• Welkom in het fantopic van de Touching Juliette Trilogy (ook wel shatter me genoemd). Ik heb gemerkt dat er steeds meer mensen op Quizlet zijn die deze serie gelezen hebben en er zeer positief over zijn, dus daarom hier dit fantopic.

    Beschrijving Vrees me (shatter me)
    Vrees me van Tahereh Mafi vertelt het verhaal van de zeventienjarige Juliette die al precies 264 dagen niemand heeft aangeraakt. De laatste keer dat ze dat wel deed, was een ongeluk, maar Het Herstel sloot haar op voor moord. Niemand weet waarom de aanraking van Juliette dodelijk is.

    De wereld valt uit elkaar. Ziektes vernietigen de mensheid, het is moeilijk om eten te vinden, vogels vliegen niet meer en de lucht heeft de rare kleur. Er zijn nu zoveel mensen gedood door Het Herstel, dat de overlevers op oorlog uit zijn. Het Herstel gebruikt geweld om hen tegen te houden, maar ze krijgen niet op iedereen grip. En ineens blijkt dat Juliette misschien meer is dan een gemartelde ziel in een dodelijk lichaam. Juliette is zelfs precies wat ze op dit moment nodig hebben.

    Juliette moet een keuze maken: wil ze gebruikt worden als wapen of wil ze vechten in het verzet?


    Shatterers
    Floor | Ferrars
    Jente | TheHangingTree
    Rachel | Constellation
    Leonie | MetUpAtMidnight
    Marlies | Spotgaai
    Kim | Lovelyreads
    Samantha | Miyano
    Laura | WhereITold
    Lisa | StrangeThings

    [ bericht aangepast op 7 jan 2015 - 17:27 ]

    Lees jij de serie in het Engels, Nederlands of nog een hele andere taal?

    22.2% (2 stemmen)
     
    Engels

    77.8% (7 stemmen)
     
    Nederlands

    0.0% (0 stemmen)
     
    Andere taal


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Polo schreef:
    Het klinkt als een hele vette serie, maar ik ben even in de war. Het is een triologie, maar er zijn al vijf boeken? Of zijn de laatste twee prequel of een aftermath of zoiets?
    Ik ga ze denk ik sowieso op mijn verlanglijstje zetten. ^^


    Het is een trilogie maar bevat een 1.5 en een 2.5 boek geschreven vanuit Adam en Warner, twee andere personages


    take me back to the basics and the simple life

    MetUpAtMidnight schreef:
    (...)

    Het is een trilogie maar bevat een 1.5 en een 2.5 boek geschreven vanuit Adam en Warner, twee andere personages

    Aha, interessant. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Shit man. Ik moet de laatste twee nog steeds lezen. Dit is weer even een goede reminder. *gaat ze vrijdag kopen*


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Álle boeken gelezen, heb ze in het Nederlands thuis in de kast liggen. Groot fan :]
    Mijn naam is Marlies overigens


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Spotgaai schreef:
    Álle boeken gelezen, heb ze in het Nederlands thuis in de kast liggen. Groot fan :]
    Mijn naam is Marlies overigens


    Yush nog iemand die ze heeft uitgelezen


    Geloof niet alles wat je denkt

    Zet mij er ook maar bij: Kim

    Ik heb alle boeken met ontzettend veel plezier gelezen! Niet alleen het gave verhaal trok me aan, maar ook de bijzondere schrijfstijl van Mafi kon ik zeker waarderen (:


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    lovelyreads schreef:
    Zet mij er ook maar bij: Kim

    Ik heb alle boeken met ontzettend veel plezier gelezen! Niet alleen het gave verhaal trok me aan, maar ook de bijzondere schrijfstijl van Mafi kon ik zeker waarderen (:


    Ik vind haar schrijfstijl echt heel goed en echt erg fijn om te lezen. Ze schrijft op zo'n manier dat het zelfs op de iets minder spannende momenten nog steeds een soort spannend blijft.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2015 - 20:56 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Ik wil er ook wel bij ^.^ Samantha is the name.
    Ik heb de boeken in het Engels en Nederlands gelezen. Ik prefereer de Nederlandse versie. Ondanks de Engelse ook erg fijn wegleest. Dankje trouwens, nu weet ik welk boek ik moet gebruiken voor mijn boek presentatie.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Heeft iemand toevallig Engelse epubs? Dan kan ik ook meedoen. :Y)

    Kan ze zelf niet vinden, meh.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Miyano schreef:
    Ik wil er ook wel bij ^.^ Samantha is the name.
    Ik heb de boeken in het Engels en Nederlands gelezen. Ik prefereer de Nederlandse versie. Ondanks de Engelse ook erg fijn wegleest. Dankje trouwens, nu weet ik welk boek ik moet gebruiken voor mijn boek presentatie.


    Haha. Alvast veel succes met je presentatie ^^


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Adara schreef:
    Heeft iemand toevallig Engelse epubs? Dan kan ik ook meedoen. :Y)

    Kan ze zelf niet vinden, meh.


    Nope, sorry. Ik heb eerlijk gezegd gewoon de boeken geleend bij de bibliotheek c;


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Ferrars schreef:
    (...)

    Nope, sorry. Ik heb eerlijk gezegd gewoon de boeken geleend bij de bibliotheek c;

    Ik heb geen pas meer, en ze hebben ze waarschijnlijk alleen in het Nederlands bij de bieb. Daarnaast vergeet ik ze altijd in te leveren. (cat)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ferrars schreef:
    (...)

    Ik vind haar schrijfstijl echt heel goed en echt erg fijn om te lezen. Ze schrijft op zo'n manier dat het zelfs op de iets minder spannende momenten nog steeds een soort spannend blijft.


    Precies, maar ook die doorgestreepte woorden en onafgemaakte zinnen vond ik ontzettend origineel samen met die vele mooi geformuleerde, bijna poëtische zinnen! Genieten (:


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Ik wil graag joinen. You know my name.
    Ik heb wel alleen het eerste boek gelezen. De rest heb ik ook, maar ik moet nog zoveel boeken lezen.


    She was always looking for more..

    lovelyreads schreef:
    (...)

    Precies, maar ook die doorgestreepte woorden en onafgemaakte zinnen vond ik ontzettend origineel samen met die vele mooi geformuleerde, bijna poëtische zinnen! Genieten (:


    Het lijkt alsof ze haar gedachten omschrijft.
    Bijvoorbeeld:
    knipper knipper knipper


    Geloof niet alles wat je denkt