• Hée Lads,
    Ik heb jullie creatieve geesten even nodig! - Zoals iedereen weet is het over precies een week Dierendag! Als absolute dierenliefhebber én vrijwilliger van de kinderboerderij is dit ieder jaar dé dag die ik wil vieren. Ieder jaar wil ik het groots aanpakken om álle dieren op de kinderboerderij extra te verwennen en in het zonnetje te zetten.. Vorig jaar had ik een heel ontbijt bedacht, maar helaas liep dit in het niets omdat het met bakken uit de hemel kwam vallen en er hierdoor nauwelijks mensen langskwamen. Dus in plaats daarvan ben ik met een van de ezels naar een basisschool geweest, omdat die lieve kindjes al wel veel eten hadden gehaald voor de dieren.

    Dit jaar wil ik het dus weer groots aanpakken! Ik ben van plan om alsnog het ontbijt te organiseren voor de dieren, maar ik wil meer. Veel meer! Ik wil dat het een geweldige dag word! Dus daarbij heb ik jullie hulp nodig. Hebben jullie nog leuke [en goedkope!] ideeën die ik kan doen voor op de kinderboerderij, met dierendag? Houd er alsjeblieft rekening mee dat ik alles zelf moet betalen en geen groot budget heb én dat het leuk is als bezoekers erbij kunnen helpen. Ikzelf heb uiteraard ook nog wat andere ideetjes bedacht, ik wil namelijk sowieso:

    - Vlaggetjes ophangen om in de sfeer te komen!
    - 's Ochtends tafels buiten neerzetten met eerst een ontbijt voor de grote geiten, schapen én ezels en daarna een ontbijt voor de kleine geiten en varkens..
    - De konijnenstal opengooien, zodat de konijnen lekker geknuffeld kunnen worden!
    - Borstels naar buiten halen en de ezels lekker laten borstelen.
    - Basisscholen en kinderen vragen om knutselwerkjes te maken voor de knagers en konijnen.
    [- Misschien wilde ik dat mensen hun huisdier mochten meenemen, voor als ze vragen hadden erover..]

    En nu wil ik graag nog iets leuks voor sowieso onze kippen en vogels in de volières. Maar alle andere ideeën zijn welkom!

    Natuurlijk ben ik ook erg benieuwd wat jullie gaan doen met Dierendag? :]
    Alvast bedankt voor jullie hulp! ;D

    Vorig jaar met dierendag naar de bassischool, een klaslokaal binnen:



    [ topic verplaatst door een moderator ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    aaahh dat is zo leuk! pfft ik ga nix doen met dierendag.. maar ik ben een beetje inspiratieloos =[


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Há een ezel in een klaslokaal. Geniaal.=') Kun je ook bij mij op school langskomen?=')
    Anyways, ik neem niet aan dat het de bedoeling is dat de dieren gaan 'werken' en de kinderen op de ezel/paarden een rondje kunnen rijden ofzo?x)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Há een ezel in een klaslokaal. Geniaal.=') Kun je ook bij mij op school langskomen?=')
    Anyways, ik neem niet aan dat het de bedoeling is dat de dieren gaan 'werken' en de kinderen op de ezel/paarden een rondje kunnen rijden ofzo?x)



    Hm, nee. Ik wilde de dag echt leuk houden voor de dieren en dus ook de ezels een vrije dag gunnen! :]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    (...)

    Hm, nee. Ik wilde de dag echt leuk houden voor de dieren en dus ook de ezels een vrije dag gunnen! :]


    Dat dacht ik al.(: Nou hebben jullie kippen? Anders is het leuk om de kinderen eieren te laten rappen ofzo? Misschien dat je mensen zelf de dieren kunt laten borstelen enzo als ze dat leuk vinden?


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Dat dacht ik al.(: Nou hebben jullie kippen? Anders is het leuk om de kinderen eieren te laten rappen ofzo? Misschien dat je mensen zelf de dieren kunt laten borstelen enzo als ze dat leuk vinden?


    Kippen genoeg! En dat is inderdaad ook een optie.

    Natuurlijk wilde ik de kinderen/mensen ook mee laten helpen met het voeren enz.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    O, wauw kan je ook even met die ezel mijn proefwerk Grieks binnen wandelen ''mijn toetsblaadje is opgegeten door een ezel.''

    Klinkt super leuk, zelf ben ik niet heel goed in dat soort dingen dus ik weet niet echt iets wat je kunt doen.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Een dierenoptocht ofzoiets? Dat de kinderen met de dieren(aan een halsband ofzo) over heel het domein kunnen lopen?


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Een dierenoptocht ofzoiets? Dat de kinderen met de dieren(aan een halsband ofzo) over heel het domein kunnen lopen?


    De enige dieren die dit zouden kunnen zijn onze ezels. De varkens die aan een tuig konden lopen zijn helaas allemaal weg. - En voor een wandeling met de ezels ben ik bang dat ik te weinig vrijwilligers heb op zaterdag, dus ik denk niet dat dat hem word.

    Zaterdag ben ik vaak maar met één of twee andere meiden.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Misschien plaatjes van dieren verstoppen op de boerderij en dat de kinderen deze moeten verstoppen? De gene die ze als eerste heeft gevonden mag iets doen met een dier ofzo?='D


    You were born original, don't die as a copy.