• Maar ik heb hoogtevrees en het lijkt me überhaupt een slecht plan om de rust in mijn buurt op zo'n rare manier te verstoren, dus deel ik mijn geweldige humeur maar even zo. :Y)

    Mijn cijfers zijn op het moment niet al te best. Sterker nog, ik zou een 14.1 op een schaal van 10 moeten halen voor mijn volgende wiskundetoets als ik door wil gaan naar 6vwo, wat dus eigenlijk onmogelijk is. Al maanden zat ik eraan te denken om over te stappen naar de havo, ondanks het feit dat de rest van mijn cijfers eigenlijk wel meevielen; wel aardig wat onvoldoendes, maar geen diepe. Het grootste voordeel daarvan is dat ik, met mijn C&M profiel, wiskunde kon laten vallen. Toch stond ik niet te springen, want ik ik houd ontzettend veel van de klas waar ik nu in zit en wil daar het liefste niet weg. Ik kreeg ook de optie van mijn teamleidster om dan gespreid examen te doen, zodat ik nog wel een jaartje met mijn klas mee kon doen en eindexamen zou doen in vier vakken, dan vervolgens het jaar over te doen en eindexamen te doen in de andere vier vakken, maar dat hield weer in dat ik een jaar extra op school moest blijven en daar voelde ik al helemaal niets voor, want eigenlijk wil ik het liefst zo snel mogelijk weg. :x

    Vandaag kwam ze echter met een geweldig idee. Blijkbaar is het mogelijk om een aantal vakken op vwo-niveau te doen als je een havo-leerling bent als je opvallend goed in dat vak bent. Dat betekent dat het dus ook mogelijk is om al je vakken op vwo-niveau te doen, maar op papier wel een havo-leerling te zijn; wat inhoudt dat ik wiskunde nog steeds kan laten vallen en dat ik uiteindelijk wegga met een havo-diploma (wel met de notitie naast elk vak dat ik eindexamen op vwo-niveau heb gedaan) en verder alle lessen gewoon op vwo mag volgen. Daarmee hoef ik dus geen 14.1 te halen en ook niet weg uit mijn klas! Ik weet niet in hoeverre dit allemaal logisch klinkt en te volgen is, want ik ben een beetje enthousiast terwijl ik dit typ, maar ik ben gewoon superblij. Mijn klas voelt bijna aan als een soort tweede familie, dus ik ben enorm opgelucht dat er zo'n ideale oplossing bleek te bestaan. c:

    Is er iets dat jullie de laatste tijd heel blij heeft gemaakt en waarmee ik nu vreugdedansjes kan maken?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Awesome! ;D


    26 - 02 - '16

    Ik snap niet veel van jullie scholensysteem, maar ik ben blij als jij blij bent. Allemaal heel leuk als het een geweldige oplossing is om je verder te helpen.

    Nope, er is niet echt iets waar ik een vreugdedansje voor heb gedaan. Oh jawel, ik heb een cadeau gekregen van een lieve vriendin (:


    16 - 09 - '17

    Oeeeh, dat is geweldig nieuws, Jip! Woohooo! :3


    Uh ik ben vandaag naar Inge geweest en dat was reuze leuk! En gisteren heeft mama een Stephen King boek als verrassing voor me meegenomen en dat was ook onwijs lief! c:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dat heeft een vriendin van mij inderdaad ook gedaan, dus ik begrijp wat je plan is.

    Tja, vreugdedansjes? Eeeh... Nou ja, doe jij je eigen vreugdedansje maar (:


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik ga graag mee in je enthousiasme! Alleen bedenk je wel goed dat zonder wiskunde je opties in HBO studies veel beperkter is, wellicht heb je al een keuze gemaakt. Valt havo wiskunde te proberen als alternatief?

    [ bericht aangepast op 20 maart 2015 - 23:07 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Deilia schreef:
    Ik ga graag mee in je enthousiasme! Alleen bedenk je wel goed dat zonder wiskunde je opties in HBO studies veel beperkter is, wellicht heb je al een keuze gemaakt. Valt havo wiskunde te proberen als alternatief?


    Zo'n vermoeden had ik al, maar gelukkig wilde ik überhaupt al niets te maken hebben met een studie waar wiskunde ook maar enigszins in voorkomt. De studie waar ik mijn zinnen nu op heb gezet heeft gelukkig niets met wiskunde te maken, dus dat zou helemaal goed moeten komen. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Zo'n vermoeden had ik al, maar gelukkig wilde ik überhaupt al niets te maken hebben met een studie waar wiskunde ook maar enigszins in voorkomt. De studie waar ik mijn zinnen nu op heb gezet heeft gelukkig niets met wiskunde te maken, dus dat zou helemaal goed moeten komen. :Y)


    Vergis je niet! Ook opleidingen waarvan je het niet verwacht accepteren soms het C&M profiel niet. Ik wil je niks aanpraten maar achteraf had ik best een N&T profiel willen hebben om mijn studiekeuzen te vergroten.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Oh wauw, ik ben zo blij voor je! ^^
    Ik maakte me stiekem al een beetje zorgen over dat je afscheid zou moeten nemen van je klas (klinkt dat raar? idk, maar uit al je verhalen heb ik altijd de indruk gehad dat je je daar juist heel prettig voelt, en dan lijkt het me lastig te moeten verhuizen) maar dit klinkt inderdaad als een ideale oplossing. Wat fijn! (:

    Wat is eigenlijk die studie die je graag zou willen doen?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Deilia schreef:
    (...)

    Vergis je niet! Ook opleidingen waarvan je het niet verwacht accepteren soms het C&M profiel niet. Ik wil je niks aanpraten maar achteraf had ik best een N&T profiel willen hebben om mijn studiekeuzen te vergroten.

    Ik wil Creative Writing in Arnhem gaan studeren, dus tenzij er een enorme adder onder het gras zit, geloof ik dat ze toch liever een C&M profiel zien dan een N&T. Wiskunde is inderdaad een vereiste voor veel studies, maar ja, daar heb je ook meteen de reden dat ik niet geïnteresseerd ben in 90% van de studies. x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ik wil Creative Writing in Arnhem gaan studeren, dus tenzij er een enorme adder onder het gras zit, geloof ik dat ze toch liever een C&M profiel zien dan een N&T. Wiskunde is inderdaad een vereiste voor veel studies, maar ja, daar heb je ook meteen de reden dat ik niet geïnteresseerd ben in 90% van de studies. x)


    N&T is wel het andere uiterste, mijn bedoeling was niet om N&T aan te raadde, maar een advies van een student; hou je opties op en focus niet te veel op één studie. Dat wiskunde een vereiste is betekend niet dat je het gaat gebruiken, een opleiding als Media en Design of Urban Design zijn hele creatieve opleiding maar laten allebei C&M niet toe.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2015 - 23:49 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Deilia schreef:
    (...)

    N&T is wel het andere uiterste, mijn bedoeling was niet om N&T aan te raadde, maar een advies van een student; hou je opties op en focus niet te veel op één studie. Dat wiskunde een vereiste is betekend niet dat je het gaat gebruiken, een opleiding als Media en Design of Urban Design zijn hele creatieve opleiding maar laten allebei C&M niet toe.

    Een vriendin van me was daar ook al erg bezorgd om, maar ik ben me er echt goed van bewust hoe ik mezelf beperk in mijn studiekeuzes door wiskunde te laten vallen. Die studies wil ik met alle plezier opofferen als het ervoor zorgt dat ik me beter in mijn vel voel, zeker aangezien er nog genoeg leuke studies over zijn die C&M wel toelaten.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ah das echt super fijn voor je!!

    Ik heb vandaag genoeg vreugde dansjes gedaan haha :') Ik kreeg namelijk ineens een geweldig idee, alvast als kerstcadeautje ja, ik ben er vroeg bij dit jaar xd. Ik zou namelijk wel een reisje Zwitserland willen boeken! Nu kwam vandaag een vriendin van me op bezoek, waar ik daar al eerder mee op vakantie ben geweest, en toen hadden we samen vreugde dansjes om ons geweldige idee, terwijl er nog helemaal niet weten of we dat ook echt gaan doen :'D Nja, voorpret he ;p


    Inspiration can hit you any time

    Ik heb precies hetzelfde probleem met wiskunde, dus ik kan heel goed begrijpen wat voor een opluchting dit wel niet voor je moet zijn. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."