• Ik heb altijd boeken gelezen op mijn moeders tablet (Samsung, 10"), maar sinds ik op kamers zit wil ik iets voor mezelf. Ik weet alleen niet goed of ik een tablet or een e-reader moet kopen. E-readers zijn er natuurlijk op aangepast om zo fijn mogelijk te kunnen lezen, waar ik 'm vooral voor wil, maar ik vind het ook handig om op internet te kunnen en apps te installeren. Voordeel van tablet is ook dat je zelf kunt bepalen hoe groot je 'm wil (7" of 10", e-reader is 6"/7"), nadeel is dat deze een stuk duurder zijn.

    Dus, vraag aan jullie: Wat vinden jullie fijner? En welk formaat is dan het fijnst?

    Ik ben geïnteresseerd in de Samsung Galaxy Tab 4, zowel 10" en 7", en een 6" e-reader van Kobo.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ipad

    E reader is super fijn, ik heb de kobo glo, en dat leest echt veel fijner dan een iPad en dergelijke. Ik zou dus gaan voor de e-reader, ook omdat boeken super goedkoop zijn!


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Ik zou voor een tablet gaan. Je kan er op lezen én op het internet. Het formaat maakt voor mij niet zo uit.
    Je kan op één toestel meerdere dingen doen. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dan, afgaand op jouw voorkeuren, zou ik een tablet pakken


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HelenaRavenclaw schreef:
    Dan, afgaand op jouw voorkeuren, zou ik een tablet pakken


    wat was dit ookalweer

    Ik heb een samsung galaxy tab 3. Prima ding al lees ik geen boeken via internet dus ik zou niet weten hoe dat leest via dat apparaat.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Er zijn ook e-readers die op internet kunnen, misschien kan je daarnaar kijken?


    Your make-up is terrible

    iPad is helaas een beeetje te duur. En ja, zelf hang ik ook meer richting een tablet, maar omdat ik het geld maar één keer kan besteden wil ik de goede keuze maken.

    @Taytay heb je ook wel eens gelezen op een tablet? En maakt formaat van de e-reader (klein) niet uit?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Assassin schreef:
    Er zijn ook e-readers die op internet kunnen, misschien kan je daarnaar kijken?

    Die Kobo heeft wifi, dus ik neem aan dat 'ie dan op internet kan? Maar hoe uitgebreid die functie is staat niet duidelijk aangegeven.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Vhagar schreef:
    (...)
    Die Kobo heeft wifi, dus ik neem aan dat 'ie dan op internet kan? Maar hoe uitgebreid die functie is staat niet duidelijk aangegeven.


    Misschien kan je wat reviews erover opzoeken.


    Your make-up is terrible

    Het hangt er echt heel erg van af wat je er allemaal mee wilt. Ik heb zelf de kobo aura die jij in de beginpost noemt en hij leest echt geweldig, net een boek. Wat ik bij mijn mobiel/laptop (heb geen tablet dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik ga ervanuit dat dat wel redelijk hetzelfde zal zijn omdat het hetzelfde soort scherm is) vaak heb, vooral wanneer ik een beetje in het donker lees, dat ik vrij snel hoofdpijn of last van mijn ogen krijg. Bij een ereader is dat absoluut niet het geval, ook niet als ik de schermverlichting aanzet.
    Wel is de ereader vrij traag als je een tablet of mobiel gewend en ook is de touchscreen niet geweldig. Wat vooral vaak gebeurt is dat ik ergens in mijn ongeduld vaker op klik omdat hij niet meteen reageert en hij dan meteen allerlei dingen doet die ik niet wil. Ik ben er nog nooit mee op internet geweest, maar ik neem niet aan dat dat erg soepel zal gaan. Als je het belangrijk vindt dat hij makkelijk in gebruik is apps op wil installeren, zou ik zeker voor een tablet gaan. Als je dat onbelangrijk vindt en denkt dat dat ook wel met je mobiel kan, is een ereader echt geweldig.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Tablet!


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Vhagar schreef:
    iPad is helaas een beeetje te duur. En ja, zelf hang ik ook meer richting een tablet, maar omdat ik het geld maar één keer kan besteden wil ik de goede keuze maken.

    @Taytay heb je ook wel eens gelezen op een tablet? En maakt formaat van de e-reader (klein) niet uit?



    Las eerst op mijn ipad mini, is niet prettig want het doet na een tijdje echt pijn aan je ogen (bij mij) En het formaat van de e-reader maakt niet heel veel uit, want je kan vaak ook zelf de lettergroote, type enz instellen. Daarbij kan je idd met de kobo op het internet, maar daarmee kan je enkel boeken direct via de ereader aanschaffen


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein