• Ik ben nooit goed in Engels geweest. Ik ben simpel gezegd gewoon een ramp. Nu moest ik laatst Engels herkansen en ik had echt mijn best gedaan en toen ik klaar was had ik echt een goed gevoel er over.
    En vandaag kreeg ik mijn punt terug. Een 4,9. Ik ben heel teleurgesteld omdat ik echt had verwacht dat ik minimaal een zes had. Ik weet ook echt niet meer wat ik er nog aan kan doen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wat voor soort toets was het eigenlijk?


    There is nothing more badass than being yourself

    Awwh :c
    Dat probleem had ik altijd met scheikunde..


    26 - 02 - '16

    Oh ik herken dat ontzettend, maar dan met nmt.
    Ik doe de PABO en moet een mens&wereld toets halen, anders moet ik weg.
    Maar hoe hard ik ook leer, ik haal hem keer op keer niet.


    Tell me about it, stud.

    Ik had dat altijd met wiskunde :'D


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    HarrysBum schreef:
    Wat voor soort toets was het eigenlijk?


    Gewoon een grammatica toets maar ik sta slecht voor Engels.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Kan je geen bijles nemen of hulp zoeken?

    Probeer anders Engelstalige youtubers te volgen, of kijk het nieuws in Engels. Als je zegt dat grammatica het probleem is dan denk ik dat dikwijls naar Engels luisteren je het best zal helpen. Zo leer je hun zinsstructuur etc beter kennen en na een tijd zal het dan gemakkelijk worden om te horen of je iets fout zegt/opschrijft of niet.

    Maar verder wel rot. Ik denk dat iedereen zo wel een vak heeft gehad. fysica


    effort never betrays you

    HIMYM schreef:
    Probeer anders Engelstalige youtubers te volgen, of kijk het nieuws in Engels. Als je zegt dat grammatica het probleem is dan denk ik dat dikwijls naar Engels luisteren je het best zal helpen. Zo leer je hun zinsstructuur etc beter kennen en na een tijd zal het dan gemakkelijk worden om te horen of je iets fout zegt/opschrijft of niet.

    Maar verder wel rot. Ik denk dat iedereen zo wel een vak heeft gehad. fysica


    Ik kijk series en films in het Engels zonder ondertiteling. Ik lees Engelse boeken. Maar toch wilt het niet helpen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Engelse video games spelen?

    Bijles? Ik ken het, mijn engels is gelukkig prima maar ik had hetzelfde met wiskunde, deed zo erg mijn best maar haalde nooit voldoendes. Meestal nog lager dan een 4. Bijles genomen en de eerst volgende toets had ik potverdeurie een 9!
    Wel heel erg balen natuurlijk! :c


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ga in het Engels schrijven. En laat het dan controleren door iemand die er wel goed in is (;


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Heey! Welkom bij mijn life struggle. Ik snap dus ook niet hoe mensen dat zo snel kunnen. :'D Nu lees ik Engelse boeken, kijk ik veel films en luister naar Engelse liedjes. Het helpt me vooral om de woordenschat te kunnen onthouden, meer gevoel te geven en in te kunnen schatten wanneer ik juist of fout zit. Maar nog, vaak voel ik het ook niet aan. Een taal moet je begrijpen en aanvoelen, met vanbuiten leren alleen kom je er niet. Dus trek het je niet aan, probeer zo veel mogelijk in een Engelse omgeving te zitten en dan komt het meestal wel vanzelf. :]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Tekst van Engelse liedjes opzoeken en meezingen hielp enorm bij een vriendin van me. Je kan ook iemand vragen om een stukje Engels te schrijven en dat te vertalen c:


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Blackthorn schreef:
    (...)

    Gewoon een grammatica toets maar ik sta slecht voor Engels.


    Oké. Maak je dan vooral fouten met de tijden? Als dat zo is, kan het handig voor jezelf zijn om een klein overzicht te maken met de verschillende tijden en de regeltjes die daarbij horen. Wanneer je dan oefeningen maakt, kun je het overzicht erbij pakken en aan de hand daarvan de opdrachten maken. Misschien dat door veel te oefenen het een beetje automatisme wordt?

    [ bericht aangepast op 27 maart 2015 - 19:03 ]


    There is nothing more badass than being yourself

    En vriendin van mij was ook nooit zo goed in Engels en haalde bijna altijd onvoldoendes of net voldoendes, maar nadat ze bijles genomen had ging het een stuk beter bij haar, dus ik raad dat aan ^^


    To the stars who listen — and the dreams that are answered