• Een wereld, niet ver van het mensenland, maar ook niet dichtbij. Een wereld waarin veel verschillende wezens leven. Fae: Elven, gnomen, gobalds, reuzen, pixies, trollen, meerminnen, dwergen en pratende dieren. Twee rijken zijn in oorlog, het Zomerrijk en het Winterrijk.
    Een grote reden hiervan is dat de dochter van het Winterrijk en de zoon van het Zomerrijk een relatie hebben.
    In het mensenland zijn 4 jongeren die anders zijn. Zij zijn niet direct menselijk, zij kunnen namelijk de andere dementie zien en beschikken ook over een gave, afhankelijk van hun sterrenbeeld en het kwartaal waarin ze geboren zijn. De Fae noemen hen Sterrenkinderen. Sluiten zij zich bij het Zomerrijk aan? Of bij het Winterrijk? En zullen zij de oorlog kunnen stoppen, die niet alleen de wereld van de Fae vernietigd, maar ook de mensenwereld?



    Informatie:
    Het is verstandig hier af en toe eens te kijken, er kan namelijk informatie toegevoegd worden dat belangrijk is voor het RPG!

    - De wereld van de Fae is opgedeeld in twee rijken, Nimmernimmer (het Zomerrijk) en Tir Na Nog (het winterrijk). De twee rijken worden van elkaar gescheiden door het Wyldwood, waar de meesten andere Fae leven. Dit zijn geen Elven, aangezien zij altijd inwoners zijn van een van de twee rijken.
    - Het Zomerhof vindt plaats in een kasteel midden in een bloeiend park, het Winterhof in een kasteel van steen en ijs. De kledingstijl van de Winter is victoriaans, het hof van de Zomer prefereert 'menselijke' kleding.
    - De tijd in het land van Fae lijkt stil te staan, maar dat is echter niet waar. De tijd gaat er gewoon heel erg traag. Dagen duren niet langer of korter dan die in de mensenwereld, jaren duren enkel langer.
    - Fae kunnen niet tegen ijzer, ze worden er zwak van en kunnen er dood aan gaan. Het is dan ook streng verboden in beide rijken.
    - De koninklijke families zijn Elven. Hoewel Elven van natuur elk erg mooi zijn, zijn de koninklijke Elven nóg mooier. Uiteraard hebben de koning van de Winter en de koningin van de Zomer een hekel aan elkaar.
    - Fae gebruiken geen achternamen! Velen van hen hebben ze wel, maar omdat de bekentenis van de volledige naam van een Fae gevaarlijk kan zijn, gebruiken ze die eigenlijk niet.
    - De poorten naar de Faewereld bevinden zich op plaatsen waar veel hoop en emoties zijn. Ze zijn onder andere te vinden in de kledingkast van kinderkamers, onder het bed van kleine kinderen of in discotheken. Enkel Elven en Sterrenkinderen kunnen de poort oversteken. Andere wezens die naar de gewone wereld of terug willen (om bijvoorbeeld kinderen te stelen) hebben toestemming nodig van de heerser van hun rijk.
    - Fae zijn erg gesteld op regels, etiquette en beloftes. Je kunt een Fae niet zomaar bedanken zonder bij hen in de schuld te staan.
    - De Winterprinses wordt gevangen genomen in het Zomerrijk en de Zomerprins wordt gevangen genomen in het Winterrijk. Door middel van brieven, telekinese en magische bellen waardoor ze kunnen ‘videochatten’ communiceren ze met elkaar.
    - De koningin van de Zomer heeft net als haar zoon de macht van de zomer en de lente en de Winterkoning heeft net als zijn dochter de kracht van de winter en herfst. Dit geldt voor alle koninklijke Fae. Iedere Fae heeft de kracht van de onzichtbaarheid, sommige kunnen enkel nog iets kleins meer, zoals het laten bloeien van planten, bevriezen e.d.
    - Voor de sterrenkinderen geld het volgende:
    Kwartaal 1: geboren in de maand januari, februari of maart - beschikt over de kracht water.
    Kwartaal 2: geboren in de maand april, mei of juni - beschikt over de kracht aarde.
    Kwartaal 3: geboren in de maand juli, augustus of september - beschikt over de kracht vuur.
    Kwartaal 4: geboren in de maand oktober, november of december - beschikt over de kracht lucht.


    Rollen:
    Sterrenkinderen:

    Sterrebeeld + kracht (zie informatie):
    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk (+uitleg):
    Innerlijk:
    Extra:


    Fae (Elven + andere wezens):

    Soort:
    Rijk:
    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk (+uitleg):
    Innerlijk:
    Extra:


    Zomerhof: Vol!
    Koningin: Seraphina II WhereItold 1,4
    Prins (troonopvolger): Raigan Utque Radium II Gally 1,2
    Prinses: Lily Isabelle II TheHangingTree 1,5
    Prins: Frederick II NecklessOfHope 1,6

    Winterhof: Vol!
    Koning: Haelan Jerold Madesi II Dandelions 1,6
    Koningin: Koraline "Aenyz" Madesier Dandelions 1,6
    Prinses (troonopvolger): Prinses Annorah II Pebble 1,1
    Prins / persoonlijke ridder prinses: Cian II Gally 1,8

    Overige Fae: (mogen zowel inwoners zijn van de twee rijken of bewoners van het Wyldwood) 1 mannelijk en 1 vrouwelijk!
    -
    -

    Sterrenkinderen: Nog op zoek naar een meisje!
    Kwartaal 1: Marley Hammington II MinimuisBeta 1,6
    Kwartaal 2: Quinn Brown II JudithSuzann 1,5
    Kwartaal 3: Arthur Excittiss II Dunedain 1,2
    Kwartaal 4: Wyatt Malakai Morris II Rakharo 1,3

    Regels:

    - minimaal 100 woorden per post!
    - De rollen moeten goed en gedetailleerd uitgewerkt worden, dus bij elk kopje moet wat komen te staan (uitgezonderd extra)
    - Max. 2 personages per persoon.
    - Geen Mary-Sue's of Gary-Stu's
    - 16+ mag, maar houdt het netjes!
    - Schelden is toegestaan, maar alleen in character!
    - Naamsveranderingen doorgeven!
    - Minstens 1 keer per week reageren.
    - OOC zo aanduiden: [] {} ()
    - Reserveringen blijven 48 uur (dus 2 dagen) staan!





    Begin:
    Het is twee dagen voor het najaar Elysium, waardoor het Zomerhof naar het Winterhof komt voor een groot feest en de hernieuwing van het vredesverdrag tussen de twee rijken. De voorbereidingen voor het feest zijn al in volle gang en iedereen heeft het druk. Niemand heeft enig idee dat het feest vier onverwachte gasten zal krijgen.
    De Sterrenkinderen zullen één voor één in het Wyldwoud terecht komen. Zij zullen elkaar moeten vinden en naar het Winterhof moeten gaan, waar ze bij het Elysium binnen komen. Hier zullen ze een kant moeten kiezen, Zomer of Winter? Of zullen zij een oorlog kunnen stoppen voor deze begonnen is?

    Dit RPG bestond al eerder, maar is door aanvraag her-opend.
    Based on the Iron Fey series by Julie Kagawa.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2015 - 17:44 ]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel


    Raigan


    komt


    Cian


    Het geluid van scherm metaal was duidelijk te horen in deze zaal, "Hup! Hup!" riep Vergobat terwijl hij zijn floret tegen de mijne aan sloeg en ik mijn best deed me te verdedigen. Mijn ademhaling was versneld en af en toe viel ik hem aan, maar dat weerde hij snel af. Vergobat was mijn leraar in zwaardvechten, de man zelf leek midden vijftig en had al jaren ten dienste gestaan van de koninklijke familie. Wat me wel altijd opviel in de lessen was dat hij altijd links wijkt, dus dat moest ik onthouden. Dan viel hij me weer aan, net op tijd ontwijkte ik die en sloeg ik mijn floret tegen zijn linkerkant en daarna sloeg ik het zwaard uit zijn handen. Stil... Ik deed mijn masker af, welke voor mijn veiligheid hoorde te zorgen en dan haalde ik even adem. "Goed zo Cian, je vordert steeds meer. " zei de man met zijn diepe bromstem en ik knikte dankbaar, daarna kwamen er enkele goblins die mijn spullen aannamen. "Tot volgende les dan." zei ik tegen hem en verliet daarna de zaal.

    Fris en aangekleed liep ik de gang op, de bediendes waren druk in de weer voor het Elysium klaar te stomen, wat me er aan deed denken dat dit deze avond was. Wat ook betekende dat ze in de keuken druk in de weer waren om veel lekkers klaar te maken. En sinds ik nog niet ontbeten had, kon er best wel wat lekkers in. Ik liep de grote keukenhal binnen en zag verschillende hapjes klaarliggen ,maar ik focuste me vooral op het nagerecht. Daar pikte ik een appelgebakje en ging de keuken uit voor de chefs het vermiste hapje opmerkten. Toen ik naar de studie hal wilde gaan zag ik mijn zus buiten zitten, waardoor ik eerder zin had om me naast haar te zetten. Iets wat ik na 5 minuten ook deed. "Goedemorgen." zei ik vriendelijk en nam een hap van mijn ontbijt waarna ik ook even naar het bekende winterse landschap keek.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH



    Koning Haelan Madesi

    Ik sla de nertsenmantel om me heen en leg mijn hand op de bovenkant van mijn schede. Het prachtige, zilveren zwaard wat er in steekt, handgesmeden, speciaal voor mij, zal me nog te pas komen als er burgers slim denken te zijn door ons paleis aan te vallen. De royale familie van het Zomerhof zal vandaag op onze thuishaven komen om een vredesverdrag te tekenen en feest te vieren. Ik ben benieuwd wat ons te wachten staat, aangezien niet iedereen hier even blij mee is. Maar ik en Aenyz proberen er het beste van te maken. Ik loop de troonzaal uit, richting mijn kantoor, die op de eerste verdieping ligt. Ik ga met de trappen omhoog, waan me een weg door de lange gangen en stop voor de eikenhouten deur, die ik moeizaam open duw. Daar staat mijn prachtige bureau, met een comfortabele stoel erachter. Aan de muren zijn planken bevestigd, volgestouwd met boeken. Ik laat me zakken en trek één van de lades open, waar het schema op is weergegeven. Ik vouw het open en doop mijn ganzenveer in het potje inkt om met krullerige letters de laatste voorbereidingen op te schrijven. Normaal deed mijn boekhouder dit soort dingen voor me, maar hem heb ik laatst laten onthoofden. Ik hou niet van geweld, maar hij had het verdiend. Hij dacht aan te kunnen pappen met mijn vrouw, en dat kon ik niet tolereren.




    Koningin Aenyz Madesi

    Met een glimlach bekijk ik de schitterende jurken die uitgestald zijn. Eentje blijft me maar roepen. Een prachtige gouden met witte jurk, die absoluut geweldig zou staan bij mijn nieuwe, 24-karaats gouden diadeem. Vandaag was het de grote dag, tijd om mezelf te bewijzen als een belangrijke en onafhankelijke vrouw. Haelan was al de hele dag gespannen vanwege de komst van Seraphina. Die twee lagen elkaar helemaal niet. En of dit vredesverdrag onze rijken zou weerhouden van oorlog, betwijfelde ik. Ach, eigenlijk maakt zo'n jurk ook verdomme niks uit. Er goed uitzien was belangrijk, maar het was belangrijker om de breuken te dichten. Haelan was daar nu niet voor in de stemming, met dat drama rondom zijn ex-boekhouder. Ik schud mijn hoofd en laat me helpen om de jurk aan te trekken zodat de kleermaaksters hem nog wat in kunnen nemen.
          'Uw schoenen, edelachtbare koninklijke hoogheid?'
          'Onzin! Noem me maar gewoon Aenyz, hoe vaak heb ik dat nou moeten zeggen? En nee, ik draag geen schoenen, dat weten jullie toch!'
    Ik rukte me geïrriteerd los. Het is allemal wel weer goed zo.
          'Maar edelacht- ik bedoel -koningin Aenyz, dit feest is zeer belangrijk. Vindt u deze muiltjes dan niet werkelijk waar adembenemend?'
    Ik bekijk de witte, satijnen schoentjes, ingelegd met kristallen. De hak is laag, en het materiaal is stevig en comfortabel. Ik trek ze weifelend aan, en ze zitten eigenlijk best lekker.
          'Goed dan,' brom ik, en ik laat me weer helpen door de meisjes.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2015 - 11:23 ]


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner