• W H A T      M A K E S      Y O U      D I F F E R E N T      M A K E S      Y O U      D A N G E R O U S


    Before the Revolution started. Before Beatrice was born. Before the Change.
    Een nieuwe generatie kinderen wordt ingedeeld in de verschillende Factions. Kinderen van verschillende Factions kiezen hun nieuwe thuis. In dit RPG volgen we een groep kinderen die allemaal voor Dauntless gaan. Hoe begaat het de kinderen? Overleven ze het proces? Hoe doen ze het tijdens de Initiation? Of worden ze Factionless?

    Dauntless Afkomstig:
    ~ Duke Bambo Jonas - Cave 1.7
    ~ Gereserveerd - HemmingsMyHero
    ~ Evelynn Amara Vainqueur - Iniminicum 1.10
    ~ Sasha Carrigan Wayward - Crooked 1.4
    ~ Lucy Marlene Maylis - Recentia 1.5

    Abnegation Afkomstig:
    ~ Phelan Eddard Sedgewick - Hijacked 1.4
    ~ Cole Blake Hawson - Mashtonx 1.10
    ~ Lydia Amy Graywell - CaptianHook 1.5

    Candor Afkomstig:
    ~ Casper Killian Nolan - CaptianHook 1.4
    ~ Christian Tobias McAllen - Iniminicum 1.5
    ~ Riley Sophia McAllen - Trohman 1.8

    Erudite Afkomstig:
    ~ Arthur Cédric Oldsprings - Gally 1.4
    ~ Sebastian Oliver Byrne - Heffron 1.5
    ~ Abegayle Gabby Breckinridge - Sabaism 1.4
    ~ Naravaeh Cadence Deveraux - Chronos 1.7
    ~ Neyiéhne Vivianne Amber Hardon - Syntax 1.6

    Amity Afkomstig:
    ~ Ray William Finderment - Ameliorate 1.11
    ~ Holden Lincoln Atticus - Cave 1.10
    ~ Mary Anne Greason - Cissy 1.4
    ~ Alyssa Lyra Samantha McDavon - Eleutheromania 1.8

    Invullijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Vorige Factie:
    Uitkomst Faction test:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Reden om voor Dauntless te kiezen:
    Geschiedenis:
    Relaties:
    Extra:


    - Idee van Iniminicum & Cave
    - Minimaal honderdvijftig woorden per post, dit moet haalbaar zijn.
    - Je rol moet minimaal zevenhonderd woorden bevatten.
    - Houd het gezellig.
    - OOC graag in het praattopic.
    - Maximaal twee personages per persoon.
    - Houd jongens en meisjes een beetje gelijk
    - Reservaties blijven vier dagen staan.
    - Klik hier voor informatie over Divergent.

    Het Begin:
    De Choosing Ceremony. Iedereen zit op zijn plaats, de speech over wat er gaat gebeuren en het belang van de Factions is net gegeven door Veraja Abdicare, de woordvoerster van Amity, die dit jaar host is van de Ceremony.
    De lijst - in volgorde - van de candidates:
    Er staan ook anderen tussen die niet bespeeld worden, maar wel genoemd. Niet iedereen gaat natuurlijk naar Dauntless. De bestaande personages hebben een rode eerste letter. Wij zullen in het topic berichten posten als 'Nu is [persoon naam] aan de beurt, de voorafgaanden zijn nu geweest.'
    Yvez, Rosia - Candor » Candor
    Wayward, Sasha - Dauntless » Dauntless
    Vijlak, Vakar - Abnegation » Amity
    Vestor, Tomas - Erudite » Candor
    Vainqueur, Evelynn - Dauntless » Dauntless
    Urosevic, Samala - Amity » Amity
    Uas, Noel - Dauntless » Abnegation
    Tatoa, Aurora - Candor » Erudite
    Sedgewick, Phelan - Abnegation » Dauntless
    Rassia, June - Abnegation » Abnegation
    Raaja, Gus - Candor » Candor
    Pijo, Samuel - Erudite » Erudite
    Pelovra, Demi - Amity » Amity
    Pasja, Verena - Abnegation » Erudite
    Oldsprings, Arthur - Erudite » Dauntless
    Oasis, Emily - Abnegation » Abnegation
    Nolan, Casper - Candor » Dauntless
    Naaron, Alaska - Abnegation » Candor
    McDavon, Alyssa - Amity » Dauntless
    McAllen, Riley - Candor » Dauntless
    McAllen, Christian - Candor » Dauntless
    Mayliss, Lucy - Dauntless » Dauntless
    Lizor, Quentin - Abnegation » Abnegation
    Kaiser, Spencer - Erudite » Candor
    Kaeve, Martin - Candor » Amity
    Jonas, Duke - Dauntless » Dauntless
    Ivis, Alison - Erudite » Erudite
    Isaram, Lewis - Amity » Abnegation
    Hawson, Cole - Abnegation » Dauntless
    Hardon, Neyiéhne - Erudite » Dauntless
    Greason, Mary - Amity » Dauntless
    Graywell, Lydia - Abnegation » Dauntless
    Fysio, Jamal - Amity » Erudite
    Finderment, Ray - Amity » Dauntless
    Fergus, Simon - Amity » Amity
    Essay, Smara - Candor » Candor
    DiLaurentis, Jason - Amity » Erudite
    Deveraux, Naravaeh - Eudite » Dauntless
    Byrne, Sebastian - Erudite » Dauntless
    Breckinridge, Abegayle - Erudite » Dauntless
    Atticus, Ava - Amity » Amity
    Atticus, Holden - Amity » Dauntless

    [ bericht aangepast op 16 feb 2015 - 22:25 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    Raccoon schreef:
    (Arthur is ook vrij :3 )


    {Is het goed als Abbey naast hem neer ploft? (;}


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    Abegayle 'Abbey' Gabby Breckinridge


    Vrijwel toen iedereen begon te rennen, namen mijn benen me ook mee en ik rende achter de menigte van mijn nieuwe thuis aan. Echter viel m'n blik vanuit
    m'n bruine kijkers op een trein, hoger dan ons en niet stoppend. Met grote ogen werd ik wat langzamer, totdat een brul door m'n ogen drong en ik weer zo snel mogelijk begon te rennen en het voorbeeld van de anderen volgde -- een ijzeren pilaar opklimmen.
          M'n handen omklemde ik de ijzeren staven en zo snel het kon, klom ik omhoog. Het was werkelijk wonderbaarlijk dat ik hiervoor gekozen had, maar een andere optie was er sowieso niet meer -- en dit was niet zo slecht, als je er oefening op hebt. Pas toen ik met m'n knie op het ijzeren platform terecht kwam, en mezelf optrok -- leek de trein niet te stoppen. Verdomme. Alweer zette ik m' inmiddels moeie benen in, om te gaan lopen -- nee rennen, en daarbij versnelde m'n ademhaling om de seconde. Ik wist iets vast te grijpen, een ijzeren hendel en trok mezelf in de laatste kracht die ik had, eraan op.
          Een moeizame zucht verliet m'n droge lippen, nadat ik me naast een bruinharige jongen liet zakken -- tegen een harde, koude muur. Tevens bekeek ik hem van de zij, hij kwam me vaag bekend voor. M' wenkbrauwen zakten in een frons en zuchtend keek ik voor me uit. "Dìt was niet normaal," mompelde ik tenslotte zachtjes voor me uit.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2015 - 9:45 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."



    Arthur Cédric Oldsprings


    "Dìt was niet normaal," hoorde ik iemand naast me momepelen, waardoor ik deze persoon even aankeek. Echter verscheen er een korte frons op mijn voorhoofd, gevolgd door een opgetrokken wenkbrauw en uiteindelijk een speelse grijns. "Ik durf te wedden dat dit nog niet eens fase één is van wat we moeten doen." lachtte ik en keek het meisje- Abegayle- aan. Ze herkende me niet meer wat ik best spijtig vond gezien we oude jeugdvrienden waren, helaas verwaterde ons contact tot wat het nu is... Mijn mondhoekjes krulden wat omhoog toen ik me bedacht hoe grappig haar gezicht er wel niet moest uitzien als ze door zou hebben wie ik was. Dus begon ik maar met een spelletje te spelen. "Zeg ken ik jou niet ergens van? Amanda was het niet?" Mijn blik stond quasi vragend maar mijn lippen plagend, wat je kon zien gezien er een scheve grijns om krulde. "Wacht nee, niet Amanda, euhmm... Alicia? Amelia? Arabella?" begon ik te gokken, proberen haar lichtelijk te irriteren. "Abba? Ah nee natuurlijk, Abegayle wat dom van me." zei ik met een lachje en schudde dan mijn hoofd. "Te veel namen in mijn kop, dan is het moeilijk om de juiste persoon erop te plakken begrijp je wat ik bedoel?" grijnsde ik even plagen kon geen kwaad toch. "Maar van waar ken ik je toch? Hmmm..." ik tuitte mijn lippen en wreef even over mijn licht behaarde kin.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    Abegayle 'Abbey' Gabby Breckinridge


    M'n blik bleef gepint op de vloer voor me, voordat ik mijn hoofd tegen de muur liet steunen. "Ik durf te wedden dat dit nog geen eens fase één is van wat we moeten doen." Vanuit mijn bruine poelen bekeek ik de jongen naast me, nadat een zucht in me opborrelde. "Misschien ja, maar daar krijgen we waarschijnlijk training op," bracht ik met een halve glimlach naar buiten.
          "Zeg, ken ik jou niet ergens van? Amanda was het niet?" Nu was het een beurt om verbaasd op te kijken, waardoor ik de jongen vragend aanblikte. Wie was Amanda? "Wacht nee, niet Amanda, euhmm. . . Alicia? Amelia? Arabella?" Even snoof ik, wat voor gek was dat? Na de kleding te zien, leek hij Erudite afkomstig - echter leek hij met dat rare gedoe er totaal niet op. "Abba? Ah nee natuurlijk, Abegayle wat dom van me." Hallo? Ontzet bekeek ik de jongen die z'n hoofd schudde. "Te veel namen in mijn kop, dan is het meoilijk om de juiste persoon erop te plakken begrijp je wat ik bedoel?" Hij vond het ook nog is leuk een grijns op z'n smoel te hebben, wat mij alleen kwader maakte. "Maar van waar ken ik je toch? Hmm. . .?"
          "Ik weet niet wie je allemaal kent, maar ik ken jou niet - waarschijnlijk heb je die naam opgepikt bij de ceremonie en probeer je een hopeloze poging tot het flirten, bij mij lukt dat niet begrepen?" Ik sloeg m'n armen over elkaar en keek hem met een ietwat fonkelende blik aan. "Wat is jou naam dan, als de mijne kent?" Vroeg ik er snel achteraan, voor hij zich kon kapot lachen over m'n uitbarsting

    [ bericht aangepast op 18 feb 2015 - 10:27 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."



    Arthur Cédric Oldsprings


    Abegayle leek achter niet te lachen en snoof even waaruit ik kon opmaken dat ze er zelf kwaad om begon te worden. "Ik weet niet wie je allemaal kent, maar ik ken jou niet - waarschijnlijk heb je die naam opgepikt bij de ceremonie en probeer je een hopeloze poging tot het flirten, bij mij lukt dat niet begrepen?" snauwde ze, waardoor ik mijn wenkbrauwen optrok en mijn handen rustig in de lucht hield. "Oké, rustig." grinnikte ik, maar voor ik nog iets kon zeggen nam ze weer het woord. "Wat is jou naam dan, als de mijne kent?" Haar bruine poelen fonkelden wat en ik hoopte dat ik haar niet gekwetst had. "Hé, sorry ik plaagde je wat Abby. " verontschuldigde ik me en haalde een hand door mijn haar. "Ken je dat jochie niet meer van enkele haren geleden, zijn naam begon ook met een A. Je ouders waren goed bevriend met diegene van hem en hij kon soms een behoorlijke pestkop zijn, maar jullie waren soort van beste vrienden? Oh en zijn naam eindigde op Thur." een waterige glimlach had zich nu gevestigd op mijn gezicht Ik haf wel toe dat ik enorm veel veranderd was, mijn ogen waren wat donkerder geworden van kleur samen met mijn bruine lokken die vroeger haast blond leken. Ik was niet meer dat kleine kind welke uitgemaakt werd voor dwerg en ik was ook geen slapjanus meer.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    Abegayle 'Abbey' Gabby Breckinridge


    Echter leek hij niet door te gaan, gezien hij z'n handen in de lucht hield. "Oké, rustig." Vragend keek ik op naar hem, gezien hij zelf zittend groter was als ik in de zitpose. "Hé, sorry ik plaadge je wat Abby." Nu was het weer een moment om verrast op te kijken. "Maar waarom in hemelsnaam ken je mijn naam dan en kort je hem af?" Vroeg ik wat zachter, waarbij m'n wenkbrauwen in een frons zakten.
          "Ken je dat jochie niet meer van enkele jaren geleden, zijn naam begon ook met een A. Je ouders waren goed bevriend met diegene van hem en hij kon soms een behoorlijke pestkop zijn, maar jullie waren soort van beste vrienden? Oh, en zijn naam eindigde op Thur."
          Een herinnerig schoot aan me voorbij, een simpele herinnering. Twee ietwat jonge kinderen, waarbij de jongen het meisje belaadde met een emmer -- die daarop achter hem aan begon te rennen, en hem evenals nat begon te maken. De stemmen waren vrolijk en het meisje gilde met een vrolijke, hoge stem. Vrienden, die uit elkaar vielen door de ouders.
          Arthur. Artie. Arthur Oldsprings. Met grote ogen draaide ik me langzaam om naar hem, hij was zo veranderd -- ik niet, hij wel en ik had hem niet herkend! "Artie!" Piepte ik vrolijk uit, omdat dit me had verslagen. Ik draaide me om naar hem en sloeg m'n armen om z' nek, waardoor ik half in z'n schoot viel -- echter drukte ik m'n hoofd in z' schouder. "Waarom zei je niet gelijk dat je het was," fluisterde ik mompelend in z'n schouder.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2015 - 20:21 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."



    Arthur Cédric Oldsprings


    Abegayle leek in gedachten verzonken te zien waardoor ik haar vragend aankeek, in de hoop dat ze me ging herkennen, ik was er bijna zeker van toen er een stilte tussen ons inviel tot ik haar stem weer hoorde. "Artie!" kwam er als een vrolijke piep uit haar keel. Voordat ik nog iets kon doen vloog ze om mijn nek en sloeg ik nu ook mijn armen om haar heen. "Hey daar." grinnikte ik zacht terwijl mijn handen over haar rug wreven. "Waarom zei je niet gelijk dat je het was," Haar hoofd liet ze rusten op mijn schouder terwijl ze deze woorden fluisterde. "Sorry Abby, ik wilde je reactie zien toen je het doorkreeg." Ik lachte zachtjes en keek haar aan. "Je bent echt geen haar verandert zeg, nog steeds dat schattige gezichtje als je boos bent." zei ik plagend en verzette me daarna om haar even beter te kunnen aankijken. "Dus waarom Dauntless? Wat ik trouwens een top keuze van je vind." de speelse glimlach kwam weer terug en daarna keek ik de wagon weer rond, hopelijk had er niemand de trein gemist want het werd vast een lange rit. Een rit die zal blijven doorgaan tijdens de trainingen door, want volgens de roddels hoorde ik dat de kans het grootst is om factionless te worden in deze factie.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    Riley Sophia McAllen


    Zodra mijn naam wordt omgeroepen, loop ik naar voren. Mijn knieën knikken en mijn hoofd lijkt voor de eerste keer in een lange tijd stil te zijn. Mijn denken is gestopt en ik word gedreven door intuïtie. Nog een keer richt ik mijn blik op de vijf Facties. Abnegation, te aardig, Amity, al helemaal te aardig, Erudite, prima optie, Dauntless, ging ik nooit halen en Candor, mijn geliefde Candor, onmogelijk. Ik maak een snee in mijn hand en loop naar de vijf bakken toe. En daar laat ik mijn bloed druppelen op de kolen van Dauntless. Even stokt mijn adem in mijn keel. Mijn lichaam heft een keuze gemaakt voordat ik het zelf deed.

    ~~~~~~~~~~~~~~


    Wanneer ik achter de trein aanren, bedenk ik me pas wat voor spijt ik heb. Mijn zij steekt al en mijn benen lijken hier niet voor gemaakt. Een aantal keer in de week deed ik wel aan hardlopen, maar dat was dit niet. Dit was sprinten en zonder gedachten springen. Laat het nou net zo zijn dat mijn gedachten een stuk sterker zijn dan mijn beenspieren.
    Ik grijp een handvat aan de trein vast en hijs me op aan de zijkant van de trein. De enorme snelheid trekt mijn benen van de grond, voordat ik dat zelf wil doen. Ik houd mezelf stevig vast terwijl ik nog aan de zijkant hang, en duw mezelf dan naar binnen. Het kostte me minder moeite dan verwacht om erin te komen, maar vooral de adrenaline voelt vreemd, slecht. Mijn handen trillen lichtelijk en mijn adem is gejaagd. Meteen kijk ik rond, in de hoop een bekend gezicht te vinden.

    [Iemand voor Riley?]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    Abegayle 'Abbey' Gabby Breckinridge


    Het voelde aangenaam toen Arthur z'n armen om me sloeg, het voelde vaag vertrouwt en als vriendschap, Artie was de enige vriend die me echt belangrijk was. "Hey daar," grinnikte hij zachtjes, daarbij wreef hij over m'n rug -- waardoor de blauwe blouse uit m'n broek ontsnapte. "Sorry Abby, ik wilde je reactie zien toen je het doorkreeg."
          Z'n zachte lachen deed me opkijken, waardoor ik snel en ietwat ongemakkelijk van z'n schoot schoof. "Je bent echt geen haar veranderd zeg, nog telkens dat schattige gezichtje wanneer je boos bent." Met een lachje gaf ik Arthur een stomp tegen z'n schouder, nadat ik tegen hem aan ging leunen. Wat komt na de trein? "Dus waarom Dauntless? Wat ik trouwens een top keuze van je vind." Even glimlachde ik waterig. "Erudite mag wel m'n uitslag geweest zijn, maar ik heb Dauntless altijd al bewonderd en waarschijnlijk ga ik me daar beter voelen." Een zucht borrelde in me op, nadat terug dacht aan de boze gezichten van m'n ouders.
          "Artie, mijn ouders geven aandacht aan m'n zusje en verder niet. Waarschijnlijk waren jouw ouders niet meer goed genoeg, misschien jij ook niet voor ze. Ze wisten niet hoe het me ging na de laatste keer afspreken, ik miste je Artie. En nu ben je plots hier, maar als ik Factionless wordt -- miscchien was deze keuze dom," ratelde ik maar door en door, voordat ik m'n hoofd van Arthur's schouder haalde en me daarna ietwat wegschoof. Waarschijnlijk was deze keuze rampzalig.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2015 - 14:16 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."



    Arthur Cédric Oldsprings


    Abegayle ging van mijn schoot af, waar ze daarnet wat onbewust geraakt was en haf me dan lachend een stom tegen mijn schouders. "Auw." zei ik quasi verdrietig en trok een pruillipje, waarna ik weer zacht lachte . "Erudite mag wel m'n uitslag geweest zijn, maar ik heb Dauntless altijd al bewonderd en waarschijnlijk ga ik me daar beter voelen." vertelde ze en ik knikte begrijpend, echter verliet er een zucht haar lippen waardoor ik door kreeg dat er wat mis was. "Artie, mijn ouders geven aandacht aan m'n zusje en verder niet. Waarschijnlijk waren jouw ouders niet meer goed genoeg, misschien jij ook niet voor ze. Ze wisten niet hoe het me ging na de laatste keer afspreken, ik miste je Artie. En nu ben je plots hier, maar als ik Factionless wordt -- misschien was deze keuze dom," ratelde ze wat geschrokken en begon afstand van me te nemen, waardoor ik haar bezorgd aankeek. "Abby, rustig nou maar." probeerde ik haar te sussen, waardoor ik op mijn knieën ging zitten en haar handen vast nam. "De tijd kan niet worden teruggespoeld, dus wat gebeurd is ,is nu eenmaal gebeurd. Je keuze is Dauntless en ik ben er zeker van dat het een goede keuze is, echt je mag gewoon niet twijfelen." zei ik serieus. "Ik ben er nu, en ik ga je hierdoor helpen echt." Het was niet echt iets voor mij om erg serieus te zijn, maar als het om familie en vrienden gaat dan neem ik het erg serieus. "Kom." zei ik troostend, waarna ik recht stond en haar ook overeind hielp.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    Abegayle 'Abbey' Gabby Breckinridge


    Het was duidelijk dat mensen het snelst Factionless werden bij Dauntless, tenzij je er voor werkt. Er zijn vast meerdere waarbij de uitkomst hun eigen Factie was, terwijl die ook voor welke Factie dan ook kozen. Een zucht verliet m'n lippen, nadat er nog enkele mensen binnensprongen. Het was aardig vreemd om mensen te zien rennen en hijgen, net zoals ik het voor enkele minuten ook had gedaan.
          "Abby, rustig nou maar." De handen van Arthur klemden zich om de mijne, waardoor ik even opkeek. "De tijd kan niet worden teruggespoeld, dus wat gebeurd is, is nu eenmaal gebeurd. Je keuze is Dauntless en ik ben er zeker van dat het een goede keuze is, echt je mag niet twijfelen." De serieuze toon van Artie, deed me recht in z'n ogen blikken. "Ik ben er nu, en ik ga je hierdoor helpen echt." Even wreef ik over m'n slapen. "Kom." Toen Arthur me overeind hielp, viel het verschil in lengte nu echt op.
          "Waar is de grapjas gebleven," mompelde ik met een halve glimlach om aan te geven dat het zo'n beetje goed was. "Reus," grapte ik halfhartig er achteraan.


    "Satan's friendship reaches to the prison door."