• De stelling van deze week luidt:
    De politie zou tijdens rellen meer middelen en vrijheid tot geweld moeten krijgen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens, ik vrees dat meer geweld enkel tot meer haat zal leiden, en meer haat zal weer leiden naar demonstraties.


    Tijd voor koffie.

    Deels eens en deels oneens.

    Kvatch schreef:
    Oneens, ik vrees dat meer geweld enkel tot meer haat zal leiden, en meer haat zal weer leiden naar demonstraties.


    Deels ééns omdat er in sommige gevallen wel extreem geweld nodig is tijdens rellen. Zo drukken ze die alleen maar sneller de kop in en komen er misschien ook niet zoveel rellen meer.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2015 - 4:14 ]

    Oneens er komen alleen problemen van

    Deels eens omdat het de mensen die aan de rellen meedoen wat afschrikt, maar ik vind niet dat ze het dan allemaal mogen gebruiken. Ook oneens omdat het inderdaad ook voor problemen zal zorgen.


    I wanna be a wizard!

    Oneens, hoevaak werd tijdens ruzie tussen kleine kinderen wel niet gezegd: geweld is niet de oplossing?
    Als mensen zo'n dertig jaar ouder zijn, geldt nog steeds dezelfde regel: geweld is niet de oplossing! Waarom zouden we medemensen pijn doen? We hebben allemaal al genoeg geleden en de wereld wordt er echt niet vrolijker op als iedereen ook nog eens elkaar dr hersens in slaat.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik ben het hier niet mee eens, omdat de kans dan ook groter is dat de politie de middelen gaan misbruiken. Daarnaast hebben burgers -hoe gewelddadig ook- ook rechten en niet alleen de politie. De politie -in Nederland althans- is naar mijn mening prima uitgerust.
    Daarnaast kunnen zich situaties gaan voordoen zoals momenteel in de VS.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    JamesPotter schreef:
    Oneens, hoevaak werd tijdens ruzie tussen kleine kinderen wel niet gezegd: geweld is niet de oplossing?
    Als mensen zo'n dertig jaar ouder zijn, geldt nog steeds dezelfde regel: geweld is niet de oplossing! Waarom zouden we medemensen pijn doen? We hebben allemaal al genoeg geleden en de wereld wordt er echt niet vrolijker op als iedereen ook nog eens elkaar dr hersens in slaat.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Eens, in het geval de situatie echt uit de hand loopt.
    Die relschoppers hebben geen medelijden met die agenten, waarom zouden de agenten dat dan wel met de relschoppers moeten hebben?


    Queer zijn is gewoon alles

    Ligt eraan over welk land we het hebben. In Amerika heeft de politie niet nog meer vrijheid nodig. In Nederland heb ik geen idee.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Holy shit, nee. Dat soort dingen zijn ontzettend link. Kijk naar Amerika en hoe ongelofelijk politiegeweld daar buiten proporties is - zwarte jongens en mannen worden neergeschoten als men alleen al denkt dat ze een wapen hebben of zelfs als ze duidelijk ongewapend zijn maar de agent zich toch bedreigd voelt, en vervolgens komt er niet eens een proces. Dat is een andere situatie, maar uiteindelijk zijn ook relschoppers mensen met rechten en levens en de politie heeft niet altijd gelijk, hoe mooi dat ook zou zijn. Hoe meer geweld ter plaatse, hoe meer kans op een inschattingsfout, en dat is iets wat je absoluut moet voorkomen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dauth schreef:
    Ligt eraan over welk land we het hebben. In Amerika heeft de politie niet nog meer vrijheid nodig. In Nederland heb ik geen idee.


    Dit, inderdaad. Verder ben ik het wel eens met dit:

    Geweld is niet de oplossing.


    26 - 02 - '16

    Meer middelen wel, maar meer recht tot geweld vind ik wat vreemd, omdat de politie geweld juist tegen wil gaan.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Debbaut schreef:
    Eens, in het geval de situatie echt uit de hand loopt.
    Die relschoppers hebben geen medelijden met die agenten, waarom zouden de agenten dat dan wel met de relschoppers moeten hebben?


    Dit geldt wel alleen bij rellen, tijdens normale interventies is dat niet nodig.

    Maar als ik kijk naar de nationale betoging in Brussel en dat er toen meer dan honderd agenten gewond zijn geraakt omdat ze niet de juiste middelen en uitrusting hadden, dan denk ik toch dat er iets niet in orde is.

    En zomaar doden door de politie kan ook niet, ook niet tijdens rellen.

    Ps, het gaat in deze stelling over rellen, niet politiegeweld in het algemeen.(:

    [ bericht aangepast op 4 jan 2015 - 12:48 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Oneens. Die rellen zijn daar met een reden en misschien moeten ze gewoon overwegen te luisteren als er zoveel mensen zijn die er achter staan.
    Was de regel niet: geweld is nooit de oplossing?


    Lets fail at life together.

    JamesPotter schreef:
    Oneens, hoevaak werd tijdens ruzie tussen kleine kinderen wel niet gezegd: geweld is niet de oplossing?
    Als mensen zo'n dertig jaar ouder zijn, geldt nog steeds dezelfde regel: geweld is niet de oplossing! Waarom zouden we medemensen pijn doen? We hebben allemaal al genoeg geleden en de wereld wordt er echt niet vrolijker op als iedereen ook nog eens elkaar dr hersens in slaat.


    - I solemnly swear that I am up to no good ° mischief managed