• Hey allemaal!

    Het is niet zozeer een probleem dat ik op dit moment ervaar, maar meer een probleem dat ik heel vaak heb. Ik heb namelijk altijd briljánte (ahum) ideeën in mijn hoofd waar ik dan altijd erg trots op ben. Als ik ze dan wil uittypen, dan... komt het er niet uit. Niet zoals ik het wil.

    Vantevoren heb ik de mooiste zinnen in mijn hoofd, metaforen, beeldspraak, grapjes... maar als ik het dan wil typen, dan ben ik de helft vergeten en de andere helft past plotseling niet meer in de context. Al met al zijn mijn stukken altijd een stuk minder dan ik ze in mijn hoofd heb en daar baal ik als een stekker van. Ik geloof oprecht dat ik best een goede schrijfster kan zijn als ik het voor elkaar krijg om juist díe zinnen in mijn verhaal te verwerken.

    Hebben jullie hier ook wel eens last van? En hebben jullie tips?

    Groetjes,
    Catan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik heb er altijd last van, haha. Of opgeschreven zijn ze ineens een stuk minder leuk of mooi.

    Volgens mij zijn heel veel mensen kritisch over jezelf en blijf je maar de kleine dingen willen verbeteren, die als lezer niet opvallen. Dus als je schrijft en er zijn geen reacties met dat het slecht is, kun jij ervan uitgaan dat het helemaal prima is (:


    wat was dit ookalweer

    Ik ken dat wel. Ik heb vaak dat ik midden op de dag (of vlak voordat ik in slaap val, altijd vlak voordat ik in slaap val) een of andere geweldige ingeving heb, maar als ik dan eenmaal achter mijn laptop zit, ben ik het meeste ervan allang weer vergeten. De enige tip die ik zou kunnen geven is om dingen die je te binnen schieten - zij het delen van een plot, stukken van een gesprek of de perfecte naam voor een personage - gewoon meteen op te schrijven, zodat je het niet kúnt vergeten. Ik heb zelf niet altijd papier bij me, maar de notities op mijn telefoon en iPod staan vol met dat soort aantekeningen. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Stylinsexual schreef:
    Ik heb er altijd last van, haha. Of opgeschreven zijn ze ineens een stuk minder leuk of mooi.

    Volgens mij zijn heel veel mensen kritisch over jezelf en blijf je maar de kleine dingen willen verbeteren, die als lezer niet opvallen. Dus als je schrijft en er zijn geen reacties met dat het slecht is, kun jij ervan uitgaan dat het helemaal prima is (:


    Hehe. Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms wel eens het gevoel heb dat lezers niet erg kritisch lezen :'). Al zijn positieve reacties natuurlijk wel een boost voor je zelfvertrouwen.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2015 - 18:31 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Dat is vreemd, bij mij werkt het andersom, net door ze op te schrijven schep ik duidelijkheid in de onconcreetheid in mijn hoofd. Hoewel, als ik echt scènes en dialogen neerzet, dan heb ik het ook wel. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Catan schreef:
    (...)

    Hehe. Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms wel eens het gevoel heb dat lezers niet erg kritisch lezen :'). Al zijn positieve reacties natuurlijk wel een boost voor je zelfvertrouwen.


    Daarom! Lezers zal het echt niet zoveel uitmaken als een grapje misplaatst is of een zin niet helemaal goed gaat.
    Als je interpunctie klopt en het verder in orde is, heb je vaak al iets moois (:


    wat was dit ookalweer

    Stylinsexual schreef:
    (...)

    Daarom! Lezers zal het echt niet zoveel uitmaken als een grapje misplaatst is of een zin niet helemaal goed gaat.
    Als je interpunctie klopt en het verder in orde is, heb je vaak al iets moois (:


    Dat klopt natuurlijk! :P Maar mijn doel is om toch uiteindelijk wel een keer een boek uit te geven. Quizlet is een heerlijke manier om dat te oefenen, juist omdat je steeds reacties krijgt, maar ik wil mijn stukken dan toch wel goed hebben (en ik heb zo'n type dat alles in één keer goed wil doen).


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ja, heel erg.
    Ik had ook een geweldig idee en nu ik dat helemaal aan het opschrijven ben is het zo van; Weetje, laat maar.
    Al ga ik het toch nog proberen x]


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Oh echt heel erg herkenbaar. Probeer dit nu ook te doorbreken.. maar dat lukt nog niet echt. Heb voor jou dus ook geen tips! haha


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Misschien is het een idee om hard op te zeggen wat je in gedachten hebt en dit dan op te nemen met bijvoorbeeld je gsm? Misschien dat je het dan beter kunt opschrijven wanneer je meer tijd hebt?


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.