• Hee allemaal,

    Mijn vriendinnen zijn laatst naar Parijs geweest met tekenen en aangezien ik geen tekenen heb, mocht ik niet mee. Nu is mijn vriendin, S, best close geworden met mijn wiskundeleraar die ook mijn mentor is. Nou is het niet haar leraar maar wel haar tweede mentor, dus als er iets met haar echte mentor, kan ze naar hem toe.
    S vertelde me in alle geuren en kleuren dat hij haar dingen gezegd had dat als hij tien jaar jonger was, hij het wel geweten had. Dit vond ik best vreemd voor een leraar, maar oké. Hij ging haar ook midden in de nacht 'heeeey' appen, zeggen dat als hij kunstenaar was, hij haar op een groter doek zou tekenen dan dat de Mona Lisa getekend was en gewoon van die grapjes maken waarvan de andere leraren echt dachten: nee, dat moet je niet doen.
    Ze heeft in de kerstvakantie veel geappt met hem, gewoon voor de lol. Er is ook echt niks aan de hand tussen die twee (alleen dat S hem heel knap vindt, maar dat terzijde), maar toch, als ik het er met mensen over heb, zeggen zij wel dat het best vreemd is.

    Mijn vraag is eigenlijk, hoe ver mag een leraar hierin gaan? Zijn er grenzen? En zo ja, is dit per school verschillend of staat het ergens landelijk vermeld?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Dit klinkt vrij louche.
    Kijk, hé. Ik heb ook een leraar gehad, waar ik (voor alle duidelijkheid van weerszijden totaal PLATONISCH), een vrij oprechte, warmhartige band mee heb gehad. Die gaf echt iets om mij, als een menselijk persoon. Hij was enorm intelligent en ik ben gewoon zo dat ik meer museums en bibliotheken afga dan fuiven en we vonden elkaar interessant gezelschap. Hij gaf op algemeen niveau ook echt om mensen en de mensheid en ik ook. Dus ik ga zeggen, soms klik je gewoon heel, heel goed met iemand, ook al is het je leraar. Ik merk wel dat ik veel geef om die persoon en omgekeerd. Ik was nogal onzeker die tijd, en hij vond dat te erg en heeft wel wat moeite gedaan om me daarover te zetten. Puur professioneel weliswaar. Zo even vertellen dat mijn spreekopdracht (inhoudelijk dan) enorm sterk was geweest, omdat ik zo extreem verlegen werd elke keer ik voor een groep moest staan. Dat soort dingen. Hij heeft de moeite genomen om enorm veel in me te investeren, maar zonder dat ook maar iets met romantiek, verliefd zijn, laat staan seks te maken zou hebben. Het is gewoon een heel relaxte, interessante, warme, aangename connectie. Maar nogmaals, niet in de zin van romantisch of seks.Stel je voor zeg. =/ Nergens zoiets aanwezig. En totaal binnen de grenzen en alles normaal gereserveerd. Hij babbelde graag met al zijn leerlingen en was gewoon zo sociaal.
    Kijk - wat ik zeggen wil - ze mogen nog zo goed overeen komen als ze willen, sommige leraren en leerlingen komen gewoon goed overeen, van mannen wordt gewoon direct gedacht dat er iets meer achter zou zitten dan het een meisje met een vrouw zou zijn. Is natuurlijk niet altijd zo. Maar hij overschrijdt hier wel zeer rare grenzen. Vertelt hij zo'n anekdotes tegen andere leerlingen ook? Ik heb veel sociale, populaire, leuke leerkrachten gehad die ons liever zien als mensen en de orde wel bewaren, maar gewoon gezellig en amusant praten in plaats dan in machtspositie te staan. maar anderen zijn dan weer niet zo - dus als hij alleen haar op die manier behandelt? Is er wel iets aan de hand. Openlijk uitspreken dat hij het wel geweten zou hebben als hij tien jaar jonger zou zijn geweest - dat lijkt me echt wel een flinke brug te ver. Het lijkt daaruit ook al dat hij meer soort van opgewonden en pleziert is door hun interacties dan wat anders. Hij ruikt haar belangstelling en vind het leuk en opwindend om er in om te gaan. Dit klinkt niet helemaal seksueel onbeladen - ik zeg nu niet dat hij daarop uit is, omdat hij zijn job kan verliezen, maar dat soort aantrekking is wel waarin hij aan het opgaan is. Je vriendin is kwetsbaar. Ze moet oppassen.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2015 - 12:40 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik vind het altijd lastig. Ik heb ook twee vriendinnen gehad die 'abnormaal' contact hadden met leerkrachten, met elkaar MSN'den en toen ze van school waren ook daar langs gingen op de koffie. Nu waren dit vrouwelijke docenten, dus hier zocht verder niemand wat achter en dat hoefde ook niet.

    Maar ja, sommigen opmerkingen gaan inderdaad een beetje over de schreef. Ze moet inderdaad oppassen, maar ze is er wel zelf bij, om het zo te zeggen.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2015 - 12:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Beetje jammer dat die vent haar mentor is. :') Maar inderdaad, bespreek dit met iemand (dus niet je mentor, maar wel een vertrouwenspersoon). Het lijkt me dat die ook beter weet hoe de regeling bij jou op school in elkaar steekt.


    Ik wil het wel bespreken met een vertrouwenspersoon, maar ik ben bang dat ik het erger maak dan het leek. Ik weet niet in wat voor omstandigheid die dingen afspeelden, ik weet alleen dat ze gebeuren, ook door anderen. S vindt hem heel knap en wellicht verliefd maar daar is ze niet zo open over, en ik zie niets qua liefde van zijn kant. Hij maakt haar altijd een beetje belachelijk. Zoals gister, zat ik bij wiskunde met S en twee andere meisjes. Het was na school en een meisje wilde extra uitleg dus toen gingen we maar met z'n allen naar zijn lokaal. Hij maakte bijvoorbeeld opmerkingen als: 'Nou, dat jij het volhoudt met haar,' tegen mij. En 'Nou, daar doe je het toch voor dat je niet meer naast S hoeft te zitten bij wiskunde.' Gewoon een beetje van die flauwe opmerkingen. Ik weet ook niet hoe de andere leraren deden die reis, dus ik kan het moeilijk vergelijken.
    Daarom vind ik het moeilijk om het te gaan bespreken met een vertrouwenspersoon. Ik weet niet precies hoe het gegaan is, ik weet alleen dat het gezegd is.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Histoire schreef:
    Dit klinkt vrij louche.
    Kijk, hé. Ik heb ook een leraar gehad, waar ik (voor alle duidelijkheid van weerszijden totaal PLATONISCH), een vrij oprechte, warmhartige band mee heb gehad. Die gaf echt iets om mij, als een menselijk persoon. Hij was enorm intelligent en ik ben gewoon zo dat ik meer museums en bibliotheken afga dan fuiven en we vonden elkaar interessant gezelschap. Hij gaf op algemeen niveau ook echt om mensen en de mensheid en ik ook. Dus ik ga zeggen, soms klik je gewoon heel, heel goed met iemand, ook al is het je leraar. Ik merk wel dat ik veel geef om die persoon en omgekeerd. Ik was nogal onzeker die tijd, en hij vond dat te erg en heeft wel wat moeite gedaan om me daarover te zetten. Puur professioneel weliswaar. Zo even vertellen dat mijn spreekopdracht (inhoudelijk dan) enorm sterk was geweest, omdat ik zo extreem verlegen werd elke keer ik voor een groep moest staan. Dat soort dingen. Hij heeft de moeite genomen om enorm veel in me te investeren, maar zonder dat ook maar iets met romantiek, verliefd zijn, laat staan seks te maken zou hebben. Het is gewoon een heel relaxte, interessante, warme, aangename connectie. Maar nogmaals, niet in de zin van romantisch of seks.Stel je voor zeg. =/ Nergens zoiets aanwezig. En totaal binnen de grenzen en alles normaal gereserveerd. Hij babbelde graag met al zijn leerlingen en was gewoon zo sociaal.
    Kijk - wat ik zeggen wil - ze mogen nog zo goed overeen komen als ze willen, sommige leraren en leerlingen komen gewoon goed overeen, van mannen wordt gewoon direct gedacht dat er iets meer achter zou zitten dan het een meisje met een vrouw zou zijn. Is natuurlijk niet altijd zo. Maar hij overschrijdt hier wel zeer rare grenzen. Vertelt hij zo'n anekdotes tegen andere leerlingen ook? Ik heb veel sociale, populaire, leuke leerkrachten gehad die ons liever zien als mensen en de orde wel bewaren, maar gewoon gezellig en amusant praten in plaats dan in machtspositie te staan. maar anderen zijn dan weer niet zo - dus als hij alleen haar op die manier behandelt? Is er wel iets aan de hand. Openlijk uitspreken dat hij het wel geweten zou hebben als hij tien jaar jonger zou zijn geweest - dat lijkt me echt wel een flinke brug te ver. Het lijkt daaruit ook al dat hij meer soort van opgewonden en pleziert is door hun interacties dan wat anders. Hij ruikt haar belangstelling en vind het leuk en opwindend om er in om te gaan. Dit klinkt niet helemaal seksueel onbeladen - ik zeg nu niet dat hij daarop uit is, omdat hij zijn job kan verliezen, maar dat soort aantrekking is wel waarin hij aan het opgaan is. Je vriendin is kwetsbaar. Ze moet oppassen.


    Fijn, zulke leraren. Gewoon die altijd voor je klaar staan. Ik heb er ook een paar gehad, maar zeker niet zoals jij beschrijft. Ik weet echt niet wat zijn bedoeling is met die opmerkingen xd. Misschien gewoon om geestig te doen, maar dan moet ik inderdaad zeggen dat hij daarmee wel een brug te ver is gegaan. Hij weet inderdaad wel dat zij hem knap en leuk vindt, maar of hij echt denkt dat zij verliefd op hem is? Ik weet het niet. Hij geniet inderdaad wel van de aandacht. Dat kun je van een kilometer afstand zien.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik heb even de reacties in dit topic gelezen, en naar mijn mening hebben beide kanten schuld. De leraar doordat hij verantwoordelijkheid moet nemen, terwijl hij het niet doen, maar het meisje doordat ze heus wel verder na kan denken. Ik begrijp dat als je iemand knap vindt je vaak niet meer verder denkt over de gevolgen, alleen dit is haar docent. Ze hoort naar school te gaan om te leren en niet op de flirterige grapjes van meneer in te gaan. Zoiets kan geleidelijk aan erger worden, zeker wanneer er niets aan gedaan wordt, ik zou het dus met haar als zowel een vertrouwenspersoon erover hebben. Better safe than sorry.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2015 - 13:27 ]


    †

    Barnabas schreef:
    Lololol, ik zie mezelf al appen met mijn docenten. :'D Ik mail ze hooguit met zo'n formele toon dat zelfs koningin Elizabeth er steil van achterover zou slaan en me meteen zou ridderen.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Barnabas schreef:
    (...)
    Nee joh, tegenwoordig is het heel normaal dat iemand zo amicaal met zijn docenten omgaat. Lekker veel appen met de docenten en bffs worden. :Y)

    Ik kende een meisje die altijd met haar geschiedenisleraar uiteten ging, terwijl hij een vrouw en drie kinderen heeft. :') Wij vonden haar allemaal een grote idioot, maar goed, ze beweerde altijd dat het vriendschappelijk was. Ja, natuuuuuurlijk, het is heel normaal om bij je geschiedenisleraar een nachtje door te halen.

    Dat zal vast ja, maar mij niet gezien. Dat zal lekker gezellig niet alleen bij appen blijven :'). Tegenwoordig denken ze normaal over te veel ongebruikelijke dingen.

    Ja, wtf.
    Een meisje, van mijn oude middelbare school, heeft met een leerkracht daar. Ze woont nu samen met hem en zijn kind (like the fuck) en is hij gescheiden met zijn (ex)vrouw. Kort daarna zijn ze verloofd. What the hell.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2015 - 13:34 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Page394 schreef:
    (...)

    Fijn, zulke leraren. Gewoon die altijd voor je klaar staan. Ik heb er ook een paar gehad, maar zeker niet zoals jij beschrijft. Ik weet echt niet wat zijn bedoeling is met die opmerkingen xd. Misschien gewoon om geestig te doen, maar dan moet ik inderdaad zeggen dat hij daarmee wel een brug te ver is gegaan. Hij weet inderdaad wel dat zij hem knap en leuk vindt, maar of hij echt denkt dat zij verliefd op hem is? Ik weet het niet. Hij geniet inderdaad wel van de aandacht. Dat kun je van een kilometer afstand zien.


    Ze zal inderdaad wel niet verliefd zijn, eerder gewoon soort van aangetrokken en plezier beleven aan de aandacht en het geflirt denk ik. De vraag is natuurlijk in welke mate dit echt als strafbaar kan worden beschouwt - zodra hij seksueel getinte boodschappen zou gaan uitzenden, dan pas denk ik dat hij wettelijk echt op de schreef gaat.
    Kun je niet met enkele van je vriendinnen naar een eventuele, andere leerkracht gaan die je hiermee kunt vertrouwen en gewoon anoniem zeggen wat je wat stoort. Dat deden wij ook altijd, bij de leerkrachten die het dichtst als persoon bij ons als leerlingen stonden - roddelen en ons hart luchten over andere leerkrachten. xd Heb je les van iemand waar je het eventueel bij kwijt zou kunnen?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ze zal inderdaad wel niet verliefd zijn, eerder gewoon soort van aangetrokken en plezier beleven aan de aandacht en het geflirt denk ik. De vraag is natuurlijk in welke mate dit echt als strafbaar kan worden beschouwt - zodra hij seksueel getinte boodschappen zou gaan uitzenden, dan pas denk ik dat hij wettelijk echt op de schreef gaat.
    Kun je niet met enkele van je vriendinnen naar een eventuele, andere leerkracht gaan die je hiermee kunt vertrouwen en gewoon anoniem zeggen wat je wat stoort. Dat deden wij ook altijd, bij de leerkrachten die het dichtst als persoon bij ons als leerlingen stonden - roddelen en ons hart luchten over andere leerkrachten. xd Heb je les van iemand waar je het eventueel bij kwijt zou kunnen?


    Ja, we hebben genoeg leraren waar we ons hart bij zouden kunnen luchten, maar ik ben volgens mij de enige uit mijn vriendengroep die dit niet normaal vindt. De rest doet vrolijk mee en ik geef toe, ik soms ook, maar in mijn achterhoofd denk ik wel dat het niet echt normaal is wat hij doet. Ik vind het zo moeilijk om te beslissen of dit echt zo ver gaat dat ik er met iemand over moet gaan praten en ik ben bang dat als ik er met een leraar over ga praten, S me niet meer wilt luchten of zien, ook al zijn mijn bedoelingen goed. Niet te vergeten dat die leraar dan echt een groot probleem heeft en als hij ontslagen wordt, ik een van de beste wiskundeleraren die ik ooit gehad heb, heb laten ontslagen xd.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    ^ Had hij maar beter na moeten denken over de gevolgen. Als hij daadwerkelijk zo goed is, kan hij een simpel sommetje als dit ook wel oplossen.


    †

    Page394 schreef:
    (...)

    Ja, we hebben genoeg leraren waar we ons hart bij zouden kunnen luchten, maar ik ben volgens mij de enige uit mijn vriendengroep die dit niet normaal vindt. De rest doet vrolijk mee en ik geef toe, ik soms ook, maar in mijn achterhoofd denk ik wel dat het niet echt normaal is wat hij doet. Ik vind het zo moeilijk om te beslissen of dit echt zo ver gaat dat ik er met iemand over moet gaan praten en ik ben bang dat als ik er met een leraar over ga praten, S me niet meer wilt luchten of zien, ook al zijn mijn bedoelingen goed. Niet te vergeten dat die leraar dan echt een groot probleem heeft en als hij ontslagen wordt, ik een van de beste wiskundeleraren die ik ooit gehad heb, heb laten ontslagen xd.


    Ja, dat is wel moeilijk dan, ik begrijp ook dat je je vriendschap niet wilt gaan riskeren, ik zou het ook niet gemakkelijk doen, zo'n stap zetten. Misschien kun je het best in de gaten houden, maar voorlopig dan toch nog wat de kat uit de boom kijken. Je kunt ook je leerkracht vragen anoniem te blijven, meestal wordt dat wel gerespecteerd, als het op schoolreis opvalt, kan het uit zoveel richtingen komen. Iedereen ziet het gebeuren.
    Sowieso, kunnen ze hem niet zomaar ontslaan, omdat hij vast benoemd is. Het enige wat ze dan zouden gaan doen is hem eens op het matje roepen. Normaal zouden ze je vriendin zelf niet echt veel kwaad doen, omdat zij minderjarig is.
    Hij zou dan even op zijn grenzen worden gewezen. Als het echt blijft duren, kun je misschien één van je andere vriendinnen erover in vertrouwen nemen en zeggen dat je wat met S. inzit, als het echt te ver gaat, zullen zij dat op een bepaald punt ook wel gaan inzien, of toch zeker in jouw standpunt kunnen komen. (;

    En wacht eens, stuurde hij midden in de nacht op whatsapp dat bericht over die Mona Lisa? Dat is er volgens mij dan echt wel over.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2015 - 17:12 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ja, dat is wel moeilijk dan, ik begrijp ook dat je je vriendschap niet wilt gaan riskeren, ik zou het ook niet gemakkelijk doen, zo'n stap zetten. Misschien kun je het best in de gaten houden, maar voorlopig dan toch nog wat de kat uit de boom kijken. Je kunt ook je leerkracht vragen anoniem te blijven, meestal wordt dat wel gerespecteerd, als het op schoolreis opvalt, kan het uit zoveel richtingen komen. Iedereen ziet het gebeuren.
    Sowieso, kunnen ze hem niet zomaar ontslaan, omdat hij vast benoemd is. Het enige wat ze dan zouden gaan doen is hem eens op het matje roepen. Normaal zouden ze je vriendin zelf niet echt veel kwaad doen, omdat zij minderjarig is.
    Hij zou dan even op zijn grenzen worden gewezen. Als het echt blijft duren, kun je misschien één van je andere vriendinnen erover in vertrouwen nemen en zeggen dat je wat met S. inzit, als het echt te ver gaat, zullen zij dat op een bepaald punt ook wel gaan inzien, of toch zeker in jouw standpunt kunnen komen. (;

    En wacht eens, stuurde hij midden in de nacht op whatsapp dat bericht over die Mona Lisa? Dat is er volgens mij dan echt wel over.


    Ik ga het denk ik eerst nog even aanzien en als het dan nog verder gaat, licht ik een leraar in.
    Nou, laatst was er bij een andere school in onze stad nog een leraar per direct ontslagen vanwege een relatie met een leerlinge. Dus, ook al heeft hij een vast contract, ze kunnen iemand gewoon ontslaan. Dit was dan wel iets heftigers dan op mijn school, maar toch.

    Nee, hij zei allebei die dingen van als ik tien jaar jonger was geweest had ik het wel geweten en die over de Mona Lisa gewoon recht in haar gezicht, dus andere mensen hoorden dat ook gewoon, volgens mijn vriendinnen.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    Ik ga het denk ik eerst nog even aanzien en als het dan nog verder gaat, licht ik een leraar in.
    Nou, laatst was er bij een andere school in onze stad nog een leraar per direct ontslagen vanwege een relatie met een leerlinge. Dus, ook al heeft hij een vast contract, ze kunnen iemand gewoon ontslaan. Dit was dan wel iets heftigers dan op mijn school, maar toch.

    Nee, hij zei allebei die dingen van als ik tien jaar jonger was geweest had ik het wel geweten en die over de Mona Lisa gewoon recht in haar gezicht, dus andere mensen hoorden dat ook gewoon, volgens mijn vriendinnen.


    Wel, op zich is een relatie nog anders. Er zijn slechts enkele dingen waardoor je (in België toch, weet niet of het hetzelfde is in Nederland of niet), kunt ontslagen worden als vast benoemde leerkracht, en daaronder valt lichamelijk contact met een minderjarige (dus ook een relatie).
    Maar bij flirten kan dat volgens mij niet. Tenzij het echt seksueel beladen zou worden. Maar zeggen: ik zou het wel geweten hebben, als ik tien jaar jonger was, is dat natuurlijk nog net niet. Net zoals foto's op de eifeltoren trekken. Waar bewijs je de grens, met een leraar die tijdens de schoolreis voor de lol eens mee op de foto staat (helemaal niets mis mee) of tijdens een saaie, lange busreis, even in een gesprek met iemand belandt en voor even neer gaat zitten in plaats van een paar minuten lang te blijven staan. Zo'n dingen gebeuren constant. Dus aan de acties op zich is niets schuldigs, maar ja... Brei ze aan elkaar en lees tussen de regels en je verkrijgt iets anders. Maar zolang er effectief niets kwalijk echt is gebeurd... Hoe ga je béwijzen dat er meer aan de hand is? Ik denk niet dat ze hebben effectief zouden kunnen ontslaan. Relatie is iets helemaal anders. Maar zo lang ze op die eifeltoren niet hebben staan kussen...
    Hoe dan ook, die kerel heeft nu al bewezen dat hij geen grenzen respecteert en je vriendin zet er ook geen, waar ze zelf binnen wenst te blijven, dus ik zou er zeker opletten als ik jou was!

    [ bericht aangepast op 10 jan 2015 - 19:23 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Wel, op zich is een relatie nog anders. Er zijn slechts enkele dingen waardoor je (in België toch, weet niet of het hetzelfde is in Nederland of niet), kunt ontslagen worden als vast benoemde leerkracht, en daaronder valt lichamelijk contact met een minderjarige (dus ook een relatie).
    Maar bij flirten kan dat volgens mij niet. Tenzij het echt seksueel beladen zou worden. Maar zeggen: ik zou het wel geweten hebben, als ik tien jaar jonger was, is dat natuurlijk nog net niet. Net zoals foto's op de eifeltoren trekken. Waar bewijs je de grens, met een leraar die tijdens de schoolreis voor de lol eens mee op de foto staat (helemaal niets mis mee) of tijdens een saaie, lange busreis, even in een gesprek met iemand belandt en voor even neer gaat zitten in plaats van een paar minuten lang te blijven staan. Zo'n dingen gebeuren constant. Dus aan de acties op zich is niets schuldigs, maar ja... Brei ze aan elkaar en lees tussen de regels en je verkrijgt iets anders. Maar zolang er effectief niets kwalijk echt is gebeurd... Hoe ga je béwijzen dat er meer aan de hand is? Ik denk niet dat ze hebben effectief zouden kunnen ontslaan. Relatie is iets helemaal anders. Maar zo lang ze op die eifeltoren niet hebben staan kussen...
    Hoe dan ook, die kerel heeft nu al bewezen dat hij geen grenzen respecteert en je vriendin zet er ook geen, waar ze zelf binnen wenst te blijven, dus ik zou er zeker opletten als ik jou was!


    Ja, dat ga ik zeker doen. Ik wil ook eigenlijk alles weten van haar als ze weer iets gedaan heeft met de leraar want stel dat hij te ver gaat, heb ik dat op z'n minst door. Ik denk ook niet dat S zo dom is dat ze alles over zich heen laat lopen, eerlijk gezegd. Als er iets vreemds gebeurt, is zij wel de eerste die mij dat komt vertellen. Opletten doe ik zeker, maar zij is ook verantwoordelijk voor haar eigen gedrag.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik heb volgensmij een compleet andere mening als de meerderheid hier.
    Het komt mij meer over of ze beide meer zien in elkaar dan alleen een beetje gezelligheid. Je vriendin geeft het misschien niet snel toe maar zoals het bij mij overkomt is ze verliefd. Ze laat dingen zien, houd niet op met over hem te praten, zoekt steeds weer contact etc. En hij zit waarschijnlijk in het zelfde schuitje. Voor hem moet het dan ook niet makkelijk zijn om gevoelens te hebben voor een jonger meisje, zijn baan staat op het spel, hij kan door iedereen worden uitgekotst, hij kan zelfs gaan verhuizen. Nu vind ik niet dat hij erg verstandig reageerd, maar als 17 jarig meisje die voldoende lef heeft om zo close om te gaan met haar leraar, heeft ze zeker ook een bepaalde schuld. Ze kan haar grenzen subtiel aanwijzen en dat doet ze niet, in tegendeel zelfs.
    Ik ken een leraar die ook op vakantie verliefd werd op een leerling (en andersom) en uiteindelijk kregen ze een relatie, zijn collega's wisten er van en die lieten het begaan. Uiteindelijk zijn ze getrouwd en nu hebben ze zelfs kinderen. Hij geeft nog altijd les op diezelfde school en ze hebben beide een mooi leven.
    Het is maar net hoe je het bekijkt of het slecht is of niet. Maar als het uitloopt tot een relatie en hij word van schol gestuurt en hij moet verhuizen krijgt deze (potentiele) relatie nooit geen kans en zal het zeker fout lopen. Nu is het vooral de vraag hoe ver ze gevoelens voor elkaar hebben of ik dit werkelijk fout vind of niet..


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.