• Voor mensen gaan zeuren ^^: ik ben heel gelukkig met hoe mijn gezicht er zonder make-up uitziet en ik gebruik make-up niet om mijn onzekerheden te verbergen. Ik plamuur mijn gezicht vol omdat ik het leuk vind en omdat ik soms geen zin heb om alle rode vlekken in mijn gezicht te laten zien.

    Dan nu mijn verschrikkelijke first-world problems:
    Ik ben nogal bleek en hierdoor zijn de meeste foundations eigenlijk net een tint te donker. Ik heb die van de HEMA, Essence en NYC al geprobeerd in de lichtste kleur, maar ik zie er nog steeds uit alsof ik alleen met mijn gezicht onder een zonnebank ben gestapt.
    Weet iemand een foundation/merk dat lichte kleuren maakt en ook nog een beetje betaalbaar is?


    I am an idiot, I move.

    Oh vreselijk is dat. Ikzelf heb die van Rimmel: Match Perfection. Ik kon hem toen goedkoper kopen, dus om eerlijk te zijn weet ik niet hoe duur die is, maar wel prijziger dan de andere merken - waar ik hetzelfde gezeik mee had. Hij past zich goed aan aan je huid en er hoeft helemaal niet veel van op, dus je doet er wel langer mee dan de goedkopere merken.


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik vroeg direct even aan een vriendin met een erg lichte huid welke foundation zei gebruikt. Het antwoord is: ''Max factory facefinity all day flawless light ivory''. Wow, dat is me een mond vol zeg. :W In ieder geval kan het zijn dat die uit het assortiment is gehaald.


    Pretty is just a pretty word.

    Ik heb precies hetzelfde.
    Ik ga binnenkort ook advies vragen bij Ici Paris of Flormar ofzo of ze iets weten zodat mijn gezicht niet twintig tinten donkerder is dan de rest :')


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Mulleroni schreef:
    Ik vroeg direct even aan een vriendin met een erg lichte huid welke foundation zei gebruikt. Het antwoord is: ''Max factory facefinity all day flawless light ivory''. Wow, dat is me een mond vol zeg. :W In ieder geval kan het zijn dat die uit het assortiment is gehaald.


    Die heb ik in gewoon ivory en die is ook te donker tho :')


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ik ken het. Ik gebruik het lichtste poeder van het Jacob Kamst huismerk (Idyl). CPC 006 Translucent. Je hebt ook CPC 001,maar die is donkerder omdat hij niet translucent is.

    Ik heb juuuist hetzelfde!
    Ik had eerst die van Rimmel met een oranje dop (ik weet niet juist hoe hij noemt) maar die was te donker. Toen ben ik overgegaan op Maxfactor 3 in 1 light ivory en die was perfect, maar die is sinds de zomervakantie uit de collectie gehaald. En tegenwoordig gebruik ik catrice all matt plus light beige; en die is iets te donker. De enige reden dat ik die heb gekocht was omdat die uiteindelijk wel goedkoop is, en als het toch geen perfecte match is kan ik even goed voor een goedkopere gaan.

    Maar ik ben zelf echt heel erg opzoek naar de perfecte kleur :/ Ik zag onlangs online iets van een soort van 'wit maker' voor foundations; dus gewoon een pot spierwitte foundation die je kan mengen met de gene dat je hebt. Dat is wrs moeilijk verkrijgbaar; maar als ik binnenkort geen betere optie vind ga ik dat toch eens bestellen.


    effort never betrays you

    Gierig als ik ben besteed ik aan bijna niets grote bedragen, behalve aan foundation. Ik heb een lastige huid en draag heel vaak make-up, dus ik vind het niet erg om er wat meer aan uit te geven. De Douglas in mijn stad heeft eigenlijk maar heel weinig foundations die ik dragen kan, ondanks dat ik niet eens zo heel bleek ben. Ik snap niet waarom ze niet lichtere foundations maken, want er zijn heel veel mensen met dit probleem. Ik heb nu Dior Star in 010.


    i put the fun in funeral

    Ik moet misschien ook maar eens advies gaan vragen (:
    Maar in ieder geval alvast bedankt allemaal ^^


    I am an idiot, I move.

    Ik las laatst iets over dat iemand twee foundations met elkaar mixte om zo de juiste kleur te krijgen, soms is het gewoon heel lastig om de perfecte kleur te vinden. Zeg ik als make-up dummy. En inderdaad, advies vragen bij een expert o.d. is nooit verkeerd ^^


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    L'Oreal heeft redelijk lichte, alleen weet ik de naam niet precies. En ze hebben ook een lichte poederfoundation, die ik gebruik over mijn gewone foundation, omdat die ook een beetje te donker is voor mijn huid (gelukkig is ie bijna op :'))


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik heb hier zelf geen last van, maar heb wel gehoord dat de mac studio fix wel een goede lichte variant heeft. Alleen niet heel erg budgetproof.


    "I hope one day you're as happy as you're pretending to be"

    Hoi!

    Zelf heb ik ook al vele foundations geprobeerd en afgewezen wegens de kleur. (al dan wel steeds een paar weken geprobeerd denkend dat het matched, maar er toch achter komen dat het niet helemaal de juiste kleur is. Ik heb nu wel een foundation gevonden die het wel doet voor me! Namelijk de make-up revolution the one shade 2 foundation. De foundation an sich is niet zo duur (4 pond) maar er komen nog wel verzendkosten bij, die de foundation rond een 10tje brengen. Van dit merk heb ik ook de witte foundation: met deze mix ik te donkere foundations tot de juiste kleur. op deze manier kan ik toch sommige (dure) foundations gebruiken die anders niet matchen.

    Als je een drogere huid heb raad ik als drogisterijfoundation de l'oreal paris true match c1/c2 aan. c1 is (uit mijn goofd) voor de rode ondertoon, c2 voor de gele. deze zijn best wel licht! Op het moment is deze nergens in de aanbieding, maar als ik jou was zou ik even langs het kruidvat gaan en kijken of de kleur wat is. (wel een wat grotere, het kan zijn dat de kleinere filialen niet alle kleuren hebben!) Als het wat is kan je dan een aanbieding afwachten aangezien je zegt niet een hele erge probleemhuid hebt.


    The night is dark and full of terrors.

    Ik kampte met hetzelfde probleem. Ik heb het opgegeven (goedkopere merken) en ben naar Bobby Brown overgestapt. Iets duurder maar wél in mijn huidskleur.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik heb net advies gevraagd en ze hebben me gewezen naar een foundation en die past perfect!
    Hij is van BE, het merk van Ici Paris.
    Diamond Dew, Glow Foundation in de teint 001
    Ze hebben ook een Matte Foundation in de teint 000. Maar als je dat hebt, ben je echt een vampier :')

    Oh. En mocht je in de buurt van Osdorp (Amsterdam) wonen, dan raad ik je die op het Osdorpplein aan! Ze zijn heel aardig en helpen je met alles. En geven je ook verdere gratis tips voor een betere dekking, betere huid, etc.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Oh. En het was slechts 15 euro maar hij maakt je huid echt zacht en ruikt best lekker ;3


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]