• Haii

    Ik ben begonnen aan een lastige zoektocht naar shampoos zonder sulfaten en andere slechte dingen. Op dit moment probeer ik wat van de Action, maar zoek ondertussen verder.

    Deze gebruik ik:



    Nu vraag ik me af welke shampoo, crème spoeling en andere dingen jullie gebruiken. En hoe vaak per week jullie je haar wassen.

    Ik was het twee keer in de week, een keer thuis en een keer op mijn kamer. Thuis was ik met Syoss en op mijn kamer met Andrélon, omdat die veel goedkoper is. (cat)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik ga vandaag weer eens mijn haar wassen met die Timotei, tot nu toe bevalt hij me goed. Na één keer wassen kan ik al zeggen dat ik al merk dat mijn haar het er beter op doet. Het is een stuk minder snel vettig/viezig.

    Ik gebruik altijd de shampoo én conditioner van Andrélon, soms shampoo van de Rituals.
    En ik was mijn haar elke dag.


    I live for the applause, you will die for it.

    Markiplier schreef:
    Ik was mijn haar elke dag omdat het enorm snel vet wordt.


    this en ik gebruik alles wat in de reclame komt of action daar de merken van


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Die Timotei shampoo is inderdaad heel goed.


    16 - 09 - '17

    Krull schreef:
    Weet je wat je eigenlijk zou moeten proberen...

    http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/lifestyle/126477-de-no-poo-methode-was-je-haar-schoon-zonder-shampoo.html

    Ik denk er over om dit in de zomervakantie te gaan doen, want het duurt een paar weken voor je haar afgekickt is van shampoo-en-andere-haarproducten-gebruik.


    Hoe lang duurt het afkicken van je haar van die dingen als je al een shampoo zonder siliconen, sulfaten en parabenen enzo gebruikt? Haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Hoe lang duurt het afkicken van je haar van die dingen als je al een shampoo zonder siliconen, sulfaten en parabenen enzo gebruikt? Haha

    ik dacht ongeveer 3 weken. Maar kan het mis hebben.


    Wauw, Timotei is echt super lekker en fijn voor je haar.
    De creme spoeling laat je haar niet zo glibberig voelen zoals anderen wel doen :P

    [ bericht aangepast op 24 maart 2015 - 21:11 ]

    Ik was mijn haar nu voor bijna twee jaar met Zwitsal. Het mag dan wel baby shampoo zijn, het werkt wel voor mijn haar. Ik was het 1 á 2 keer per week.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Kampl schreef:
    Ik was mijn haar nu voor bijna twee jaar met Zwitsal. Het mag dan wel baby shampoo zijn, het werkt wel voor mijn haar. Ik was het 1 á 2 keer per week.


    Zwitsal ruikt zo lekker!


    16 - 09 - '17

    Krull schreef:
    Weet je wat je eigenlijk zou moeten proberen...

    http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/lifestyle/126477-de-no-poo-methode-was-je-haar-schoon-zonder-shampoo.html

    Ik denk er over om dit in de zomervakantie te gaan doen, want het duurt een paar weken voor je haar afgekickt is van shampoo-en-andere-haarproducten-gebruik.


    Ik zou die methodes met baking soda (en in combinatie met azijn) afraden. Baking soda heeft een hoge ph-waarde. Onze huid is juist een beetje zuur en dat in combinatie met een baking soda is slecht voor je hoofdhuid. Je verhoogd je ph-waarde van je huid daardoor en dat is niet goed. De lage ph-waarde van het huid dient als bescherming, die haal je dan weg.


    Seasons will change, but I shall remain

    Serenata schreef:
    (...)

    Ik zou die methodes met baking soda (en in combinatie met azijn) afraden. Baking soda heeft een hoge ph-waarde. Onze huid is juist een beetje zuur en dat in combinatie met een baking soda is slecht voor je hoofdhuid. Je verhoogd je ph-waarde van je huid daardoor en dat is niet goed. De lage ph-waarde van het huid dient als bescherming, die haal je dan weg.

    Daarna is het handig om je haar te "wassen" (en uitspoelen) met azijn, dat neutraliseert de soda weer. Soda is erg basisch en azijn erg zuur. (of andersom)

    [ bericht aangepast op 24 maart 2015 - 22:06 ]

    Allemantheia schreef:
    (...)
    Daarna is het handig om je haar te "wassen" (en uitspoelen) met azijn, dat neutraliseert de soda weer. Soda is erg basisch en azijn erg zuur. (of andersom)

    Klopt wel, maar ik zou het nog niet doen. Je hoofdhuid wordt namelijk nog steeds aangetast en daarbij gaan alle goede bacteriën die op je huid leven dood. Ook al spoel je dan na, je huid is al aangetast. Vooral mensen met huidproblemen of snel een droge huid hebben, kan ik dit afraden (hebben wij in de familie ook last van en dat is geen feest).


    Deep inside, I've never felt alive

    Allemantheia schreef:
    (...)
    Daarna is het handig om je haar te "wassen" (en uitspoelen) met azijn, dat neutraliseert de soda weer. Soda is erg basisch en azijn erg zuur. (of andersom)

    Ik heb niet echt vertrouwen in dat de bedenkers van deze methode enige scheikunde achtergrond hebben. Je wast namelijk eerste je hoofd met baking soda. Dan is het al te laat. Het is al over je hoofdhuid gegaan en heeft het aangetast. Om daarna met azijnzuur er nog overheen te gaan maakt het alleen zuurder . Het neutraliseert de soda niet, maar je hoofdhuid. Je verliest dus uiteindelijk toch je 'zure'huid. Wat Khan al zei: het tast dus nog steeds je hoofdhuid aan.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik las hier dat sommige mensen snel last hebben van vettig haar ?
    Nou ik heb dat probleem ook heel erg dat mijn haar snel vet wordt en vroeger was ik mijn haren ook elke dag tot ik er een maand of twee geleden mee gestopt ben. Ik was mijn haren nu om de dag (een dag wel, een dag niet, een dag wel) en wat ook een punt is je moet je haren 's ochtends wassen en bijvoorbeeld niet 's avond. Mensen met vettig haar hebben meestal last van vettige hoofdhuid (het hangt af van qua hoofdtypes). Als je gaat slapen zweet je automatisch en heeft dit een invloed op je haar.
    Het is een tip om aan te raden. Ik doe het nu ook en heb minder last van vettig haar.


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Dat is best logisch, dat als je in de ochtend doucht, je haar minder snel vet wordt.
    Om de dag douchen vind ik ook nog best vaak.