• Hallo iedereen.


    Ik heb een hoop dingen meegemaakt. Allereerst hoop ik dat jullie mij, ondanks alle dingen die ik hieronder neerzet, niet als een ander mens gaan zien, want dat zou ik zonde vinden. Maar ja, ik moet even kwijt wat ik de afgelopen dagen/weken heb meegemaakt.

    Long story short, hoop ik. Ik hoop niet teveel in details op te gaan, waardoor het onduidelijk zou kunnen voor jullie. Ik zit al een tijdje in een groepje met een spel: Dungeons and Dragons. Dit doe ik met een aantal jongens en een meisje. Met twee van die jongens trek ik heel veel op. Ik zal ze voor het gemaak J en T noemen.

    Op een avond, na Dungeons and Dragons, had J het over een spel en of ik daar geïnteresseerd in was. Ik heb 'ja' gezegd, want het was toch gratis en dan had ik ook weer iets leuks. We zijn dagenlang, al ik niet op school/stage zat, dat spel gaan spelen en er kwam een klik tussen ons. Ik begon J leuk te vinden en werd verliefd op hem, begon hem als meer dan gewoon vrienden te zien. Toen hebben we op een dag heel sneaky afgesproken, mijn ouders mochten er namelijk niets van af weten, en dat werd een gezellige dag.

    Eerst zijn we ergens wat gaan drinken en toen zijn we naar zijn appartement gegaan waar dingen zijn gebeurt die niet hadden moeten gebeuren (achteraf gezien). Toen bleek het dat J mij ook wel zag zitten, maar hij wilde zich nog niet binden. Ik heb drie weken lang in onzekerheid gezeten, omdat hij maar bleef zeggen dat hij zich niet wilde binden.

    In die tijd hebben we drie keer seks gehad en ik schaam me er gewoon enorm voor. Op donderdag zei hij ineens dat hij gewoon vrienden wilde blijven en nu voelt het alsof ik een soort van Fuck Buddy voor hem ben geweest, friends with benefits of zo, terwijl ik echt graag een relatie had gewild. Het voelt echt alsof J enorm met mijn gevoelens heeft gespeeld.

    Donderdagnacht liep het helemaal stuk en toen kwam ik zo ver dat ik helemaal krankzinnig werd. Ik was zo verdrietig, omdat hij maar niet op zijn whatsappjes reageerde en me gewoon keihard liet zitten. Daarna zei hij dus dat hij vrienden wilde blijven. Ik heb de halve nacht met m'n beste vriend T gepraat. Hij steunde me heel erg en dat waardeer ik enorm. Ik ben toen echter wel enorm stom geweest. Ik heb die nacht namelijk een mes gepakt en mezelf gesneden. Ook werd ik zo gek van mijn emoties dat ik direct mijn medicijnen (die eigenlijk bij het ontbijt moesten) heb ingenomen.

    De rest van de nacht heb ik in bed liggen huilen, want ik kan van m'n beste vriend T (die de volgende dag gewoon moet werken) ook niet verwachten dat 'ie de hele nacht kan praten. Ik heb, toen de medicijnen in begonnen te werken, anderhalf uur kunnen slapen. Ik heb me die dag ziek gemeld van school. En 's ochtends gewoon mijn normale medicijndosis ingenomen. Toen het aan het eind van de middag beter ging, ben ik met vrienden naar de Ikea in Zwolle geweest, want die is net open. Het was leuk en aardig, maar die vrienden zijn een koppel en daardoor voelde ik me nog eenzamer.

    Aan het eind van de dag heb ik aan m'n beste vriendin, de wonden laten zien, omdat ik het gewoon aan iemand kwijt moest. Ze zei dat ik hulp moest zoeken. Ook vroeg J aan het eind van de dag hoe het met me ging en toen heb ik met mijn stomme kop verteld dat ik dubbele medicijndosis ophad en mezelf had gesneden. Ik ben gewoon te eerlijk en te open. Hij zei dat ik hulp moest gaan zoeken. Oké, prima.

    Zaterdag ben ik naar T gegaan, mijn beste vriend, en toen hebben we een gezellige dag gehad. We hebben de Matrix gekeken, League of Legends gespeeld, zijn samen naar de stad geweest om een nieuwe muis te kopen en we hebben samen gegeten. De hele dag stond ik strak van de stress, want ik moest de hele tijd aan J denken, terwijl ik dat niet eens wil. Aan het eind van de dag heeft T me naar huis gebracht en heeft hij bij mij thuis koffie gedronken.

    Nu weet ik niet meer wat ik moet. J zei net weer dat ik morgen de dokter moet bellen voor hulp, maar ik ben zijn gezeur een beetje zat. Ik weet zo langzamerhand wel dat ik hulp nodig heb en dat ik dat moet aanvaarden. Ik krijg het idee dat ik een stomme idioot ben die maar een beetje met haar gevoelens laat spelen.

    Ik moet voor mezelf op leren komen, maar hoe? ):


    Update:

    Zo, heb net mijn gesprek met de psycholoog gehad. We zijn samen tot de conclusie gekomen dat het voor een deel aan de medicijnen te verwijten is dat ik me zo slecht voel en dat het een goede keuze is dat ik het afbouwen even stopzet. Verder ga ik meer met vrienden ondernemen, ga ik vaker het huis uit en hopelijk minder binnen zitten. Verder zal ik het sporten oppakken (skeeleren in dit geval) met vrienden en kijken hoe dat loopt.

    Volgens de psycholoog werkt het voor mij goed als ik een drukke planning maak met leuke dingen, zodat ik geen tijd heb om bij de negatieve dingen stil te staan. Ikzelf denk dat dit wel klopt. Voor komende zaterdag heb ik al dingen gepland, maar mochten er ooit nog meetings komen die redelijk in de buurt zijn, ben ik van plan om die uitdagingen aan te gaan en gewoon heen te gaan. Ik ga me niet uit het veld laten slaan en ik ga ervoor om die moodswings de baas te zijn, zodat dit soort uitspattingen nooit meer hoeven voor te komen! (:

    [ bericht aangepast op 23 feb 2015 - 12:21 ]


    26 - 02 - '16

    Sand schreef:
    (...)

    Dit komt zo over uit je beginpost:
    Nu weet ik niet meer wat ik moet. J zei net weer dat ik morgen de dokter moet bellen voor hulp, maar ik ben zijn gezeur een beetje zat. Ik weet zo langzamerhand wel dat ik hulp nodig heb en dat ik dat moet aanvaarden.


    Sorry dan. Maar dat is niet bedoeld richting tips die jullie geven. Hij drong echt heel erg aan, terwijl ik al eerder zelf had aangegeven hulp te willen zoeken.


    26 - 02 - '16

    Oh, sweetie, ik weet als geen ander hoe klote zoiets is. Zelf ben ik 2x smoorverliefd geweest op 2 personen die me beide op hun eigen manier mis-/gebruikte en me uiteindelijk zonder enig pardon dumpte. Ik betrapte mezelf erop dat ik zo graag verliefd wilde zijn (want al mijn vriendinnen hadden al een vriendje en ik niet) dat ik over mijn eigen grenzen heen ging en domme dingen deed - terwijl ik veel beter wist dan dat. En dat deed pijn, sterker nog, dat deed zoveel pijn dat ik depressief werd en letterlijk doordraaide (en dus psychiatrische hulp nodig had)... Maar we maken allemaal fouten, soms zijn ze groot, soms zijn ze klein - het belangrijkste is dat we er iets van leren. En natuurlijk mag je klote voelen, wat het is gewoon klote! Maar je kunt het verleden helaas niet meer veranderen, je kunt er wel voor zorgen dat dit in de toekomst niet nog een keer gebeurd. Ik begrijp als geen ander dat je graag geliefd wilt worden door een vriendje, maar het is denk ik het beste om je voorlopig op jezelf te richten. Ik ken je niet - dus neem het me niet kwalijk als ik het fout zie - maar in mijn ogen ben je erg onzeker en heb je niet zo'n goed zelfbeeld. Ik denk dat als je d.m.v. bijvoorbeeld professionele hulp aan je onzekerheden en zelfbeeld werkt, dat je uiteindelijk iemand zult tegenkomen die jou wel waardig is en die van jou houdt zoals je bent - en dat is het wachten waard, geloof me! ^^

    Ik wens je heel veel succes met alles, en als je ooit een luisterend oor op Q nodig hebt mag je me altijd PB'en!


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Britsanity schreef:
    Oh, sweetie, ik weet als geen ander hoe klote zoiets is. Zelf ben ik 2x smoorverliefd geweest op 2 personen die me beide op hun eigen manier mis-/gebruikte en me uiteindelijk zonder enig pardon dumpte. Ik betrapte mezelf erop dat ik zo graag verliefd wilde zijn (want al mijn vriendinnen hadden al een vriendje en ik niet) dat ik over mijn eigen grenzen heen ging en domme dingen deed - terwijl ik veel beter wist dan dat. En dat deed pijn, sterker nog, dat deed zoveel pijn dat ik depressief werd en letterlijk doordraaide (en dus psychiatrische hulp nodig had)... Maar we maken allemaal fouten, soms zijn ze groot, soms zijn ze klein - het belangrijkste is dat we er iets van leren. En natuurlijk mag je klote voelen, wat het is gewoon klote! Maar je kunt het verleden helaas niet meer veranderen, je kunt er wel voor zorgen dat dit in de toekomst niet nog een keer gebeurd. Ik begrijp als geen ander dat je graag geliefd wilt worden door een vriendje, maar het is denk ik het beste om je voorlopig op jezelf te richten. Ik ken je niet - dus neem het me niet kwalijk als ik het fout zie - maar in mijn ogen ben je erg onzeker en heb je niet zo'n goed zelfbeeld. Ik denk dat als je d.m.v. bijvoorbeeld professionele hulp aan je onzekerheden en zelfbeeld werkt, dat je uiteindelijk iemand zult tegenkomen die jou wel waardig is en die van jou houdt zoals je bent - en dat is het wachten waard, geloof me! ^^

    Ik wens je heel veel succes met alles, en als je ooit een luisterend oor op Q nodig hebt mag je me altijd PB'en!


    Dat heb ik eerder gehoord: onzeker met een slecht zelfbeeld. Ik ga er vandaag over praten met een psycholoog en misschien kan hij me wel adviezen en/of tips geven. Ik wil sowieso steviger in mijn schoenen komen te staan. Dat is een doel dat ik al jaren voor ogen heb en voor een tijdje geleden was het me bijna gelukt, voor mijn idee dan. Hoe ik aan mijn zelfbeeld moet werken, weet ik niet goed. Dat moet vanzelf weer goedkomen als het langere tijd beter gaat, heb ik gehoord. Ik probeer me nu te focussen op de mooie dingen in het leven en mijn onzekerheden die ik met beide handen vastpak, om ze straks voorgoed te laten verdwijnen.

    Dankjewel voor je reactie


    26 - 02 - '16

    Heimerdinger schreef:
    (...)

    Dat heb ik eerder gehoord: onzeker met een slecht zelfbeeld. Ik ga er vandaag over praten met een psycholoog en misschien kan hij me wel adviezen en/of tips geven. Ik wil sowieso steviger in mijn schoenen komen te staan. Dat is een doel dat ik al jaren voor ogen heb en voor een tijdje geleden was het me bijna gelukt, voor mijn idee dan. Hoe ik aan mijn zelfbeeld moet werken, weet ik niet goed. Dat moet vanzelf weer goedkomen als het langere tijd beter gaat, heb ik gehoord. Ik probeer me nu te focussen op de mooie dingen in het leven en mijn onzekerheden die ik met beide handen vastpak, om ze straks voorgoed te laten verdwijnen.

    Dankjewel voor je reactie


    Wat bij mij vroeger heel goed heeft geholpen, was taekwondo (een vechtsport).
    Vechtsporten zijn heel goed voor je zelfvertrouwen, aangezien je bezig met beheersing, aanval, verdediging en inschatten van situaties.
    Juist doordat je je dan kunt verdedigen (in tijden van nood) stijgt je zelfvertrouwen enorm.
    En je kunt natuurlijk letterlijk mensen een pak rammel verkopen, maar dat is natuurlijk niet het einddoel.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2015 - 11:15 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Britsanity schreef:
    (...)

