• Wie doet er tegenwoordig nog aan breien?
    Uit verveling ben ik er mee begonnen. Ik vind het tot hier toe nog wel leuk, zeker als je bekijkt wat je er allemaal mee kan maken.
    Het lukt me alleen nog niet zo goed. Ik maak veel fouten. ^^'

    Dit is mijn gekozen wol. Het is wel jammer dat de winter al bijna gedaan is, want hij is echt dik.

    Wie kent er zo veel van breien dat ze mij kan helpen met mijn foutje? :Y)
    Mijn moeder heeft me geleerd hoe ik rechts en averechts moet breien, maar bij de laatste (vanonder) is iets misgelopen. Op een of andere manier zit die gedraaid. Als ik de steek opnieuw wil doen, krijg ik altijd hetzelfde resultaat. :/

    Wat zijn jullie momenteel aan het maken? :3


    Let the Night embrace you

    Oehh leuk ^^



    Ik kan een ini-mini beetje breien met hulp van mijn oma. ;D


    wat was dit ookalweer

    Ik ben een Weasley sweater aan het breien (en ik moet nog wanten voor mijn oma brieien). Nu ja, ik ben nog goede wol aan het zoeken voor mijn weasley sweater, want de wol waar ik nu mee bezig ben is eigenlijk wat té dun.
    Ik zie eigenlijk het probleem niet goed op de foto die je hebt getoond. Bedoel je dat je laatste rechtse steek gedraaid is, of die averechtse? Je kan hem proberen gedraaid te breien in een van de ronden? (met de achterkant van de lus in plaats van de voorkant)

    [ bericht aangepast op 9 maart 2015 - 15:56 ]


    Ex astris, sciencia

    Heel toevallig ben ik zelf ook al een tijdje aan het breien. Ik heb het van mijn oma geleerd en ik moet zeggen, het is heel erg leuk.
    Eerst had ik een simpele sjaal gebreid en daarna heb ik ook geleerd hoe je rechts en averechts moet breien, dus nu maak ik een kussensloop.
    Volgens mij heb ik precies dezelfde fout gemaakt als jij, maar voor zover ik weet kan je daar niet veel aan doen, tenzij je weer helemaal terug wilt naar dat punt.


    She was always looking for more..

    Ik brei alleen mutsen, omdat ik die altijd draag. Ik heb nu al een stuk of 30 gemaakt ^^


    ©1998

    Ik kon ooit katjes (knittens) breien. Maar daar blijft t ook wel bij


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Mijn mama breit :3
    Zo heeft ze al verschillende truien en vestjes gemaakt voor mij, mijn zus en haarzelf ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Mijn mama heeft onlangs een kleedje voor mij gemaakt =)

    [ bericht aangepast op 9 maart 2015 - 19:44 ]


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Mijn moeder breide vroeger Jip en Janneke truien ;3
    Tot ze haar pols brak, toen kon het niet meer. Zelf kan ik niet echt breien, heb ooit - met heel veel hulp - een kleedje voor de katten gemaakt. Maar ja, een hele trui of sjaal breien zou ik niet kunnen.


    26 - 02 - '16

    Oh wow, ik vind het echt wauw wat de meesten hier al gemaakt hebben. Ik hoop dat ik het volhoud, want ik zie een hele collectie sjaals en mutsen best wel zitten :p

    Mijn fout is trouwens opgelost. Ik heb er een aantal rijen afgehaald en opnieuw begonnen.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2015 - 20:42 ]


    Let the Night embrace you