• Hi (: ,

    Nou mijn voorstel voor de site was, zoals je aan de titel kan zien, een korte introductie voor nieuwe users.
    Hiermee bedoel ik dat door middel van bijvoorbeeld tekstballonnetjes wordt duidelijk gemaakt hoe bijvoorbeeld het gastenboek werkt.

    Ik kwam op dit idee omdat als ik in gb's kijk van nieuwe users, ik vaak van die welkomst boodschapjes zie. Daar wordt dan op gereageerd door de eigenaar van dat gastenboek, in zijn eigen gastenboek. Pas wanneer een behulpzame user diegene heeft uitgelegd hoe gastenboeken werken en hoe je kan antwoorden gaat het goed.

    Kortom: Mijn suggestie voor Q is dat er een (eenmalige) korte uitleg is voor nieuwe users waarin wordt beschreven hoe gastenboeken werken en andere functies die je anders zelf moet uitvogelen met de tijd. + de optie om deze introductie over te kunnen slaan.

    Tenzij dit natuurlijk technisch niet haalbaar is, of belastend is voor de site..

    [ bericht aangepast op 15 feb 2015 - 13:08 ]

    Een korte introductie voor nieuwe users is wel zo handig.

    83.1% (54 stemmen)
     
    Ja, inderdaad.

    4.6% (3 stemmen)
     
    Nee, denk het niet.

    12.3% (8 stemmen)
     
    Weet ik niet.


    I just caught the wave in your eyes

    Avarosa schreef:
    Nieuwe users krijgen wel een pb bericht met veel info en links naar bepaalde zaken. Dus ik weet niet echt in hoeverre het nodig is. Ik vind die tekstballons trouwens altijd ontzettend irritant.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik wil niet bumpen ofzo, maar Rutger, is dit haalbaar?


    I just caught the wave in your eyes

    Cynefin schreef:
    Ik wil niet bumpen ofzo, maar Rutger, is dit haalbaar?


    Je weet dat Rutger het bericht niet ziet he, ook al zet je er een link naar zijn profiel bij, dat werkt niet zo makkelijk als bij facebook.

    Ik zal je suggestie doorspelen naar de andere mods en Rutger. Als het haalbaar is om te doen, niet meteen verwachten dat het er ook komt want er is een lijst met dingen die eerst gedaan moeten worden. Deze komt daar dan gewoon bij op te staan. En als het niet haalbaar is, dan zal één van de mods het ook melden ^^

    Grimlock schreef:
    (...)

    Je weet dat Rutger het bericht niet ziet he, ook al zet je er een link naar zijn profiel bij, dat werkt niet zo makkelijk als bij facebook.

    Ik zal je suggestie doorspelen naar de andere mods en Rutger. Als het haalbaar is om te doen, niet meteen verwachten dat het er ook komt want er is een lijst met dingen die eerst gedaan moeten worden. Deze komt daar dan gewoon bij op te staan. En als het niet haalbaar is, dan zal één van de mods het ook melden ^^


    Okay dankjewel (:

    Ja I know dat ie t niet ziet, wat gwn een beetje random actie :x haha


    I just caught the wave in your eyes

    Hm, ik zou dat niet fijn vinden. Op andere sites laat ik die dingen altijd zo snel mogelijk verdwijnen. Quizlet is niet zo heel moeilijk, het lijkt me best vanzelfsprekend hoe een gastenboek werkt.

    Andria schreef:
    Hm, ik zou dat niet fijn vinden. Op andere sites laat ik die dingen altijd zo snel mogelijk verdwijnen. Quizlet is niet zo heel moeilijk, het lijkt me best vanzelfsprekend hoe een gastenboek werkt.


    Dat dacht ik ook, maar veel mensen begrijpen dat toch niet helaas. Die zien t als een doort feed ofzo


    I just caught the wave in your eyes

    Het lijkt me een goed idee.


    Enjoy life

    Rutger heeft deze suggestie afgewezen. Met wat sleutelen aan het welkomstbericht, moet dat voldoende zijn om nieuwelingen te ontvangen.
    Nu zijn er recent ook initiatieven vanuit users zoals de gidsen en How To Quizlet (nog geen link van). En die kunnen een mooie vervanging van deze suggestie zijn.
    Mocht Rutger ooit bijgewerkt zijn met Q, wil hij wel graag eens over een analoge ervaring gaan brainstormen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury