• Sinds kort hebben we twee kleine cavia's. Allebei vrouwtjes. Ze zijn ongeveer 10 weken oud. Da's allemaal heel leuk en aardig, maar een daarvan gedraagt zich vreemd...

    Een van de cavia's maakt heel vaak een langdurige "prrr" en loopt dan schuddend met haar kont om de andere cavia heen en bespringt haar. Ook ruikt ze aan haar kont.. De verkoopster zei dat het beide meisjes waren.. Wat nu? Is de ene een vrouw en de andere een man?

    ik zou naar de dierenarts gaan, voor de zekerheid, ik heb zelf jaren geleden ook een cavia gekocht, die zat samen met een andere in een kooi, dagen of weken later, kom ik thuis, lagen er 2 dode jonkies in haar kooi. Dus als ik jou was zou ik beter naar een dierenarts gaan voor het te checken voordat jij ook met jonkies zit. :)


    Love don´t break me.

    Ik heb geen verstand van cavia's, maar ik weet wel dat dit vreemd lijkt. :'D Toch maar eens langs de dierenarts gaan, kan nooit geen kwaad. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Binnen 2 maand ben je zeker. Je kan natuurlijk ook naar de winkel of dierenarts voor meer uitleg.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Je kan het inderdaad best laten nakijken, maar anderzijds: ik heb ooit een koe een andere koe zien bespringen, dus...


    Mhm?

    Haha, dat deden onze cavia's ook. En toen bleek een van hen zwanger te zijn, dus we zijn tenminste drie keer naar de dierenarts geweest om te vragen of hij écht zeker wist dat het allebei vrouwtjes waren. Dat bleek wel gewoon zo te zijn, want die ene was al zwanger voordat we haar kregen. :'D