• Hee allemaal,

    Mijn vriendinnen zijn laatst naar Parijs geweest met tekenen en aangezien ik geen tekenen heb, mocht ik niet mee. Nu is mijn vriendin, S, best close geworden met mijn wiskundeleraar die ook mijn mentor is. Nou is het niet haar leraar maar wel haar tweede mentor, dus als er iets met haar echte mentor, kan ze naar hem toe.
    S vertelde me in alle geuren en kleuren dat hij haar dingen gezegd had dat als hij tien jaar jonger was, hij het wel geweten had. Dit vond ik best vreemd voor een leraar, maar oké. Hij ging haar ook midden in de nacht 'heeeey' appen, zeggen dat als hij kunstenaar was, hij haar op een groter doek zou tekenen dan dat de Mona Lisa getekend was en gewoon van die grapjes maken waarvan de andere leraren echt dachten: nee, dat moet je niet doen.
    Ze heeft in de kerstvakantie veel geappt met hem, gewoon voor de lol. Er is ook echt niks aan de hand tussen die twee (alleen dat S hem heel knap vindt, maar dat terzijde), maar toch, als ik het er met mensen over heb, zeggen zij wel dat het best vreemd is.

    Mijn vraag is eigenlijk, hoe ver mag een leraar hierin gaan? Zijn er grenzen? En zo ja, is dit per school verschillend of staat het ergens landelijk vermeld?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    Nee, niet specifiek over haar uiterlijk, meer over wat ze draagt. Dus bijvoorbeeld dingen als dat ze leuke schoenen heeft en dat hij die ook wil hebben en bijvoorbeeld over een tas die hij ook graag onder de kerstboom had liggen. Dat soort dingen.

    Ah, dus hij is gay! :Y) Dan zie ik geen enkel probleem. Ieder mens heeft een gay best friend nodig.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Ah, dus hij is gay! :Y) Dan zie ik geen enkel probleem. Ieder mens heeft een gay best friend nodig.


    HAHAHAHA dat had ik serieus ook al bedacht. Maar die schoenen van haar had ze wel bij de jongensafdeling gevonden, van die sneakers, en haar tas is eigenlijk ook voor jongens en meisjes geschikt :'D. Vandaag droeg hij een roze kersttrui (althans, het leek op een kersttrui) en S vond hem daar wel knap in maar ik vond hem best gay erin haha


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    Haha ik ook hoor. Meteen alle mogelijke moeilijke woorden gebruiken die in mij opkomen. Alleen bij hoge uitzondering heb ik mijn teamleider eens geappt met de vraag of hij me misschien kon overplaatsen naar een andere klas. Dat was echt voor de vakantie begon en ik dacht dat het misschien al te laat zou zijn als de school begonnen was. Ik had hem al gemaild, maar hij reageerde niet, dus daarom maar zo haha. En hij reageerde meteen, dus dat was wel fijn (:
    Ik vind het op zich kunnen, maar het moet wel over school gaan. Soms een grapje, prima, maar geen hele gesprekken die afwijken van het onderwerp xd.


    Ik ben zelfs super beleefd als het tegen mods is :'D Ik kan me niet voorstellen dat leraars zo vertrouwelijk omgaan met leerlingen. Er is een leerkracht die bij ons twittert met een student, maar dat gaat altijd over school en die leerling zet die dingen in onze groep, zodat iedereen het weet. Dat is nog iets helemaal anders.


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    (...)

    Ik ben zelfs super beleefd als het tegen mods is :'D Ik kan me niet voorstellen dat leraars zo vertrouwelijk omgaan met leerlingen. Er is een leerkracht die bij ons twittert met een student, maar dat gaat altijd over school en die leerling zet die dingen in onze groep, zodat iedereen het weet. Dat is nog iets helemaal anders.


    Klopt! Alleen het probleem is dat je het niet altijd kan controleren, als er al regels voor zijn. Die leerling kan onderling ook gewoon met de leraar gesprekken hebben in een privégesprek. Niet dat dat zo is, maar het is lastig te controleren.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Met de gesprekken gaat hij misschien wel wat ver, ja. Maar het is niet "strafbaar" om een leerling zijn nummer te hebben. Ik heb het nummer ook van mijn c# docent en mijn schoolmaatschappelijk werker, maar deze wordt alleen gebruikt wanneer ik niet naar de les kan komen en wanneer ik een afspraak wil maken om te praten met de smw.
    Wat jouw leraar doet vind ik persoonlijk ver gaan en dat jouw vriendin erin mee gaat vind ik al helemaal stom.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Rawhide schreef:
    Het whatsappen opzich vind ik al best ver gaan maar ook de grapjes die hij maakt vind ik niet oké. En volgens mij zijn er wel wetten over bepaald contact met leerlingen maar heb geen idee wat voor.

    Indeed. Je bent me voor hiermee, hehe. Er zijn inderdaad regels hiervoor en ik vind het daarbij ook raar dat hij, zonder enkele reden, haar 'heeey' appt. Het lijkt mij dat je alleen contact hebt, als je iets niet snapt op bijles hebt of weetikveel - schoolgerelateerde dingen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Leraren (en leerlingen, daar niet van) horen privé en zakelijk gescheiden te houden. Ik kan me ook niet voorstellen dat je met je docent zou w'appen, zeker niet met de leuke grapjes die hij maakt (lees: sarcasme). Hij is over de grens gegaan en ik vind het eerlijk gezegd ook vreemd dat die andere leraren er niets over vermelden. Ik zou eens een gesprek met je vriendin erover hebben, want als de leraar weet heeft van het gegeven dat ze hem wel knap vindt, dan kan hij dat gebruiken. Neemt niet weg dat als het niet het geval was hij het wel mag doen. Ik vind hem maar een creep.


    Page394 schreef:
    (...)
    HAHAHAHA dat had ik serieus ook al bedacht. Maar die schoenen van haar had ze wel bij de jongensafdeling gevonden, van die sneakers, en haar tas is eigenlijk ook voor jongens en meisjes geschikt :'D. Vandaag droeg hij een roze kersttrui (althans, het leek op een kersttrui) en S vond hem daar wel knap in maar ik vond hem best gay erin haha

    Een man moet goed z'n best doen om mijn mening te veranderen daarin. Ik vind mannen al snel gay als ze iets roze aanhebben. :'D


    Tsuchiya schreef:
    (...)
    Indeed. Je bent me voor hiermee, hehe. Er zijn inderdaad regels hiervoor en ik vind het daarbij ook raar dat hij, zonder enkele reden, haar 'heeey' appt. Het lijkt mij dat je alleen contact hebt, als je iets niet snapt op bijles hebt of weetikveel - schoolgerelateerde dingen.

    Nee joh, tegenwoordig is het heel normaal dat iemand zo amicaal met zijn docenten omgaat. Lekker veel appen met de docenten en bffs worden. :Y)

    Ik kende een meisje die altijd met haar geschiedenisleraar uiteten ging, terwijl hij een vrouw en drie kinderen heeft. :') Wij vonden haar allemaal een grote idioot, maar goed, ze beweerde altijd dat het vriendschappelijk was. Ja, natuuuuuurlijk, het is heel normaal om bij je geschiedenisleraar een nachtje door te halen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Nee joh, tegenwoordig is het heel normaal dat iemand zo amicaal met zijn docenten omgaat. Lekker veel appen met de docenten en bffs worden. :Y)

    Ik kende een meisje die altijd met haar geschiedenisleraar uiteten ging, terwijl hij een vrouw en drie kinderen heeft. :') Wij vonden haar allemaal een grote idioot, maar goed, ze beweerde altijd dat het vriendschappelijk was. Ja, natuuuuuurlijk, het is heel normaal om bij je geschiedenisleraar een nachtje door te halen.


    WTF!


    quidquid excusatio prandium pro

    Toen ik nog op school zat had ik ook wel eens een nummer van een leerkracht, maar enkel om hun te bellen of sms'en als er wat was, maar toch niet om even van die whatsappjes enz te gaan sturen. Eerlijk gezegd vind ik dit wel te ver gaan, er moet sowieso een bepaalde afstand blijven tussen leerkracht en leerling. Misschien moet je je vriendin hier toch eens over aanspreken?


    16 - 09 - '17

    Ik heb het nummer van één leerkracht, en dat was omdat we iemand zouden kunnen bereiken als de op schooluitstap waren. :'D Verder heb ik een paar e-mailadressen voor als ik iets moet vragen in de vakantie of zo en ik denk dat ik er nog één heb op fb, maar er staat geen haar op mijn kop dat eraan denkt die mensen zelfs maar een bericht te sturen die niet met school te maken heeft. Dus ja, ik vind dit te ver gaan.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2015 - 10:17 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    De Mona Lisa is ook echt klein dus die statement is gewoon slecht. Haha. Mja sorry.
    Ik vind hem nu eigenlijk al te ver gaan. Dat hij met haar what's app als ze van school is, maar niet terwijl ze nog op school zit. Het is dan waar geen mentor van haar, maar hij is nog altijd een docent aan haar school en kan hierdoor zijn job wel kwijt geraken als hij zo'n dingen blijft zeggen. Was hij mss dronken op dat moment? Of was het echt wel spontaan en hoeveel is er tenslotte van waar, want je was er zelf namelijk niet bij.

    Ik voelde me soms al wat vervelend als onze labo docenten zo familiair deden dit jaar en met ons op café gingen. Nuja het waren allemaal nog jonge mensen en ze waren al getrouwd, dus ik had er op zich niet zoveel problemen mee. Het labo was veel losser en leuker, maar ik heb toch ook mijn grens wat docenten betekent.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2015 - 10:23 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Gaat behoorlijk te ver in mijn ogen.


    i put the fun in funeral

    Gaat best ver!
    Ik heb dat ooit op mijn middelbare school meegemaakt dat een docent iets had met een meisje. Geen idee welk jaarlaag en de details ook niet, maar ik weet nog wel dat de directrice speciaal alle klassen bij langs is gegaan. De mededeling was dat als een docent toenadering zocht ook al was je daar van gediend of niet dan moest je het bij haar komen melden. Het bleek achteraf dat het meisje waar het dus om ging de aandacht in het begin leuk vond, maar toen de docent te ver ging aan de bel heeft getrokken. Wat er allemaal is gebeurd weet ik niet.. De docent is compleet uitgekotst door de gemeenschap toen en moest verhuizen. Hij heeft een werkstraf van 200 uur gekregen... Ook al is de rechtstaat niet zo streng in dit soort dingen. Zo'n docent krijgt zijn verdiende loon wel. Hij kan nergens meer aan de bak en wordt, zoals ik al zei, compleet uitgekotst door iedereen. Immers, hij heeft misbruik gemaakt van zijn machtspositie.
    Je vriendin moet uitkijken... De aandacht is natuurlijk leuk en zeker van een oudere man, maar deze man kan al snel te ver gaan en dan is er niet altijd meer een weg terug. Ik zou haar dan ook maar waarschuwen...
    Ik weet ook niet hoe oud ze is? Is ze jonger dan 16?


    'Nobody said it was easy