• Hi! (:
    Ik heb een tijdje geleden een keyboard gekocht en ik ben nu dus bezig met erop te leren spelen. Ik heb hier nu een aantal oude pianoboeken voor waar ik af en toe wat uit speel, maar dit zijn over het algemeen nogal suffe melodietjes of kinderliedjes en ik ben eigenlijk op zoek naar iets leukers.
    Dus mijn vraag is of hier misschien iemand is die piano/keyboard speelt of heeft gespeeld die leuke, niet al te moeilijke liedjes weet die ik mezelf zou kunnen aanleren, waarvan de bladmuziek op internet te vinden is of anders sites weet waar ik bladmuziek van niet al te moeilijke liedjes op zou kunnen zoeken?
    Heel erg bedankt als jullie me zouden kunnen helpen!


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Ik heb ook een keyboard maar doe het niet via bladmuziek. Ik speel nummers vaak snel na door te luisteren. Welke ik wil gaan oefenen is deze:


    Volgens mij heeft deze ook veel herhalende akkoorden (of hoe je dat noemt bij piano/keyboard :W) Misschien is dit wat voor je?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mieke heeft een lammetje. (krul)

    Volgens mij zijn ongeveer 90% van de popliedjes wel goed te doen, want daar worden echt heel vaak dezelfde akkoorden voor gebruikt. Zolang je die akkoorden dus een beetje kan spelen, heb je meteen al een heel brede keuze. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Als je de basis akkoorden leert (A, B, C, D, E, F en G) dan kan je zo ongeveer alle popnummer spelen en verder, youtube tutorials? ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik had in de eerste een muziekwerkboek waar my heart will go on in stond, in de vioolsleutel. Ik kan noten lezen en omdat de tweede rij ook in vioolsleutel stond, kon ik het mezelf met twee handen aanleren :) ook al had ik toen amper een keyboard aangeraakt. The bare necessities lukte ook wel aardig, für elise is wat lastiger maar het gaat wel (een hand) en verder is how to save a life van the fray ook prima te doen (de coupletten, refrein lukt me maar niet haha)

    Dusja, verder heb ik eigenlijk niet echt een idee, ik ben zelf ook al jaren een beginner haha (nooit keyboard of pianoles gehad, vandaar)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Bedankt iedereen voor de ideeën!

    Gonplei schreef:
    Ik heb ook een keyboard maar doe het niet via bladmuziek. Ik speel nummers vaak snel na door te luisteren. Welke ik wil gaan oefenen is deze:

    Volgens mij heeft deze ook veel herhalende akkoorden (of hoe je dat noemt bij piano/keyboard :W) Misschien is dit wat voor je?

    Ik speel niet zo makkelijk dingen na door ernaar te luisteren. Tenminste, zoiets als de melodie van de zang kan ik wel naspelen, maar ik kan niet zomaar horen welk akkoord het is als ik een akkoord hoor. Maar het is inderdaad een leuk liedje, dankjewel! (:

    Wiarda schreef:
    Mieke heeft een lammetje. (krul)

    Volgens mij zijn ongeveer 90% van de popliedjes wel goed te doen, want daar worden echt heel vaak dezelfde akkoorden voor gebruikt. Zolang je die akkoorden dus een beetje kan spelen, heb je meteen al een heel brede keuze. :'D


    Lizor schreef:
    Als je de basis akkoorden leert (A, B, C, D, E, F en G) dan kan je zo ongeveer alle popnummer spelen en verder, youtube tutorials? ^^

    Akkoorden spelen lukt op zich wel prima, alleen ik weet niet zo goed hoe ik verder kom dan alleen maar een beetje losse akkoorden spelen. :$ Hoe ik ze zo kan spelen dat het ook nog een beetje interessant/mooi klinkt op het liedje, zeg maar.
    Youtube tutorials vind ik vrij lastig (tenminste voor piano/keyboard heb ik er nog niet heel erg naar gekeken, maar voor gitaar vind ik het altijd lastig), omdat ik juist heel erg gewend ben van bladmuziek te spelen, maar ik kan er misschien wel naar gaan kijken.

    Derks schreef:
    Ik had in de eerste een muziekwerkboek waar my heart will go on in stond, in de vioolsleutel. Ik kan noten lezen en omdat de tweede rij ook in vioolsleutel stond, kon ik het mezelf met twee handen aanleren :) ook al had ik toen amper een keyboard aangeraakt. The bare necessities lukte ook wel aardig, für elise is wat lastiger maar het gaat wel (een hand) en verder is how to save a life van the fray ook prima te doen (de coupletten, refrein lukt me maar niet haha)

    Dusja, verder heb ik eigenlijk niet echt een idee, ik ben zelf ook al jaren een beginner haha (nooit keyboard of pianoles gehad, vandaar)

    Handig dat die tweede rij dan in de vioolsleutel stond! Ik kan ook noten lezen in de G-sleutel (vioolsleutel), ik probeer mezelf nu ook de F-sleutel aan te leren door op dat keyboard te spelen (: Dankjewel voor de ideeën voor liedjes! (:


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Oh, ik hoor de akkoorden ook niet hoor :W
    Ik hoor het en zoek de juiste toon op, op mijn keyboard waarna ik een beetje ga zoeken hoe en wat. Na tien minuutjes kan ik het dan al een beetje (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    www.ultimate-guitar.com

    Daar kun je alles vinden ook voor keyboard/ piano


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Daryl_Dixon schreef:
    www.ultimate-guitar.com

    Daar kun je alles vinden ook voor keyboard/ piano

    Die site ken ik (ik speel gitaar) en het is inderdaad superhandig om akkoorden op te vinden, maar dan? Mijn probleem is een beetje hoe ik verder kom dan alleen maar een opeenvolging van vier akkoorden spelen, zeg maar.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    BlueJays schreef:
    (...)
    Die site ken ik (ik speel gitaar) en het is inderdaad superhandig om akkoorden op te vinden, maar dan? Mijn probleem is een beetje hoe ik verder kom dan alleen maar een opeenvolging van vier akkoorden spelen, zeg maar.

    Wat ik doe is meestal gewoon luisteren naar hoe het het beste klinkt, snel achter elkaar spelen, een akkoord meerdere keren herhalen. Het is hetzelfde met gitaar spelen eigenlijk (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik volg pianoles en in mijn tweede jaar heb ik 'the river flows in you' van Yurima (pf Yiruma, dat weet ik niet zeker) leren spelen. Het is eventjes zoeken hoe de noten nu eigenlijk zijn, maar de combinatie van bladmuziek en youtube hebben me goed geholpen (:
    Verder kan je misschien eens zoeken naar liedjes van Einaudi, daar zitten er ook makkelijkere tussen.


    Mhm?

    Somnephilia schreef:
    Ik volg pianoles en in mijn tweede jaar heb ik 'the river flows in you' van Yurima (pf Yiruma, dat weet ik niet zeker) leren spelen. Het is eventjes zoeken hoe de noten nu eigenlijk zijn, maar de combinatie van bladmuziek en youtube hebben me goed geholpen (:
    Verder kan je misschien eens zoeken naar liedjes van Einaudi, daar zitten er ook makkelijkere tussen.

    Die zijn al best lastig als je echt pas net begint, vooral River Flows in You is niet bepaald een beginners liedje haha. Je kan beter beginnen met simpele versies van pop liedjes, die zijn er heel veel op YouTube.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.