• Hi (: ,

    Nou mijn voorstel voor de site was, zoals je aan de titel kan zien, een korte introductie voor nieuwe users.
    Hiermee bedoel ik dat door middel van bijvoorbeeld tekstballonnetjes wordt duidelijk gemaakt hoe bijvoorbeeld het gastenboek werkt.

    Ik kwam op dit idee omdat als ik in gb's kijk van nieuwe users, ik vaak van die welkomst boodschapjes zie. Daar wordt dan op gereageerd door de eigenaar van dat gastenboek, in zijn eigen gastenboek. Pas wanneer een behulpzame user diegene heeft uitgelegd hoe gastenboeken werken en hoe je kan antwoorden gaat het goed.

    Kortom: Mijn suggestie voor Q is dat er een (eenmalige) korte uitleg is voor nieuwe users waarin wordt beschreven hoe gastenboeken werken en andere functies die je anders zelf moet uitvogelen met de tijd. + de optie om deze introductie over te kunnen slaan.

    Tenzij dit natuurlijk technisch niet haalbaar is, of belastend is voor de site..

    [ bericht aangepast op 15 feb 2015 - 13:08 ]

    Een korte introductie voor nieuwe users is wel zo handig.

    83.1% (54 stemmen)
     
    Ja, inderdaad.

    4.6% (3 stemmen)
     
    Nee, denk het niet.

    12.3% (8 stemmen)
     
    Weet ik niet.


    I just caught the wave in your eyes

    Eens.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Goed idee!


    26 - 02 - '16

    Ik vind het aan de ene kant wel een goed idee, maar aan de andere kant krijg ik er altijd irritaties van. :'D
    Twijfelachtig.


    wat was dit ookalweer

    Ja, dat lijkt me inderdaad een goed idee. (:


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    McKagan schreef:
    Ik vind het aan de ene kant wel een goed idee, maar aan de andere kant krijg ik er altijd irritaties van. :'D
    Twijfelachtig.


    Gelukkig ben je dan niet nieuw :')

    ben jij btw die ene die op 'weet ik niet' heeft gestemd :')?

    [ bericht aangepast op 15 feb 2015 - 12:29 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Nieuwe users krijgen wel een pb bericht met veel info en links naar bepaalde zaken. Dus ik weet niet echt in hoeverre het nodig is. Ik vind die tekstballons trouwens altijd ontzettend irritant.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Nieuwe users krijgen wel een pb bericht met veel info en links naar bepaalde zaken. Dus ik weet niet echt in hoeverre het nodig is. Ik vind die tekstballons trouwens altijd ontzettend irritant.


    Hmm, in zo'n pb staan toch meestal alleen de belangrijkste huisregels opgesteld? Teminste zover ik die pb nog uit mijn hoofd weet, want dat is ook wel weer een jaartje geleden :x voor mij.


    I just caught the wave in your eyes

    Surrealistic schreef:
    (...)

    Gelukkig ben je dan niet nieuw :')

    ben jij btw die ene die op 'weet ik niet' heeft gestemd :')?


    Nee idd. Maar ik dacht even in hoe ik zou zijn als newbie. Maar misschien dat er dan de optie 'overslaan' komt?

    Yes I am.


    wat was dit ookalweer

    Heimerdinger schreef:
    Goed idee!


    -

    McKagan schreef:
    (...)

    Nee idd. Maar ik dacht even in hoe ik zou zijn als newbie. Maar misschien dat er dan de optie 'overslaan' komt?

    Yes I am.


    Ja goed idee, dat zal ik er even bij zetten. Ik heb dit idee trouwens geinspireerd op andere sites waar dit standaard is, en daar zit inderdaad ook altijd een 'skip tutroial' knop bij.

    Hahaha x)


    I just caught the wave in your eyes

    Ik vindt het een goed idee, maar je zou het dan ook weg moeten klikken als je - als nieuwe user, een geen behoefte aan hebt.


    take me back to the basics and the simple life

    Goya schreef:
    Ik vindt het een goed idee, maar je zou het dan ook weg moeten klikken als je - als nieuwe user, een geen behoefte aan hebt.


    Ik had het er net nog bij gezged (;


    I just caught the wave in your eyes

    Ik vind dat "de oudere users" hier dan geen last van moeten ondervinden. Dus als je bv al langer dan een jaar (ik zeg maar even wat, kan altijd meer/minder zijn) op Quizlet zit dat je die uitleg automatisch niet meer ziet. In dat geval ben ik wel voor.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Zoiets had ik ook al voorgesteld door middel van een quiz die ze dan moeten maken, geloof ik. Helaas is het er nooit gekomen, want het kan superhandig zijn.


    Your make-up is terrible

    Deimos schreef:
    Ik vind dat "de oudere users" hier dan geen last van moeten ondervinden. Dus als je bv al langer dan een jaar (ik zeg maar even wat, kan altijd meer/minder zijn) op Quizlet zit dat je die uitleg automatisch niet meer ziet. In dat geval ben ik wel voor.


    Ja snap ik, want als ervaren user is t onhandig als je dat telkens krijgt. Tis meer voor als je voor het eerst op Q zit en je nog geen idee hebt hoe alles werkt.


    I just caught the wave in your eyes