• Hallo allemaal,

    maandag moet ik een Engels essay gaan schrijven voor een punt (dit telt 20% mee voor mijn eindexamen) en we mochten drie onderwerpen kiezen uit de vijf die ons werden voorgeschoteld. We krijgen maandag dan ook drie van deze vijf onderwerpen om uit te kiezen en ons echte essay uit te schrijven en als je geluk hebt zitten alle drie je onderwerpen er tussen en als je pech hebt maar 1 (beetje oneerlijk als je het mij vraagt, maar goed). Nu zit ik me dus al de hele week voor te bereiden en heb ik al teenage pregnancy en obesity uitgewerkt. De volgende die ik wil gaan uitwerken is Racism in the USA, maar nu weet ik dus geen stelling die ik kan verdedigen of een vraag die ik kan beantwoorden voor dit topic.=\ De andere waar we uit konden kiezen waren modern slaverny en Financial crisis, maar deze lijken me toch echt net wat te hoog gegrepen voor mijn Engelse worden schat.

    Nu vroeg ik me af of jullie misschien een goede stelling weten om te verdedigen of een vraag om te beantwoorden? Alvast bedankt!

    [ bericht aangepast op 30 jan 2015 - 15:18 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik denk dat je stelling al voldoende van kracht is als je naar de jaren 50 kijkt, waar een neger duidelijk als uitschot werd aanzien. Herinner ook de commotie rond Obama als president en die zwart man die onlangs is vermoord omdat hij zogezegd een wapen had terwijl dat niet waar was.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Je zou iets kunnen doen met het politiegeweld tegen zwarte jongens en mannen in VS, want dat is recent heel veel in het nieuws geweest. Als je zoekt naar bijvoorbeeld Mike Brown/Ferguson of Eric Garner zul je al een hoop vinden. Het komt er min of meer op neer dat zwarte mensen voor heel kleine vergrijpen het risico lopen te worden neergeschoten, doorgaans door blanke politieagenten die vervolgens niet eens worden vervolgd in het overgrote merendeel van de gevallen (dat wil zeggen, ze zijn niet vrijgesproken tijdens een proces, maar ze zijn niet eens aangeklaagd).

    [ bericht aangepast op 30 jan 2015 - 15:26 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Avarosa schreef:
    Ik denk dat je stelling al voldoende van kracht is als je naar de jaren 50 kijkt, waar een neger duidelijk als uitschot werd aanzien. Herinner ook de commotie rond Obama als president en die zwart man die onlangs is vermoord omdat hij zogezegd een wapen had terwijl dat niet waar was.


    Mijn stelling? Maar ik heb geen stelling?='D Alleen een topic, namelijk 'Racism in the USA'.


    You were born original, don't die as a copy.

    Square schreef:
    Je zou iets kunnen doen met het politiegeweld tegen zwarte jongens en mannen in VS, want dat is recent heel veel in het nieuws geweest. Als je zoekt naar bijvoorbeeld Mike Brown/Ferguson of Eric Garner zul je al een hoop vinden. Het komt er min of meer op neer dat zwarte mensen voor heel kleine vergrijpen het risico lopen te worden neergeschoten, doorgaans door blanke politieagenten die vervolgens niet eens worden vervolgd in het overgrote merendeel van de gevallen (dat wil zeggen, ze zijn niet vrijgesproken tijdens een proces, maar ze zijn niet eens aangeklaagd).


    Ja daar was ik ook al aan het denken, maar ik kan er gewoonweg geen goede stelling/vraag bij bedenken.='D Achja, ik bedenk wel iets I guess, maar als iemand iets weet dan hoor ik het graag.='D


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ja daar was ik ook al aan het denken, maar ik kan er gewoonweg geen goede stelling/vraag bij bedenken.='D Achja, ik bedenk wel iets I guess, maar als iemand iets weet dan hoor ik het graag.='D


    Je zou als stelling simpelweg "Racism is still present in the United States" kunnen nemen, I guess. Ik bedoel, dat ligt een beetje voor de hand, maar er zijn voldoende mensen die ervan overtuigd schijnen dat het niet zo is om er zowaar een essay over te kunnen schrijven en tegenargumenten te kunnen vinden. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Je zou als stelling simpelweg "Racism is still present in the United States" kunnen nemen, I guess. Ik bedoel, dat ligt een beetje voor de hand, maar er zijn voldoende mensen die ervan overtuigd schijnen dat het niet zo is om er zowaar een essay over te kunnen schrijven en tegenargumenten te kunnen vinden. :')


    Ja, ik heb nu ook maar zoiets genomen. Mijn huidige 'vraag' is: 'Is racism in the usa mainly history, or is it still a common problem?'
    Achja, ik moet toch iets eh.='D


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ja, ik heb nu ook maar zoiets genomen. Mijn huidige 'vraag' is: 'Is racism in the usa mainly history, or is it still a common problem?'
    Achja, ik moet toch iets eh.='D


    Je kan die stelling dan beter inkorten naar "Is racism in the USA still a common problem?"

    Je zou het ook anders kunnen doen, ie "Is racism more prevalent in the southern USA?" of je kan bijvoorbeeld kijken naar poltiie in de VS en bespreken of het racisme wat daar speelt wortels heeft in de samenleving. Je kan ook kijken naar het verband tussen de Tea Party en racisme, racisme tegen moslims, latinos of aziaten etcetera.

    Je kan er een heleboel mee doen ^.^


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik zou inderdaad naar de huidige situatie kijken, volgens mij weet je daar ook gewoon meer over :) De recente incidenten zijn wel interessant.

    -Is racism a common problem by American police?
    ...

    Misschien kan je kijken naar specifiekere gevallen, zoals waar komt het het meest voor of op welke manier? Het hangt natuurlijk ook een beetje af van wat je moet doen :)


    What would Emma do?

    SPECS schreef:
    (...)

    Mijn stelling? Maar ik heb geen stelling?='D Alleen een topic, namelijk 'Racism in the USA'.
    Je zoekt toch een. Dus dat zijn argumenten om het in te kaderen. Je moet ook niet lezen wat je wilt lezen hea.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Je zoekt toch een. Dus dat zijn argumenten om het in te kaderen. Je moet ook niet lezen wat je wilt lezen hea.


    Oops.:')


    You were born original, don't die as a copy.