• Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen over mijn nieuwste gedicht:



    He was a writer,
    dreamy and philosophical
    at times,
    self-conscious and sad
    at others,
    but he truly loved her

    He was a poet,
    in the way he had a fancy
    for tragedy,
    how he perceived madness
    as beauty,
    but she was his muse

    But he took 'kill your darlings'
    a little too serious,
    slowly destroying her
    for the sake of art

    Linkje

    [ bericht aangepast op 13 maart 2015 - 10:17 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Niemand?


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik vind het een prachtig gedicht, maar als je de volledige waarheid wilt weten, vind ik het einde een beetje lastig beschreven. Als in de zin van, alsof hij in de knoop zit.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik waardeer het altijd als mensen eerlijk zijn, dus bedankt voor je mening. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Is het einde niet expliciet genoeg om te begrijpen wat ik er mee bedoel?


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik vindt het echt heel mooi! Ik vindt het einde juist heel mooi, maar ik heb ook niet echt bijster veel verstand van gedichten. Het heeft een soort mysterieuze ondertoon, die ik echt heel mooi vindt.


    She was always looking for more..

    Ik vind hem ook heel mooi, Marge!
    Een van je beste, als ik eerlijk ben!

    Al komt ook doordat ik gedichten over het dichten of schrijven zelf heel leuk vind.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2015 - 13:58 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yay thanks Ameliorate en Natas. Ik was er zelf ook behoorlijk content mee. Ik had de basis al een paar maanden geleden geschreven en toen ik het gisteren las kwam, besefte ik hoe ik het aan zou moeten passen om het (in mijn ogen) goed te maken.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik vind het best een duidelijk gedicht?
    Tenzij ik het nu totaal verkeerd interpreteer: gaat het toch gewoon over een man die het dichterlijke en de schoonheid in alles ziet en zich kan fascineren over de tragiek van het leven, er van genieten kan. Hij heeft een muze ~ geliefde waar hij gedichten over schrijft, maar ziet ook die liefde vanuit het oog van de kunst, en wanneer hij haar vernietigt en breekt, ziet hij ook in dat fenomeen ergens in het licht van een soort van literaire intrige. Als dat is wat je wilde overbrengen, is er helemaal niets mis of onduidelijk aan! Heel aansprekend (en ook best wel herkenbaar) thema! (:

    [ bericht aangepast op 13 maart 2015 - 15:26 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ontzettend mooi Margot!

    Ja, dat is ongeveer de strekking van het gedicht Histoire. Ik ben blij dat de boodschap er wel uit te halen is.

    En thanks Evi (cat)


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    But he took 'kill your darlings'
    a little too serious,
    slowly destroying her
    for the sake of art

    Mag ik een uitleg? ;'D


    Pretty is just a pretty word.

    Ik vind het einde juist het mooist.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Mooi.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Beardsley schreef:
    Ik waardeer het altijd als mensen eerlijk zijn, dus bedankt voor je mening. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Is het einde niet expliciet genoeg om te begrijpen wat ik er mee bedoel?

    Nee, de context valt prima te begrijpen. Het is echter het laatste stuk dat ietwat geforceerd lijkt, alsof je er moeite mee had.
    Maar hey, dat is mijn mening maar.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Sacramental schreef:
    (...)
    Nee, de context valt prima te begrijpen. Het is echter het laatste stuk dat ietwat geforceerd lijkt, alsof je er moeite mee had.
    Maar hey, dat is mijn mening maar.


    Ah okee! Dank je voor de verduidelijking! Ik had er niet echt moeite mee, maar dat kan natuurlijk wel zo overkomen. Fijn dat je je mening geeft!

    @Mulleroni

    'Kill your darlings' is een schrijftechniek, die schrijvers en dichter toepassen, na aanleiding van een quote van een schrijver ooit. Hij bedoelde daarmee dat je je favoriete gewoontes in je schrijftaal soms moest opgeven, omdat je je lezer er mee stoort. In andere woorden: stop met je favoriete gebruiken, daar wordt de tekst waarschijnlijk beter van.

    Snap je het stuk nu beter, nu je de achterliggende informatie weet?


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Beardsley schreef:
    (...)

    Ah okee! Dank je voor de verduidelijking! Ik had er niet echt moeite mee, maar dat kan natuurlijk wel zo overkomen. Fijn dat je je mening geeft!

    @Mulleroni

    'Kill your darlings' is een schrijftechniek, die schrijvers en dichter toepassen, na aanleiding van een quote van een schrijver ooit. Hij bedoelde daarmee dat je je favoriete gewoontes in je schrijftaal soms moest opgeven, omdat je je lezer er mee stoort. In andere woorden: stop met je favoriete gebruiken, daar wordt de tekst waarschijnlijk beter van.

    Snap je het stuk nu beter, nu je de achterliggende informatie weet?

    Nee, eigenlijk niet.. want hoe komt het dan dat zij er door wordt verwoest? ;3


    Pretty is just a pretty word.