    Wat bij mij vroeger heel goed heeft geholpen, was taekwondo (een vechtsport).
    Vechtsporten zijn heel goed voor je zelfvertrouwen, aangezien je bezig met beheersing, aanval, vedediging, inschatten van situaties.
    Juist doordat je je dan kunt verdedigen (in tijden van nood) stijgt je zelfvertrouwen enorm.
    En je kunt natuurlijk letterlijk mensen een pak rammel verkopen, maar dat is natuurlijk niet het einddoel.


    Vechtsporten zijn niet echt mijn ding. Ik heb judo ooit geprobeerd, maar ik vind fysiek contact enz gewoon ontzettend eng. Ik doe daarentegen wel fotoshoots om mijn zelfvertrouwen te boosten. 12 maart (geloof ik?) heb ik er weer een (:


    26 - 02 - '16

    Ik ben blij om te zien dat je niet meer zo hard voor jezelf bent. ;3


    Your make-up is terrible

    Zo, heb net mijn gesprek met de psycholoog gehad. We zijn samen tot de conclusie gekomen dat het voor een deel aan de medicijnen te verwijten is dat ik me zo slecht voel en dat het een goede keuze is dat ik het afbouwen even stopzet. Verder ga ik meer met vrienden ondernemen, ga ik vaker het huis uit en hopelijk minder binnen zitten. Verder zal ik het sporten oppakken (skeeleren in dit geval) met vrienden en kijken hoe dat loopt.

    Volgens de psycholoog werkt het voor mij goed als ik een drukke planning maak met leuke dingen, zodat ik geen tijd heb om bij de negatieve dingen stil te staan. Ikzelf denk dat dit wel klopt. Voor komende zaterdag heb ik al dingen gepland, maar mochten er ooit nog meetings komen die redelijk in de buurt zijn, ben ik van plan om die uitdagingen aan te gaan en gewoon heen te gaan. Ik ga me niet uit het veld laten slaan en ik ga ervoor om die moodswings de baas te zijn, zodat dit soort uitspattingen nooit meer hoeven voor te komen! (:


    26 - 02 - '16

    Maar dat lijkt me geen oplossing voor de negatieve gevoelens, ze gewoon wegdrukken en negeren door andere dingen? Je moet er toch juist mee leren om te gaan of er een oplossing voor vinden?


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    Maar dat lijkt me geen oplossing voor de negatieve gevoelens, ze gewoon wegdrukken en negeren door andere dingen? Je moet er toch juist mee leren om te gaan of er een oplossing voor vinden?


    Dat klopt en dat kan ik dus doen terwijl ik met vrienden dingen doe. Dat ik ook de negatieve dingen kan bespreken, maar dat het niet het main thing wordt waar ik op focus. De focus moet gelegd worden op positiviteit, met ruimte om te praten over dingen die moeilijker gaan.


    26 - 02 - '16

    Michonne schreef:
    Maar dat lijkt me geen oplossing voor de negatieve gevoelens, ze gewoon wegdrukken en negeren door andere dingen? Je moet er toch juist mee leren om te gaan of er een oplossing voor vinden?


    Ik ga er vanuit dat dit uiteindelijk ook wordt aangepakt, de negatieve gevoelens.
    Maar voor een eerste gesprek vind ik dit al een mooie "huiswerk" opdracht!


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Britsanity schreef:
    (...)

    Ik ga er vanuit dat dit uiteindelijk ook wordt aangepakt, de negatieve gevoelens.
    Maar voor een eerste gesprek vind ik dit al een mooie "huiswerk" opdracht!


    Dat gebeurt ook. Het is voor mij echter belangrijk dat dingen, waar ik niets aan kan veranderen, even aan de kant moeten. Ik heb afleiding nodig van een x aantal dingen en daarom is dit denk ik heel goed voor mij.


    26 - 02 - '16

    Heimerdinger schreef:
    (...)

    Dat gebeurt ook. Het is voor mij echter belangrijk dat dingen, waar ik niets aan kan veranderen, even aan de kant moeten. Ik heb afleiding nodig van een x aantal dingen en daarom is dit denk ik heel goed voor mij.


    Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad! En hopelijk kom je al snel die positiviteit tegen! ^^


    I'll lick the poison from right off your kiss