• • • •
    Heads up,
    • • •




    • • •
    Heels down.
    • • •


    • • • •

    Ergens in het Verenigd Koninkrijk, ligt een grote stal voor de meest getalenteerde dressuur ruiters en amazones. De mensen die hier hun opleiding mogen volgen zit vol met talent. Zij zijn grote beloftes voor de toekomst. Grote namen hebben hun opleiding hier gevolgd. Vanaf hun zeventiende leefjaar kunnen jongeren met veel talent zich aanmelden voor de stal. Wanneer zij door de messcherpe selectie weten te komen zitten zij twee jaar in hun voorbereiding. In de voorbereiding zitten aan het begin van het eerste semester zo'n 30 leerlingen. Naarmate de tijd vordert, vallen er mensen af, omdat zij simpelweg niet meer genoeg punten weten te behalen, of te weinig vooruitgang boeken. Door de loop van het tweede jaar, wanneer de ruiters en amazones achttien jaar oud zijn, vallen er nogmaals tien mensen af. En als er minder mensen afvallen, wordt er een selectie van de tien besten gemaakt, waarin de beste ruiters en amazones terecht komen. Zij zijn de Elite. Meestal zijn het vijf jongens, en vijf meiden. Aangezien deze in aparte klassen worden getraind, komen ze meestal pas als klas bij elkaar in de Elite. Deze Elite volgt de opleiding nog minimaal twee jaar. In dit RPG volgen we de Elite die voor hun eerste jaar in de Elite zitten.

    • • • • 
    VOL!
    Girls
    • Goya • Alexandra Caelie Siarah McDavon • 1.2
    • Mangata • Annalise Alisha Annabelle Linton • 1.7
    • Quivers • Cécile Willa Phoebe Ross • 1.1
    • Meraki_ • Chloë Jones • 1.3
    • Komorebi_ • Castus Yaffa Loena Komorebi • 1.11

    Boys
    • Sobremesa • Tobias Augustus Prescott • 1.8
    • Zephyr • Jared Dimitrov Castillo • 1.7
    • Bain • Malachy Hunter Levi • 1.2
    • Trohman • Antoine Matthieu Tallon • 1.11
    • Wiarda • Jonathan Charlie Yates • 1.7

    Trainers
    • Zephyr • Gabriël Johnson • 1.11
    • DarkAng3l • Killian Aiden Brendan Sterling • 1.7

    • • • •

    Invullen
    Er staat expres geen kopje Leeftijd bij, omdat de leerlingen allemaal negentien jaar oud zijn. Als je een trainer neemt moet je natuurlijk wel het kopje Leeftijd toevoegen.
    Naam • Volledige naam, denk hierbij ook aan een bijnaam en aan een eveentuele reden waarom je personage deze naam gekregen heeft en een eventuele betekenis van de naam.
    Nationaliteit • Je personage kan in principe overal vandaan komen waar je wilt, al moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat lang niet iedereen uit het buitenland komt en de school in Groot-Britannië staat.
    Innerlijk • Hierbij wil ik graag een uitgebreide beschrijving, met minimaal twee goede, en twee slechte eigenschappen. Denk bijvoorbeeld ook aan seksuele geaardheid en hoe je persoon zich gedraagt met mensen om zich heen.
    Uiterlijk • Duidelijke beschrijving. Denk aan gezicht, haar, lichaamsbouw, soepelheid etc. Ook wil ik dat je hier minimaal een foto bij toevoegt.
    Paard • Ook hierbij verwacht ik een duidelijke beschrijving van het paard. Denk hierbij aan leeftijd, lichaamsbouw, uiterlijk, gedrag met en zonder andere paarden, gedrag met mensen om zich heen, hoe lang heeft je personage dit paard al etc.
    Geschiedenis • Net zoals bij de rest verwacht ik hierbij een goede beschrijving. Dat je een langer stuk hier schrijft betekend niet meteen dat je personage een depressief verleden gehad hoeft te hebben. Je kan ook met een normaal verleden zonder iets bijzonders een lang stuk schrijven hier.
    Relaties en familie • Onder dit kopje wil ik niet alleen maar een lijstje zien staan met de relaties van je personage. Ik wil graag ook een lijstje van familie zien, op welke manier jij dit neerzet maakt mij niet uit. Ook wil ik graag dat je beschrijft hoe je personage met relaties van hem/haar om gaat.
    Extra • Hier zet je alles neer wat niet onder de rest van de kopjes past.
    Aangezien er acht kopjes zijn, en er duidelijk staat wat ik er graag in zou willen hebben. Verwacht ik rollen van op zijn minst toch wel 800 woorden. Dit is makkelijk haalbaar.

    • • • •

    De gang van zaken en de omgeving
    De leerlingen verblijven met zijn allen in een groot gebouw, je kan het een soort internaat noemen. Als je bij het stallencomplex wilt komen moet je de weg oversteken, al is deze niet druk en rijden er zelden auto's. In het internaat heeft elke leerling zijn eigen kamer. De kamer van iedere leerling bevat een bureau, een kledingkast, een boekenplank en een bed. Iedere leerling heeft gewoon een basiskamer, maar de meesten zullen deze hoogstwaarschijnlijk naar hun eigen stijl hebben aangepast. In principe zijn er vijf aparte huizen op het internaat waar de leerlingen verblijven. Een is voor de eerstejaars, een voor de tweedejaars, een voor het eerste Elite-jaar, een voor het tweede Elite-jaar en een voor de mensen die na hun opleiding langer blijven om verder te trainen. De eigenaren van de stallen wonen boven de kantine. Per huis zijn er ook twee Trainers aanwezig, die onder andere er voor zorgen dat er elke avond eten op tafel staat. Ook hebben de leerlingen hun eigen badkamer. De badkamer hebben een bad, douche, toilet, wastafel, een spiegel en twee kastjes waar onder andere handdoeken en douchespullen bewaart kunnen worden. De woonkamer is de plek waar de leerlingen zich bevinden als zij niet in de stallen te vinden zijn. Ook worden hier eventuele toespraken gehouden. Op de tv worden meestal wedstrijden vertoont, of de leerlingen hun rijden zelf. Hier wordt ook besproken wat zij kunnen verbeteren, nadat zij kritisch naar hunzelf op film hebben gekeken.
    De stallen zij altijd netjes onderhouden. Er staan vele paarden, zowel van de leerlingen, als paarden van de eigenaren van de stal, en paarden van de trainers. Er zijn twee dressuurbakken binnen, en er is er eentje buiten. De bakken hebben een afmeting van 20x60 meter, aangezien dit de officiële rij-arena afmetingen zijn voor de hogere dressuur. Op het terrein zijn zo'n 20 kleine paddocks te vinden, van 15x15 meter, in deze paddocks mogen maximaal vier paarden tegelijk staan. Ook zijn er drie grote paddocks van 100x60 meter, hier mogen maximaal 30 paarden in staan, alhoewel het liever gehouden wordt bij twintig paarden. Er is ook een groot weiland, van 300x300 meter. Hier mogen in principe alle paarden staan. De stallen begeven zich erg dicht bij het bos, waardoor er makkelijk en regelmatig buitenritten gemaakt kunnen worden. Het stallencomplex is vrij besteedbaar voor de leerlingen.
    De leerlingen hebben in hun Elite-jaar toestemming om zelfstandig te trainen. Er is ook een algemene training, een keer per dag, en er worden regelmatig buitenritten gemaakt. De leerlingen rijden op een standaard dag zo'n 3 uur. Zondag is een rustdag, waarop slechts een lange buitenrit gemaakt wordt, en ze soms met de trailer ergens heen gaan om bijvoorbeeld over het strand een lange buitenrit te maken. De leerlingen mogen in de zes dagen dat zij training hebben om de dag zelfstandig trainen, wat maximaal een uur mag duren. Natuurlijk gelden vrijheidsdressuur en longeren niet onder deze regel. De leerling mag zelf bepalen wanneer hij of zij dit doet, en of hij/zij dit überhaupt doet met zijn/haar paard. De paarden staan in de nacht op stal en overdag in principe in de paddock of de grote weide. Tussen elke keer rijden moet minimaal twee uur rust zitten voor het paard, het opzadelen en verzorgen zit hier niet bij inbegrepen. De algemene trainingen zijn op maandag, woensdag en vrijdag om vier uur in de middag en duren tot half zes. Hierna worden de paarden verzorgd en gaan zij naar stal. De leerlingen eten en kletsen nog even, en tussen acht uur en half negen gaat de groep nog op buitenrit, wat anderhalf tot twee uur duurt. Op deze dagen kunnen de leerlingen dus in de ochtend trainen. Op dinsdag, donderdag en zaterdag beginnen de algemene trainingen om negen uur 's ochtends. Deze duren dan tot half elf. Om twee uur wordt er een buitenrit gemaakt van anderhalf uur, en 's avonds kunnen de leerlingen nog zelf trainen als zij hier behoefte tot hebben.
    Als de leerlingen wedstrijden hebben (wat maximaal een keer in de twee weken voorkomt) wordt deze dag/worden deze dagen aangepast aan het wedstrijdschema. Op deze dagen hebben de leerlingen dan slechts een wedstrijd, en mogen zij verder ook niet trainen. Natuurlijk zijn zij nog wel vrij om een buitenrit te maken voor of na de wedstrijd, maar er wordt niks meer georganiseerd in de vorm van rijden.
    De leerlingen rijden op het moment ongeveer Z2 dressuur (zwaar 2, Nederlandse klassen) en trainen natuurlijk hard om verder te komen.
    De leerlingen in de Elite hebben geen lessen meer, zoals je die op een normale school hebt. Bij hen draait het om de paarden en het leven daar.


    • • • •

    Regels stallen en internaat
    • De stallen zijn vrij te betreden, maar wees er netjes.
    • Om zes uur wordt er gegeten. Er wordt niet op je gewacht dus als je te laat bent ben je te laat en zal je zelf moeten zorgen dat je iets eet.
    • Ga netjes om met je paard en je spullen. Wij ruimen het niet voor je op. Er wordt verwacht dat je je paard dan ook goed verzorgt voor- na- en tijdens het rijden.
    • Gooi geen afval weg op het stallen terrein.
    • Sta op tijd op om je paard te voeren, dit wordt enkel op zondag gedaan door ons. De rest van de dagen zal je zelf je paard moeten voeren.
    • Mest de stal van je paard minimaal drie keer per week uit, waarvan minimaal een keer grondig (al het stro/zaagsel er uit en nieuw stro/zaagsel er in).
    • Ga netjes met elkaar om.
    • Schreeuw, ren en vecht niet in de stallen. Als je dit echt zo nodig moet doen doe je dat maar ergens anders, maar niet in de stallen of bij de paarden.
    • Om half twaalf zijn alle lichten uit en is iedereen in zijn eigen kamer.
    • Geen jongens en meiden bij elkaar op hun kamer.
    • Luister naar de aanwijzingen en waarschuwingen.
    • Houd je aan de regels.


    • • • •

    Faceclaims
    Gelieve om, als je een faceclaim hebt, deze z.s.m. door te geven.
    • Karen Gillan door Goya
    • Kaya Scodelario door Mangata
    • Dylan O'Brien door Zephyr
    • Holland Roden door Quivers
    • Amy Cimorelli door Komorebi_
    • Stephen Amell door DarkAng3l
    • Colton Haynes door Zephyr
    • Logan Lerman door Sobremesa
    • Thomas Brodie-Sangster door Wiarda

    Regels RPG
    • Minimaal 150 woorden per post. dit is makkelijk te halen.
    • Het is niet toegestaan om andermans personages te besturen wanneer jij geen toestemming hebt van diegene
    • Rollen moeten minimaal 800 woorden zijn, en worden goed- of afgekeurd. Als deze afgekeurd wordt staat hier een reden bij .
    • Geen ruzie buiten het RPG, de personages mogen ruzie hebben ja, maar de spelers niet!
    • Houd het gezellig.
    • Reageer met regelmaat.
    • Denk goed na of je mee doet, ik wil niet dat de RPG na een week al dood is.
    • Houd je aan de regels.
    • Reserveringen blijven vier dagen staan.
    • Alleen ik (Goya) open de nieuwe topics. Als ik geen topic kan opnemen zal ik vragen of iemand anders dit wil doen. Als ik een week lang niet online ben geweest, dan mag er door degene met de laatste reactie een nieuw topic worden geopend.
    • Houd jongens en meisjes een beetje gelijk.
    • Wees realistisch, een relatie kan niet in een dag al ontstaan.


    Klik hier als je dingen wilt weten over de paardensport en de omgang met paarden, of als je wilt weten welke rassen waarvoor geschikt zijn.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2015 - 17:43 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Wiarda schreef:
    (...)

    Dat is een hele lieve instelling! c: Als Goya me ook groen licht durft te geven, zou ik dan de laatste ruiter mogen reserveren? Dan ga ik nu even spieken hoe de rest hun rollen heeft ingevuld al denk ik dat mijn layout echt niet zo mooi gaat worden, want ik ben vreselijk met die codes op Quizlet.
    Maak je maar geen zorgen hoor, haha, ik was eerst ook echt verschrikkelijk met layouts c;


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    Quivers schreef:
    (…) Maak je maar geen zorgen hoor, haha, ik was eerst ook echt verschrikkelijk met layouts c;


    Same here :')


    take me back to the basics and the simple life

    JARED DIMITROV CASTILLO.

    Naam •
          Zijn ouders vonden het nodig de jongen te vernoemen naar zijn overleden overgrootvader, Jarod. Zijn tweede naam is afgeleid van zijn overleden vaders naam 'Dimitri' en zijn achternaam heeft hij van zijn moeder, al heeft hij in tegenstelling tot de meeste mensen uit de Elite, geen grote namen qua paardrijden in zijn familie zitten.

    Nationaliteit •
          Jared is opgegroeid in Australië, Newcastle. Hij heeft familie in Griekenland, Italië en Frankrijk en spreekt daarbij dus vier talen vloeiend, gezien er bij hem thuis ook nog wel eens een woord Italiaans, Frans of Grieks doorheen wilde komen. Op het moment gebruikt hij de talen vooral als hij in zichzelf praat, wanneer hij niet wilt dat mensen weten hoe hij wel eens over zichzelf denkt, gezien hij ondanks zijn eigen, zelfverzekerde uitstraling zichzelf eigenlijk helemaal niet zo geweldig vind.

    Innerlijk •
          Als er iemand is waar je geen duidelijke eerste indruk van kan krijgen, is het de sarcastische maar toch betrouwbare Jared. Hij word altijd erg onderschat door zijn impulsieve handelingen en talenten om in de problemen te komen met zijn onhandigheid, wat hem altijd duidelijk is verteld. Doordat hem altijd is verteld dat hij iets niet kon of zelfs dom was, is Jared iedereen gaan accepteren zoals hij of zij is wetend dat het verschrikkelijk is als je voor raar aan word gezien, want de jongen was zelf altijd verschrikkelijk druk en werd door iedereen bestempeld als 'Socially Awkward.' Dit heeft hem echter niet onzeker gemaakt, het was voor hem de aansporing om mensen te bewijzen dat hij het wel kon en toen ze begonnen met hem dom noemen, heeft hij bewezen toch wel degelijk intelligent en zelfs hoogbegaafd te zijn door zijn best te gaan doen op school. Het duurde niet lang voor hij voor vrijwel elk vak een negen of hoger stond en op het moment heeft hij een punt bereikt waarop hij iedereen die hem onderschat stilletjes uit staat te lachen en vervolgens gaat bewijzen het wel te kunnen, al komt hij in het dagelijks leven zeker niet zo slim over. Doordat hij eerst praat en dan denkt, vraagt hij dingen vaak al terwijl hij zelf het antwoord weet. Mensen gaan dan ook met liefde een discussie met hem aan, al is dat iets wat je beter niet kan doen. Wanneer hij het nodig vind zal hij duidelijk laten merken dat hij wel even wat slimmer is dan word verwacht en als hij zou willen zou hij zo de politiek in kunnen met zijn talent voor mensen hun meningen ontkrachten en weerleggen, al heeft hij verder nooit wat gedaan met zijn talent voor praten en hield hij het op de onhandige praatjes die het allemaal weer wat verdoezelen.
          Om deze reden is Jared dan ook de mensen op gaan zoeken die wel wat meer zelfvertrouwen konden gebruiken. Op zijn eigen manier probeert hij er voor te zorgen dat deze mensen hem langzamerhand gaan vertrouwen en maakt hij hen duidelijk dat het oké is niet helemaal honderd procent perfect te zijn. Inmiddels heeft hij van zichzelf geaccepteerd dat er mensen zijn die hem nooit zullen gaan mogen en is hij niet eens meer beschaamd wanneer hij een meisje ziet en zonder er over na te denken over het gehele terrein roept dat ze knap is. Hij ziet het niet eens zozeer als flirten, meer als mensen vertellen dat ze meer zijn dan ze zelf in zien. Hij bestempeld zichzelf dan ook niet als gay of hetero, hij vind dat hij zich wat betreft liefde niet tegen moet laten houden door het geslacht van een bepaald persoon, al kan hij aardig nerveus handelen in de buurt van mensen die hij leuk vind wanneer hij zich er van bewust is dat hij ook echt met hem of haar aan het praten is.

    Uiterlijk •
          Faceclaim Dylan o'Brien. - Jared heeft een lengte van één meter tachtig lang, maar komt niet intimiderend over door zijn heldere, bruine ogen en halflange donkerbruine haren die altijd alle kanten op staan. Hij heeft een rechte rij witte tanden die tevoorschijn komen wanneer hij lacht en als je naar hem kijkt valt er toch wel te zien dat hij enigszins gespierd is van het werk tussen de paarden.
          Zijn kleding bestaat vaak uit een trui, spijkerbroek en gympen die af worden gewisseld met zijn rijkleding. Hij vind het wel best zolang hij er niet verschrikkelijk uit ziet en zich comfortabel kan bewegen.

    Geschiedenis •
          Jared heeft leren rijden op een politiepaard van acht jaar dat bij hen thuis stond. Zijn vader had een baan bij de politie van Newcastle en toen zijn eerste paard geblesseerd raakte hadden ze besloten de ruin genaamd Devon achter hun huis in het weiland te houden. Pas op zijn tiende begon hij met echte manege-lessen en toen op zijn twaalfde zijn vader dood werd geschoten tijdens een achtervolging, moest Devon verkocht worden en heeft hij een jaar niet gereden doordat het geld er niet was.
          In de tussentijd is hij blijven helpen op stal en toen de eigenaresse van stal hem een keer benaderde met de vraag of hij haar paard wilde rijden, heeft hij direct ja gezegd. Hij is twee keer in de week privélessen gaan rijden en het duurde een kleine anderhalf jaar voor hij het dier op wedstrijd uit mocht brengen, waar hij altijd al mee door is gegaan. Zijn grootste drijfveer waren nog wel de mensen die hem vertelde het niet te kunnen, waardoor hij altijd door is gegaan. Toen hij aangenomen was heeft hij dan ook even goed zijn aanmeldingspapieren in bepaalde mensen hun gezicht gedrukt. Een eigen paard kreeg hij echter pas op zijn zeventiende van zijn moeder, die in die tijd genoeg geld bij elkaar had om voor hem te kunnen zorgen.

    Relaties en familie •
          Cécile Willa Phoebe Ross
                Wat hij precies voor dit meisje voelt, ontkent hij niet. Jared is algemeen bekend met het feit dat hij een grote crush op het meisje heeft en wanneer iemand hem er naar vraagt zal hij dan ook zonder aarzelen haar naam noemen, al is het onderwerp nog nooit echt ten sprake gekomen tussen de twee. Hij weet dat Cécile niet het persoon is die makkelijk met liefde omgaat en wilt niets opdringen, waar door hij wel wacht op het moment dat ze er zelf mee komt.



    THERE WILL BE       HATERS.
    THERE WILL BE       DOUBTERS
    THERE WILL BE       NON-BELIEVERS
    AND THEN THERE WILL BE YOU,
    • • •
    PROVING THEM       WRONG.



    Paard •
          Jared en zijn paard Hercules zijn nu voor een kleine twee jaar samen. Hij kreeg het paard op zijn zeventiende, gezien hij een eigen paard moest hebben om te kunnen rijden. Toch hebben de twee inmiddels een goede band en zijn ze echte maatjes. Hercules is een paard dat verschrikkelijk goed beweegt en echt een prachtdier is om te zien. Ondanks zijn jonge leeftijd van zeven jaar valt er goed met het paard te werken. Het heeft de meeste knopjes voor de sport er al op zitten en is een snelle leerling, al wilt het dier zijn intelligentie nog wel eens gebruiken om iets uit te spoken. Dit kan in de vorm van uitbreken zijn, maar het paard weet ook exact hoe hij zijn ruiter eraf moet krijgen en is zeker niet vies van een rodeopaard uithangen zodra hij ergens geen zin in heeft. Inmiddels staan ze op het punt te starten in de ZZL en zodra de winstpunten binnen zijn wilt hij zo snel mogelijk met het dier door naar de ZZZ, in de hoop ooit in de GPS te eindigen, al weet hij dat dit nog enkele jaren kan duren.

    EVEN THOUGH YOU'VE BEEN BUCKED, KICKED, BIT & STOMPED --       NEVER GIVE UP.

    [ bericht aangepast op 8 feb 2015 - 13:27 ]


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.



    Killian Aiden Brendan Sterling
    Naam •
    Killian: twist, woest, gevecht (Ierse betekenis)
    Aiden: vuur (Gaelic betekenis)
    Brendan: moedig (Gaelic betekenis)
    Sterling: afkomstig van Stirling Castle
    Nationaliteit • Brits. Echter, hij ziet hemzelf liever als een Schot. Hij is geboren en getogen in de Highlands en voelt zich daar veel meer thuis dan op het Engelse platteland zoals hij het omschrijft.
    Vanzelfsprekend spreekt hij Engels, al kan hij ook een aardig woordje Gaelic, de Schotse variant van de taal.
    Leeftijd • Killian is geboren op 8 januari 1981. Hij is dus 34 jaar oud en dit maakt zijn sterrenbeeld een Steenbok.

    Innerlijk •
    Gedreven – Killian is iemand die zich voor de volle 100% geeft als hij ergens aan begint. Het maakt niet echt uit wat het is, maar als hij aan iets start, dan gaat hij er ook alles aan doen om het succesvol af te ronden en op een zo goed mogelijke manier. Hij kan er heel slecht tegen als dingen half afgewerkt blijven liggen of men zich maar half inzet voor iets. Hij kan zeer gefrustreerd raken op zichzelf als dingen niet gaan zoals hij ze wilt gaan en durft dat ook wel eens te laten merken. Echter, hij zal wel altijd een oplossing voor zulke problemen proberen te vinden om ze toch op te lossen.
    Ambitieus – De lat kan nooit hoog genoeg liggen. Altijd weer gaat hij ernaar streven om beter te worden en duwt hij z’n grenzen steeds verder voor zich uit. Als hij een doel bereikt heeft, dan heeft hij al lang het volgende klaar waar hij naar streeft. Dit laat zich zeker zien in z’n rijden, maar ook in wat hij van anderen verwacht. Soms durft hij eens harder pushen dan eigenlijk nodig is, omdat hij van mening is dat je enkel beter wordt als je telkens weer je grenzen verlegt. Met momenten gaat hij hier ook figuurlijk voor over lijken. Er zijn een aantal dingen in zijn verleden die niet helemaal op een nette manier verlopen zijn, vanwege zijn enorme drang om te winnen of te bewijzen dat hij de beste is.
    Streng – Als hij zegt dat iets zo moet, dan moet het ook zo en niet anders. Hij dult niet makkelijk tegenspraak van anderen. Het is soms lastig om dit een beetje te temperen, zeker als hij les moet geven, gezien niet iedereen er altijd even goed tegen kan. Hij staat strikt op regels en in zijn ogen dienen die altijd nageleeft te worden. Je moet dus ook echt niet te proberen om je mobiel of wat dan ook mee te nemen op je paard, de kans is groot dat je hem na de les in elkaar mag puzzelen. Deze strengheid komt voor uit een leven lang met paarden werken. Hij heeft al heel jong gemerkt dat als je geen discipline en orde aan de dag legt met deze dieren, je niet in staat bent om het hoogste eruit te halen dat erin zit.
    Koppig – Killian kan werkelijk koppiger zijn dan een steenezel. Als hij soms iets in z’n hoofd haalt, dan krijg je het er met een voorhamer nog niet uit. Deze koppigheid is geworteld in z’n ambitie en gedrevenheid. Hij gaat er soms alles aan doen om zijn zin door te drijven op welke manier dan ook, ongeacht van wie hij tegenover zich heeft eigenlijk.
    Ernstig – Het is gewoonlijk een van de eerste indrukken die je krijgt van Killian. Hij staat ernstig in het leven, met z’n beide voeten op de grond en niet met z’n hoofd ergens half in de wolken. Dit doet mensen soms denken dat hij geen plezier kan maken en dat hij met een borstelstok in z’n kont rondloopt, maar dan bedriegt de schijn je echt wel.
    Vriend – Misschien is het niet zo heel makkelijk om Killian echt te leren kennen, maar de mensen die de tijd nemen om het toch te doen, zullen merken dat hij een echte vriend is. Hij gaat voor anderen door het vuur als het moet en gaat ook altijd alles doen wat hij kan om ze te helpen. Zelf gaat hij ze misschien niet snel om hulp vragen, maar je kan altijd bij hem aankloppen als je er nodig hebt. Hij is op dat vlak trouw en als je hem wat toevertrouwd, dan gaat hij niet de roddeltante uit gaan hangen en het aan de grote klok hangen.
    Relaties – Killian heeft in z’n leven wel een aantal relaties gehad, maar niets is echt serieus geworden. Dit komt deels omdat veel mensen zich niet kunnen verzoenen met z’n levensstijl en het feit dat hij meer weg is dan thuis. Hij is een hetero en is echt neit vies van een mooie meid, maar hij wordt liever niet voor de gek gehouden. In een relatie zoekt hij zekerheid en iets dat blijvend is, zeker nu hij geen 20 meer is en mensen die enkel uit zijn op een verzetje zijn bij hem aan het verkeerde adres. Net als bij vrienden heeft hij echter heel veel over voor de vrouw die z’n hart kan stelen om de juiste redenen. Hij heeft een hekel aan mensen die hem bedriegen en die zet hij dan ook resoluut aan de deur met de boodschap dat ze zich nooit meer moeten vertonen aan hem.
    Omgang – Killian is niet altijd de makkelijkste in de omgang, zeker als je hem tegen werkt of op z’n zenuwen werkt. Dan kan hij keihard worden en je geen beetje speling meer gunnen. Meestal heeft hij even nodig om op te warmen naar mensen die hij pas leert kennen, maar als dat eenmaal gebeurt is, dan merk je toch wel dat er achter deze man een aangename persoon schuil gaat die wel in is voor een grapje of een goed feestje. Hij mag dan misschien 34 zijn, maar soms voelt hij zich met alle gemak 10 jaar jonger.

    Uiterlijk •
    Als je denkt dat een paard van 1m74 groot is, dan merk je al snel dat het geen overbodige luxe is dat het een groot dier is als je Killian ziet.
    Met een lengte van 1m92 is hij verre van een kleine persoon en een groot paard is dan ook wel aangewezen als je niet wilt dat het er al snel komisch uit gaat zien als hij aan het rijden is.
    Een van de eerste dingen die opvallen aan Killian zijn z’n ogen. Twee blauw-grijze poelen die lijken te veranderen met z’n stemming. Is hij vrolijk dan lijken ze eerder blauw te zijn, gaat z’n humeur de andere kant op, dan kleuren ze grijs als de luch bij een zwaar onweer. Ook lijken ze recht door je heen te kijken als z’n blik op je valt.
    Killian houdt z’n haar gewoonlijk kort. Het heeft een donkerblonde kleur die eigenlijk alleen opvalt moest hij het laten groeien. Gewoonlijk lijkt het eerder bruin te zijn. Veel moet hij er niet mee doen om het op orde te houden of in model, iets wat hij het liefst zo heeft. Wat wel niet altijd even goed verzorgd is, is z’n gezichtshaar. Het komt veel vaker voor dat hij met stoppels van variabele lengte rondloopt dan dat hij glad geschoren is. Het geeft hem een beetje een ruig utierlijk die je niet bij een dressuurruiter zou verwachten. Hij stoort er zich niet aan.
    Meestal kijkt Killian behoorlijk serieus en lijkt z’n gezicht een gladgestreken doek waar niet bepaald veel vanaf te lezen valt. Dit veranderd echter als hij in een goeie bui is en een glimlach op z’n gezicht verschijnt. Dan lijkt z’n hele uitdrukking opeens op te lichten en ziet hij er haast als een ander persoon uit.
    Ondanks z’n lengte is hij zeker geen panlat. Killian heeft, naast het vele stalwerk en trainen van paarden, ook de nodige uren in de sportschool en al lopend doorgebracht. Dit in de gedachte dat als een paard dat hij rijd goed getraind moet zijn, dat ook voor hemzelf geld. Dit heeft ervoor gezorgd dat hij eigenlijk geen gram vet heeft aan z’n lichaam, maar wel beschikt over de nodige spiermassa. Hij is geen gigantische kleerkast, maar je moet z’n kracht toch ook niet onderschatten. Spiermassa bij hem wil echter evenmin zeggen dat hij stijf is, hij is een stuk behendiger en soepeler dan je zou vermoeden op het eerste zicht, met zijn lengte.
    Op stal en als hij met paarden bezig is, draagt Killian over het algemeen een rijbroek met z’n vertrouwde rijlaarzen. Het stalpaar dan toch, hij heeft nog een tweede paar laarzen die hij uitsluitend gebruikt om wedstrijd mee te rijden. Daarboven draagt hij iets wat makkelijk is en toch fris of warm genoeg is, afhankelijk van het seizoen. Hij heeft om een of andere reden zelden een cap aan als hij in een piste rijd. Enkel als hij op wandeling gaat lijkt hij opeens te beseffen dat dat dinge bestaat.
    Zijn dagelijkse kleren zijn het best te omschrijven als comfortabel. Een makkelijke jeans met een pull of een makkelijk shirt erover zijn voor hem meer dan voldoende. Je zult hem zelden in maatpak of iets anders stijf zien, zoals hij het noemt. Zowel voor z’n stalkleren als z’n andere kleren geld dat hij een redelijk sobere kleurkeuze heeft. Je gaat geen felle kleuren aantreffen. Hij houd het eerder bij zwarte, blauwe, bruine beige en bordeaux tinten. Op wedstrijd is hij natuurlijk wel altijd keurig in wedstrijdkledij en tot op de puntjes verzorgd.
    Killian heeft geen piercings of tattoo’s waar dan ook. Hij draagt wel altijd een horloge om z’n linkerpols.

    Paard • Onyx Knight
    Killian rijdt al zo lang als hij zich kan herinneren. Vroeger op Highland Ponies, tegenwoordig heeft hij een ander paard onder zich, Onyx Knight.
    Onyx Knight is een hengst van 1m74 schofthoogte en door zijn zwarte kleur een zeer opvallende verschijning. Hij is altijd zwart, ook in de zomer toont hij niet lichter van kleur en heeft maar een paar kleine witte aftekeningen: het kleine sterretje op z’n hoofd en twee witte kroonranden, een op z’n linker voorbeen en een op z’n rechter achterbeen. Zijn vacht lijkt altijd te glanzen, zelf zonder het gebruik van glansspray. Hij is een kruising tussen een KWPN goedgekeurde hengst en een BWP gekeurde dressuurmerrie. Bij het dier zelf is er eigenlijk niets op z’n bouw of uitstraling aan te merken. Hij heeft de perfecte bouw voor dressuur en dat vertaalt zich ook in de resultaten.
    Hoe perfect het plaatje ook mag zijn als je Onyx ziet, van karakter is het een heel ander paard. Terwijl hij met Killian een perfect duo vormt en ze precies weten wat de ander bedoelt als er iets gevraagd wordt, is het een heel ander verhaal als ze niet samen of aan het rijden zijn.
    De, in 2005 geboren, hengst heeft een enorm karakter. Dit komt mede door het feit dat hij nog steeds hengst is en na een aantal dekkingen is de drang om zich te tonen als hengst er niet minder op geworden.
    Eenkenning – Onyx is een vreselijk eenkennig paard. Hij heeft het absoluut niet op vreemden en als er een andere ruiter op z’n rug kruipt dan veranderd deze dressuurtopper opeens in een eerste klas rodeopaard. Hij wil er gewoon niet van weten. Dit geld ook in de stallen of op andere plekken. Hij is niet het paard dat andere mensen buiten Killian makkelijk in de buurt laat en heeft de vervelende gewoonte gekweekt om ernaar te gaan bijten of slaan. Het is raadzamer om hem dan ook met rust te laten. Tegenover Killian is hij echter een droom van een dier en gaat hij niets verkeerd doen. Ook onder het zadel bij hem is hij een engeltje.
    Gedreven – Als hij onder het zadel van Killian loopt, is Onyx een harde werker. Hij wil leren en presteren, ondanks dat hij het van niemand anders dan z’n baas wilt leren. Hij doet altijd z’n uiterste best om het onderste uit de kan te halen. Op wedstrijden kan hij het niet laten om soms wat meer show te geven dan nodig is. Het lijkt op die momenten alsof hij nog een heel ander register heeft dat hij kan open trekken om goed voor de dag te komen.
    Bazig – Onyx is een hengst met een zeer dominante persoonlijkheid op dit vlak. Hij doet het absoluut niet goed bij andere hengsten en eigenlijk ook niet bij ruinen. Er zijn momenten dat hij ze gewoon aangevallen heeft en daarvoor hoefde er niet altijd een merrie in de buurt te zijn. Bij merrie’s is het probleem kleiner, zolang deze niet hengstig zijn. Dan doet hij er namelijk alles aan om bij hen te komen en te doen wat de natuur hem voorschrijft.
    Intelligent – Als je denkt dat je dit dier iets kan wijsmaken, dan ben je eraan voor de moeite. Hij is veel slimmer dan veel mensen denken van een paard en lijkt altijd te weten wat er rond hem aan de hand is. Hij is oplettend en speelt erop in. Zelf met Killian durft hij wel eens streken uithalen als hij merkt dat z’n ruiter er niet 100% bij is met z’n hoofd of als Killian er niet voor zorgt dat hij de hengst bezig houd en z’n aandacht bij het werk laat houden.
    Atleet – Groot, sterk en toch atletisch gebouwd. Hij weet hoe hji moet bewegen en heeft er de bouw en de conditie voor. Z’n bewegingen stralen een bepaalde kracht uit maar zijn toch nog elegant. Hij heeft een zekere veerkracht als hij beweegt wat zijn shows meer op dansen doen denken dan op rijden soms. Wel is hij ook sterk. Het is niet altijd even makkelijk om hem in de hand te houden als hij raar gaat doen, dus moet je echt een goeie ruiter op z’n rug hebben die kan ingrijpen zodra het fout gaat.
    Gered – Onyx is een paard dat op een zekere manier gered is door Killian. Toen hij geboren werd in 2005 was hij reeds een schoolvoorbeeld van hoe een klasse dressuurpaard er op heel jonge leeftijd uit moest zien. Z’n fokkers waren in de zevende hemel met zijn komst en hadden goede hoop voor hem voor de toekomst. Echter, naarmate hij opgroeide werd het ook duidelijk dat zijn karakter meegroeide en met elke maand werd hij erger en erger om in de hand te houden en mee te werken. Tegen dat het tijd begon te worden om met z’n training te beginnen, was het niet de vraag wie het zou doen maar eerder of het wel verstandig zou zijn om het te doen. Er waren immers amper nog mensen die bij hem in de buurt durfden te komen. Het is op dit punt dat Killian in z’n leven binnen kwam. De ruiter had al een aantal goede paarden gereden en was op de fokkerij om een merrie te bespreken die hij zou gaan trainen en uitbrengen op wedstrijd toen hij de zwarte duivel in een van de paddocks zag staan. Op de een of andere manier voelde hij meteen een klik met de hengst en voegde hij een paard toe aan het lijstje van degene die besproken moesten worden. Ook al raadden de fokkers hem af om zelf maar bij het dier in de buurt te komen, Killian was onverbiddelijk en bood aan de hengst te kopen, gezien zij toch niet meer wisten wat ze ermee moesten aanvangen. Op die manier kwam Onyx in Killian’s bezit. Maar zelf met de klik duurde het nog een flinke poos voor paard en ruiter helemaal op elkaar waren ingespeeld. Met het nodige doorzetten, vallen en vloeken, lukte het hen echter om een ijzersterke band te vormen die nu niet meer te verbreken lijkt. Met heel wat training is het ze gelukt om op het hoogste niveau te raken en zijn fokkers stikjaloers te maken over het feit dat ze een toppaard eigenlijk voor een veel te laag bedrag verkocht hebben omdat ze zich met hem geen raad wisten.

    Geschiedenis •
    Killian is een geboren Schot. Voor hem zijn de Highlands thuis, veel meer dan welke plek ook ter wereld en daar zal hij ook altijd naar terug willen gaan.
    Killian is geboren op 8 january 1981 in het Raigmore Hosital in Inverness, Schotland. Het was een dag waarop er enorm veel sneeuw lag en zijn moeder moest per helicopter worden binnen gebracht omdat er met de wagen geen doorkomen aan was.
    De familie van zijn vader had altijd in de buurt van Iverness gewoond. Die van zijn moeder is afkomstige van de Island, meerbepaald van Skye.
    Al zo lang als hij zich kan herinneren heeft Killian tussen de paarden geleefd. Zijn vader heeft een pensionstal even buiten Iverness die zowel open is voor permanente stalling als voor tijdelijke voor mensen die op vakantie zijn en hun paard mee willen nemen. Ook worden er lessen gegeven aan de klanten, als daarom gevraagd word of tochten in de omgeving op aanvraag. Het is dan ook niet moeilijk in te beelden dat Killian al bijna net zo snel kon paardrijden als dat hij kon lopen.
    Zodra hij thuis was van de plaatselijke basisschool als kind, verdween hij in de stallen om met de paarden bezig te zijn. Zijn vader is een voormalig springruiter terwijl zijn moeder zelf dressuur heeft gereden. Killian heeft haar echter nooit zien rijden. Nog voor hij geboren is, is ze ermee gestopt, maar er word nooit gepraat over waarom ze gestopt is. Ze heeft sindsdien nooit meer op een paard gezeten. Zijn vader rijd wel nog en durft zelf wel eens meedoen op een lokale wedstrijd, ook al heeft hij nog nationaal gereden. Nu houd hij zich meer bezig met het het opleren van nieuwe ruiters.
    Killian was al heel snel in het zadel terug te vinden op een van zijn eerste ponies. Een Highland pony merrie die luisterde naar de naam Thistle. Een eigenwijs dier dat toch op een of andere manier zeer vriendelijk was voor de jonge ruiter op haar rug. Met haar zette hij z’n eerste stappen in de ruitersport en de microbe is blijven hangen. Hij leerde veel en leerde graag en hij was er als de dood voor dat hij niet zou mogen rijden als zijn schoolresultaten slecht waren, want het leek het enige te zijn dat hij eigenlijk graag deed van sport.
    Naarmate hij ouder werd, kreeg hij een periode waarin het enige wat hij wilde doen springen was. Hij deed niets liever en snapte het nut van dressuur niet. Hierdoor duurde het niet lang voor Thistle met pension ging vanwege haar bouw en er een sportpony in de plaats kwam. Hij leek aanleg te hebben om te springen, maar het liedje zou niet blijven duren.
    Wanneer hij een jaar of 12 was, schrok zijn pony onder hem opeens en viel hij. Gevolg was een gebroken bekken, tijden bedrust en een heilige schrik voor alles wat met springen te maken had. Het duurde zelf tijden voor hij terug op een paard durfde te kruipen toen hij gerevalideerd was. In die tijd besteedde hij meer aandacht aan school en werd een vlijtige leerling, maar de microbe om te paardrijden was niet verdwenen.
    Twee jaar na zijn ongeval kroop hij terug in het zadel. Op een nieuw paard, een warmbloed ruin met de naam Just as Good, startte hij opnieuw om te rijden. Springen deed hij echter niet meer. Zelf bij balkjes brak het zweet hem al uit en dus nam zijn moeder hem onder haar vleugels en begon ze haar zoon te trainen in dressuur. Langzaam maar zeker begon zijn liefde voor de discipline te groeien en wilde hij niets anders meer rijden. Samen ging het tweetal hun eerste echte wedstrijden rijden en het succes bleef niet uit. Veel podiumplaatsen en vaak lovende woorden van de jury gaven Killian vleugels en het vertrouwen om verder te gaan in de sport.
    Hij maakte zijn school af, maar begon niet aan hogere studies. Vanaf zijn 18de stortte hij zich volledig op de sport. Ondertussen had hij een nieuw paard onder zich en waren er een aantal ruiters op stal die hem al gevraag hadden om hun paard bij te rijden of te trainen als hij er de tijd voor had. Hij deed het graag, maar hij wilde meer. In Schotland had hij ondertussen al enige naam gemaakt, maar hij zette zijn zinnen op nationale bekendheid en trok naar een trainingstal in Engeland om daar paarden te gaan trainen en uit te brengen op wedstrijd.
    Hard werk werd beloond toen hij mocht gaan rijden op een stal waar een aantal bekende dressuurruiters ook reden. Hij kreeg tips van hen en ze gaven hem soms eens een contact waar hij kon gaan kijken voor een paard om te rijden. Sommige moesten niets van hem hebben, terwijl anderen hem een kans gaven. Zo kreeg hij in de winter 2000-2001 zijn grote kans en een zeer beloftevol paard onder het zadel. Ze trainden samen en in de volgende zomer maakten ze hun debuut in de ring, met veel succes. Die zomer maakten ze een zeer goeie naam voor zichzelf en vestigde Killian zich als een nationale ruiter waar rekening mee gehouden moest worden.
    De volgende paar jaar ging het hem voor de wind. Hij kreeg meer aanbiedingen, maar hield het bij een paar paarden die hij uitbracht op wedstrijd, terwijl hij zelf ook nog verder trainde om nog beter te worden. Nationaal doorbreken was hem gelukt, maar hij snakte nog steeds naar meer. Z2 werd ZZL en voor hij het wist kwamen de ZZZ proeven aankloppen. Dressuur smaakte hem steeds meer en hij bleef leren. Tusse 2002 en 2003 ging hij met rasse schreden voorruit en werd van een outsider op sommige wedstrijden een potentiële winnaar.
    In 2004 verloor hij een van zijn betere wedstrijdpaarden door verkoop terwijl een ander geveld werd door kreupelheid nadat ze op een nagel was gaan staan. Killian voelde zich wat verloren nu hij minder te rijden had. De twee paarden die hij over had waren niet bepaald de grootste toppers en hij had niet de motivatie om ze veel te blijven trainen omdat hij wist dat ze hem nooit naar een hoger niveau zouden brengen. Het zou tot het volgende jaar duren voor hij een nieuwe uitdaging vond.
    In 2005 was hij op een stalbezoek om een nieuwe merrie te bespreken toen hij Onyx Knight voor het eerst te zien kreeg. Een BWP en KWPN kruising die dressuurgefokt was, maar waar de eigenaars niets mee aan konden vangen. Vanwege het karakter was het paard geen echte toekomst weggelegd en hij besloot het dier te kopen voor zichzelf. Zo gebeurde het dat hij niet enkel een aantal paarden trainde om op wedstrijd uit te brengen, maar ook Onyx Knight ging werken voor zichzelf. Het duurde toch nog een flinke tijd voor hij iets opschoot met de hengst, maar zodra hun band zich begon te vormen werd het hem snel duidelijk dat hij niet meer zou breken.
    Tegen 2009 kon Killian de hengst uitbrengen op wedstrijd en het was meteen een schot in de roos. Ze wonnen de ene wedstrijd na de andere. Natuurlijk hadden ze wel eens hun mindere dagen, maar het duo leek voor elkaar gemaakt te zijn. Misschien was het met wat extra tijd dat ze aan hun wedstrijdcarriere waren begonnen, maar ze waren vastbesloten om te laten merken dat laatbloeiers net zo goed konden zijn als de braaftste paarden eerst.
    Onyx was net 8 toen hij zijn eerste PSG wedstrijden ging lopen en nog steeds had Killian het gevoel dat het paard niet aan z’n plafond zat. Hij besloot maar 1 ander paard te rijden naast z’n eigen hengst. Dit was voor hem iets aangenamer en zo kon hij ook meer tijd besteden aan de training van de dieren.
    In de volgende twee jaar ging alles hem voor de wind. Onyx liep als een droom. Iedereen was lovend over zijn prestaties in de ring, maar weinigen wisten wat er achter de schermen aan de hand was, want de hengst bleef daar een probleem naar andere mensen en paarden toe. Zo erg zelf, dat Killian besloot om enkel nog hem te rijden en tegelijk als ruiter en als z’n eigen groom op te treden. Enkel en alleen vanwege de veiligheid naar anderen toe.
    Ergens in 2014 kwam de vraag of hij les wou komen geven op een prestigeuze ruiterschool. Hij accepteerde, maar enkel onder de voorwaarde dat hij zijn eigen paard kon blijven trainen en uitbrengen op wedstrijd. Het duo reed ondertussen Intermediaire II maar was vastbesloten om den GP en GP Special ook te gaan rijden. Op die manier verhuisden Killian en Onyx naar de school om er hun thuis van te maken en hun kennis door te geven aan jongeren.

    Hoezeer het Killian in z’n leven ook voor de wind ging in de sport, op persoonlijk vlak heeft hij altijd minder geluk gehad. Dit wil niet zeggen dat hij nooit iemand in z’n leven heeft gehad van wie hij hield, maar vaak merkte hij dat het mensen waren die enkel maar uit waren op z’n naam en faam in plaats van wie hij zelf was. Ook z’n levensstijl was niet voor iedereen weggelegd, gezien hij lange dagen maakte en veel weg was van huis om wedstrijden te rijden. Momenteel is hij single, maar hij begint toch te merken dat hij nood heeft aan iemand met wie hij z’n leven kan delen. Echter is het lastig om die te vinden als je een leven leid als het zijne. Vandaar dat hij een gelijkgestemde ziel wilt die begrijpt wat het is.


    Relaties en familie •
    Familie
    Vader: William Devon Sterling – Staleigenaar, lesgever en springruiter
    Moeder: Marie Elizabeth McCoy-Sterling – Professor aan de University of the Highlands and the Island in de opleiding Equine Business Managment; Dressuurtrainer; voormalig Dressuurruiter
    Grootouders vaders zijde: beide overleden.
    Grootvader moeders zijde: overleden, nooit gekend
    Grootmoeder moders zijde: in leven, maar geen contact meer mee (zwaar dementerend)
    Jongere zus: Elizabeth Cathelyn Sophie Sterling – Helpt mee met hun vader op de stal die ze hebben, springruiter
    Jongere broer: Edward David Sterling – Student, beetje een achterkomertje, vind paarden stinken
    Andere familie heeft hij wel, maar of nooit gekend, of amper contact mee.
    Andere
    vraag maar

    Extra •
    Wagen – Killian’s persoonlijke wagen is een zwarte 2013 Ford Mustang. Daarmee doet hij enkel z’n persoonlijke verkeer. Zodra hij Onyx mee moet nemen of het stalaangelegen betreft, dan vist hij ergens een jeep op die een trailer kan trekken of wat meer mee kan nemen.
    Barbeque – Killian is zeker geen meesterkok, dat vind hij namelijk vrouwenwerk. Echter, om de een of andere onverklaarbare reden weet hij er in de zomer wel altijd weer in te slagen om een meer dan geslaagde barbeque te bereiden waarbij de spare-ribs altijd weer zo lekker zijn dat je er haast een moord voor zou doen.
    Misschien ontdek ik later wel dat ik hier nog wat vergeten ben....

    [ bericht aangepast op 8 feb 2015 - 21:14 ]


    "Nothing is True. Everything is Permitted"



    Naam • Jonathan Charlie Yates. Wordt het liefst aangesproken met Charlie, aangezien hij Jonathan te pretentieus vindt. Hij is vernoemd naar zijn opa (John) en zijn oudtante (Charlotte).

    Nationaliteit • Charlie is door en door Engels. Hij is geboren in een klein plattelandsdorpje dat een aantal kilometers van York verwijderd ligt en heeft met zijn plattelandse opvoeding ook een vrij duidelijk, noordelijk accent meegekregen dat overal weer doordringt, zelfs toen hij op school een vreemde taal moest leren. In theorie kan hij dus zowel Engels als een aardig woordje Frans spreken, maar of de laatste taal verstaanbaar is voor een ware Fransman, is nog maar de vraag.

    Innerlijk • Charlie is het type jongen dat graag met mensen omgaat, maar meestal niet goed weet hoe hij het in het begin aan moet pakken. Eerste gesprekken met mensen gaan meestal niet zo soepeltjes, maar als hij ongeveer doorkrijgt wat voor type persoon hij voor zich heeft staan (en als diegene dan nog niet vermoeid is weggelopen door Charlies verschrikkelijke pogingen om een gesprek op te starten), komt hij op sociaal gebied nog redelijk ver. Op emotioneel gebied is hij een open boek en tranen lijken, tot zijn grootste frustratie, bij een heel aantal van dat soort emoties regelmatig op te zetten; zeker bij woede schiet hij altijd meteen vol, wat het voor hem vaak moeilijk maakt om succesvol voor zichzelf of een ander op te komen.
    Wat betreft vriendschappen op zich, is het vrij duidelijk dat hij makkelijker met meisjes om kan gaan dan met jongens. Enerzijds omdat hij is opgegroeid met twee zussen, anderzijds omdat met jongens omgaan altijd lastiger is geweest. Bij leuke, lieve jongens weet hij algauw niet meer wat hij moet zeggen, bij de rest durft hij vaak niets meer te zeggen uit angst het pispaaltje te worden.
    Het is dus niet bepaald een sociale vlinder of een durfal, maar zeker wel iemand die de wereld met een kritische blik bekijkt. Hij denkt altijd drie keer na voordat hij iets zomaar van iemand aanneemt, zelfs als deze persoon zijn trainer is, wat vaak tot wrijving kan leiden. Ook kan hij verschrikkelijk jaloers worden wanneer het op mensen aankomt; waar iedereen compleet welkom is om BFF's met zijn paard te worden, kan hij er slecht tegen het gevoel van vervangen worden in een vriendschap, laat staan wanneer iemand de aandacht probeert te krijgen van de jongen (of meisje, al schat hij de kans dat hij op meiden valt vrij klein in en heeft hij absoluut een voorkeur voor het mannelijk geslacht, tot zijn eigen frustratie) waar hij stiekem een oogje op heeft.

    Uiterlijk • [Faceclaim: Thomas Sangster] Met zijn slungelige bouw en grote, bruine ogen lijkt Charlie aardig wat jonger dan hij werkelijk is. Ondanks het feit dat hij goed kan eten en vaak zware spullen door het stallencomplex sjouwt, lijkt er vet noch spier op zijn botten te komen en blijft het dus bij dun en slungelig, wat er soms aardig suf uit kan zien als hij naast een vrij groot en gespierd paard als Sunset loopt. Met zijn dunne lippen en milde flaporen heeft Charlie niet bepaald het koppie van een supermodel, maar dat is iets wat hij jaren geleden heeft geaccepteerd en waar hij nu meer dan tevreden mee is.

    Paard • Hoewel Charlie al vanaf zijn zevende in het zadel te vinden is, kreeg hij pas op zijn vijftiende zijn eerste eigen paard. Hemhoffs Sunset, beter bekend als Sunset of gewoon Sun, was toendertijd een vierjarige KWPN-Fries kruising die hij cadeau kreeg van zijn oom omdat hij zoveel enthousiasme voor dressuur had gekregen en, in tegenstelling tot wat zijn familie had gedacht, er ook nog verrassend goed in was.
    Inmiddels is Sunset acht jaar oud en is ze in de afgelopen vier jaar qua karakter geen spat veranderd. Hoewel ze in de familie altijd al werd beschouwd als Charlies paard, is ze een echte allemansvriend; het liefst staat ze dan ook in de paddock of op het land, want ze als ze te lang alleen is, kan ze heel lusteloos worden. Elke arme ziel die langs haar box loopt wordt dan ook met zoveel enthousiasme begroet, dat het voor een vreemdeling vaak slecht te zien is wie ze nou als haar werkelijke baasje beschouwt, want haar loyaliteit ligt bij iedereen die haar vriendelijk benadert. Ondanks haar schofthoogte, wat tegen de 1.63m aanligt, is ze absoluut een paard waar zelfs een kleuter zo mee weg zou kunnen rijden.
    Het was dan ook nooit een probleem om Sun te berijden, maar om iets met haar te bereiken was een ander verhaal. Het kostte Charlie een hoop bloed, zweet en tranen om het ware dressuurpaard uit deze beginnersknuffel tevoorschijn te kunnen halen en nog steeds is dat niet makkelijk; waar iedere zoutzak in Suns zadel zou kunnen springen voor een buitenrit, weten maar weinig mensen waar al haar knopjes verstopt zitten voor de hoge dressuursport.

    Geschiedenis • Charlie is dus opgegroeid op het platteland, met zijn twee oudere zussen en zijn ouders. Hij woonde in een niet al te grote boerderij met een flink stuk land, waar zijn ouders één Haflinger, een paar schapen en twee honden hielden. De eerste paar jaren van zijn leven spendeerde hij daar, met weinig besef van de wereld buiten die bubbel van modderige veiligheid. Zijn zussen reden regelmatig op de Haflinger en toen hij op zijn zevende besloot dat dat hem ook leuk leek, werd hij langzaam geïntroduceerd in de wereld van het paardrijden. De eerste twee jaar reed hij alleen maar op dezelfde slome ruin, gewoon op het weiland voor zijn huis, maar op zijn negende werd hij dat zat. Een paar meisjes uit zijn klas reden toen op een manege aan de andere kant van York en hoewel dat een stuk duurder was dan improvisatielessen thuis, mocht hij na veel gezeur daar toch lessen volgen. Hij leerde daar vooral flexibel te zijn in het zadel, zowel letterlijk als figuurlijk, want hij zat tenslotte niet meer iedere les op hetzelfde paard en geen enkel paard reageerde op dezelfde manier op dezelfde signalen. Het was een leerzame en leuke tijd, tot pubertijd daar op zijn twaalfde een brute punt achter zette.
    Op zijn twaalfde werd Charlie verliefd, flink verliefd, op een jongen die daar hielp met het voeren en uitmesten. Hij schrok er enorm van en had geen idee wat hij ermee aanmoest; hij was tenslotte opgegroeid in een piepklein dorpje, waar de tolerantie van alles wat niet het gebruikelijke boerenleven was ook erg dicht lag bij het woord 'piepklein'. In een poging ervoor te zorgen dat niemand erachter kwam en niemand hem er daarom om zou veroordelen, stopte hij abrupt met rijden bij die stal. Zijn familie begreep er niets van; pas toen hij een paar maanden na zijn besluit aan zijn oudste zus vertelde wat er aan de hand was, snapten ze enigszins waarom hij zo'n leuke tijd van zijn leven zo snel zou afsluiten. Gelukkig reageerde zijn familie enorm positief en bood zijn oom zelfs aan om hem zijn stukje geluk in de stallen weer terug te geven. Zijn oom heeft namelijk een kleine privéstal met een aantal paarden die speciaal voor dressuur gefokt en getraind zijn en aangezien hij Charlie wel eens had zien rijden op zijn oude manege, vond hij dat hij genoeg potentie had om betere lessen op beter getrainde paarden te volgen. Dit werd Charlies 'veilige haven', om het zo maar te zeggen, want op de middelbare school werd zijn grote angst helaas toch werkelijkheid. Blijkbaar moest hij in de ogen van zijn klasgenoten wel homo zijn, want tja, hij reed tenslotte paard en dat was een meisjessport.

    Relaties en familie • Benjamin Yates, vader
    Ellen Yates-Smith, moeder
    Mary Yates, twee jaar oudere zus
    Jules Yates, vier jaar oudere zus
    Roger Smith, oom van zijn moeders kant die hem Sun gegeven heeft

    Extra • -

    [ bericht aangepast op 8 feb 2015 - 15:55 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    …


    Dit is zeker een goed begin!

    [ bericht aangepast op 8 feb 2015 - 16:11 ]


    take me back to the basics and the simple life

    DarkAng3l schreef:
    …


    Achjoh, liever een lange duidelijke rol dan een onduidelijke lange! Het maakt mij niet zo veel uit hoor (:

    [ bericht aangepast op 8 feb 2015 - 15:56 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Volgens mij ben ik nu zo goed als klaar. Is hij goedgekeurd? ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Volgens mij ben ik nu zo goed als klaar. Is hij goedgekeurd? ^^


    Jepp ^^


    take me back to the basics and the simple life

    Weet iemand een goede FC?


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Trohman schreef:
    Weet iemand een goede FC?


    Ehm.. What kinda type is he gonna be?


    take me back to the basics and the simple life

    Goya schreef:
    (...)

    Ehm.. What kinda type is he gonna be?


    Nou, hij is wel een beetje een cutie c: Maar erg gemotiveerd, bang om een teleurstelling te zijn. Dunno


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Trohman schreef:
    (...)

    Nou, hij is wel een beetje een cutie c: Maar erg gemotiveerd, bang om een teleurstelling te zijn. Dunno


    Ehm.. Josh Hutcherson? Of Jamie Bell. Idk hoe ik op hem kom. Waarschijnlijk omdat een van mijn vriendinnen obsessed is met hem haha


    take me back to the basics and the simple life


    ANNALISE ALISHA ANNABELLE LINTON


    "People fear what they do not understand"









    • Naam •
          Annalise Alisha Annabelle Linton

    Annalise • Genadig • Engels
    Alisha • Waarheid • Grieks
    Annabelle • Stijl en schoonheid • Frans


          Annalise heeft haar voornaam van de overleden tweelingzus van haar moeder gekregen. Ze is op jonge leeftijd gestorven bij een auto ongeluk en Annalise's moeder wilde haar eren door haar zusjes naam aan haar eerste dochter te geven. Annalise's tweede naam is van Griekse afkomst. Dit komt omdat haar ouders op hun huwelijksreis naar Griekenland zijn gegaan en ze het een prachtig land vonden waardoor ze Annalise een deel van dat geluk wilde meegeven in haar naam. Het was ook zeker de betekenis die ze aansprak. Het is namelijk de manier waarop ze hun dochter hebben opgevoed, met de waarheid. Ze hebben Annalise zo veel mogelijk proberen bij te brengen dat de waarheid uiteindelijk het beste is. De derde naam van Annalise is Frans. Dit is ter ere van de moeder van haar vader die van Franse afkomst is. Haar achternaam heeft ze van haar vader gekregen. Het is ook gelijk een naam die een bepaalde status aangeeft. Door het werk van haar vader is de achternaam zeer bekend in de hogere kringen.


    "My attitude is based on how you treat me"


    • Nationaliteit•
          Annalise is van Britse afkomst maar is eigenlijk van alle culturen wijs. Door de baan van haar vader heeft ze op heel veel verschillende locaties gewoond. Ze is geboren in een rijk dorpje ten westen van het Verenigd Koninkrijk maar verhuisde toen ze klein was al snel naar Zuid-Frankrijk waardoor ze zowel de Engelse als Franse taal vloeiend spreekt. Annalise's moeder is een echte Britse en haar vader is deels Frans waardoor het hem ook aansprak om in het moederland van zijn moeder te gaan wonen. Annalise heeft op vele verschillende plekken op de wereld gewoond waardoor ze op negentienjarige leeftijd al veel meer van de wereld heeft gezien dan de meesten oudere mensen. Vroeger gingen ze in de zomer altijd voor een tijd naar Italië waardoor Annalise ook een redelijke kennis heeft van de Italiaanse taal.


    "I'll always choose you"


    • Innerlijk•
          Annalise is een meisje wat stevig in haar schoenen staat, dat doet ze al haar hele leven. Ze kan goed voor zichzelf opkomen en laat dingen zeker niet over zich heen lopen. Annalise is niet bang om te zeggen wat ze denkt en kan soms iets te ver door draven in haar mening waardoor ze de mening van anderen achterstelt. Annalise heeft haar hele leven al stevig in haar schoenen gestaan. Ze wist op jonge leeftijd al goed te laten horen wat ze wilde en kon het ook duidelijk laten merken met een hoop gezeur als ze het ergens niet mee eens was. Annalise wordt door sommige mensen arrogant genoemd en dat is soms ook wel terecht. Ze kan zichzelf op sommige momenten beter vinden dan anderen en zal ook zeker geen aandacht besteden aan mensen die ze minderwaardig vindt. Dit is ook een eigenschap van Annalise waardoor veel mensen op haar af knappen. Annalise laat deze kant echter totaal niet zien aan de mensen waarom ze geeft waardoor het soms ook apart voor die mensen is wanneer iemand Annalise arrogant noemt. Annalise is zeker een meisje wat altijd zal doorzetten. Het woord opgeven zal niet in haar woordenboek staan. Wanneer Annalise eenmaal een doel voor ogen heeft zal ze er alles aan doen om dat doel ook werkelijk te bereiken. Annalise is zo haar hele leven al ingesteld wat er ook voor heeft gezorgd dat ze zo ver is gekomen in de dingen die ze graag doet. Hoewel je het misschien niet zou verwachten kan Annalise ook heel aardig zijn, als ze daar zin in heeft tenminste. Ze zal tegen de mensen van wie ze houdt bijna altijd aardig zijn en dat is geen gemaakte aardigheid. Annalise is aardig tegen je, of helemaal niet. Ze ziet alles heel zwart-wit en zo ziet ze mensen ook. Ze deelt alles in in twee groepen, mensen die ze mag en mensen die ze niet mag. De meesten mensen vallen in de tweede groep waardoor ze dus vaak als niet aardig wordt beschreven. Maar wanneer je haar beter leert kennen merk je dat ze echt een schat is. Annalise is een persoon dat van gezelschap houdt, ook al laat ze dat niet altijd merken. Ze houdt er helemaal niet van om alleen te zijn omdat dit haar doet herinneren aan het feit dat haar ouders vroeger vaak weg waren. Annalise zal zich niet altijd sociaal opstellen tegenover mensen maar toch blij zijn dat ze in haar omgeving zijn. Annalise kan mensen ook goed inschatten waardoor ze vaak gelijk ziet wat voor mensen het zijn. Annalise is niet het persoon dat erg nadenkt voordat ze iets doet. Eigenlijk denkt ze helemaal niet na en maakt ze hele impulsieve beslissingen waardoor ze soms in vreemde, gênante en zelfs gevaarlijke situaties terecht komt. Annalise weet zich echter altijd uit deze situaties te redden. Annalise is ook een persoon wat niet nadenkt voordat ze iets zegt. Ze zegt wat ze denkt, hoe pijnlijk dat soms ook kan zijn voor anderen. Annalise is zeker een intelligent persoon te noemen. Ze heeft een bovengemiddeld IQ en heeft het altijd goed op school gedaan. Maar ook in het echte leven is Annalise intelligent. Ze begrijpt de meeste dingen die in het dagelijkse leven gebeuren en kan ook goed verbanden leggen. Wanneer Annalise spreekt zal haar taalgebruik ook boven gemiddeld zijn. Annalise is een zeer creatief persoon. Ze kan goed overweg met kwasten, potloden en stiften en ze kan met gemak prachtige tekeningen op papier zetten. Maar Annalise is ook creatief in het dagelijkse leven. Ze kan creatief denken en oplossingen bedenken voor bijpassende problemen. Annalise is een persoon wat altijd in staat is om anderen te helpen. Hoewel ze sommige mensen niet mag. Ze zal altijd haar best doen om andere mensen te helpen als dat binnen haar bereik ligt. Annalise stelt zichzelf hier echter niet door achter. Ze blijft nog steeds voor zichzelf opkomen en zal iemand niet helpen als zij zichzelf daardoor onderdoet. Annalise is zeer muzikaal ingesteld. Al vanaf jonge leeftijd vond ze het heerlijk om haarzelf helemaal te verliezen in muziek. Ze kan heel goed gitaar en piano spelen maar is ook met andere instrumenten wijs. Annalise heeft naast de kwaliteit om instrumenten te kunnen bespelen ook nog eens een gouden stem. Ze kan prachtig zingen en in de combinatie met haar gitaar of keyboard kan ze prachtige liedjes laten horen. Annalise is erg fanatiek. Ze zal altijd moeten winnen en daarmee kan ze ook totaal niet tegen haar verlies. Als ze ergens in verliest, hoe onbelangrijk het ook kan zijn, zal ze extreem chagrijnig worden. Annalise zal dus zich dus ook altijd honderd procent inzetten als het om iets competitief gaat. Annalise is erg leergierig. Ze zal altijd benieuwd blijven naar de werking en oorzaak van dingen en is daarbij ook extreem nieuwsgierig. Soms kan Annalise daarin irritant zijn omdat ze gewoon te veel wilt weten.


    "And I think I'm gonna love you for a long long time"


    • Uiterlijk•
          Annalise is een mooi meisje en dat weet ze zelf ook. Ze heeft donkerbruine haren die tot iets over haar schouders vallen. Ze heeft een bleke huid maar niet zo bleek dat het opvalt en in de zomer wordt haar huid ook snel bruin. Annalise heeft grote felblauwe ogen waaruit altijd meer emotie te halen is dan haar woorden. Een volle laag wimpers omhullen haar ogen waardoor ze nog groter lijken. Haar wimpers en haar wenkbrauwen zijn nog donkerder dan haar haar en zelfs bijna zwart te noemen. Annalise's wenkbrauwen lopen in een soepele boog boven haar ogen en passen goed bij de rest van haar gezicht. Annalise heeft een kleine smalle wipneus waar, evenals op haar wangen, allemaal kleine sproetjes op te tellen zijn. Met haar één meter zevenenzestig is Annalise niet de allerlangste maar steekt ze toch nog wel een stuk uit boven de kleinsten. Annalise is erg slank gebouwd en heeft een soepel lichaam waarmee ze veel lichamelijke activiteiten uit kan voeren. Ze heeft haar hele leven al intensief gesport waardoor ze aan spierkracht ook niets ontbreekt. Annalise is een persoon wat eigenlijk bijna nooit make-up draagt. Ze vindt dat je je eigen natuurlijkheid niet moet bederven met lagen troep. Annalise's kledingstijl is zeer divers. Het ligt aan haar stemming wat ze aandoet. Als ze niet lekker in haar vel zit zal je haar dagenlang alleen in niet meer dan een joggingsbroek en trui zien rondlopen maar wanneer ze vrolijk is kan ze met de meest originele outfits op straat komen.


    "I'm in love with cities I've never been to and people I've never met"


    • Paard•

          Annalise heeft een paard genaamd Skye dat ze op haar elfde verjaardag kreeg. Voor die tijd reed ze nog op de verschillende paarden van haar vader. Annalise heeft haar paard dus ook op elfjarige leeftijd 'Skye' genoemd. Iets waar ze vandaag de dag nog steeds spijt van heeft omdat ze het gewoon een verschrikkelijke naam vindt. Skye is een paard wat erg temperamentvol en groot is. Toch kreeg Annalise het voor elkaar om goed met hem te trainen. Skye is van het mannelijke geslacht en kon vanaf het begin al goed overweg met Annalise. Skye heeft een schothoogte van 1.78, wat best wel hoog is maar Annalise is eraan gewend geraakt. Skye is over het algemeen een lief paard zolang je ook aardig met hem omgaat.


    "A certain darkness is needed to see the stars"


    • Geschiedenis•
          Annalise heeft haar jeugd zeker als prettig ervaren. Ze was altijd gelukkig thuis met haar moeder en vader en hield ervan om bij hen te zijn. Toch heeft Annalise op een of andere manier altijd naar een broer of zus verlangt waarmee ze haar gedachtes en gevoelens honderd procent kon delen. Annalise is vanaf jonge leeftijd al in aanraking gekomen met paarden. In hun landhuis in het verenigd koninkrijk hadden ze grote stallen met paarden waar Annalise altijd heen ging om bij de paarden te gaan zitten. Toen ze vijf jaar was en inmiddels al verhuisd naar Zuid-Frankrijk heeft haar vader besloten dat ze op les kon gaan. Annalise was gelijk verkocht en bleek ook over een uitermate groot talent te beschikken. Annalise begon vanaf toen steeds professioneler paard te rijden.


    "I think she caught between who she is and who she wants to be"


    • Relaties en familie•
    Richard Christian Linton • 41 • Vader
    Jacelyn Amanda Linton [née Hale] • 38 • Moeder
    Annalise Syrah Hale • † • Tante aan moeders kant
    Isaac Gerard Linton • 39 • Oom aan vaders kant
    Syrah Jacelyn Hale [neé Jones] • 58 • Grootmoeder aan moeders kant
    Christian Alex Hale • 60 • Grootvader aan moeders kant
    Amelie Noah Linton [née Bois] • 61 • Grootmoeder aan vaders kant
    James Edward Linton • 64 • Grootvader aan vader kant

          Annalise is een persoon wat niet met iedereen goed overweg kan. Er moet echt een bepaalde klik zitten voordat ze iemand echt aardig vindt, maar wanneer ze eenmaal om je is gaan geven kom je nooit meer van haar af.
          Alexandra Caelie Siarah McDavon • Annalise heeft een hele goede band met Alexandra. Vanaf het moment dat ze aan hun opleiding begonnen waren ze vrienden en die relatie is in loop van tijd alleen maar sterker geworden. Alexandra en Annalise zijn twee personen die elkaar echt aanvullen. Ze kennen elkaar door en door en doen heel veel dingen samen. Ze trainen samen en in hun vrije tijd zingen en tekenen ze wel eens samen.
          Cécile Willa Phoebe Ross • Cécile en Annalise hebben een zeer goede band. Annalise is Cécile na twee jaar eigenlijk al als zusje gaan zien. Annalise geeft heel veel om Cécile en weet dat ze altijd bij haar terecht zou kunnen als ze ergens mee zou zitten.
          Antoine Matthieu Tallon • Toen Antoine net aan zijn opleiding begon was zijn Engels nog erg gebrekkig. Omdat Annalise ook Frans kan was ze eigenlijk een van de enige met wie hij kon praten. Ook hielp ze hem om zijn Engels te verbeteren. Na die tijd hebben ze een erg sterke band gekregen en Annalise houdt zielsveel van hem.


    "I'm selfish. I want you to myself, I can't help it"


    • Extra•
          Annalise had vroeger naast paardrijen ook een andere sport die ze deed, namelijk zwemmen. Ook hierin bleek Annalise getalenteerd te zijn maar uiteindelijk prefereerde ze paardrijden en heeft ze het zwemmen aan de kant gezet.


    "I'm actually a very nice person, until you piss me off"

    [ bericht aangepast op 10 feb 2015 - 20:34 ]


    -

    Aankomende dinsdag ben ik van plan om het speeltopic te openen! Ik wil aan iedereen vragen om zijn of haar rol uiterlijk dinsdag af wil hebben. Als de rollen maandag allemaal al af zijn, zal ik het speeltopic natuurlijk maandag openen.


    take me back to the basics and the simple life