• oktober 2012 werd ik gediagnosticeerd met onverklaarbare pijn. Het was een worsteling van fysio en ziekenhuis bezoeken waarin alles gewijd werd aan mijn gewicht maar nooit echt werd onderzocht hoe het nou kon dat het zo zeer deed. Pas na een jaar werd ik als uitbehandeld beschouwd en afgedankt aan het spine and joint (een revalidatie centrum voor mensen met rug en gewrichts-klachten.) Acht weken moest ik hier 2 maal per week zijn, daar kreeg ik wel een soort van diagnose, mijn bekken kantelde nog maar voor 20% en was ernstig instabiel. Daarnaast was er eindelijk een arts die zag dat ik een vorm van hypermobiliteit had en mijn hamstrings veel te kort zijn. Dit resulteerde in een slechte houding en werd alleen maar slechter door de pijn. Ik leefde op 150 mg tramadol per dag, een pijnmedicatie die ook zorgde dat ik suf werd. In 2012 heb ik in het 3e jaar van mijn verpleegkunde moeten stoppen, ik zou nooit meer kunnen tillen en de rest van mijn leven met pijn lopen. Ik waagde in 2013 weer aan een opleiding (de opleiding die ik nu nog volg). De pijn is nooit minder geworden, maar ik leerde er mee leven. november 2013 kreeg ik de eerste uitval aanval, dit houd in dat de rechterkant van mijn lijf verlamd, mijn spraak veranderd. Het leek erg op een hersenbloeding en werd vanaf mijn toenmalige stage per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd, dit gebeurde nog eens op school en ook daar ambulance. Ik ben toen opnieuw een heel jaar aan het vechten geweest voor een passend onderzoek en eventuele behandeling. Maar weer werd het gewijd aan mijn gewicht en later afgedaan als een beetje migraine. Hier stopte het voor mij, ik was er klaar mee. Ondanks dat ik 23kg was afgevallen nam geen enkele arts mij serieus, terwijl ik al jaren het gevoel had dat er iets niet klopte. Want ook in mijn jeugd heb ik meermaals te maken met gewrichtsklachten en vreemdheden.

    Ik krijg nu knobbels op handen en voeten. Mijn moeder heeft zero negatieve reumatoïde artritis (een agressieve vorm van reuma die niet gevonden kan worden in het bloed). Ik ben in het verleden al 12x getest op reuma in het bloed, maar nooit kwam daar iets uit. Ik heb dinsdag dus een afspraak met de dokter om dit te bespreken. Het klopt gewoon niet, alles was er met mijn lijf gebeurd sluit aan op het ziekteverloop dat mijn moeder ook heeft gehad. Ik maak mij best zorgen over dit gesprek, want hoogst waarschijnlijk word ik (weer) niet serieus genomen. Maar ik ga nu dus eisen om een reumatoloog te spreken, er klopt gewoon iets niet.

    Ik moest dit gewoon even kwijt, dank voor degene die dit gelezen heeft. Om het topic nuttig te houden, heeft iemand hier reuma of kent het gevecht met de gezondheidszorg?

    [ bericht aangepast op 11 jan 2015 - 20:49 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Diis echt heftig. Ik weet hoe heftig reuma is, omdat mijn tante en oma het hebben .
    *big hug*

    Ik heb zelf geen reuma, maar ik ben geboren met cel verdikkingen in mijn hoofd en lichaam waar ik regelmatig hoofdpijn van krijg. Dit heet Tubereuze sclerose, waarbij ik een van de weinige op de wereld ben die normaal is. Ik had in een tehuis kunnen zitten met geestelijke problemen.
    Wat er kan gebeuren is dat die verdikking mijn lucht toevoer in mijn hersenen kan verstoppen waarbij de kans op overgeven en flauwvallen groter wordt. Dit is niet dodelijk.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2015 - 22:16 ]


    Vampire + Servant = Servamp

    Donar schreef:
    dankjullie voor de lieve reacties. het is fijn om het hier ff kwijt te kunnen, voor de rest van de wereld houd ik het stil. ik heb nu al 2 jaar dat er vermoedes waren van elke keer wat anders. het word gewoon ongeloofwaardig. paar maanden geleden vroeg iemand mij of het niet psychosomatische klachten waren. bot gezegd vroeg hij eigenlijk: zit het niet tussen je oren.
    het zwijgen maakt wel dat ik mn verhaal niet echt kwijt dan en dat is best moeilijk...

    Dat is echt hard om te zeggen. Daar lieg je toch niet over? Dan bedoel ik, als de problemen daar duidelijk zijn, dan is een mens toch niet stom genoeg om zoiets te zeggen. Damn.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2015 - 22:23 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wat heftig om te lezen. Hopelijk kan de reumatoloog je meer vertellen over je gezondheid.

    Mijn vader is een aardig aantal jaren geleden een keer van zijn fiets gevallen en heeft daardoor een verschoven rugwervel opgelopen. Hij heeft daardoor ook fibromyalgie, wat in de buurt van reuma komt.
    Sinds afgelopen jaar heeft mijn vader ook astma erbij gekregen en hij heeft meerdere keren in het jaar gehad dat hij minstens een week niet naar zijn werk kon vanwege zijn gezondheid.

    Ikzelf heb twee à drie jaar geleden een kort traject bij het ziekenhuis gehad voor de buikpijn die ik de hele dag door had en voornamelijk na het eten. De huisarts had me doorverwezen naar het kinderziekenhuis en daar heb ik onder andere een glutentest gehad, waarna bleek dat ik geen glutenallergie heb, en heb ik meerdere afspreken gehad met de kinderpsycholoog.
    De ziekenhuisbezoeken leverden niks op en ik had er geen behoefte aan om onderzocht te worden door een slang in mijn buik te krijgen. Nu moet ik simpelweg de rest van mijn leven het doen met buikpijn. Maar ik mag niet klagen, omdat er veel ergere dingen zijn om te hebben.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Donar schreef:
    dankjullie voor de lieve reacties. het is fijn om het hier ff kwijt te kunnen, voor de rest van de wereld houd ik het stil. ik heb nu al 2 jaar dat er vermoedes waren van elke keer wat anders. het word gewoon ongeloofwaardig. paar maanden geleden vroeg iemand mij of het niet psychosomatische klachten waren. bot gezegd vroeg hij eigenlijk: zit het niet tussen je oren.
    het zwijgen maakt wel dat ik mn verhaal niet echt kwijt dan en dat is best moeilijk...


    What the fuck. Dat mensen dat kunnen zeggen, ongelooflijk, wat bot.


    26 - 02 - '16