• Welkom in de werelden van de draken, feeën, elfen, weerwolven, vampiers, heksen, eenhoorns, wandelende pantoffels en sprekende bananen! Voel jij je hier in thuis? Kan jij jouzelf een expert noemen in het befaamde vak 'hoogstaande verbeelding en verreikende fantasie? Dan is deze wedstrijd iets voor jou!





    Hier enkele puntjes:

    Ten eerste is dit een schrijfwedstrijd in het genre Fantasy. Je zal dus enkel opdrachten krijgen die met je penvaardigheden hebben te maken! Geen geniale quizzen, geen prachtige tekeningen, geen coole covers, helaas.
    Daarbij zullen alle opdrachten - op de eerste na - met Onbekende Personen zijn. Potterheads zullen helaas hun toverstokje moeten achterlaten, Hobbits zullen eventjes een stukje moeten groeien, Hongerfanaten krijgen hier zakken vol eten en ook verdere fans zullen hier teleurgesteld worden.*


    *
    Natuurlijk mag je meedoen als je fan bent van iets! Je kan alleen helaas je fandom niet gebruiken, aangezien ik de meeste populaire boeken niet gelezen heb.


    Nu we dat hebben uitgeklaard, volgen de andere puntjes.

    Story

    De link naar de story vind je hier.

    Deelnemers VOL

    IEDEREEN mag meedoen, maar bedenk wel dat je genoeg tijd en zin hiervoor nodig hebt. Ik vind opgeven geen leuk woord en al helemaal geen leuke daad. Dus, volhouders gevraag!

    Ik zoek 5 à 10 deelnemers.

    Wil je meedoen? Vul dan dit lijstje in:

    x Naam (mag je echte naam zijn, maar dat hoeft niet):
    x Leeftijd:
    x Nationaliteit (uit nieuwsgierigheid, dit is niet verplicht):
    x Favoriete fantasyverhaal (idem):
    x Leuk feitje over jezelf (idem):

    Ingevulde Deelnemers

    - Meike (waetford)
    opdracht 1: Ingediend, -1 (dag te laat)
    opdracht 2: Joker
    opdracht 3:
    opdracht 4:
    opdracht 5:
    opdracht 6:


    - Jente (Iniminicum)
    opdracht 1: Joker
    opdracht 2: Uitstel
    opdracht 3:
    opdracht 4:
    opdracht 5:
    opdracht 6:


    - Muis (Daveen)
    opdracht 1: Ingeleverd
    opdracht 2:
    opdracht 3:
    opdracht 4:
    opdracht 5:
    opdracht 6:


    - Kim (Madrugada)
    opdracht 1: Joker
    opdracht 2:
    opdracht 3:
    opdracht 4:
    opdracht 5:
    opdracht 6:


    - Yong Qing (Dotan)
    opdracht 1: Ingediend
    opdracht 2: Uitstel
    opdracht 3:
    opdracht 4:
    opdracht 5:
    opdracht 6:


    - Inge (Square)
    opdracht 1: Ingediend
    opdracht 2: Uitstel
    opdracht 3:
    opdracht 4:
    opdracht 5:
    opdracht 6:


    - Sarita (Blackthorn)
    opdracht 1: Joker
    opdracht 2:
    opdracht 3:
    opdracht 4:
    opdracht 5:
    opdracht 6:


    - Kira (GrandAmour)
    opdracht 1: Ingediend
    opdracht 2: Uitstel
    opdracht 3:
    opdracht 4:
    opdracht 5:
    opdracht 6:


    - Evergreen
    opdracht 1: Ingediend
    opdracht 2: Uitstel
    opdracht 3:
    opdracht 4:
    opdracht 5:
    opdracht 6:


    - Evelien (Dorne)
    opdracht 1: -5 (Uitstel + 5 dagen te laat)
    opdracht 2:
    opdracht 3:
    opdracht 4:
    opdracht 5:
    opdracht 6:


    Juryleden en beoordelingen

    Ik neem om te beginnen geen juryleden aan. Het kan zijn dat ik dit later wel doe, als ik het te druk met school krijg.

    Ik beoordeel op:
    x Spelling /15
    x Grammatica /15
    x Uitvoering /10
    x Creativiteit /20
    x Opmaak /5

    Ik maak een gemiddelde op 10 bij elke opdracht.
    Op het einde maak ik een gemiddelde op 20 en geef ik extra uitleg over wat ik vind van je schrijfstijl. Dit laatste zal misschien wat minder objectief zijn, omdat het ook mijn smaak is, maar ik zal je zeker niet afkraken. Ik ben een absolute voorstander van een voorzichtige, opbouwende kritiek. Ik zal ook heel duidelijk zijn tussen wat ik persoonlijk mooier vind en wat echt fout is.

    De beoordelingen komen er iedere keer in de loop van de volgende ronde, tenzij ik jullie laat weten dat het wat langer duurt. De laatste beoordeling en het eindresultaat zal ik dan zo snel mogelijk plaatsen.

    Aanmelden

    Je kan je aanmelden tot de deadline van de eerste opdracht: 28 februari 2015, 23u59.
    Hoe later je je aanmeldt, hoe minder tijd je hebt. Je kan wel uitstel vragen.

    Opdrachten

    Er zijn in totaal 6 spannende opdrachten die je tot een goed einde moet leiden. Het zijn allemaal schrijfopdrachten, maar de vorm waarin je moet schrijven kan verschillen. Zo kan je verhaalfragmenten krijgen, maar ook fragmenten uit een encyclopedie moeten verzinnen.

    Voor elke opdracht krijg je 10 dagen de tijd, tenzij je natuurlijk iets langer nodig hebt. In dat geval kan je 3 dagen uitstel vragen. Je kan het vragen tot 4 uur voor de deadline. Dus voor de eerste opdracht kan je uitstel vragen tot 28 februari 2015 19u59.

    Opdracht 1 zal iets zijn dat tussen OP en fanfic in ligt. Je mag gebruik maken van een 'bestaande' fantasywereld en ook een gebeurtenis erin, maar je zal het met eigen personages moeten invullen.
    Je vindt de meer uitgebreide uitleg in de story.


    Opdracht 2: De flyer (meer informatie in de story)
    De deadline is 19 maart 2015
    De deadline met uitstel is 22 maart 2015 23u59



    Als je joker al hebt gebruikt, maar er gebeurt iets waardoor je toch verhinderd bent (ziekte, overlijden, 600 miljoen schooltaken) wil ik je er nog wel één geven. Let wel op, ik heb een grondige hekel aan fakers. Ik zal je profiel zo nu en dan controleren, moest dit het geval zijn. Als je dus wel 100 hoofdstukken activeert, maar niets voor de wedstrijd doet, kan dat gevolgen hebben...

    Prijzen

    Ik ben een rijk, maar vrijgevig persoontje, dus er is een beloning. Het kan zijn dat ik op het einde van de wedstrijd geen credits heb, aangezien ik ook gul voor mezelf ben en mijn zakgeld nogal snel, euh... verdwijnt. In dat geval kan het wat langer duren voor je ze krijgt en kan het zelfs zijn dat ik het vergeet. Aarzel dan niet om me iets te laten weten!

    Winnaar: 10 credits en 2 maand reclame op mijn profiel voor 3 creaties naar keuze
    2de plaats: 5 credits en 1 maand reclame op mijn profiel voor 2 creaties naar keuze
    3de plaats: 1 maand reclame op mijn profiel voor 1 creatie naar keuze

    (Oef, mijn profiel gaat een tijdje overbevolkt zijn (; )

    Regels

    Je kan enkel afvallen als je de huisregels van Quizlet overtreedt. Ik geef je dan ook aan bij een moderator, dus dat is geen slim plan.
    Verder heb ik niet echt regels, tenzij je te laat inlevert.

    Als je geen uitstel vraagt, krijg je -1 per dag dat je te laat bent met die opdracht. Als je nog niet hebt ingeleverd tegen het einde van de volgende opdracht (10 à 11 dagen later), heb je 0. Je valt dus niet af, maar je maakt me dan wel niet zo gelukkig...

    Als je uitstel vraagt en nog te laat bent, zonder reden, geldt er dezelfde regel, behalve dat je dan na 7 dagen een 0 hebt.

    Toestemming

    Toestemming Schrijfwedstrijd

    Beste Somnephilia,

    Dat is helemaal geen probleem. Je krijgt bij deze toestemming om je schrijfwedstrijd te beginnen. Je hebt een week tijd om je topic te openen en deze te melden in het officiële wedstrijdtopic. Veel succes en plezier!

    Groetjes,
    Jingim,
    Wedstrijdmoderator.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2015 - 11:47 ]


    Mhm?

    In orde! Je hebt tijd tot 22 maart 23u59.
    Op die dag komen ook de beoordelingen van de eerste opdracht online.


    Mhm?

    Ik zal me met spijt moeten uitschrijven - school is killing me, en ik heb tot nu toe altijd maar een klein beetje voor de opdrachten kunnen werken en ik denk niet dat het binnenkort beter gaat worden. Sorry :/


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Dorne schreef:
    Ik zal me met spijt moeten uitschrijven - school is killing me, en ik heb tot nu toe altijd maar een klein beetje voor de opdrachten kunnen werken en ik denk niet dat het binnenkort beter gaat worden. Sorry :/


    Jammer :s Veel succes nog met school!


    Mhm?

    Uhh ik vraag het echt niet graag, maar mag ik ook uitstel? Ik zit nu in de week voor mijn examens, en ik ben stressy.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Mag ik uitstel alsjeblieft?


    -

    Dotan: Veel succes met je examens! Probeer er niet te veel om te stressen, ik weet vrijwel zeker dat het je zal lukken (:

    Jullie mogen allebei uitstel!


    Mhm?

    Zou ik ook uitstel mogen? stomme practica -.-


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Evergreen schreef:
    Zou ik ook uitstel mogen? stomme practica -.-


    Natuurlijk (:


    Mhm?

    Zou ik een joker mogen? Ik kom er niet echt mee uit (:


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

    waetford schreef:
    Zou ik een joker mogen? Ik kom er niet echt mee uit (:


    Natuurlijk (:


    Mhm?

    De deadline is vanavond! 23u59

    Jullie kunnen nog uitstel vragen tot 19u59


    Mhm?

    Ik vind het een beetje flauw dit op de dag van de deadline nog te doen, maar zou ik toch ook uitstel mogen? Ik hoop dat ik het gewoon vandaag in kan leveren, maar ik heb tot zes uur colleges, dus ik ga liever voor zeker.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik vind het een beetje flauw dit op de dag van de deadline nog te doen, maar zou ik toch ook uitstel mogen? Ik hoop dat ik het gewoon vandaag in kan leveren, maar ik heb tot zes uur colleges, dus ik ga liever voor zeker.


    Hé, ik heb zelf college, ik weet hoe vermoeiend het is (; Geen probleem!


    Mhm?

    Somnephilia schreef:
    (...)

    Hé, ik heb zelf college, ik weet hoe vermoeiend het is (; Geen probleem!


    Dankje. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ben heel koppig dus ik push mezelf om toch bezig te zijn met de flyer. Ik heb alleen weinig tijd (maar ik wil nog geen joker gebruiken)...
    Ik probeer er nog zoveel mogelijk aan te werken, maar het zou kunnen dat ik geen 750 woorden krijg...


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider