• Hello ^^

    Ik weet eigenlijk niet hoeveel autorijdende/rijles nemende Quizletters er hier rondzwerven, dus ik hoop dat er genoeg animo is voor een speciaal topic. Dit topic is bestemd voor iedereen die wil gaan lessen, het al doet, of zelfs zijn rijbewijs al heeft. Zelf vind ik het altijd fijn om mensen lastig te vallen met mijn rijles-avonturen en te luisteren naar de herkenbare verhalen anderen. Maar ook voor vragen en stress is dit topic uitermate geschikt.

    Op het moment heb ik 8 lessen van 1 uur gehad, wat helemaal niet veel is, maar toch wel zo voelt haha. In het begin leste ik 1x in de week, maar nu les ik 2x, omdat je er dan wat beter in blijft. Aan mijn theorie wil ik snel beginnen.

    Les:
    - Misfire - 18 - geslaagd theorie
    - IrishNialler - 18 - geslaagd theorie
    - JamesPotter - 17 - geslaagd theorie
    - SPECS - 17 - geslaagd theorie
    - SleepyAsh - 19
    - Cherilyn - 17
    - Harrysbum - 17 - geslaagd theorie
    - Norman - 18 - geslaagd theorie, TTT
    - Ailine - 18
    - Bugs - 18 - geslaagd theorie
    - Endress - 18 - geslaagd theorie
    - Inmiscible - 18
    - Kern - 18
    - Rewritten - 17
    - Morgiana - 18 - geslaagd theorie
    - Apocalyptic - 21 - geslaagd theorie, TTT
    - Altaria - 17 - geslaagd theorie
    - JBarakat - 17
    - Dormiveglia - 17
    - Serenata - 18
    - Philip - 19 - geslaagd theorie
    - Scully - 18
    - IamSherlocked - 21
    - Holzel - 16
    Rijbewijs:
    - Isimat - 19 - (2013)
    - Chandler - 19 - (2013)
    - Gibbs - 18 - (2015)
    - Rider - 18 - (2013)
    - Amiable - 21 - (2013)
    - Oakenshield - 24 - (2011)
    - PukkelxDing - 21 - (2014)
    - Maleficia - 18 - (2014)
    - Zeratul - 19 - (2012)
    - Barnabas - 21 - (2012)
    - Genius - - (2012)
    - Dysphoria - 20 - (2013)
    - Karabatic - 18 - (2014)
    - StephenFry - 19
    - Scandal - 22 - (2011)
    - Dauth - 21 - (2015)
    - Lesnar - 20 - (2013)
    - Ichabod - 17 - (2015)
    - nerveus - 19 - (2014)
    - Vanderbilt - 20 - (2013)
    - 324B21 - 19 - (2014)
    - Halseys - 18 - (2015)
    - Cresseyde - 18 - (2015)
    - Elvenking - 19 - (2014)
    - xMissMarije - 19 - (2015)
    - Ethan - 19 - (2015)
    - Meraki - 19 - (2014)
    Wil gaan lessen:
    - Taytay - 17
    - Harris - 18
    - Quiver - 17
    - Rewritten - 17

    [ bericht aangepast op 11 sep 2015 - 17:47 ]


    i put the fun in funeral

    Ik heb geen vrijstelling voor mijn TTT. Maar ik heb niemand aangereden :Y).
    Natuurlijk baal ik van de fouten die ik heb gemaakt (het waren er best wel veel hahaaa). Van die typische dingen die je nooit gebeuren tijdens de les, maar van zenuwen doet een mens gekke dingen. Denken dat je nog wel even voordat die voetganger oversteekt door kan rijden, vergeten knipperlicht te gebruiken bij wegrijden, achteruit rollen bij hellingproef et cetera. Gelukkig had ik een hele aardige vrouw als examinator die achteraf ook echt de tijd nam om te zeggen waar ik nog aan moet werken. Waar het op neer komt: beter kijken. De bekende valkuil dus. Het is zo makkelijk om vanuit de passagiersstoel de omgeving te analyseren, maar als je zelf een stuur in handen hebt dan is het ineens een heel ander verhaal.


    i put the fun in funeral

    Gisteravond is mijn theorie binnen gekomen dus ik kan eindelijk beginnen met leren ^^
    En vanaf 26 september (my birthday^^) begin ik officieel met lessen.
    Toen mijn instructeur mijn theorie kwam brengen, stond hij vol trots te vertellen over zijn nieuwste BMW waar ik in ga lessen. Nu maar hopen dat ik deze niet in de prak rij :')


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Orochi - SleepyAsh


    Vampire + Servant = Servamp

    Ik heb mijn rijbewijs!
    324B21 19 (2014)

    Ok; ik heb hem nu 11 maand en vandaag is de eerste keer dat ik alleen op 'onbekend' terrein ga rijden. Ik heb telkens om en nabij mijn woon/school/stad gereden, maar straks moet ik naar een BBQ in een dorpje op 40min rijden... Spannend...

