• Hoihoi!

    Nu dat Facebook vanaf 1 januari moeilijk gaat doen over het in gebruik nemen van foto's van gebruikers, ben ik op zoek naar andere websites waar ik foto's kan plaatsen. Niet dat ik een pro ben, maar ik vind zelf dat ik wel wat mooie foto's op facebook heb staan (bijvoorbeeld uitzichtfoto's op vakantie) en hoewel ik weet dat de kans klein is dat facebook net míjn foto's gaat gebruiken, zou ik t niet fijn vinden als de foto's die ík heb gemaakt, straks ergens anders staan. Wie weet dan nog wie de rechtmatige eigenaar is?

    Enfin. Ik ben dus aan het zoeken voor een andere website, en ik kwam Flickr tegen om foto's te kunnen uploaden en mappen aan te maken. Nu wil ik aan de mensen die een Flickr account hebben, vragen om hun ervaringen met deze site. Vinden jullie de site fijn werken? Kan Flickr ook jouw foto's gebruiken zonder extra toestemming aan jou te vragen? Zoals facebook nu gaat doen. En andere ervaringen die je met Flickr hebt natuurlijk.

    Ik hoor t graag van jullie! c:


    Inspiration can hit you any time

    Flickr is echt bedoeld voor je foto's online te plaatsen, dus dat is wel handiger als je alleen foto's plaatst. Naar mijn weten kan je geen posts zonder foto's plaatsen, dus dat is misschien wat minder fijn.
    Je kan op Flickr aanduiden wat voor soort copyright er op je foto's heerst. Mag niemand hem gebruiken, mag je hem gebruiken voor persoonlijke doeleinden of mag hij gebruikt worden door iedereen?

    Een soortgelijke site is DeviantArt.

    Mocht je echt in de trend van Facebook blijven (dus echt social media waar je meer dan foto's op kan plaatsen), dan kan ik je Tsu of Ello aanraden. Ik ben tevreden over Tsu, omdat als je personal content upload, dat wel gebruikt kan worden door derden, maar je ook een deel van de winst krijgt.


    Let the Night embrace you

    Wacht wacht wacht wacht wacht, wat?!
    WAT gaat Facebook doen?!?!??!??!


    Some people are art and do art at the same time

    Ik gebruik Picasa om foto's up te loaden, maar ik weet niet precies wat jij allemaal van plan bent met Flickr haha. Ik heb geen ervaring met Flickr, dus kan je daarmee niet helpen sorry


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly