• Yoeehoeee!

    Ik had al een tijdje de neiging om een stukje te schrijven voor de lezerscolumns van de Metro maar het ontbrak mij lange tijd aan inspiratie en creativiteit. Nu heb ik vanmiddag eindelijk iets op papier kunnen zetten en online gezet. Zouden jullie mij een eerlijke mening willen geven? Ik weet dat dit Genre ( filosofie ) niet iedereen aanspreekt, maar goed, dat blijf je toch houden.

    Voor diegenen die het een goed artikel vinden, zouden jullie willen stemmen? Ik weet niet of je op quizlet om stemmen mag vragen, zo niet dan respecteer ik dat en laat ik het berichtje verwijderen! Je kunt, als je het artikel goed vindt, klikken op "stem". Als het genoeg aanspreekt dat heb ik kans dat het in de Metro krant gepubliceerd word.

    Maar goed, feedback vind ik belangrijker dan het krijgen van stemmen dus richt jullie aub vooral op het geven van een eerlijke mening ( tips en tops )

    Hier het artikel:

    http://lezerscolumns.metronieuws.nl/view/d88g

    Liefs, Anna

    Mooi! Tips en tops.. heb ik eigenlijk niet echt.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Dank je wel @Maleficia

    Ik vind het jammer dat hij zo kort is en ik heb eerlijk gezegd ht gevoel dat er een beetje een clou mist, maar ik vind 'm wel erg mooi.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Er is niet echt wat op aan te merken, alleen vind ik je boodschap niet heel erg origineel - waardoor ik denk dat mensen niet zo snel op je zullen stemmen. Een origineel onderwerp en echt emotie er in leggen zijn gewoon heel erg belangrijk bij columns. Ik heb nog eens verder gekeken naar andere inzendingen en bijvoorbeeld die column over Martin Bril. Ik vond het niet echt superb geschreven, maar emotioneel kwam het wel heel hard binnen, waardoor ik het toch een goede column vond.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik vind hem eigenlijk niet zo heel goed. Je besteedt te veel aandacht aan de vragen en te weinig aan het antwoord. Ik ben ook geen ervaren columnist dus ik ken ook niet alle regeltjes, maar ik lees liever werkjes waar ik mezelf in terug kan vinden. Waar ik kan knikken bij een antwoord omdat ik het er mee eens ben. Hier heb ik dat niet echt omdat je niet veel aandacht aan het antwoord spendeert. De eerste drie blokken lijken namelijk een inleiding van een onderwerp die niet echt besproken wordt.

    [ bericht aangepast op 8 feb 2015 - 22:14 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Hmm.. well.. persoonlijk denk ik d'r een beetje zo over; weinig pakkende boodschap (er zijn er meer op de markt) en een beetje op een 'idealistisch-tienermeisjes-manier' geschreven om het even heel grof te zeggen. Kan even geen andere benaming vinden XD. Maar ik vind het helemaal niet verkeerd dat je die column hebt ingezonden als je blij bent met het resultaat en zoiets hebt van; hey, ik ben er een stukje beter op geworden/ik heb wat vernieuwends gedaan wat ik normaal niet doe. Bovendien ben ik zelf ook geen kei in columns schrijven (ik heb soms m'n goeie momenten).
    Wat ik zou doen is meer 'kloten' toevoegen, maar zoiets moet ook in je stijl passen, letten op de tone of voice, rare metaforen her en der gebruiken met wat je probeert over te brengen en natuurlijk een controversieel onderwerp kiezen en hier je eigen draai aangeven. Doet het altijd goed :D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Bedankt voor de goede tips! :D Daar kan ik wat mee! :)

    Ik heb vooral het gevoel dat je nog wel wat dieper mag gaan. Je raakt het onderwerp nu nog maar oppervlakkig aan en zegt dus alleen iets wat de meeste mensen wel al eens onder woorden hebben gebracht, of door iemand anders onder woorden hebben weten brengen. Je mag gerust nog wat verder gaan en proberen iets nieuws te formuleren.
    Succes er mee!


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.