• K3 zal nooit meer het­zelfde zijn. Studio 100 organiseert vandaag een persconferentie waar het einde van de groep in zijn huidige vorm zal worden aangekondigd. In het ­najaar zou K3 dan een doorstart maken, met een volledig nieuwe bezetting. De verklaring? Josje zou het beu zijn.

    K3 zoals we ze heden kennen - Karen Damen (40), Kristel Verbeke (39) en Josje Huisman (29) - houdt in de nabije toekomst op te bestaan en geeft de fakkel door aan drie nieuwe leden. Dat gerucht bereikte gisteren de redactie en werd ons bevestigd door een bron dicht bij de groep. Vanaf september volgt er een grote show op VTM, waarin op zoek gegaan wordt naar de opvolgers van Karen, Kristel en Josje. De huidige leden zullen in die show geen hoofdrol spelen, maar wel als rode draad fungeren. Bij ­Studio 100 houden ze de lippen voorlopig stijf op elkaar, al volgt er vandaag een persconferentie waarop het nieuws zal worden toegelicht.

    Niet eerste keer
    Het einde van K3 is wel vaker voorspeld. Toen Marcel Vanthilt brandhout maakte van hun vocale kwaliteiten toen ze in 1999 deelnamen aan 'Eurosong'. Toen K3 in handen kwam van Studio 100. Toen Kathleen de groep verliet. Elke keer stonden ze er weer. Met een nieuwe hit, met een nieuwe show, met nieuwe magie. Maar dat er nu wel degelijk een 'atoombommetje' zit aan te komen, mag alvast blijken uit het feit dat Karen Damen een persstop heeft ingelast.


    Bron: hln.be



    Meh, ik vind het nogal stom. Ik ben opgegroeid met K3 -de échte K3- en ik vind dat ze hadden moeten stoppen toen Kathleen eruit ging. Nu draait het volgens mij enkel nog om het geld. Blergh.
    Wat vinden jullie ervan?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik kan me nog wel herinneren dat ik als 4jarig meisje samen met een vriendinnetje bij haar thuis karaoke gingen doen op de muziek van K3. :Y) Was dus nog wel met Kathleen erbij.
    Ook een heeeeeele vage herinnering met dat ik met mijn oma naar een optreden van ze ben geweest. :')

    Maar sowieso ben ik van mening dat ze al moesten stoppen toen Kathleen eruit ging. Hebben ze niet gedaan, maar ik treur er niet echt om dat ze nu echt uit elkaar gaan. Kan natuurlijk ook komen omdat ik nu de muziek niet meer zo geweldig vind. Ghehe.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Cwtch schreef:
    Ik kan me nog wel herinneren dat ik als 4jarig meisje samen met een vriendinnetje bij haar thuis karaoke gingen doen op de muziek van K3. :Y) Was dus nog wel met Kathleen erbij.
    Ook een heeeeeele vage herinnering met dat ik met mijn oma naar een optreden van ze ben geweest. :')

    Maar sowieso ben ik van mening dat ze al moesten stoppen toen Kathleen eruit ging. Hebben ze niet gedaan, maar ik treur er niet echt om dat ze nu echt uit elkaar gaan. Kan natuurlijk ook komen omdat ik nu de muziek niet meer zo geweldig vind. Ghehe.


    Exactly. Lang leve de facebookposts: In mijn tijd had K3 nog (3) K's.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Als ik hun was, was ik al jaren eerder gestopt. Echt respect dat de twee K's het zolang hebben volgehouden met die kindermuziek.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Kingslayers schreef:
    Als ik hun was, was ik al jaren eerder gestopt. Echt respect dat de twee K's het zolang hebben volgehouden met die kindermuziek.


    Zeker als je bedenkt dat ze eigenlijk de Vlaamse Spice Girls hadden moeten worden en dat hun liedjes eigenlijk eerst voor tieners waren bedoeld. Zou zelf niet echt blij zijn dan opeens de categorie 4 tot 10-jarigen te moeten bedienen


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Voor mij is K3 eigenlijk al over sinds die Josje erbij kwam. Ik vind hun allereerste liedjes nog altijd mooi als ik eerlijk moet zijn, voordat ze het begonnen uit te melken en er allemaal van die onzinprogramma's en -films over kwamen. Eigenlijk vind ik het wel goed dat ze nu uiteindelijk toch maar stoppen, maar het is echt dom dat ze nu niet gewoon afscheid nemen in plaats van drie wildvreemde jonge meiden die niemand kent te laten forceren om "de nieuwe K3" te worden om maar geld in het laatje te krijgen. :')

    [ bericht aangepast op 18 maart 2015 - 19:24 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik heb de 'oude' nog in het echt gezien. Feels.

    Maar ik vind het wel jammer, al geef ik ze ook wel groots gelijk.


    wat was dit ookalweer

    Lol, ik ken echt teveel mensen die al auditie willen doen :'D


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik hoorde het vandaag op de radio. Ik vind ook dat K3 gewoon moet stoppen, zonder verder te gaan met 3 nieuwe leden die toch nooit hetzelfde gaan zijn. Josje paste echt niet in in K3. Voor mij waren de oorspronkelijke K3 een groep met 3 hechte vriendinnen die oprecht van kinderen hielden. Zij maakten kinderen vrolijk en daar werden zij blij van.

    Josje was voor mij eerder iemand die van haar populariteit genoot, en meteen vond dat ze de beste was van de 3. Ik had niet echt het gevoel dat ze het deed voor de kinderen.

    Jugendstil schreef:
    (...)

    Zeker als je bedenkt dat ze eigenlijk de Vlaamse Spice Girls hadden moeten worden en dat hun liedjes eigenlijk eerst voor tieners waren bedoeld. Zou zelf niet echt blij zijn dan opeens de categorie 4 tot 10-jarigen te moeten bedienen

    Ben blij dat er mensen zijn die dit weten. Als kind luisterde ik wel eens K3 muziek. Toen ik 10-11 jaar was, vroeg een "vriendin" (dat was ze eerst, daarna niet meer) of ik K3 goed vond. Ik zei toen "Nee" omdat ik wist dat ze dit vroeg om mij vervolgens uit te lachen als ik "Ja" zei. En ik luisterde eigenlijk op die leeftijd niet echt meer naar K3, gewoon naar niets eigenlijk. Die "vriendin" van me bleef vragen, totdat ik uiteindelijk toch maar zei "Sommige liedjes". Dat was ook gewoon zo. Eerlijk, zo slecht waren de liedjes niet. En ja, je kan het al raden, ze ging het meteen zeggen aan andere vriendinnen omdat het zogezegd kinderachtig was. Euhm, maar we waren nog kinderen? -_-

    Anyway, het klopt dat ze eerst tieners als doelpubliek voor ogen hadden. Dat is heel duidelijk aan de tekst en de clipjes van hun allereerste liedjes... (Zingen over discotheek, liefde, Leonardo DiCaprio,... In de clip waar ze in bikini zitten en een jongen mee naar hun hotelkamer nemen..) Dus kinderachtig kon je het toen nog niet noemen.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik ben niet met K3 opgegroeid, maar kan wel begrijpen dat het voor jullie vet jammer is.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2015 - 22:01 ]


    -