• Hooi!
    Voor mijn Geïntegreerde proef/eindwerk/profielwerkstuk/ hoe-je-het-ook-wil-noemen (rond aardbevingen) moeten we ook enkele practica uitvoeren. Tot nu toe zijn we aan het zoeken, maar vinden we niet enorm veel. We hebben al één practicum (baksteen met schuurpapier op een schuurpapieren bodem, om te zien hoeveel spanning er nodig is voor die ontlaadt) maar vinden er niet bijzonder veel andere.
    Weten jullie misschien een leuk practicum rond aardbevingen (of Tsunami's/vulkanen, want we breden nog wel wat uit) waar een conclusie bij te vinden is (we wilden een vulkaan namaken, maar daar kunnen we niet echt iets bij concluderen)


    Ex astris, sciencia

    Ik vraag me eigenlijk wel af hoe je daar een practicum van kan maken. Ik heb geen idee, maar ik studeer dan ook geen geografica/geologica shizzel.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ach het is geen practica.
    Maar mijn docent legde het altijd uit door twee marsen. Knal die maar eens met veel geweld tegen elkaar aan, dan ontstaat er een bergje. ^^
    Door de knal ontstaat dan een aardbevingen. Plaatverschuivingen etc.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2015 - 11:50 ]


    'Nobody said it was easy

    oeps

    [ bericht aangepast op 21 jan 2015 - 11:49 ]


    'Nobody said it was easy

    Amiable schreef:
    Ach het is geen practica.
    Maar mijn docent legde het altijd uit door twee marsen. Knal die maar eens met veel geweld tegen elkaar aan, dan ontstaat er een bergje. ^^


    Dat noem je toch een plooigebergte? :3
    *Hoopt dat ze op de middelbare school goed genoeg heeft opgelet bij Aardrijkskunde*

    [ bericht aangepast op 21 jan 2015 - 11:52 ]


    26 - 02 - '16

    Thunderstruck schreef:
    (...)

    Dat noem je toch een plooigebergte? :3
    *Hoopt dat ze op de middelbare school goed genoeg heeft opgelet bij Aardrijkskunde*


    Plooiingsgebergte inderdaad.


    'Nobody said it was easy

    Amiable schreef:
    (...)
    Plooiingsgebergte inderdaad.


    Yay! Ik ben het na al die jaren toch nog niet vergeten! c;

    En ik zou inderdaad met iets van chocolade (mars) uitbeelden of met papier of karton. Daar kan het ook wel goed mee, denk ik ;3


    26 - 02 - '16