• Ben ik weer, met nóg een filmtopic. Er zijn gewoon goede films, deze maanden :Y)

    Nu heb ik het - zoals in de titel al staat - over 'The Imitation Game'. De film is gisteravond in voorpremière gegaan, en man... Die film heeft behoorlijk een indruk op me achter gelaten. Voor ik verder praat, hier is een korte samenvatting (spoilervrij):


    Based on the real life story of legendary cryptanalyst Alan Turing, the film portrays the nail-biting race against time by Turing and his brilliant team of code-breakers at Britain's top-secret Government Code and Cypher School at Bletchley Park, during the darkest days of World War II.



    Overigens vond ik de film beter dan dat hij geportretteerd wordt in de synopsis en de trailer hierboven.
    Het is dus gebaseerd op een echte man, Alan Turing, die een codebreker was in de Tweede Wereldoorlog. En nu ga ik me begeven in de wereld van spoilers, dus als je de film nog niet hebt gezien, of het verhaal van Alan Turing niet hebt gelezen, raad ik je aan niet op de spoilerknop te drukken.

    Ik vond het echt een geweldige film, de hele film lang. Maar het einde brak echt mijn hart. Ik heb even research gedaan, maar de doodsoorzaak was niet 100% zeker. Desondanks brak het echt mijn hart. Een genie, die zoveel levens heeft gered, en de beginselen van de computer heeft bedacht, de oorlog heeft verkort, nota bene. En hij staat niet eens in de geschiedenisboeken, omdat hij anders was.
    Ik vind Benedict Cumberbatch sowieso een geweldige acteur, en deze rol speelde hij zeker met verve. De rest ook trouwens, echt een goede cast.


    Ik raad iedereen aan naar deze film te gaan.

    Is er iemand al heen geweest?

    [ bericht aangepast op 8 jan 2015 - 18:51 ]


    Tijd voor koffie.

    Nee, ik nog niet. Ik kende 'm eerlijk gezegd nog helemaal niet tot ik dit zag.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Daar moet ik heen met mijn broer :Y)

    Benedict Cumberbatch :9~
    Alleen al daarom moet ik hem zien.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik heb er wel van gehoord en ik vind Alan Turing een ontzettend interessant persoon, dus in dat opzicht ben ik benieuwd. Helaas word ik om eerlijk te zijn een beetje moe van Cumberbatch de laatste tijd. :'D
    Maar goed, hij is inderdaad wel een goede acteur. Ik denk niet dat ik erheen zal gaan in de bioscoop, maar ik wil de film best een keer zien als hij op tv komt (of in goede kwaliteit op het internet staat, heh).


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Junns schreef:
    Benedict Cumberbatch :9~
    Alleen al daarom moet ik hem zien.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Hij lijkt mij echt leuk, net zoals nog wel een aantal films die net uit zijn of komen. Gelukkig vanaf de negentiende vrij deze maand, dus misschien kan ik dan (een paar keer) naar de bios ^^


    Happy Birthday my Potter!