• (Een foto van mij, gemaakt op de mid winter fair 2014)



    Naam:Iris Huis in 't Veld (Donar)
    Leeftijd:12-08-1992 (22)
    Woonplaats:Vlaardingen

    Iets over mezelf: Ik had altijd al iets meer verhalen schrijven, echter liep ik altijd vast. Toen ik op Quizlet kwam werd ik eigenlijk weer gemotiveerd om te gaan schrijven. Ik had vroeger altijd het idee dat ik niet goed was, of in ieder geval nooit goed genoeg om het aan iemand te laten zien. Op Quizlet werd ik aangemoedigd en kreeg weer de durf om te gaan schrijven. Natuurlijk heb ik hier op Quizlet ook veel niet afgeschreven, maar ik heb nu eindelijk mn manier gevonden. De oude onafgemaakte verhalen zijn intussen verwijderd, ik heb geleerd om aan 1 verhaal tegelijkertijd te schrijven. Mijn Nederlands niveau is in de korte tijd hier op Quizlet van minder dan F1 naar F2 en hoger gegaan. Ik voel dat ik mij hier kan ontwikkelen en ben daarom erg loyaal aan Quizlet.

    In mijn vrije tijd doe ik buiten schrijven nog meer dingen. Zo maak ik (historische en fantasy) kostuums die ik draag op evenementen zoals de Elf fantasy fair. Op gelijk soort evenementen ben ik standhouder en doe ik aan reenactment (het na spelen van de tijd). Ik sta daar met een vrouw met 3 uilen, zelf doe ik kaartlezingen en de verkoop van zelfgemaakte sieraden (sinds dit jaar).
    Ik ben begonnen met het spelen van tin whistle en bodhran, twee Ierse instrumenten die vrij moeilijk zijn. Dit ben ik gaan doen door mijn diepe liefde voor Keltische en Ierse muziek.
    Ik ben geen fantastische tekenaar, maar het is wel een hobby. Ik steek er veel tijd in en beleef er erg veel plezier en ontspanning aan. Vaak zijn dit inspiratie tekeningen voor mijn kleding en voor mijn verhalen.

    Ik ben gek op piercings en tatoeages, Momenteel heb ik 8 (helix, industrial, stretchers 10mm) piercings en 4 tatoeages. Ik heb op mijn linker onderarm een tekst in het latijn staan, een Keltische knopenband rond mijn linker enkel, een grote raaf met Keltische knoop op mijn halve rug (deze word in februari afgemaakt) en op mijn rechterarm een Maori dubbel twist. Er komen er vast nog wel een aantal bij.

    Ik ben aan het afstuderen dit jaar, ik hoop in juni mijn diploma MMZ specifieke doelgroepen MBO4 te behalen. Ik woon samen met mijn vriend, daar ben ik ondertussen bijna 4,5 jaar mee samen.

    Afgeronde onbekende personen verhalen:
    Iedereen is dood... iedereen. Het vuur greep razend snel om zich heen, huizen werden verzwolgen in de snijdende hitte. Ik dacht dat de duivel ons kwam halen, de duivel... Ergens had ik ook wel gelijk, ergens was het waar! Ja koning Hores en zijn mannen, waren de afkomstig van duivel ik wist het zeker! Zij waren in ieder geval elk bestoken met duivelse gedachtes, gevoed door zes van de zeven zondes.
    Ik ben maar een simpele vrouw, ik ben alleen... Maar ik ben gemaakt tot de zesde zonde en ik zal wreken wat deze mannen hebben gedaan. Ik zal hen elk op een passende manier naar de krochten van de hel sturen, daar waar zij thuis horen. Dan pas zal ik vrede kennen.

    Een verhaal dat je meesleept in het begrip naar een psychisch zieke vrouw die veel heeft gezien in een tijd van genadeloze oorlog. Een vrouw die leeft in het bijzijn van de mensen die haar hebben verziekt.

    Winnaar story of the year 2014
    Telt 106828 woorden
    Link naar De strijd om Ira

    Lopend verhalen:
    Sommige kinderen worden zonder kansen geboren, gedoemd het zwarte schaap van de samenleving te zijn. De goden zijn wezens met hun eigen plan en soms gunnen zij een van die kinderen een tweede kans. Zij hebben een plan met hen. Ik was er een van, mijn ouders verstootte mij vlak na mijn geboorte, gedoemd te sterven in het donkere bos werd ik gezegend met de gift om de toekomst te zien. Cados, de god van de chaos had medelijden met mij en koos mij als zijn lieveling. Hij had een plan met mij en stuurde mij op pad via vreemde dromen en voorspellende blikken.Mijn pad was vreemd, onvoorspelbaar en gevaarlijk. Ik moest wel lopen, gestuwd door de vreemde blikken in de toekomst, met de hand van Cados op mijn schouder. Hij had mij niet voor niets gekozen.
    Genre's: Avontuur, Fantasy, Drama en Historisch
    Deelnemer story of the year 2015
    Link naar De reis van de raven

    [ bericht aangepast op 26 jan 2015 - 13:49 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Awesome. I told you, you are a fantastic writer. :3 En wow, je bent echt van alle markten thuis. Nice.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tsuchiya schreef:
    Awesome. I told you, you are a fantastic writer. :3 En wow, je bent echt van alle markten thuis. Nice.
    Dankje sweety!


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Iets waar ik over nadacht toen ik een hoofdstuk afrondde waar ik onwijs tevreden mee ben (ik ben niet zo snel tevreden, maar heb geleerd dat verbeteren het beste werkt als ik het verhaal heb afgerond). Wat gebeurt er als ik schrijf:

    Het lijkt wel alsof na de derde regel alles om mij heen verdwijnt, de muziek blijft achter en ik begeef mij in de wereld waarin ik schrijf. Ik word het karakter, misschien verklaard dat wel wel waarom ik zo gehecht raak aan mijn personages. Ze worden echt, ik bleef hun pijn, hun verhaal, hun lach en hun traan. Het lijkt wel alsof het tastbaar word wat mijn vingers typen. Ik ruik, voel en proef wat ik schrijf. Zo gebeurd het meer dan eens dat in de echte wereld uren verstrijken terwijl in het echte verhaal ik nog geen uur ben gepasseerd.

    Bijzondere waarneming, elke keer als ik het beleef. Beter dan dromen.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    ^
    Dat is het helemaal! Een ware gevoel van een schrijfster. In de huid van de karakters kruipen. Become the person. :3


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tsuchiya schreef:
    ^
    Dat is het helemaal! Een ware gevoel van een schrijfster. In de huid van de karakters kruipen. Become the person. :3
    Ik voel me soms gewoon schuldig dat ik mijn peronages een klote jeugd geef, of een nare situatie waarin ik weet dat ze zullen falen. Misschien nog erger... ze laten sterven. Zelfs de villains in mijn verhalen vind ik vaak erg leuk :P


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Donar schreef:
    (...)Ik voel me soms gewoon schuldig dat ik mijn peronages een klote jeugd geef, of een nare situatie waarin ik weet dat ze zullen falen. Misschien nog erger... ze laten sterven. Zelfs de villains in mijn verhalen vind ik vaak erg leuk :P

    Haha, dat herken ik echt heel erg! Maar iedereen heeft zo hun obstakels en als je het karakter echt wilt maken dan bedenk je ook de negatieve dingen. Meestal vind ik de villains ook erg leuk om aan te maken, maar ik heb weleens iemand aangemaakt waarvan ik diegene totaal niet kon uitstaan.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tsuchiya schreef:
    (...)
    Haha, dat herken ik echt heel erg! Maar iedereen heeft zo hun obstakels en als je het karakter echt wilt maken dan bedenk je ook de negatieve dingen. Meestal vind ik de villains ook erg leuk om aan te maken, maar ik heb weleens iemand aangemaakt waarvan ik diegene totaal niet kon uitstaan.
    Jup, elk karakter krijgt zijn foutjes. Dat maakt ze ook leuk om te schrijven. Heb nu een half-dryade die bijvoorbeeld een ander karakter erg op de huid zit en daar heel ver in kan gaan. Mijn hoofdkarakter is eigenlijk een beetje een lafaard en de ander is er 1 die niet goed kan uiten, maar daarnaast ook zijn gezicht moeilijk in de plooi houd.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Donar schreef:
    (...)Jup, elk karakter krijgt zijn foutjes. Dat maakt ze ook leuk om te schrijven. Heb nu een half-dryade die bijvoorbeeld een ander karakter erg op de huid zit en daar heel ver in kan gaan. Mijn hoofdkarakter is eigenlijk een beetje een lafaard en de ander is er 1 die niet goed kan uiten, maar daarnaast ook zijn gezicht moeilijk in de plooi houd.

    Haha, die half-dryade die de ander op de huid zit lijkt me wel erg interessant.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tsuchiya schreef:
    (...)
    Haha, die half-dryade die de ander op de huid zit lijkt me wel erg interessant.

    Is ze ook, momenteel heb ik een heel achtergrond verhaal uitgewerkt die ergens in het verhaal nog naar voren moet komen.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Die foto is awesome!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Karabatic schreef:
    Die foto is awesome!
    dankjewel <3


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    storyboarden, voor het eerst in mn leven ben ik ergens gestructueerd in. als ik buiten mn werkplek iets opschrijf voor het verhaal komt het 1 schriftje die overal mee naartoe gaat. bij mn pc hangt nu een prikbord waar ik thuis alles op speld. echt een uitkomst, ik wou dat ik het eerder had bedacht.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    ^
    Zo'n bord is echt handig. Alleen jammer dat ik ze niet meer tegenkom. :c


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tsuchiya schreef:
    ^
    Zo'n bord is echt handig. Alleen jammer dat ik ze niet meer tegenkom. :c
    blokker 6 euro


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.