• Voor fans van the hobbit, die het personage Dís leuk vinden. Dit verhaal bestaat slechts uit vijf hoofdstukken en omvat de tijdsperiode net na de slag van de vijf legers.

    http://www.quizlet.nl/stories/148853/the-last-goodbye--the-hobbit--5shot/

    Dís bevindt zich op veilige afstand van Erebor als de strijd van de vijf legers uitgevochten wordt. Dat betekent niet dat haar angst voor wat er zal gebeuren zich ook op veilige afstand bevindt. Soms lijkt wachten zonder controle, zonder een idee van wat er gebeurt nog erger dan het vechten in de strijd zelf.
    Zeker als de drie personen die je het meest dierbaar zijn zich waarschijnlijk wel ergens in de bloederige strijd bevinden. Op dat moment gaat het niet over helden of glorie. Alleen om angst en slopende onzekerheid.
    En verdriet.

    Dit is een 5-shot, gewijd aan Dís rond de tijd van de slag van de vijf legers. Het zou kunnen dat niet alles tot in het perfecte detail klopt met het verhaal. Hierbij heb ik het met name over de tijdsduur tussen de gebeurtenissen. Echter is het ook geen 'what if' scenario en houd ik me bij het schrijven zeker aan het verhaal van The Hobbit.

    Edit: De link doet het nu wel als het goed is.

    [ bericht aangepast op 24 maart 2015 - 16:40 ]


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Oh, dit zou ik heel graag willen lezen, want behalve mijn eigen verhaal is er hier niets over Dís te vinden volgens mij. Ik lees nu alleen even niks, waardoor een abo nemen niet zo zinvol is omdat het zich op de grote hoop opstapelt en ik eigenlijk voor dit verhaal een uitzondering wil maken. Zou je voor één keer een uitzondering willen maken en me waarschuwen als er weer een deel opstaat? ^^

    De link doet het trouwens niet!


    Every villain is a hero in his own mind.