• Sinds kort hebben we twee kleine cavia's. Allebei vrouwtjes. Ze zijn ongeveer 10 weken oud. Da's allemaal heel leuk en aardig, maar een daarvan gedraagt zich vreemd...

    Een van de cavia's maakt heel vaak een langdurige "prrr" en loopt dan schuddend met haar kont om de andere cavia heen en bespringt haar. Ook ruikt ze aan haar kont.. De verkoopster zei dat het beide meisjes waren.. Wat nu? Is de ene een vrouw en de andere een man?

    ik zou naar de dierenarts gaan, voor de zekerheid, ik heb zelf jaren geleden ook een cavia gekocht, die zat samen met een andere in een kooi, dagen of weken later, kom ik thuis, lagen er 2 dode jonkies in haar kooi. Dus als ik jou was zou ik beter naar een dierenarts gaan voor het te checken voordat jij ook met jonkies zit. :)


    Love don´t break me.

    Ik heb geen verstand van cavia's, maar ik weet wel dat dit vreemd lijkt. :'D Toch maar eens langs de dierenarts gaan, kan nooit geen kwaad. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Binnen 2 maand ben je zeker. Je kan natuurlijk ook naar de winkel of dierenarts voor meer uitleg.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Je kan het inderdaad best laten nakijken, maar anderzijds: ik heb ooit een koe een andere koe zien bespringen, dus...


    Mhm?

    Haha, dat deden onze cavia's ook. En toen bleek een van hen zwanger te zijn, dus we zijn tenminste drie keer naar de dierenarts geweest om te vragen of hij écht zeker wist dat het allebei vrouwtjes waren. Dat bleek wel gewoon zo te zijn, want die ene was al zwanger voordat we haar kregen. :'D

    Het schijnt dat als er geen mannetjes in de buurt zijn, het vaak zo is dat een van de vrouwtjes die rol min of meer overneemt. Die maakt dan inderdaad van die prrr-geluidjes, begint heel katachtig te lopen en kan erg opdringerig worden tegenover de andere. Ik heb zo'n tien jaar telkens twee vrouwelijke cavia's gehad en bij de meeste koppeltjes was er wel eentje die zich zo gedroeg. Als je je echt zorgen maakt, kun je langs je dierenarts gaan om hem te laten controleren of er niet een mannetje bij zit, maar op zich is dit ook heel normaal gedrag voor vrouwtjes. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Hihi dat is normaal voor cavia's..
    Al moet ik zeggen dat ik het mijn twee dames tot tegenstelling van mijn twee mannen nog nooit horen doen. :Y)

    Je kan ook zelf checken hoor. Gewoon net naast het geslacht (zachtjes) drukken. Als het mannen zijn komt er een piemmie naar buiten en anders niet. :)


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Dat is inderdaad normaal ;]. Doen denk ik alle knaagdieren wel (en koeien haha).


    i put the fun in funeral

    Dat doen mijn cavia's ook. Dan zijn ze berig(paartijd) en dan doen elke cavia's het.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face