• Hai, hier is grootmoeder Barnabas, die even wat wil vertellen.
    Het valt me op dat sommige tieners van deze generatie het heel normaal vinden om elkaar uit te schelden. Afgelopen kerst las ik - op verzoek - mee met de appjes van mijn nichtje die nu veertien is en in de tweede klas zit. Ze heeft veel jongensvrienden en daarbij viel het me op dat ze totaal geen respect hebben voor de meisjes. Andersom was het even erg, de scheldwoorden vlogen over en weer. Toen ik geschokt reageerde, haalde m'n nichtje haar schouders op en zei dat het normaal was. Op Instagram en Facebook is het dan weer een grote slijmbende, waar iedereen zooooooveel van hun "bae" - echt serieus, spoel je mond met azijn, citroensap en hete peper als je dit woord gebruikt - houdt.

    Ik wil hierbij even zeggen dat het NIET normaal is om iemand uit te schelden voor "kk hoer", of wat mensen tegenwoordig ook maar zeggen, "gewoon voor de grap". Je mag best het hele huis door stampen en schelden als je je teen of een ander ledemaat stoot, maar ga tenminste met respect met elkaar om. Misschien ben ik ouderwets opgevoed, maar ik heb nog nooit mijn vrienden uitgescholden. Als je kwaad bent, mag je best in je eentje ragen, maar iemand uitschelden via de app, of waar dan ook, is laf.

    Zo. Ik heb m'n hart gelucht. :Y)

    Doei.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2015 - 23:29 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Dit doet me denken aan deze posters, die ik in een post op tumblr vond

    http://www.mecasa.org/backbone/materials.html


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    ik vind het ook niet echt normaal wat ze tegenwoordig allemaal zeggen maar met mijn beste vriend scheldt ik ook weleens wat af maar meestal blijft het bij "bloody mothafucker". Maar dat als we elkaar niet willen horen :Y)
    verder zijn we wel netjes tegen elkaar hahaha


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Yess! Er bestaan nog normale mensen. Ik ben het gescheld helemaal zat.
    Het valt me op dat ook steeds meer ouders het normaal of zelfs stoer en grappig vinden.
    Zowel op de school waar ik lesgeef als bij de jongerenorganisatie waar ik vrijwilligerswerk doe merk ik dat het steeds erger word.
    Dat achterlijke New Kids helpt er ook goed aan mee. De films zijn 12&16+, echter mogen bijna alle kids dit zien op de basisschool.
    New Kids is slechts een voorbeeld, er zijn meer vergelijkbare films/series/games.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik scheld best vaak, maar niet tegen mijn ouders. Dat vind ik onrespectvol. Ik probeer altijd andere woorden aan te leren ipv echte scheldwoorden. Zoals muts en kak. Klinkt misschien beetje kinderachtig, maar de meeste mensen accepteren dat dan weer wel. En als ik wel scheld is het altijd omdat ik boos ben. Sommige scheldwoorden zijn ook echt niet normaal vind ik, zoals schelden met kanker. Wat schiet je daarmee op? Als je het eenmaal aangeleerd hebt om er mee te schelden let je er misschien niet zo veel op en besef je niet meer hoe erg deze ziekte eigenlijk is.

    Barnabas schreef:
    (...)
    Je hebt gelijk, maar ik vind "bae" gewoon vreselijk klinken. Vandaar de vermelding, haha.

    Wiarda schreef:
    Bae betekent toch 'before anyone else'? Volgens mij is het geen scheldwoord, maar wel een woord dat mensen tegenwoordig even erg misbruiken als yolo toendertijd.


    Oh, dus dan ben ik toch niet gek. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ben het met je eens, al is het punt wel dat als het gebruiken van een scheldwoord normaal wordt, de scheldwoorden uiteindelijk ook minder erg worden. Maar dat neemt niet weg dat ik het stom vind. Zelf doe ik dat niet heel vaak. Soms vind ik het wel weer grappig, door de manier waarop het gezegd wordt.
    Je hebt ook vriendinnen die elkaar als "hoer" of "bitch" begroeten (met een geweldig kakkerig accent). Zo noem je een vriendin toch niet?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Wordt bae niet gewoon als afkorting van "baby" gebruikt? Totaal verkeerd, maar volgens mij betekent het dat op fb.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Vader die zijn dochter" voorschud " zet, anders gewoon aanspreekt op haar gedrag, ze is geblurred dus je ziet haar gezicht niet:

    Nenya schreef:
    Wordt bae niet gewoon als afkorting van "baby" gebruikt? Totaal verkeerd, maar volgens mij betekent het dat op fb.



    Yup.
    Dit plaatje kwam ik laatst nog tegen:



    Ik ben het wel eens met dit plaatje to be honest.


    26 - 02 - '16

    Ik noem mijn vrienden altijd liefkozend "muppets" en "mutsen" is dat schelden? :')
    Oh, en één vriend noem ik dipshit, maar daar zit een lang verhaal achter.
    Mijn vriend noem ik altijd Marrie, mutsje of gewoon lief. -als in "hey lief" en niet als bijv. naamwoord.- Maar bae vind ik ook een vreselijk woord

    [ bericht aangepast op 2 jan 2015 - 18:43 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Hemelchristus.
    Ik was me er al van bewust dat jongeren tegenwoordig het leuk vinden om elkaar uit te schelden voor van alles en nog wat. Heel leuk, gezellig en aardig, maar er zijn ook wel andere woorden dan al dat gescheld - dat ze daar maar van bewust zijn, want hier lijken ze er niet echt snugger door. Ik scheld ook wel, maar ik scheld mijn goede/beste vrienden echt niet uit voor de grap als 'kankerhoer' of 'kankerlul.' Blijkbaar heb ik geen humor, want hey! Dat is toch grappig. Elkaar uitschelden.

    PS. Ik vind 'Bae' ook een verschrikkelijk woord. Er zijn genoeg troetelnaampjes.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2015 - 18:57 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wiarda schreef:
    Bae betekent toch 'before anyone else'? Volgens mij is het geen scheldwoord, maar wel een woord dat mensen tegenwoordig even erg misbruiken als yolo toendertijd.

    Whoa, didn't know that! You just opened my eyes! Dacht al die tijd dat het een verkorte versie van 'babe' was (want die ene extra letter kost immers zo veel moeite om te schrijven).


    No growth of the heart is ever a waste

    Ziggler schreef:
    De jeugd van tegenwoordig, tjongejonge. Ja, ik vind het ook niet normaal dat je mensen gaat uitschelden, dat moet echt niet en vooral niet van die erge dingen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Awesome haha, ik dacht dat het simpelweg "babe" betekende, maar ze noemen elkaar dus gewoon allemaal 'poep'. Het woord vind ik sowieso al fucked-up annoying. Kunnen ze elkaar net zo goed "poepie" o.i.d. noemen.
    Bovendien ben ik nog altijd voorstander van het gegeven dat de mensen die elkaar op zo'n manier uitschelden een heropvoeding nodig hebben. Dan maar geen zogenaamde humor, want ohgod, je zal er eens niet bijhoren.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2015 - 13:46 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.