• Hello ^^

    Ik weet eigenlijk niet hoeveel autorijdende/rijles nemende Quizletters er hier rondzwerven, dus ik hoop dat er genoeg animo is voor een speciaal topic. Dit topic is bestemd voor iedereen die wil gaan lessen, het al doet, of zelfs zijn rijbewijs al heeft. Zelf vind ik het altijd fijn om mensen lastig te vallen met mijn rijles-avonturen en te luisteren naar de herkenbare verhalen anderen. Maar ook voor vragen en stress is dit topic uitermate geschikt.

    Op het moment heb ik 8 lessen van 1 uur gehad, wat helemaal niet veel is, maar toch wel zo voelt haha. In het begin leste ik 1x in de week, maar nu les ik 2x, omdat je er dan wat beter in blijft. Aan mijn theorie wil ik snel beginnen.

    Les:
    - Misfire - 18 - geslaagd theorie
    - IrishNialler - 18 - geslaagd theorie
    - JamesPotter - 17 - geslaagd theorie
    - SPECS - 17 - geslaagd theorie
    - SleepyAsh - 19
    - Cherilyn - 17
    - Harrysbum - 17 - geslaagd theorie
    - Norman - 18 - geslaagd theorie, TTT
    - Ailine - 18
    - Bugs - 18 - geslaagd theorie
    - Endress - 18 - geslaagd theorie
    - Inmiscible - 18
    - Kern - 18
    - Rewritten - 17
    - Morgiana - 18 - geslaagd theorie
    - Apocalyptic - 21 - geslaagd theorie, TTT
    - Altaria - 17 - geslaagd theorie
    - JBarakat - 17
    - Dormiveglia - 17
    - Serenata - 18
    - Philip - 19 - geslaagd theorie
    - Scully - 18
    - IamSherlocked - 21
    - Holzel - 16
    Rijbewijs:
    - Isimat - 19 - (2013)
    - Chandler - 19 - (2013)
    - Gibbs - 18 - (2015)
    - Rider - 18 - (2013)
    - Amiable - 21 - (2013)
    - Oakenshield - 24 - (2011)
    - PukkelxDing - 21 - (2014)
    - Maleficia - 18 - (2014)
    - Zeratul - 19 - (2012)
    - Barnabas - 21 - (2012)
    - Genius - - (2012)
    - Dysphoria - 20 - (2013)
    - Karabatic - 18 - (2014)
    - StephenFry - 19
    - Scandal - 22 - (2011)
    - Dauth - 21 - (2015)
    - Lesnar - 20 - (2013)
    - Ichabod - 17 - (2015)
    - nerveus - 19 - (2014)
    - Vanderbilt - 20 - (2013)
    - 324B21 - 19 - (2014)
    - Halseys - 18 - (2015)
    - Cresseyde - 18 - (2015)
    - Elvenking - 19 - (2014)
    - xMissMarije - 19 - (2015)
    - Ethan - 19 - (2015)
    - Meraki - 19 - (2014)
    Wil gaan lessen:
    - Taytay - 17
    - Harris - 18
    - Quiver - 17
    - Rewritten - 17

    [ bericht aangepast op 11 sep 2015 - 17:47 ]


    i put the fun in funeral

    Wel vandaag over een uur heb ik rinles en dinsdag tussetijdsetoets. Maar ik hoop maar dat ie me bandaag verteld wat ik moet oden en hoe het gaat haha. Ben stik nerveus al voor dimsdag


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Rhysre schreef:
    (...)

    15 lessen is waarschijnlijk ook lang niet genoeg :')



    Dat weet ik, maar de enige prijs die ik onthouden had


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Hypnotise schreef:
    (...)
    Hè, wat? Ik zou gewoon heel simpel het argument geven dat jouw ouders het mogen gaan betalen als zij zo graag willen dat jij je rijbewijs haalt. Ik snap jou wel hoor. Ik had de deal dat mijn ouders 4:1 zouden betalen (van vijf delen zou ik een deel en zijn de rest betalen), maar als je alles zelf moet betalen. Ik wilde het graag in the pocket hebben zodat ik tijdens/na mijn studie er geen last meer van zou hebben, maar als jij dat niet wilt: wie zijn zij om je te dwingen? Het is jouw geld.


    M'n moeder vindt het belangrijk dat ik zo snel mogelijk m'n rijbewijs heb, als ik 17 ben dus.

    Maar ik heb helemaal geen behoefte om in december al te gaan lessen. Ook omdat ik weet dat ik voorlopig (tot m'n 23e ofzo) niet ga rijden, en dan heb ik gewoon de tijd om te sparen.

    + wat ik bruto in een maand verdien is minder dan wat een rijles kost dus ik ga nevernooit op tijd genoeg hebben :') urgh


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik moet mijn theoretisch rijbewijs opnieuw doen alvorens ik mijn praktisch rijbewijs kan doen. Theoretisch rijbewijs opnieuw doen is niet leuk, laat het niet vervallen mensen.

    Ik heb mijn theorie gehaald :3 Superblij!

    (Kern -> Kala, en nu je toch bezig bent dingen te veranderen, ik ben inmiddels 19 :'D)

    [ bericht aangepast op 1 okt 2015 - 18:27 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik heb nu dus cursus. Omdat ik gewoon drie jeer niet gehaald heb.
    Mensen neem dit. Dit helpt.


    Vampire + Servant = Servamp

    Ik heb donderdag mijn theorie en ik zie er nu al tegenop .-. Ik erger mij echt helemaal dood aan die klote gevaarherkenningsvragen. Heeft iemand daar misschien nog tips voor?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik heb 5 keer over m'n theorie gedaan, no worries, het is verschrikkelijk, maar uiteindelijk haal je het wel. Het is gewoon geluk hebben, denk ik. Een cursus helpt inderdaad erg goed, dat heb ik ook gedaan.

    Ik was Halseys overigens. (Sta tussen rijbewijs)


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Rhysre schreef:
    Ik heb donderdag mijn theorie en ik zie er nu al tegenop .-. Ik erger mij echt helemaal dood aan die klote gevaarherkenningsvragen. Heeft iemand daar misschien nog tips voor?


    Zo veel mogelijk oefenen en dan een beetje 'door proberen te krijgen' waar je op moet letten als ze je zo'n foto laten zien.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Outsiders schreef:
    Ik heb 5 keer over m'n theorie gedaan, no worries, het is verschrikkelijk, maar uiteindelijk haal je het wel. Het is gewoon geluk hebben, denk ik. Een cursus helpt inderdaad erg goed, dat heb ik ook gedaan.

    Ik was Halseys overigens. (Sta tussen rijbewijs)


    Ik wil het alleen graag donderdag gelijk halen, want dan gaan we waarschijnlijk gelijk mijn praktijkexamen aanvragen. Dan kan ik die nog net doen voor mijn rijinstructeur op vakantie gaat, en anders wordt het pas in januari of februari :/


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Rhysre schreef:
    (...)

    Ik wil het alleen graag donderdag gelijk halen, want dan gaan we waarschijnlijk gelijk mijn praktijkexamen aanvragen. Dan kan ik die nog net doen voor mijn rijinstructeur op vakantie gaat, en anders wordt het pas in januari of februari :/


    Oh, hm, ja dat snap ik dan wel. Anders moet je echt zo ongelooflijk lang wachten. Het enige wat ik je dan mee kan geven is, probeer niet al te zenuwachtig te zijn. Want de eerste keer was ik zo zenuwachtig en dat hielp waarschijnlijk ook wel met de uitslag. :') En voor de rest succes!


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Rhysre schreef:
    Ik heb donderdag mijn theorie en ik zie er nu al tegenop .-. Ik erger mij echt helemaal dood aan die klote gevaarherkenningsvragen. Heeft iemand daar misschien nog tips voor?


    Bij het oefenen letten op de standaard dingen die ze erin gooien: bal op de weg is remmen, remlichten aan bij de auto's voor je is remmen, vrachtwagen in je achteruitkijkspiegel bij glad weer is niks doen (ook al heb je een oranje stoplicht) etc. Je krijgt soortgelijke op je examen namelijk.


    Happy Birthday my Potter!

    Alles wat met kinderen te maken heeft. Dus kinderen op de weg, kinderen spelend. Bal : remmen.
    Bij sneeuw: is gas minderen.
    Bij 3 paarden, fietsers: remmen.
    Smalle straatjes is: Gas minderen
    Paraplu's is altijd remmen.

    1 fietser/paard is gas minderen.

    Je moet het zo zien:
    Remmen is gelijk 20 km/u naar beneden.
    Gas minderen: 10/15 km/u naar beneden
    Niets is gewoon niets.


    1. Op de fietspad en fietsstrook mogen alleen fietsers en snorfietsers rijden.
    2. Alarmnummer is 112.
    3. Rijbewijs is 10 jaar geldig.
    4. Alle betrokkenen bij een aanrijding moeten blijven wachten. (Plaats niet verlaten voordat alle gegevens zijn genoteerd.)
    5. Alle Bussen voor laten gaan alleen binnen bebouwde kom. Buiten bebouwde kom niet stoppen voor alle bussen.
    6. Rode reflectoren zijn alleen aan de rechterzijde van de weg.
    7. Witte reflectoren zijn alleen aan de linkerzijde van de weg.
    8. Het profiel van de banden moet minimaal 1,6 millimeter bedragen.
    9. 2 seconden afstand houden bij alle snelheden.
    10. Gemiddelde reactietijd van een bestuurder is 1 seconde.
    11.Volgafstand is altijd 2 seconden.
    12. Volgafstand bij 100 km per uur is 55 meter. Altijd de helft van de snelheid.
    13. Kleur van tijdelijke markeringen is altijd geel. Kleur van grootlicht op het dashboard is altijd blauw.
    14. Rijden met kopie van rijbewijs is altijd verboden.
    15. Met rijbewijs B mag je 8+jezelf (9 totaal) vervoeren.
    16. Je mag niet rijden, geen auto slepen en ook geen autoles nemen als je een rij ontzegging hebt.
    Alleen Fietsen is wel toegestaan.

    17. Uitstekende lading dat alleen met een rode vlag is gemarkeerd is niet toegestaan. Het moet met een rood/wit gestreept bord worden aangegeven.
    18. Het is niet toegestaan om in een auto zonder buitenspiegels en ook zonder claxon te rijden
    19. Maximum lading aan de zijkanten van een auto is 20 cm. (Zowel rechts als links.)
    20. Uitstekende lading aan de voorkant van een aanhanger is niet toegestaan.

    1. Gordels zijn verplicht zowel voor als achter.
    2. Brandstof kan worden bezuinigd worden door cruise control te gebruiken.
    3. Rijden met open ramen gebruikt meer brandstof.
    4. Rijden met skibox gebruikt meer brandstof omdat je auto zwaarder wordt en wind tegen krijgt.
    5. Minder toeren minder brandstof.

    Minder gas geven is minder brandstof.
    6. Het is slecht voor het milieu om in de winter uw auto warm te laten lopen.
    7. Ook langs het water draag je gordel om tijdens het rijden.
    8. Geneesmiddelen met een gele sticker beïnvloeden het rijvermogen.
    9. Bestuurder mag niet meer dan 0,2 promille alcohol.
    10. Na een aanrijding met een fietser die een kromme been heeft niet aanraken maar 112 bellen.
    11. Het rijden met een beperkt onderbeen brengt risico’s met zich mee tijdens het rijden. U mag dus niet rijden. (GIPS BEEN)
    12. Een glas alcohol is in uw lichaam binnen 1,5 uur verwerkt.
    13. NIKS kan de afbraak van alcohol in uw bloed versnellen.
    14. U mag een alcohol test niet weigeren op grond van geloof. U bent verplicht om mee te werken.
    15. Voor alle inzittende is het belangrijk dat het hoofdsteun goed is ingesteld. Dit geldt ook voor alle weggebruikers.
    16. Als passagier na een aanrijding pijn in de nek heeft niet aankomen laten zitten. Je weet niet wat voor gevolgen dit kan hebben.
    17. Na een ongeval waarbij er een bloedwond is mag u met een kledingstuk de bloeding stoppen.
    18. Het trekken van een beladen aanhanger heeft invloed op verlichting van uw auto.
    19. Als er een vrachtwagen op een kruising rijdt en een bocht wil maken moet men tijdig stoppen om voldoende ruimte aan de vrachtauto te geven.
    20. Een Brommobiel kunt u zowel binnen als buiten een bebouwde kom verwachten.
    21. U mag geen 40 KM per uur achter een tram rijden.
    22. Een tegenligger haalt u in. U weet dat hij het niet red. Wat doet u? Snelheid verminderen.
    23. Afstand tussen hoofd en het hoofdkussen is zo klein mogelijk.
    24. Wat doet u als een deel van de autogordel tegen de hals van het kind gaat? Zitting verhoging gebruiken.


    Het is veel, maar helpt wel.


    Vampire + Servant = Servamp

    Itsuki, dat is een zeer handige post (ook al heb ik mijn rijbewijs al gehaald).


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Heel erg bedankt iedereen! Zenuwachtig ga ik alleen sowieso wel zijn vrees ik :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered