• Mijn beste vriendin heeft zich nooit goed genoeg gevonden. Ze heeft altijd gedacht dat alles wat ze deed, alles wat ze was, nooit genoeg was.
    Ook trekt ze zich dingen van andere persoonlijk aan. Zo heeft een andere vriendin van haar een probleem wat ze zich heel erg aantrekt.
    Ook loopt het op school niet lekker doordat ze in de knoop raakt met opdrachten.
    Ze is 2 jaar clean geweest omdat ze aan kickboxen deed, maar nu dat ze geblesseerd is, is ze weer begonnen met zichzelf te snijden.
    Ik ben eigenlijk heel erg radeloos geworden. Ze praat er niet over en wilt er ook niet over praten met een psycholoog.
    Ze ziet dit als een straf. Alsof ze vind dat ze iets niet goed doet, en zichzelf op deze wijze straft.
    Haar ouders wisten het wel, maar toen ze clean was, heeft ze haar ouders belooft het nooit meer te doen. Nu ze het wel gedaan heeft, is ze bang dat haar ouders haar niet meer vertrouwen.
    Dit kan niet langer doorgaan, iemand misschien advies?


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Ik zou er over gaan praten met iemand (zoals haar ouders, of iemand op school, docent ofzo) die haar kan helpen. Er moet namelijk hulp komen. Misschien wordt ze eerst heel boos op je maar dat is dan maar zo.. Het is belangrijker dat ze hulp krijgt..

    [ bericht aangepast op 13 april 2015 - 17:05 ]


    Treat people with kindness

    Oké, ik wil je graag een ding duidelijk maken, dit is niet jouw probleem. Ik heb zelf in eigenlijk precies dezelfde situatie gezeten en op een gegeven moment word het voor jou ook teveel. Het is ontzettend rot dat je vriendin in deze situatie zit maar, heel hard gezegd, uiteindelijk zal ze zelf moeten beslissen dat ze dit niet meer wil. Anders kunnen er nog zoveel mensen haar proberen te helpen maar zal ze er toch mee door gaan.
    Zorg alsjeblieft dat jij hier niet aan kapot gaat. Praat met iemand die je vertrouwt en leef mee met je vriendin maar probeer alsjeblieft haar problemen niet voor haar op te lossen. En als je wil praten dan mag dat altijd (:


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.