    [ bericht aangepast op 23 juni 2015 - 14:06 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Zet mij maar neer bij lessen. Ik heb er nog maar 3 lesjes gehad, dus ik heb nog een lange weg te gaan :'D! Ik ben 18 jaar

    [ bericht aangepast op 23 juni 2015 - 13:03 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Blijkbaar had ik hier al is eerder gereageerd want hij staat tussen MT, maar mijn naam zie ik nergens. :'D
    Dus, ik ben ook nog aan het lessen en mag volgende week donderdag op voor praktijk. En om eerlijk te zijn ben ik nu al zenuwachtig. :') Ik ben gewoon heel bang om te zakken, voor m'n proefexamen afgelopen donderdag ben ik namelijk ook gezakt.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Malums schreef:
    Blijkbaar had ik hier al is eerder gereageerd want hij staat tussen MT, maar mijn naam zie ik nergens. :'D
    Dus, ik ben ook nog aan het lessen en mag volgende week donderdag op voor praktijk. En om eerlijk te zijn ben ik nu al zenuwachtig. :') Ik ben gewoon heel bang om te zakken, voor m'n proefexamen afgelopen donderdag ben ik namelijk ook gezakt.

    Probeer veel te rijden in de stad waar je het examen zal afleggen, zodat je je altijd wel kan oriënteren. Het is ook gemakkelijk als je vooraf al weet hoe snel je mag rijden. Of het een zone 30, 50, ... etc is. Zo is je kans om te snel/traag te rijden een stuk kleiner.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Malums schreef:
    Blijkbaar had ik hier al is eerder gereageerd want hij staat tussen MT, maar mijn naam zie ik nergens. :'D
    Dus, ik ben ook nog aan het lessen en mag volgende week donderdag op voor praktijk. En om eerlijk te zijn ben ik nu al zenuwachtig. :') Ik ben gewoon heel bang om te zakken, voor m'n proefexamen afgelopen donderdag ben ik namelijk ook gezakt.


    Het zou best kunnen dat ik over je heen heb gekeken ^^'. Maar je staat er nu in ieder geval bij.
    Ik snap je zenuwen. Ik ben zelf op zich niet iemand die snel nerveus is, maar tijdens rijexamens komt een hele andere kant van mezelf naar boven x'D.

    324B21 schreef:
    (...)
    Probeer veel te rijden in de stad waar je het examen zal afleggen, zodat je je altijd wel kan oriënteren. Het is ook gemakkelijk als je vooraf al weet hoe snel je mag rijden. Of het een zone 30, 50, ... etc is. Zo is je kans om te snel/traag te rijden een stuk kleiner.


    Ik rij al bijna dertig lessen in Alkmaar, waar ik ingeschreven sta bij het CBR, maar ik weet de weg er nog steeds niet te vinden. Ik heb een verschrikkelijk slecht gevoel voor richting en heb zo ongeveer het tegenovergestelde van een fotografisch geheugen: ik kan tien keer door een straat rijden en de elfde keer nog steeds denken dat ik er nog nooit geweest ben.


    i put the fun in funeral

    Vanavond heb ik mijn tweede les (:


    "Ignite, my love. Ignite."

    JBarakat schreef:
    Vanavond heb ik mijn tweede les (:


    Spannend! Wat heb je vorige keer al gedaan?


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Spannend! Wat heb je vorige keer al gedaan?


    Niet veel. We hebben gewoon een rondje gereden bij mij in de buurt en via de snelweg terug. Dan heb ik de auto geparkeerd zodat wij iemand anders konden ophalen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Overkill schreef:
    (...)

    Het zou best kunnen dat ik over je heen heb gekeken ^^'. Maar je staat er nu in ieder geval bij.
    Ik snap je zenuwen. Ik ben zelf op zich niet iemand die snel nerveus is, maar tijdens rijexamens komt een hele andere kant van mezelf naar boven x'D.


    Dan heb je daar geluk mee ahaha. Ik kan echt al om het kleinste dingetje nerveus worden dus hopelijk gaat het goed volgende week. :')

    324B21 schreef:
    (...)
    Probeer veel te rijden in de stad waar je het examen zal afleggen, zodat je je altijd wel kan oriënteren. Het is ook gemakkelijk als je vooraf al weet hoe snel je mag rijden. Of het een zone 30, 50, ... etc is. Zo is je kans om te snel/traag te rijden een stuk kleiner.


    Ja, dat weet ik dus niet van te voren. Helaas. Want het kan echt zijn dat die me overal naar toe leid, al hoe wel, het duurt maar een half uurtje dus zo ver kan die ook weer niet. Ik hoop gewoon dat het een beetje in de buurt blijft want dan kan ik het wel. :3


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    op bovenstaande reacties die op mij hebben gereageerd ^^
    Meestal vind je wel een paar routes online - en pols ook eens bij je vrienden, klasgenoten,... die al hun rijbewijs hebben behaald in hetzelfde examencentrum. Bij ons hebben ze een tiental - twintig routes. Vaak moet je parkeren/keren in dezelfde straat en komen er veel wijken, straten in de verschillende parcours terug. Luister ook waar de anderen gefaald in zijn: verkeerd geparkeerd, verkeerde straat ingeslagen, te snel gereden op een bepaalde plek,...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik ben geslaagd! Ondanks het veel te hete weer, hij gaf in de auto aan dat het zelfs 42 graden was. o_o
    Ik ben echt zo blij :')


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik ben ook geslaagd :')
    Zo gelukkig!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...