• Gegroet landgenoten,
    Ik ga met een vriendin een paar dagen naar Londen in de zomervakantie.
    Hebben jullie toevallig een paar Tips & Tricks? Goedkope restaurantjes, winkels en plekken die we echt hebben moeten gezien, goedkope hotelletjes et cetera? *O*


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Ik ga in de zomervakantie ook naar Londen, dus ik ben ook wel benieuwd.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hehe, ik vertrek nu dinsdag ;D

    Er zijn tal van gratis musea in Londen, moet je maar eens googlen. Verder heb je Oxford Street om te shoppen, met uiteraard Disney, M&M etc. Een musical mag je natuurlijk ook niet vergeten!

    En als je van Picadilly richting China Town gaat, kom je langs Rainforest Cafe, wat echt superawesome is!
    De echt toeristische dingen als Madame Toussauds of London Eye en van die dingen, zijn wel wat duurder, maar als je ze per se wil zien, dat moet je natuurlijk zelf uitmaken ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    En qua hotelletjes kanje best gewoon wat googlen, of sites gebruiken als booking.com, aangezien je verschillende dingen kan vergelijken. En ik weet natuurlijk niet wat jullie luxe-standaard ofzo is.
    Kijk wel uit bij de heel goedkope dingen; Britten en hygiëne/netheid zijn niet zo'n supercombo, dus de echt goedkope hostels zijn niet echt heel netjes, of daar heb je ook niet altijd (eigenlijk nooit) een eigen badkamer.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ja, zoals Franknfurter al zegt, alle Nationale musea zijn gratis. Daar vallen een heleboel dingen onder zoals: Tate Gallery, Imperial War Museum, Natural History Museum, British Museum enzovoorts.
    Verder raad ik je aan om naar Camden Lock te gaan en daar tussen de kraampjes te snuffelen. Als je van vintage en/of antiek houdt, moet je ook naar Portobello Road gaan.
    En je kunt natuurlijk alle standaarddingen bezoeken, zoals Buckingham Palace, Hyde Park, Piccadilly Circus, Trafalgar Square, Abbey Road.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2015 - 10:24 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    OakenshieId schreef:
    Ik ga in de zomervakantie ook naar Londen, dus ik ben ook wel benieuwd.^^


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    In Notting Hill heb je erg leuke boetiekjes én een pub genaamd The Sun in Splendour waar ze heerlijke fish & chips hebben. *_* Verder: Hyde Park (loopafstand van musea) en Natuurhistorische museum en science museum. En Harrods is ook altijd erg indrukwekkend. Je kan trouwens redelijk goedkoop verblijven op een campus in Londen, heb ik toen ook gedaan. Even zoeken...

    Ajah, Imperial College.

    Camden is inderdaad ook heel leuk om te bezoeken.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2015 - 10:26 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik ben met oud en nieuw nog een keer geweest, dus ik zal vanavond wat dingetjes bedenken (ik ben nu niet thuis dus ik kan niet echt typen).


    Caution first, always.

    Hier ben ik ook wel naar benieuwd. Ik weet al wel van de bezienswaardigheden die bekend zijn, maar mensen die er geweest zijn, kunnen beter andere plekken aangeven.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Je hebt de milenium bridge, dat is de brug uit Harry de laatste Harry Potter film. Die word zeg maar door dooddoeners in de muggle wereld verwoest.c=
    Ook kings cross station is de moeite waard, je hebt daar zo'n Harry Potter winkeltje en ook een muur zeg maar waar je op de foto kan en vlakbij het station is de grootste bibliotheek van Londen.
    Er schijnt ook een klooster te zijn in Londen waar delen van Harry Potter zijn opgenomen.^^
    Oh je hebt ook de Harry Potter studios in leavsden, vlak buiten londen, als je een Harry Potter fan bent is dat ECHT de moeite waard!(: (als je gaat moet je echt een butterbeer nemen)
    Verder is het heel leuk om gewoon langs het water te slenteren en naar straatartiesten te kijken (Let wel goed op je tas als je staat te kijken! Als je een rugzak hebt raad ik je aan die in je armen vast te houden terwijl je kijkt!). Er was een zo'n man die deed met van die touwen aan stokken bellen maken en toen zag hij me kijken en liet hij mij ook meedoen, hij had namelijk meerdere stokken liggen, dat was echt heel leuk!(:
    Verder zijn china town, de bigben, londen eye, de m&m shop, nothing hill, e.d heel leuk om te doen/kijken.=)
    Ps: vergeet niet de fish and chips te proberen!(;

    [ bericht aangepast op 30 jan 2015 - 14:27 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Ga naar Harrod's.
    Echt waar, dat is zo'n groot focking duur warenhuis die de raarste dingen verkoopt.
    Of naar Hamley's, een gigantische speelgoedwinkel waar je al het speelgoed uit mag proberen hehehe :3 Of op de 5e verdieping, waar de snoepafdeling zit en je alle mogelijke milkshakes die je maar kan bedenken maken (skittlesmilkshake is echt perfect, maar je kan daar zo ongeveer alles...)

    Verder uh, de wisseling van de wacht, ST James Park, misschien House of Parliaments (waar je een debat kan bijwonen, moet je wel een pasje makenmaar dat duurt niet zo lang en inprincipe kun je er dan gewoon naar binnen, is best wel awesome, het is dat gebouw naast de big ben)

    Verder ST Pauls Cathedral, Natural History Museum is ook wel gaaf (gratis) en ja, er is eigenlijk gewoon zoveel te doen haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oh ja en Kings Cross station is ook gewoon een aanrader (perron 9 3/4!)

    De supermarkten zijn meestal wel duurder dus als je snoep of chips ofzo wil, of douchespul of whatever als je iets vergeten bent mee te nemen, dan kun je altijd naar een Pound Shop gaan (ik weet dat er op Shepperds Bush eentje zit naast het hostel Christopher's Inn (daar verbleven we met school vorig jaar, en komend jaar ook) en vast ergens anders ook nog wel)

    Londen By Night is ook wel gaaf, in t donker langs de verlichte dingen gaan en ja, er is te veel om op te noemen haha. Vorig jaar was er bij de london bridge een soort van festivalletje, was best grappig haha (we liepen er langs)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    http://www.buzzfeed.com/ailbhemalone/street-feast?utm_term=122og2q&sub=3455582_3892248#.bwOkZE8wE

    Ik zag deze geweldige link met allemaal lekkers dat je kunt kopen in Londen, dus misschien is het het waard om op zoek te gaan naar een van deze plekken.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    The London Eye is echt fantastisch.

    Een tip als je gaat shoppen en ze willen de prijs verlagen doe dan goed mee en leer ronselen.


    Firm believer of all that is magic