• Hallo iedereen.


    Ik heb een hoop dingen meegemaakt. Allereerst hoop ik dat jullie mij, ondanks alle dingen die ik hieronder neerzet, niet als een ander mens gaan zien, want dat zou ik zonde vinden. Maar ja, ik moet even kwijt wat ik de afgelopen dagen/weken heb meegemaakt.

    Long story short, hoop ik. Ik hoop niet teveel in details op te gaan, waardoor het onduidelijk zou kunnen voor jullie. Ik zit al een tijdje in een groepje met een spel: Dungeons and Dragons. Dit doe ik met een aantal jongens en een meisje. Met twee van die jongens trek ik heel veel op. Ik zal ze voor het gemaak J en T noemen.

    Op een avond, na Dungeons and Dragons, had J het over een spel en of ik daar geïnteresseerd in was. Ik heb 'ja' gezegd, want het was toch gratis en dan had ik ook weer iets leuks. We zijn dagenlang, al ik niet op school/stage zat, dat spel gaan spelen en er kwam een klik tussen ons. Ik begon J leuk te vinden en werd verliefd op hem, begon hem als meer dan gewoon vrienden te zien. Toen hebben we op een dag heel sneaky afgesproken, mijn ouders mochten er namelijk niets van af weten, en dat werd een gezellige dag.

    Eerst zijn we ergens wat gaan drinken en toen zijn we naar zijn appartement gegaan waar dingen zijn gebeurt die niet hadden moeten gebeuren (achteraf gezien). Toen bleek het dat J mij ook wel zag zitten, maar hij wilde zich nog niet binden. Ik heb drie weken lang in onzekerheid gezeten, omdat hij maar bleef zeggen dat hij zich niet wilde binden.

    In die tijd hebben we drie keer seks gehad en ik schaam me er gewoon enorm voor. Op donderdag zei hij ineens dat hij gewoon vrienden wilde blijven en nu voelt het alsof ik een soort van Fuck Buddy voor hem ben geweest, friends with benefits of zo, terwijl ik echt graag een relatie had gewild. Het voelt echt alsof J enorm met mijn gevoelens heeft gespeeld.

    Donderdagnacht liep het helemaal stuk en toen kwam ik zo ver dat ik helemaal krankzinnig werd. Ik was zo verdrietig, omdat hij maar niet op zijn whatsappjes reageerde en me gewoon keihard liet zitten. Daarna zei hij dus dat hij vrienden wilde blijven. Ik heb de halve nacht met m'n beste vriend T gepraat. Hij steunde me heel erg en dat waardeer ik enorm. Ik ben toen echter wel enorm stom geweest. Ik heb die nacht namelijk een mes gepakt en mezelf gesneden. Ook werd ik zo gek van mijn emoties dat ik direct mijn medicijnen (die eigenlijk bij het ontbijt moesten) heb ingenomen.

    De rest van de nacht heb ik in bed liggen huilen, want ik kan van m'n beste vriend T (die de volgende dag gewoon moet werken) ook niet verwachten dat 'ie de hele nacht kan praten. Ik heb, toen de medicijnen in begonnen te werken, anderhalf uur kunnen slapen. Ik heb me die dag ziek gemeld van school. En 's ochtends gewoon mijn normale medicijndosis ingenomen. Toen het aan het eind van de middag beter ging, ben ik met vrienden naar de Ikea in Zwolle geweest, want die is net open. Het was leuk en aardig, maar die vrienden zijn een koppel en daardoor voelde ik me nog eenzamer.

    Aan het eind van de dag heb ik aan m'n beste vriendin, de wonden laten zien, omdat ik het gewoon aan iemand kwijt moest. Ze zei dat ik hulp moest zoeken. Ook vroeg J aan het eind van de dag hoe het met me ging en toen heb ik met mijn stomme kop verteld dat ik dubbele medicijndosis ophad en mezelf had gesneden. Ik ben gewoon te eerlijk en te open. Hij zei dat ik hulp moest gaan zoeken. Oké, prima.

    Zaterdag ben ik naar T gegaan, mijn beste vriend, en toen hebben we een gezellige dag gehad. We hebben de Matrix gekeken, League of Legends gespeeld, zijn samen naar de stad geweest om een nieuwe muis te kopen en we hebben samen gegeten. De hele dag stond ik strak van de stress, want ik moest de hele tijd aan J denken, terwijl ik dat niet eens wil. Aan het eind van de dag heeft T me naar huis gebracht en heeft hij bij mij thuis koffie gedronken.

    Nu weet ik niet meer wat ik moet. J zei net weer dat ik morgen de dokter moet bellen voor hulp, maar ik ben zijn gezeur een beetje zat. Ik weet zo langzamerhand wel dat ik hulp nodig heb en dat ik dat moet aanvaarden. Ik krijg het idee dat ik een stomme idioot ben die maar een beetje met haar gevoelens laat spelen.

    Ik moet voor mezelf op leren komen, maar hoe? ):


    Update:

    Zo, heb net mijn gesprek met de psycholoog gehad. We zijn samen tot de conclusie gekomen dat het voor een deel aan de medicijnen te verwijten is dat ik me zo slecht voel en dat het een goede keuze is dat ik het afbouwen even stopzet. Verder ga ik meer met vrienden ondernemen, ga ik vaker het huis uit en hopelijk minder binnen zitten. Verder zal ik het sporten oppakken (skeeleren in dit geval) met vrienden en kijken hoe dat loopt.

    Volgens de psycholoog werkt het voor mij goed als ik een drukke planning maak met leuke dingen, zodat ik geen tijd heb om bij de negatieve dingen stil te staan. Ikzelf denk dat dit wel klopt. Voor komende zaterdag heb ik al dingen gepland, maar mochten er ooit nog meetings komen die redelijk in de buurt zijn, ben ik van plan om die uitdagingen aan te gaan en gewoon heen te gaan. Ik ga me niet uit het veld laten slaan en ik ga ervoor om die moodswings de baas te zijn, zodat dit soort uitspattingen nooit meer hoeven voor te komen! (:

    [ bericht aangepast op 23 feb 2015 - 12:21 ]


    26 - 02 - '16

    Michonne schreef:
    Wees niet te hard voor jezelf, Erieka. Wij maken allemaal fouten en houden onszelf soms ook stomme dingen voor om dingen beter te maken. Je hoeft niet perse sterk te zijn, niet voor anderen en ook niet voor jezelf. Soms is het oké om zwak te zijn, geef het aan jezelf toe en ga verder. Nu weet je wat er gebeurd is, je hebt ervan geleerd en je kan het toepassen in de volgende situatie die je krijgt. Deze fout is niet slecht geweest, maar goed. Hoe denk je anders dat je over jezelf zal leren?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Michonne schreef:
    Wees niet te hard voor jezelf, Erieka. Wij maken allemaal fouten en houden onszelf soms ook stomme dingen voor om dingen beter te maken. Je hoeft niet perse sterk te zijn, niet voor anderen en ook niet voor jezelf. Soms is het oké om zwak te zijn, geef het aan jezelf toe en ga verder. Nu weet je wat er gebeurd is, je hebt ervan geleerd en je kan het toepassen in de volgende situatie die je krijgt. Deze fout is niet slecht geweest, maar goed. Hoe denk je anders dat je over jezelf zal leren?


    I don't know. Ik moet gewoon even hard zijn, want het was ook gewoon mega stom. Zeg nou zelf. Ik moet stoppen met snel verliefd worden, mensen te goed geloven en ik moet harder worden. Dit stomme, slappe, naïeve gedoe moet gewoon stoppen. Ik ga kijken of ik hier hulp voor kan krijgen, maar dan via een andere organisatie waar ik eerst m'n therapieën had. Daar heb ik namelijk niets dan slechte ervaringen mee. Aan reacties hier te zien, zie ik ook beter in dat het echt stom is wat ik heb gedaan. Ik had beter moeten weten, ik had niet zo hopeloos moeten zijn en niet zo goed gelovig. Dat zijn helaas dingen waar ik enorm mee worstel en hoe hard ik ook probeer, ik krijg het niet weg.

    Ik weet niet hoe ik het moet zeggen zonder dat het verkeerd overkomt. Don't get me wrong, ik wil echt niet alle schuld van me afschuiven, maar iedere keer als het even beter gaat. Beter zeg maar in de zin dat het ietsje stabieler is, maar niet stabiel genoeg, krijg ik mensen op m'n pad die gebruik van me maken op wat voor manier dan ook. Ik ben te goed gelovig en ga daar in mee omdat ik gewoon denk dat ze echt om me geven. Daardoor geraak ik iedere keer weer terug bij af.

    Ik denk dat ik maar kluizenaar moet worden, want ik kan niet normaal met mensen omgaan kennelijk.


    26 - 02 - '16

    Heimerdinger schreef:
    (...)

    I don't know. Ik moet gewoon even hard zijn, want het was ook gewoon mega stom. Zeg nou zelf. Ik moet stoppen met snel verliefd worden, mensen te goed geloven en ik moet harder worden. Dit stomme, slappe, naïeve gedoe moet gewoon stoppen. Ik ga kijken of ik hier hulp voor kan krijgen, maar dan via een andere organisatie waar ik eerst m'n therapieën had. Daar heb ik namelijk niets dan slechte ervaringen mee. Aan reacties hier te zien, zie ik ook beter in dat het echt stom is wat ik heb gedaan. Ik had beter moeten weten, ik had niet zo hopeloos moeten zijn en niet zo goed gelovig. Dat zijn helaas dingen waar ik enorm mee worstel en hoe hard ik ook probeer, ik krijg het niet weg.

    Ik weet niet hoe ik het moet zeggen zonder dat het verkeerd overkomt. Don't get me wrong, ik wil echt niet alle schuld van me afschuiven, maar iedere keer als het even beter gaat. Beter zeg maar in de zin dat het ietsje stabieler is, maar niet stabiel genoeg, krijg ik mensen op m'n pad die gebruik van me maken op wat voor manier dan ook. Ik ben te goed gelovig en ga daar in mee omdat ik gewoon denk dat ze echt om me geven. Daardoor geraak ik iedere keer weer terug bij af.

    Ik denk dat ik maar kluizenaar moet worden, want ik kan niet normaal met mensen omgaan kennelijk.


    Dat je goedgelovig en naïef bent, betekent niet dat er iets mis met je is of dat je jezelf zo de grond in moet slaan. Zulke dingen gebeuren gewoon! Het leven is een leerproces dat voor iedereen anders is. Ik heb zeker een ton stomme beslissingen gemaakt en rare dingen gedaan waar ik echt niet blij mee ben, maar het heeft me teveel gekost om boos op mezelf te zijn om iets wat ik achteraf toch niet meer kan veranderen. In plaats daarvan moet je er iets positiefs van maken en dat is moeilijk.
    Misschien had je wel beter moeten weten, maar nu weet je de volgende keer beter. Je ziet zelf waar je problemen liggen en zo kan je deze ook oplossen. Wees alsjeblieft niet zo hard voor jezelf, het is niks om jezelf voor te straffen, want de volgende keer raak je niet terug bij af! Dan weet je wat er gebeurd en probeer je het anders. Gaat het dan nog eens fout? Nou, dan weet je in ieder geval weer hoe het niet moet. Je hebt geleerd en je groeit, maar niemand is perfect.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)

    Dat je goedgelovig en naïef bent, betekent niet dat er iets mis met je is of dat je jezelf zo de grond in moet slaan. Zulke dingen gebeuren gewoon! Het leven is een leerproces dat voor iedereen anders is. Ik heb zeker een ton stomme beslissingen gemaakt en rare dingen gedaan waar ik echt niet blij mee ben, maar het heeft me teveel gekost om boos op mezelf te zijn om iets wat ik achteraf toch niet meer kan veranderen. In plaats daarvan moet je er iets positiefs van maken en dat is moeilijk.
    Misschien had je wel beter moeten weten, maar nu weet je de volgende keer beter. Je ziet zelf waar je problemen liggen en zo kan je deze ook oplossen. Wees alsjeblieft niet zo hard voor jezelf, het is niks om jezelf voor te straffen, want de volgende keer raak je niet terug bij af! Dan weet je wat er gebeurd en probeer je het anders. Gaat het dan nog eens fout? Nou, dan weet je in ieder geval weer hoe het niet moet. Je hebt geleerd en je groeit, maar niemand is perfect.


    Je hebt gelijk. Sorry, ik weet het ook gewoon niet goed.


    26 - 02 - '16

    Tja, alles wat ik kan zeggen is namelijk al gezegd....
    Ik sluit me bij Nikki's eerste post aan. Het lijkt niet alsof je echt verliefd bent, maar eerder op het idee van verliefdheid. En het spijt me zeer, maar het lijkt alsof je eigenwaarde afhangt van hoe leuk anderen je vinden of wat ze van je denken. Jongens en meisjes. En das echt niet oke. Je moet zelf kunnen bepalen wie of wat je bent, zonder dat de mening van iemand daar een grote rol in speelt.
    En als mensen zeggen dat je hulp moet zoeken, lijkt het alsof je het hun kwalijk neemt. En dat maakt het soms, nouja, awkward voor mensen als je-je verhaal meedeelt. Want we willen je natuurlijk niet pissed maken omdat we zeggen dat je hulp moet zoeken.

    Je moet trouwens ook echt minder harsh op jezelf wezen. Das niet goed voor je eigenwaarde. Te goedgelovig en naïef zijn hoeven niet perse slechte eigenschappen te zijn. Het kan ook goed zijn of een keertje goed uitkomen. En lieve schat, niet voor niets maak je fouten in het leven. Je leert ervan en das toch belangrijk? Echt, stop met jezelf de grond inboren.

    Misschien klink ik harsh of vreselijk gemeen. Iets wat ik echt niet ben. Eerlijk, ben bang je gevoelens te kwetsen. Dus sorry als dat het geval is geweest. ;s


    -

    Emison schreef:
    Tja, alles wat ik kan zeggen is namelijk al gezegd....
    Ik sluit me bij Nikki's eerste post aan. Het lijkt niet alsof je echt verliefd bent, maar eerder op het idee van verliefdheid. En het spijt me zeer, maar het lijkt alsof je eigenwaarde afhangt van hoe leuk anderen je vinden of wat ze van je denken. Jongens en meisjes. En das echt niet oke. Je moet zelf kunnen bepalen wie of wat je bent, zonder dat de mening van iemand daar een grote rol in speelt.
    En als mensen zeggen dat je hulp moet zoeken, lijkt het alsof je het hun kwalijk neemt. En dat maakt het soms, nouja, awkward voor mensen als je-je verhaal meedeelt. Want we willen je natuurlijk niet pissed maken omdat we zeggen dat je hulp moet zoeken.

    Je moet trouwens ook echt minder harsh op jezelf wezen. Das niet goed voor je eigenwaarde. Te goedgelovig en naïef zijn hoeven niet perse slechte eigenschappen te zijn. Het kan ook goed zijn of een keertje goed uitkomen. En lieve schat, niet voor niets maak je fouten in het leven. Je leert ervan en das toch belangrijk? Echt, stop met jezelf de grond inboren.

    Misschien klink ik harsh of vreselijk gemeen. Iets wat ik echt niet ben. Eerlijk, ben bang je gevoelens te kwetsen. Dus sorry als dat het geval is geweest. ;s



    Ik ben nu al een tijdje aan het twijfelen hoe ik de reactie ga maken die ik hier neer wil plaatsen. Maar eigenlijk ben ik het gewoon met Gail eens en heeft ze het ook nog eens mooi verwoord. Dus ik quote Gail.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik ben het eens met Nikki en Gail.


    16 - 09 - '17

    Michonne schreef:
    Wees niet te hard voor jezelf, Erieka. Wij maken allemaal fouten en houden onszelf soms ook stomme dingen voor om dingen beter te maken. Je hoeft niet perse sterk te zijn, niet voor anderen en ook niet voor jezelf. Soms is het oké om zwak te zijn, geef het aan jezelf toe en ga verder. Nu weet je wat er gebeurd is, je hebt ervan geleerd en je kan het toepassen in de volgende situatie die je krijgt. Deze fout is niet slecht geweest, maar goed. Hoe denk je anders dat je over jezelf zal leren?
    Precies. Wou ik ook net zeggen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Erieka, ik ben ook snel verliefd. Dat is heus niet iets om je over te schamen. Het is gewoon mogelijk dat twee personen uiteindelijk gewoon niet klikken. Je moet gewoon je geluk met iemand nog vinden, maar dat komt wel hoor.

    Wees ook niet te hard voor jezelf. Leer uit je fouten. Jezelf nu neerhalen heeft geen zin.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Heimerdinger schreef:
    (...)

    Je slaat de spijker op z'n kop. Ik heb heb veel rottigheid meegemaakt en vroeger is mij wijsgemaakt dat ik nooit een leuke jongen zou vinden. Daarna heb ik vervolgens heel veel teleurstellende relaties gehad. Ik wil gewoon graag een goede relatie waar ik verder mee kan en iemand die me niet naar beneden haalt. Ik probeer er niet naar op zoek te gaan, maar dan tref ik weer iemand die mij veel aandacht geeft en zegt dat 'ie me leuk vindt. Ik ben daar zeer vatbaar voor en ga daar dan in mee, hoe stom dat ook klinkt. Ik wil er echt graag van af, maar ik zou niet weten hoe :C

    En ik ben stom geweest. Ik had hem die mogelijkheden niet mogen bieden, maar is het dan rechtvaardig om daar zo voor afgestraft te worden? :c


    Ik reageer normaal nooit op zulke posts (ik ben altijd bang dat ik iets verkeerds zeg, zoals al een aantal keer is gebeurd), maar ik wel hier wel graag op reageren

    Je zegt dat je vroeger bent wijsgemaakt dat je nooit een leuke jongen zou vinden. Nou, ik herken me daar nogal in. Ik heb een broertje die autistisch is en die beledigd(e) me aan één stuk door. Zo ook dat ik lelijk was en nooit een vriendje zou krijgen ("Wie wilt er nou weer zoenen met jou?").. Ik had ook een heel laag zelfbeeld en ik was depressief (niet alleen door dat hoor, maar dat is nu niet belangrijk). Ik vond wel een persoon, waarmee ik ging praten en uiteindelijk mijn vriendje werd. Ook ik was heel erg op zoek naar liefde en iemand waarop ik kon leunen. En die vond ik. Maar ik had het geluk dat we beiden verliefd op elkaar werden. We groeiden naar elkaar toe. Want zomaar liefde, dat bestaat niet.
    Jij moet het ook tijd geven, liefde. En zelfs al vind je die, zelfs dan moet je je relatie en jezelf rust gunnen. Een vriendje lost namelijk niet je problemen op, verliefd zijn al helemaal niet. Er bestaat niet iemand die alle problemen voor je weg kan toveren. Den enige die dat misschien wel kan, dat ben jezelf. Je moet eigen stappen kunnen nemen, vertrouwen op jezelf. Ik ken je niet heel goed, maar ik weet dat iedere persoon het kan; streven naar een doel, vrijheid, geluk, vrolijkheid.
    Bij mij was het niet mijn vriendje die me haalde uit mijn depressiviteit ( al hielp hij wel), ik was het zelf. En zo kun jij het ook.
    Het spijt me dat ik mezelf er zoveel bij haal, maar ik had het even ter vergelijking nodig. Ik wens je veel sterkte.


    --

    ^ ik vind dat je helemaal gelijk hebt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Excuses dat ik morgen weer verder ga met reageren. Ik ben kapot ):


    26 - 02 - '16

    Alles wat ik zou kunnen vertellen is al gezegd, denk ik, maar alsjeblieft, Erieka, haal jezelf niet zo naar beneden. Je hebt een fout gemaakt, maar ik vind best dat je jezelf op dit moment kut mag voelen en boos mag zijn op die kerel omdat hij met je gevoelens heeft gespeeld. Je moet jezelf daar niet zo voor afstraffen, want ik denk dat iedereen zich zo zou voelen. Wees alsjeblieft lief voor jezelf en zet jezelf eens op de eerste plaats, geen jongen die denkt dat hij jou kan gebruiken voor seks. Jij bent veel meer waard dan dat. <3


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Emison schreef:
    Tja, alles wat ik kan zeggen is namelijk al gezegd....
    Ik sluit me bij Nikki's eerste post aan. Het lijkt niet alsof je echt verliefd bent, maar eerder op het idee van verliefdheid. En het spijt me zeer, maar het lijkt alsof je eigenwaarde afhangt van hoe leuk anderen je vinden of wat ze van je denken. Jongens en meisjes. En das echt niet oke. Je moet zelf kunnen bepalen wie of wat je bent, zonder dat de mening van iemand daar een grote rol in speelt.
    En als mensen zeggen dat je hulp moet zoeken, lijkt het alsof je het hun kwalijk neemt. En dat maakt het soms, nouja, awkward voor mensen als je-je verhaal meedeelt. Want we willen je natuurlijk niet pissed maken omdat we zeggen dat je hulp moet zoeken.

    Je moet trouwens ook echt minder harsh op jezelf wezen. Das niet goed voor je eigenwaarde. Te goedgelovig en naïef zijn hoeven niet perse slechte eigenschappen te zijn. Het kan ook goed zijn of een keertje goed uitkomen. En lieve schat, niet voor niets maak je fouten in het leven. Je leert ervan en das toch belangrijk? Echt, stop met jezelf de grond inboren.

    Misschien klink ik harsh of vreselijk gemeen. Iets wat ik echt niet ben. Eerlijk, ben bang je gevoelens te kwetsen. Dus sorry als dat het geval is geweest. ;s


    Dat is onzin, sorry dat ik het zeg. Als jullie mij advies geven, doe ik daar echt wel iets mee ook al lijkt dat misschien niet zo. Ik heb vandaag nog een gesprek gepland met een psycholoog en hoop daar meer uit te kunnen halen. Ik word er pissig van en ik vind het harsh ja, als je zegt dat ik het kwalijk neem, want dat doe ik niet! Sorry als dit bot overkomt, maar jouw post komt wel degelijk hard aan. Het kan best zijn dat je gelijk hebt en dat anderen het daar mee eens zijn, maar dat alles kwalijk neem wat jullie qua hulp aanbieden is complete bullshit.

    Avarosa schreef:
    Erieka, ik ben ook snel verliefd. Dat is heus niet iets om je over te schamen. Het is gewoon mogelijk dat twee personen uiteindelijk gewoon niet klikken. Je moet gewoon je geluk met iemand nog vinden, maar dat komt wel hoor.

    Wees ook niet te hard voor jezelf. Leer uit je fouten. Jezelf nu neerhalen heeft geen zin.


    Daar heb je gelijk in. Ik moet ook gewoon geduldig zijn en gewoon gas minderen in dat opzicht. Ik heb mezelf voorgenomen om therapie te gaan volgen en mijn medicijndosis even niet te gaan verlagen, tot het allemaal wat stabieler is. Dan zie ik wel weer. Ik heb gisteravond ook nog met m'n moeder gepraat, ook zij zei dat ik mezelf niet zo neer moest halen.

    Svarog schreef:
    (...)

    Ik reageer normaal nooit op zulke posts (ik ben altijd bang dat ik iets verkeerds zeg, zoals al een aantal keer is gebeurd), maar ik wel hier wel graag op reageren

    Je zegt dat je vroeger bent wijsgemaakt dat je nooit een leuke jongen zou vinden. Nou, ik herken me daar nogal in. Ik heb een broertje die autistisch is en die beledigd(e) me aan één stuk door. Zo ook dat ik lelijk was en nooit een vriendje zou krijgen ("Wie wilt er nou weer zoenen met jou?").. Ik had ook een heel laag zelfbeeld en ik was depressief (niet alleen door dat hoor, maar dat is nu niet belangrijk). Ik vond wel een persoon, waarmee ik ging praten en uiteindelijk mijn vriendje werd. Ook ik was heel erg op zoek naar liefde en iemand waarop ik kon leunen. En die vond ik. Maar ik had het geluk dat we beiden verliefd op elkaar werden. We groeiden naar elkaar toe. Want zomaar liefde, dat bestaat niet.
    Jij moet het ook tijd geven, liefde. En zelfs al vind je die, zelfs dan moet je je relatie en jezelf rust gunnen. Een vriendje lost namelijk niet je problemen op, verliefd zijn al helemaal niet. Er bestaat niet iemand die alle problemen voor je weg kan toveren. Den enige die dat misschien wel kan, dat ben jezelf. Je moet eigen stappen kunnen nemen, vertrouwen op jezelf. Ik ken je niet heel goed, maar ik weet dat iedere persoon het kan; streven naar een doel, vrijheid, geluk, vrolijkheid.
    Bij mij was het niet mijn vriendje die me haalde uit mijn depressiviteit ( al hielp hij wel), ik was het zelf. En zo kun jij het ook.
    Het spijt me dat ik mezelf er zoveel bij haal, maar ik had het even ter vergelijking nodig. Ik wens je veel sterkte.


    Het klopt wat je zegt. Waarschijnlijk ben ik gewoon veel te obsessief bezig met het vinden van de ware, omdat ik zekerheid wil in het leven en ik gewoon niet wil worden wat die pestkoppen zeiden dat ik zou worden. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat ik er wel weer uitkom. Dat zal met vallen en opstaan gebeuren, maar het zal vroeg of laat wel lukken. Ik ga bezig met het vinden van de oorzaak van mijn onzekerheden, ze bij de wortel aanpakken en er vervolgens mee afrekenen. Ik wil een sterker persoon worden en waar een wil is, is een weg!

    Friendzone schreef:
    Alles wat ik zou kunnen vertellen is al gezegd, denk ik, maar alsjeblieft, Erieka, haal jezelf niet zo naar beneden. Je hebt een fout gemaakt, maar ik vind best dat je jezelf op dit moment kut mag voelen en boos mag zijn op die kerel omdat hij met je gevoelens heeft gespeeld. Je moet jezelf daar niet zo voor afstraffen, want ik denk dat iedereen zich zo zou voelen. Wees alsjeblieft lief voor jezelf en zet jezelf eens op de eerste plaats, geen jongen die denkt dat hij jou kan gebruiken voor seks. Jij bent veel meer waard dan dat. <3


    Dankjewel. Ik ben ook wel wat hard voor mezelf, dat geef ik toe. Ik moet ook leren om me neer te leggen bij het feit dat dingen gebeurt zijn en dat ik er een wijze les uit moet leren. Ik moet rustiger aan doen en me niet mee laten slepen door emoties of gevoelens. Mijn ogen zijn met dat betreft wel geopend. Ik had graag gewild dat deze ellende mij bespaard was gebleven, maar ik weet nu in ieder geval waar de fout zit. Hoe ik het nu op ga lossen is de tweede stap.


    Verder wil ik iedereen bedanken die mij advies heeft gegeven. Ik ga er zeker wat mee doen. Zoals ik al zei; om half twaalf staat er een afspraak gepland met de psycholoog en ga ik eens om adviezen vragen hoe ik dingen op kan lossen en tips hoe ik met dingen om moet gaan. Ik wil van die onzekerheden af en dat gaat me lukken, vroeg of laat.


    26 - 02 - '16

    Dat is onzin, sorry dat ik het zeg. Als jullie mij advies geven, doe ik daar echt wel iets mee ook al lijkt dat misschien niet zo. Ik heb vandaag nog een gesprek gepland met een psycholoog en hoop daar meer uit te kunnen halen. Ik word er pissig van en ik vind het harsh ja, als je zegt dat ik het kwalijk neem, want dat doe ik niet! Sorry als dit bot overkomt, maar jouw post komt wel degelijk hard aan. Het kan best zijn dat je gelijk hebt en dat anderen het daar mee eens zijn, maar dat alles kwalijk neem wat jullie qua hulp aanbieden is complete bullshit.


    Dit komt zo over uit je beginpost:
    Nu weet ik niet meer wat ik moet. J zei net weer dat ik morgen de dokter moet bellen voor hulp, maar ik ben zijn gezeur een beetje zat. Ik weet zo langzamerhand wel dat ik hulp nodig heb en dat ik dat moet aanvaarden.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2015 - 9:40 ]