• Hier denk ik al een tijdje over...

    Voor 35 meisjes is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig kaste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van de kroonprins.


    In totaal zijn er dan maximum 36 rollen (35 meisjes en één kroonprins), deze moeten ook niet allemaal gevuld te worden. We starten dus met een x-aantal meisjes, doorheen de RPG moeten zij het hart veroveren van de kroonprins. In de RPG rivaliseren de meisjes, het is de bedoeling dat er om de x-aantal tijd iemand afvalt. (naar huis wordt gestuurd). Dit kan gebeuren omdat de schrijver geen zin/tijd meer heeft, omdat het personage in het spel uitgespeeld is door iemand anders, of omdat het personage een regel overtreden heeft.
    Uiteindelijk blijft er één winnares over en zij zal trouwen met de kroonprins.

    De regels van de selectie (in de RPG zelf)
    - Deelnemende meisjes mogen geen relatie hebben met iemand anders dan de kroonprins. Dit wordt beschouwd als verraad en daar staan zware straffen op.
    - Deelnemende meisjes mogen onderling niet vechten, verbale discussies zijn wel toegestaan.
    - Deelnemende meisjes mogen het paleis niet verlaten zonder toestemming van de kroonprins of koning.
    - Deelnemende meisjes mogen geen drugs en/of overmatig alcohol gebruiken.
    - Deelnemende meisjes mogen geen wapens bezitten.
    - Deelnemende meisjes zijn verplicht zich aan de etiketten te houden.
    [kan nog aangepast worden]
    Het overtreden van één of meerdere van deze regels leidt tot het verwijderen uit de selectie.

    Kasten (maatschappelijk aanzien)
    Eén: dit is de koninklijke familie.
    Twee: Bekende personen zoals zangers/zangeressen, , acteurs/actrices, modellen, politici, paleiswachten, officieren, etc.
    Drie: Denkers: leraren, filosofen, uitvinders, architecten, psychologen, schrijvers, muziekproducers, artsen, etc. Ieder meisje dat uit de selectie verwijderd wordt, wordt een Drie, tenzij het een Twee was (dan blijft de kaste) of al een Drie was, dan keert zij terug.
    Vier: Zakenmensen: juweliers, makelaars, verzekeringsmakelaars, chef-koks, bouw managers, eigenaars van onroerend goed / het bedrijfsleven, en de boeren.
    Vanaf hier zijn de meeste mensen arm of beschikken over zeer weinig geld.
    Vijf: Kunstenaars en artiesten: toneelspelers, klassieke musici, straatmuziekkanten, dansers, fotografen en circusartiesten.
    Zes: Werknemers: secretaresses, obers / serveersters, huishoudsters, naaisters, winkelbediende, koks en chauffeurs.
    Zeven: Handarbeiders: hoveniers, bouwvakkers, boerderij werknemers, goot / zwembad schoonmakers, en "afval verzamelaars, sloot gravers, verhuizers."
    Acht: "Onaanraakbaren": geestelijk / lichamelijk onwel mensen, verslaafden, weglopers, illegalen, en de daklozen. Zij hebben geen geld en mogen ook niet deelnemen aan de Selectie. Iedereen die de koninklijke familie om het even hoe, verraadt, zal gedegradeerd worden tot Acht.


    Je kaste wordt bepaald door in welke familie je geboren wordt, van kaste wisselen is mogelijk door huwelijken. Meisjes zullen naar de kaste verhuisd worden van hun man. Voor meisjes is trouwen onder je kaste een 'schande' voor de familie en wordt zelden tot nooit gedaan.
    [De kasten zullen met een randomizer bepaald worden door mij.]

    Het uitspelen van iemand anders, zal vanzelf wel duidelijk worden, het heeft geeft 'regels'. Het is daarom toegelaten om anderen erin te luizen om zo te kroon te bemachtigen, liegen, bedriegen, valselijk beschuldigen, etc. is toegelaten, maar! met risico's.

    [gebaseerd op de Selectie-trilogie van Kiera Cass]


    Is dit een goed idee voor een RPG? Zouden jullie hier aan meedoen? Sorry voor de slordige beginpost. :')
    [Je hoeft de gelijknamige boekenreeks niet te hebben gelezen om mee te kunnen doen. Enkel het concept is overgenomen.]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    IK GA MEEDOEN! OPEN HET ROLLENTOPIC!


    all because i liked a girl

    Ik zou mee doen :3
    Idk dat ik al aan een aantal RPG's mee doe hehe


    be gay do crimes

    Is 36 rollen niet wat veel?


    16 - 09 - '17

    Florrie schreef:
    Is 36 rollen niet wat veel?


    Daar was ik ook al over aan het denken. (: Ik dacht rond de zes (De Elite) te nemen.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dotan schreef:
    (...)

    Daar was ik ook al over aan het denken. (: Ik dacht rond de zes (De Elite) te nemen.


    De elite was oorspronkelijk 10 geloof ik (;
    Vanwege de aanvallen van de rebellen werden het zes meisjes

    [ bericht aangepast op 28 maart 2015 - 20:14 ]


    be gay do crimes

    Het is wel een leuk idee maar nu gaat de hele RPG om één persoon draaien waardoor iedereen de aandacht van diegene wilt en ik heb al vaker gemerkt dat RPG's dan snel doodlopen. :c


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Het klinkt heel erg awesome en ik zou zeker mee willen doen!


    -

    Markey schreef:
    Het is wel een leuk idee maar nu gaat de hele RPG om één persoon draaien waardoor iedereen de aandacht van diegene wilt en ik heb al vaker gemerkt dat RPG's dan snel doodlopen. :c


    Dit. Maar verder lijkt het me een leuk idee en zou ik graag meedoen.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Dit klinkt awsome. Ik doe zeker mee.


    Vampire + Servant = Servamp

    Lypophrenia schreef:
    (...)

    De elite was oorspronkelijk 10 geloof ik (;
    Vanwege de aanvallen van de rebellen werden het zes meisjes


    Oops, kan. Al denk ik dat we misschien tot 15 kunnen? Hangt van de vraag af van hoeveel willen meedoen. (:

    @Markey: Daar heb je wel een punt. Al denk ik niet dat het echt de bedoeling is om steeds rond de prins te hangen, het gaat hem ook gewoon om de activiteiten er rond. Zo is er elke vrijdag een nieuwsuitzending.
    Je hebt ook vriendschappen die je kan opbouwen, je hoeft mekaar niet heel de tijd te haten. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Bedankt iedereen voor de reacties. Well, great dat er vraag naar is. (: Ik zal zien of ik een van de dagen tijd heb om de puntjes op de i te zetten en het rollentopic te openen. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dotan schreef:
    (...)

    Oops, kan. Al denk ik dat we misschien tot 15 kunnen? Hangt van de vraag af van hoeveel willen meedoen. (:

    @Markey: Daar heb je wel een punt. Al denk ik niet dat het echt de bedoeling is om steeds rond de prins te hangen, het gaat hem ook gewoon om de activiteiten er rond. Zo is er elke vrijdag een nieuwsuitzending.
    Je hebt ook vriendschappen die je kan opbouwen, je hoeft mekaar niet heel de tijd te haten. (:


    Maar dat is het 'm nou juist. Iedereen wilt vaak meteen romantiek in RPG's. :') En dat is best wel "sneu" voor RPG's als deze aangezien iedereen dan de aandacht van de mannelijke rol wilt opeisen. Waardoor, als de prins eenmaal een meisje gekozen heeft, sommigen al minder zin hebben in de RPG dan ervoor. En dan loopt het speeltopic meestal dood.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2015 - 21:30 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Markey schreef:
    (...)

    Maar dat is het 'm nou juist. Iedereen wilt vaak meteen romantiek in RPG's. :') En dat is best wel "sneu" voor RPG's als deze aangezien iedereen dan de aandacht van de mannelijke rol wilt opeisen. Waardoor, als de prins eenmaal een meisje gekozen heeft, sommigen al minder zin hebben in de RPG dan ervoor. En dan loopt het speeltopic meestal dood.


    Maar de prins kiest nog niet in het begin. Het zal later pas komen. En natuurlijk kan het zijn dat een meisje bijvoorbeeld een geheime relatie heeft met een paleiswacht, of lesbisch is. Er zijn veel meer dingen mogelijk dan alleen de prins. Niet iedereen wil de kroon ook per se, dat hangt af van wat de persoon in kwestie heeft meegemaakt. Wil deze meedoen meedoen omdat ze werkelijk verliefd is? Of omdat ze het moet?
    Je hoeft de hoop niet meteen op te geven, sommigen faken liefde ook gewoon. En áls je niet gekozen wordt, dan moet je er zelf gewoon een spannende draai aan geven.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dotan schreef:
    (...)

    Maar de prins kiest nog niet in het begin. Het zal later pas komen. En natuurlijk kan het zijn dat een meisje bijvoorbeeld een geheime relatie heeft met een paleiswacht, of lesbisch is. Er zijn veel meer dingen mogelijk dan alleen de prins. Niet iedereen wil de kroon ook per se, dat hangt af van wat de persoon in kwestie heeft meegemaakt. Wil deze meedoen meedoen omdat ze werkelijk verliefd is? Of omdat ze het moet?
    Je hoeft de hoop niet meteen op te geven, sommigen faken liefde ook gewoon. En áls je niet gekozen wordt, dan moet je er zelf gewoon een spannende draai aan geven.


    Ja, daar heb je een punt. En het neemt natuurlijk ook niet weg dat het een leuk idee is maar dat was gewoon mijn kijk erop. :')


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Markey schreef:
    (...)

    Ja, daar heb je een punt. En het neemt natuurlijk ook niet weg dat het een leuk idee is maar dat was gewoon mijn kijk erop. :')


    Ik snap je ook wel. Daarom twijfelde ik ook zo lang. Omdat er dus een iemand is waar 'iedereen bij wil zijn', maar volgens mij moet je je gewoon van dat idee afzetten. Anders komt het niet zo ver inderdaad, het gaat om het schrijven. En natuurlijk is het net zo spannend om in the race te blijven terwijl anderen je dwarsbomen. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys