• In 2169 worden mensen met een genetisch ingebouwde digitale klok op hun onderarm geboren. Wanneer ze vijfentwintig worden, stoppen ze met verouderen en begint hun klok af te tellen van één jaar. Wanneer het nul bereikt, sterft de persoon. Dit wordt ook een 'time-out' genoemd. Tijd is geld. Letterlijk, want dit is over de hele wereld de valuta geworden. Het wordt gebruikt om dagelijkse spullen te kopen en kan tussen mensen of capsules overgedragen worden. Het land (in dit geval de staat Californië) is in tijdzones verdeeld, gebaseerd op de rijkdom van het volk.

    Het is vijf jaar geleden sinds Will Salas en Sylvia Weis de maatschappij en daarmee de overheid overhoop hebben gehaald. Snel daarna waren ze al neergehaald. De Minutemen hebben hieruit een voordeel genomen, uit de chaos die momenteel heerst. De chaos breidde dankzij hen nog meer uit en de enige tegenstanders die ze hebben zijn de Timekeepers, of wat er nog van overblijfd. De meesten zijn namelijk gecorrumpeerd of simpelweg dood. De tijdzones zijn volledig uitgeroeid en mensen uit de armste zones zijn naar de rijkste zones getrokken, waarna een overspoeling van geweld en misdaad het land teisterde. Ze stalen de tijd waartoe zij, volgens henzelf, het recht toe hadden; en dat van iedereen bij wie ze konden stelen. Velen stierven. De rijkste inwoners van New Greenwich hebben henzelf de bescherming gekocht die ze nodig hadden, maar nu alles zo uit de hand gelopen is, is zelfs hun lot onzeker.


    Het idee is obviously gebaseerd op de film In Time, maar Romy/Stillinksi en ik vroegen ons af of hier wat animo voor zou zijn. (: De backrgoundstory is nog niet helemaal uitgewerkt, maar we hebben al een paar ideetjes over hoe we het zouden doen.

    [ bericht aangepast op 1 maart 2015 - 22:44 ]


    help

    Cathedrals schreef:
    Dit klinkt heel gaaf! Count me in. Zou je me willen waarschuwen als je het topic opent? (:


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Stilinksi schreef:
    (...)
    Het is best wel simpel eigenlijk, je betaald door je pols tussen een soort van scanner te houden, en bijvoorbeeld een kopje koffie kost je in plaats van 3 euro 3 minuten, je huur kost je twee dagen, etc.

    Stelmaria schreef:
    (...)
    Zoals Romy dus al zei. (: De film is trouwens wel de moeite om eens te kijken. (Cause Cilian Murphy en Alex Pettyfer) De regie is misschien niet de beste, maar ik vind het persoonlijk wel een origineel plot, anders zou ik er geen RPG van willen maken. ;p

    Dank je wel voor het uitleggen, toch even voor de zekerheid gevraagd. Maar damn, dan ben je wel sneller oud, als je zo moet gaan betalen. Ik zal de film in elk geval wel eens bekijken voor meer duidelijkheid.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Hoe bedoel je word je sneller oud? De tijd blijft gewoon verder gaan zoals hij gewoon gaat, de tijd die op je arm staat is gewoon de tijd die je nog te leven hebt. (:

    [ bericht aangepast op 4 maart 2015 - 18:10 ]


    help

    Stelmaria schreef:
    Hoe bedoel je word je sneller oud? De tijd blijft gewoon verder gaan zoals hij gewoon gaat, de tijd die op je arm staat is gewoon de tijd die je nog te leven hebt. (:

    Oh zo, ik vond het al vreemd.
    Heb je een idee wanneer je het rollentopic gaat openen?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Dit weekend, normaal gezien. (:


    help

    Oké, het is ons dus duidelijk niet helemaal gelukt om hem vorige week op te stellen en het zal waarschijnlijk nog een tijdje duren, omdat de examens voor de deur staan.

    Onze excuses, maar hij komt er zeker en dan zetten we het rollentopic hier. (:


    help

    Mate, you know I'm in. (:


    kindness is never a burden.