waar alle "mislukkingen" gedumpt worden - criminelen, zieken etc.

    Ask away (: als je meer wilt weten over het verhaal, moet je het maar even laten weten.

    Dit is trouwens hoe ik Nina me voor stel, als enige in de Stad heeft ze witte haren en groene ogen, de rest hebben bruine haren en blauwe/bruine ogen.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Blitzen schreef:
    Voel je je serieus beinvloed door het brainwash gebeuren?

    Btw als ik te diep ga vragen moet je het zeggen, ik wil het niet te moeilijk maken voor je.

    Het is lastig om het te weerstaan, want je krijgt elke week drie uur lang iets in je hoofd gestouwd en dat al je hele leven lang en daar houdt het niet bij op. Overal waar je komt; op school, in de straten, in de winkels etc. wordt je hoofd volgestouwd met propaganda, ik weet niet eens meer of ik wel met een heldere blik op alles kan kijken, maar ik probeer het zo veel mogelijk te weerstaan, omdat ik geen minion van The Ring wil worden, ik wil mezelf blijven, voor zover dat mogelijk is.

    Des te dieper, des te beter, anders krijg je van die vragen van "wat is je fav. kleur" ook belangrijk, maar dan krijgt je personage nog steeds niet echt diepte.

    Frosty schreef:
    Wat vindt je van het feit dat je anders bent dan anderen?

    Lastig, maar aan de andere kant ook wel weer fijn. Soms zou ik willen dat ik mee ging in de massa en precies hetzelfde was als ieder ander, maar wat is daar nou aan? Nu heb ik op z'n minst een eigen uiterlijk, maar goed... ik onderga dan ook de consequenties daarvan.

    Cissy schreef:
    Geloof je in iets buiten deze wereld?

    Ja, zoals ik al eerder uitgelegd heb weet ik zeker dat er nog iets anders is dan alleen deze wereld, dat moet wel.

    Bedankt iedereen! Het helpt echt om mijn personage beter te leren kennen, dus stel vooral meer vragen! Het hoeven trouwens niet alleen maar diepe vragen te zijn, het mag overal over gaan.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ben je een avond- of ochtendmens?

    Kan je goed voor jezelf opkomen? Voel je je snel bedreigd?

    [ bericht aangepast op 29 dec 2014 - 20:28 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Incendium schreef:
    Ben je een avond- of ochtendmens?

    Kan je goed voor jezelf opkomen? Voel je je snel bedreigd?

    Voornamelijk avond, ik kan opblijven tot twee uur en dan ben ik ook het meest productief, hoewel ik 's ochtends ook wel actief kan zijn, maar dat komt niet heel vaak voor.

    Ja, er zijn niet veel mensen die directe confrontatie met me opzoeken, maar als ik een scheldwoord naar mijn hoofd toegesmeten krijgt, dan maak ik het ook duidelijk dat ik daar niet van gediend ben. Het is echter wel zo dat ik me sneller beledigd voel, ook als iemand me een keer niet beledigd vat ik dingen al snel verkeerd op. Dus ja, ik voel me best snel bedreigd en ik hou iedereen dan ook liever op een afstandje.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Heb je geen mensen die normaal naar je kijken en waar je goed mee omgaat?
    Zo nee, hoe vind je het om altijd op jezelf te zijn?

    Chocolade of chips?
    dag of nacht?
    Zomer of winter?
    Bier of wijn?
    one night stands of vaste relatie?

    Vaak vul ik zo'n soort vragenlijst in voor mijn personage. Staan er n hoop online.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2014 - 21:43 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Wie is je beste vriend/vriendin?

    Ben je ooit al eens verliefd geweest?

    Wat zou je ideale Kerstcadeau zijn?

    Hou je van teddyberen?

    Heb je een huisdier/zou je er graag één willen? (En welk dier dan?)

    Wat is je favoriete film en waarom?


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Gwych schreef:
    Heb je geen mensen die normaal naar je kijken en waar je goed mee omgaat?
    Zo nee, hoe vind je het om altijd op jezelf te zijn?

    Jawel, gelukkig zijn er een paar die het niks kunnen schelen dat ik anders ben. Waaronder mijn beste vriendin Kathy, maar ik vind het sowieso niet zo erg om alleen te zijn, ik ben het wel gewend, maar natuurlijk is het altijd fijn om vrienden te hebben waar je op terug kan vallen.

    tubbietoost schreef:
    Chocolade of chips?
    dag of nacht?
    Zomer of winter?
    Bier of wijn?
    one night stands of vaste relatie?

    Vaak vul ik zo'n soort vragenlijst in voor mijn personage. Staan er n hoop online.

    Chocolade, maar ik ben niet zo van de snacks.

    Nacht.

    Beide, maar ik denk dat ik toch voor zomer ga, want ik heb het niet zo op kou.

    Bier, maar af en toe een wijntje is op zich ook wel lekker, als het maar de goede is. Hoewel ik eigenlijk nog geen alcohol mag drinken, maar goed, een beetje de regels overtreden moet toch kunnen?

    One night stands, ik hou er niet van om me aan iemand te hechten.

    Ja klopt wel, alleen die zijn niet echt aangepast aan jouw verhaallijn, dat is soms wel fijn.

    katl1 schreef:
    Wie is je beste vriend/vriendin?

    Ben je ooit al eens verliefd geweest?

    Wat zou je ideale Kerstcadeau zijn?

    Hou je van teddyberen?

    Heb je een huisdier/zou je er graag één willen? (En welk dier dan?)

    Wat is je favoriete film en waarom?

    Kathy! De meest gestoorde, maar geweldige persoon op aarde.

    Niet echt... denk ik, iedereen heeft wel eens een crush gehad, maar echt verliefd? Nee, dat niet.

    Geen kerst te hoeven vieren, geloof me kerst hier wil je niet meemaken. Dan krijg je in plaats van één keer per week, twee dagen non stop te horen hoe geweldig en perfect de samenleving is waar we nu in leven en daarna krijgen we een boek over onze samenleving wat we verwacht worden om te gaan lezen en ons in te verdiepen. Top.

    Wie niet?

    Ik heb een zwarte kat, genaamd Lodewijk en hij is geweldig, ik zou mijn leven voor hem geven.

    Films? De enige films die ik ken zijn "propoganda films". Ik heb wel eens gehoord dat er ooit films waren die men gebruikte als entertainment, maar dat is vast al heel lang geleden.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    hoe zou je willen uitbreken?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Heb je wel eens je familie ontmoet of mag dit niet?
    Op welke leeftijden ga je naar een andere sectie? En wat was je favoriete sectie tot nu toe


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Is er ook een maximum leeftijd, waarna je sowieso naar de doden sectie moet?

    Weten jullie dat deze sectie er is of weet je dit pas als je er bent?

    Kan je anderen vertrouwen of moet je opletten met wat je zegt?


    What would Emma do?

    Blitzen schreef:
    hoe zou je willen uitbreken?

    Uitbreken? Dat idee kan je gelijk uit je hoofd zetten, er is hier geen uitbreken, niet in deze wereld. We worden omgeven door meters dikke muren en iedereen heeft een chip waarmee hij of zij in de gaten gehouden wordt. Je breekt hier niet uit, je overleeft hier alleen.

    Emrys schreef:
    Heb je wel eens je familie ontmoet of mag dit niet?
    Op welke leeftijden ga je naar een andere sectie? En wat was je favoriete sectie tot nu toe

    Omdat iedereen in zijn eigen leeftijdssectie zit, heb ik mijn familie nooit ontmoet. Niemand heeft dat. Vanaf jongs af aan wordt je verzorgd door werksters - of slaven zoals ik ze noem - uit The Ring, die compleet gehersenspoeld zijn en dat ook bij jou proberen te doen. Als ze er niet mensenlijk uit zouden zien, zou je zeggen dat het robots waren.

    Sectie 1: Baby’s in de buik en zwangere vrouwen, na geboorte gaat vrouw weer terug naar de sectie waar ze bij hoort.
    Sectie 2: Vanaf geboorte tot aan 11 jaar.
    Sectie 3: Vanaf 12 jaar tot en met 18.
    Sectie 4: Vanaf 18 tot en met 28.
    Sectie 5: Vanaf 29 tot en met 45.
    Sectie 6: Vanaf 46 tot en met 65.
    Sectie 7: Vanaf 66 tot en met 80.
    Sectie 8: Sectie van de dode.
    Sectie 9: Sectie van de afgestoten.

    Ik heb geen favoriete sectie, maar als ik er toch een zou moeten kiezen dan zou het deze zijn; sectie drie. Dit is de eerste sectie waar ik niet compleet alleen ben en er mensen zijn die met me om willen gaan, ook al is dat aantal beperkt.

    StephenFry schreef:
    Is er ook een maximum leeftijd, waarna je sowieso naar de doden sectie moet?

    Weten jullie dat deze sectie er is of weet je dit pas als je er bent?

    Kan je anderen vertrouwen of moet je opletten met wat je zegt?

    Ja, na je tachtigste ga je dood en dan kom je in de sectie van de doden terecht.

    Nee, we krijgen hier uitgebreide lessen over om ons zogenoemd "voor te bereiden" op alles wat er komen gaat, maar we krijgen vrijwel niks te weten over de sectie van de afgestotenen alleen dat je daar moet zien te overleven in de meest barbarische omstandigheden die je ooit tegen zult komen.

    Je moet opletten wat je zegt, zodra The Ring vermoed dat je een complot tegen hen probeert te spannen, wordt je verbannen naar de sectie van de afgestonenen, dan ben je van de ene op de andere dag weg en zal niemand meer over je spreken. Ik vraag me eigenlijk nog steeds af hoe ze weten wat je allemaal doet, maar ik heb een vermoeden dat er overal camera's hangen, alleen heb ik die nog niet gevonden.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Aangezien Kerst gevierd wordt, veronderstel ik dat het systeem christelijk is? Hoe sta je tegenover geloof?

    Blijf je je hele leven alleen of is er een mogelijkheid om een echt gezin te stichten?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Zoiets las ik laatst ook op een andere site. Het is echt een vreselijke goede manier om personages beter uit te werken.
    Ik zat me toen al af te vragen of dit op de een of andere manier niet iets 'vasts' op Q zou kunnen worden waarin personages worden geïnterviewd. :p

    In een soort story ofzo, net als bij Q'ers. ^^
    Dat is een slecht verpakte vraag of je daaraan zou willen meewerken, haha. :"D

    [ bericht aangepast op 30 dec 2014 - 9:46 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wat je ook heel hard zal helpen is dit: Hoe een personage ontwikkelen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Firth schreef:
    Aangezien Kerst gevierd wordt, veronderstel ik dat het systeem christelijk is? Hoe sta je tegenover geloof?

    Blijf je je hele leven alleen of is er een mogelijkheid om een echt gezin te stichten?

    Nu zie ik al dat er iets niet klopt omdat ik in een vraag eerder gezegd heb dat geloven niet worden toegestaan oops
    We hebben ooit lessen gekregen over andere geloven en wat ik eerder "kerst" heb genoemd is officieel geen kerst - hoewel ik vermoed dat het er sterk van afgeleid is - maar zo noem ik het maar even om jullie het te laten begrijpen. Het systeem is niet christelijk, maar ook geen ander geloof ook al lijkt de kerst die wij vieren op de christelijke kerst, maar dat is dan ook het enige. Ik zelf denk dat een geloof je kan helpen om sterk te blijven, dus ik heb er geen problemen als iemand in een geloof geloofd, alleen heb ik er zelf niks mee.

    Er is de mogelijkheid om een gezin te stichten, je moet zelfs. Uiteindelijk wordt je gedwongen om een gezin te stichten en jezelf voort te planten zodat de samenleving kan blijven bestaan. Als je na sectie vier nog niemand gevonden hebt om je leven mee te delen, dan wordt er iemand voor je uitgezocht. Ze willen dan dat je één kind krijgt. Krijg je er meer, dan wordt je kind gedumpt in de sectie van de afgestotenen en jij waarschijnlijk ook, gezellig hè?

    Murtagh schreef:
    Zoiets las ik laatst ook op een andere site. Het is echt een vreselijke goede manier om personages beter uit te werken.
    Ik zat me toen al af te vragen of dit op de een of andere manier niet iets 'vasts' op Q zou kunnen worden waarin personages worden geïnterviewd. :p

    In een soort story ofzo, net als bij Q'ers. ^^
    Dat is een slecht verpakte vraag of je daaraan zou willen meewerken, haha. :"D

    Het werk inderdaad echt heel erg goed! En dat lijkt me leuk ^^ ik heb geantwoord op je berichtje (:

    Croyance schreef:
    Wat je ook heel hard zal helpen is dit: Hoe een personage ontwikkelen.

    Dank je!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.