• Niks, laat maar allemaal

    [ bericht aangepast op 28 feb 2015 - 13:19 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lily_Evans schreef:
    Hmmmm, inderdaad is een hond schoppen niet iets wat je zomaar hoort te doen, maar wie weet was die man wel heel erg bang voor honden en mijdt hij losloop plekken express. Komen jullie aan met je loslopende honden waarvan er ook nog eentje naar hem toe komt. Het is maar vanuit welk perspectief je het bekijkt. De man had ook hartstikke allergisch kunnen zijn voor honden. Je weet het niet. Daarom zijn er ook gebieden die bedoelt zijn om je hond los te laten lopen en plekken waar dit niet de bedoeling is. Ik snap dat je het erg vindt dat hij je hond heeft geschopt, maar misschien moet je er zelf ook even over nadenken voor je je hond los laat lopen. Kijk, als het op een losloop plek was gebeurd, had hij volledig fout gezeten. Dit klinkt nu misschien heel lullig en alsof ik één of andere hondenhater ben, maar ik heb zelf ook een hond en ben dol op de beestjes.


    Dat losloop gebied zit precies op een plek waar honderden mensen langskomen, dus dit is onzin.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb zelf ook een hond, en ik snap dat je een hond niet kan schoppen en ik zou ook woest zijn, maar als er een hond op mij of komt rennen, die naar me toe grijpt is denk ik wel de eerste reactie die ik geef weg schoppen, niet omdat ik het wil, maar uit een reflex, voorals als een hond aan je been gaat hangen.
    Ergens snap ik hem wel, maar ik snap ook heel goed dat je nu enorm boos bent. Ik hoop dat het hondje van je vriendin snel weer opknapt.


    Life is a beautiful struggle

    Gonplei schreef:
    Nog even iets ophelderen. Dit is de veiligste plek om je hond wel los te laten (tenzij je zo'n eikel tegenkomt) want het echte losloopveld zit naast een drukke weg. Hoe belachelijk,


    Laat hem dan helemaal niet los. Sorry, ik snap dat je als eigenaar je hond ook wat ruimte gunt, maar mensen lopen daar waarschijnlijk met de verwachting geen honden tegen te komen en is er gewoon een groter risico dat iets fout gaat (hond loopt per ongeluk kind omver, gaat dus inderdaad iets te enthousiast op bange mensen af, likt een voorbijganger met een hondenallergie, etcetera). Maar goed, wat gebeurd is is gebeurd en ik hoop maar dat dat hondje van je kennis nu niet bang is geworden. :/


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    PaulWesley schreef:
    Ik heb zelf ook een hond, en ik snap dat je een hond niet kan schoppen en ik zou ook woest zijn, maar als er een hond op mij of komt rennen, die naar me toe grijpt is denk ik wel de eerste reactie die ik geef weg schoppen, niet omdat ik het wil, maar uit een reflex, voorals als een hond aan je been gaat hangen.
    Ergens snap ik hem wel, maar ik snap ook heel goed dat je nu enorm boos bent. Ik hoop dat het hondje van je vriendin snel weer opknapt.


    Kennis* (die vrouw is ergens in de 50)

    En die hond begon te happen toen die man ging schoppen. Die hond rende eerst gewoon naar hem toe om te kijken en toen de man ging schoppen ging hij happen. Ik snap die hond maar al te goed.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik ga hier een slotje op vragen want ik voel hier een flinke ruzie op gang komen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Gonplei schreef:
    (...)

    Kennis* (die vrouw is ergens in de 50)

    En die hond begon te happen toen die man ging schoppen. Die hond rende eerst gewoon naar hem toe om te kijken en toen de man ging schoppen ging hij happen. Ik snap die hond maar al te goed.

    Oh dan is het anders, ik dacht dat de hond al haast aan zijn been hing. Sorry, dan was hij wel helemaal fout, wat een hond schoppen dat is gewoon het meest zielige wat er is, vooral aangezien zo'n beestje haast niks terug kan doen.


    Life is a beautiful struggle

    Gonplei schreef:
    (...)

    Dat losloop gebied zit precies op een plek waar honderden mensen langskomen, dus dit is onzin.


    Wow, dat een losloop plek op een plaats zit waar veel mensen langskomen, betekent niet dat sommige mensen deze plek wel proberen te mijden, wanneer ze echt bang of allergisch zijn, dus wat was er precies onzin?


    Happy Birthday my Potter!

    Gonplei schreef:
    (...)

    Nou sorry, maar als die man ineens een hoek om komt en wij ons best deden de honden te roepen en ook naar ze toe liepen en ze gaan er dan alsnog vandoor, kunnen wij niet veel doen hé. En hij viel van zijn fiets van schrik (zoals ook in het stukje staat) toen ik op hem afrende en zei dat hij achterlijk was.
    En honden horen nou eenmaal bij de samenleving en als de gemeente zijn best niet doet een GOED en VEILIG losloopveld te maken kunnen wij niet anders. Wij willen ook niet dat onze honden onder een auto belanden langs die drukke weg.


    Daar kan je zeker wat aan doen, namelijk je hond beter leren naar je toe te komen voordat je hem los laat lopen in dat soort gebieden.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Daar kan je zeker wat aan doen, namelijk je hond beter leren naar je toe te komen voordat je hem los laat lopen in dat soort gebieden.


    Oh dus nu blame je mij dat ik me hond niet goed opvoed? Thanks.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Gonplei schreef:
    (...)

    Oh dus nu blame je mij dat ik me hond niet goed opvoed? Thanks.

    Dat zegt ze helemaal niet. Mijn hond kan ook niet los lopen omdat ze altijd veel te enthousiast is als ze mensen ziet, dat ligt niet aan de opvoeding maar aan de hond zelf.


    Life is a beautiful struggle

    Gonplei schreef:
    (...)

    Oh dus nu blame je mij dat ik me hond niet goed opvoed? Thanks.


    Nou ja, daar komt het op neer toch? Ik snap best dat zoiets lastig is om aan te leren, maar wees dan op zijn minst verantwoordelijk genoeg om je hond aan de lijn te houden, voor zijn eigen veiligheid. Er zullen altijd nare, hond trappende mensen rond lopen op de wereld (en auto's, paarden...)


    i put the fun in funeral

    Ik snap best wel dat de man geschrokken zou kunnen reageren - al zie ik niet in dat dat het geval zou zijn bij zo'n klein beestje - maar schoppen gaat wel erg ver. Mijn hond is zelf ook enorm vriendelijk en is dol op mensen, dus het zou ook met mijn hond kunnen gebeuren. Op zo'n moment denk je er niet bij na dat je iemand bang maakt, je lacht eerder om het feit dat je hond - of die van je kennis in dit geval - sociaal wil doen. Dat zou mijn eerste ingeving zijn. Maar goed, ja, de hond mocht daar niet los - maar een hond schoppen is ook onmenselijk. Arm beestje, hopelijk wordt hij/zij snel weer ok.


    I'm your little ray of pitch black.

    Overkill schreef:
    (...)

    Nou ja, daar komt het op neer toch? Ik snap best dat zoiets lastig is om aan te leren, maar wees dan op zijn minst verantwoordelijk genoeg om je hond aan de lijn te houden, voor zijn eigen veiligheid. Er zullen altijd nare, hond trappende mensen rond lopen op de wereld (en auto's, paarden...)


    Heel erg bedankt dat je me een persoon noemt die een hond niet op kan voeden. Ik leef mijn hele leven al met honden, dus ja. Ik zal een hond wel niet op kunnen voeden. Je hebt heeeeelemaaal gelijk joh.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Waar is dat slotje nou.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    PaulWesley schreef:
    (...)
    Dat zegt ze helemaal niet. Mijn hond kan ook niet los lopen omdat ze altijd veel te enthousiast is als ze mensen ziet, dat ligt niet aan de opvoeding maar aan de hond zelf.


    Het is inderdaad het karakter van de hond, aan zulke dingen is vrij weinig aan te doen, just saying.


    I'm your little ray of pitch black.