• Het is bijna zo ver! Het eerste Bookcrossingpunt van Nederlands Zuid-Limburg gaat bijna van start, en wel in Maastricht!

    In een eerder topic ( klik ) heb ik al verteld dat ik sinds relatief kort bekend ben met Bookcrossing.
    Voor degene die niet weten wat het is: Bookcrossing is een wereldwijd initiatief, waarbij van de wereld eigenlijk een gratis bibliotheek gemaakt wordt, hoe leuk is dat! c: Zowel in Nederland, België als andere landen, zijn er een aantal vaste bookcrossingpunten, waar een mand of kast met allemaal boeken staat. Dit kan Nederlandstalig of anderstalig zijn. Bij deze punten kun je gratis een of meerdere boeken meenemen, die voorzien zijn met een code. Deze code kun je invullen op de officiële website van bookcrossing, bookcrossing.com, waar je niet alleen een recensie over het boek kunt schrijven, maar je kunt ook zien waar het boek allemaal is geweest en als je er ook iets over schrijft, kun je volgen waar het boek na jou allemaal heen is gegaan. De bedoeling is namelijk dat je, als je het boek uit hebt, het boek weer weg geeft, of ergens neerlegt, zodat je er een ander weer blij mee kunt maken.

    In Nederlands Zuid Limburg is er tot nu toe nog geen officieel punt te vinden. Tot nu! Want voor mijn stage heb ik Stichting Radar (een stichting voor mensen met een beperking) geholpen met de opstart van het eerste officiële bookcrossing punt van Zuid Limburg. Vanuit een bibliotheek zijn er genoeg boeken binnen gekomen om een flinke start te maken, en de boekenkasten (die zo origineel mogelijk zijn, omdat de desbetreffende locatie van Stichting Radar, beschikt over een meubel-opknap-plaats) zijn in de maak. Op 24 april worden de deuren officieel geopend en daar ben ik ontzettend trots op! Het is natuurlijk niet míjn echte project, maar ik heb er toch in mee geholpen, heb meegeholpen met het bedenken van zo origineel mogelijke ideeën voor boekenkasten, heb voorbereidingswerk gedaan etc. Dus ik ben er best wel trots op dat het project bijna van start gaat.

    Maar ik zet dit natuurlijk hier niet voor niks neer! Iedereen die in de buurt van Maastricht komt of woont, of mensen die toevallig zin hebben om vrijdag ochtend 24 april naar Maastricht te gaan, zijn natuurlijk welkom voor deze opening! En ook als je 24 april niet kunt komen, maar wel geïnteresseerd bent, kun je altijd een keer binnen wandelen(:
    Zie de foto hieronder voor de uitnodiging en zie het meubilair dat door de cliënten van de locatie zijn opgepimpt(:

    [ bericht aangepast op 3 april 2015 - 21:55 ]


    Inspiration can hit you any time

    Derks schreef:
    (...)

    Uh, groot weet ik niet eigenlijk. Bij die in het theater ben ik nog nooit geweest als ik eerlijk ben (nou ja, 1x toen het gedichtendag was op school maar toen had ik geen tijd om de boekspot te checken, terwijl ik er wel bij stond) en die op het station is best wel vaak leeg, al staan daar 2 of 3 kastjes naast elkaar, maar ja, da's het station. Die in het theater is volgens mij maar 1 zo'n kastje.

    Maar wel lekker dichtbij ja. Ik zit er aan te denken om er zelf ook wat boeken bij te leggen, boeken die ik ooit gekocht heb maar toch niet leuk vind, of mn eigen boek ofzo, maar ik moet nog even kijken hoe dat precies werkt

    Hmm.. Jammer dat die op het station vaak leeg is, maar ja, t is inderdaad wel het station, daar komen zo veel mensen.
    Als je een boek weg wilt doen, is het eigenlijk best simpel. Je kunt zelf je eigen boek registreren, op de Engelse website, maar dan moet je er ook zelf voor zorgen dat er een sticker op komt. Maar meestal kun je je boek ook afgeven bij een punt (gewoon aan een medewerker ofzo) en dan registreren zij het voor je. Het is dus niet zo dat je jouw boek gewoon in een kast kan stoppen, want het moet geregistreerd worden en het moet stickers krijgen. Maar zoals ik schreef, je kunt het zelf doen, maar je kunt het ook uit handen geven(;


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Hmm.. Jammer dat die op het station vaak leeg is, maar ja, t is inderdaad wel het station, daar komen zo veel mensen.
    Als je een boek weg wilt doen, is het eigenlijk best simpel. Je kunt zelf je eigen boek registreren, op de Engelse website, maar dan moet je er ook zelf voor zorgen dat er een sticker op komt. Maar meestal kun je je boek ook afgeven bij een punt (gewoon aan een medewerker ofzo) en dan registreren zij het voor je. Het is dus niet zo dat je jouw boek gewoon in een kast kan stoppen, want het moet geregistreerd worden en het moet stickers krijgen. Maar zoals ik schreef, je kunt het zelf doen, maar je kunt het ook uit handen geven(;


    Ik keek net op de bookcrossing site, en de punten op het station en in het theater zijn niet van bookcrossing, maar van Boekspot. Da's hetzelfde maar toch anders, want als je er een boek in wil leggen dan kan dat gewoon haha. Er hoeft alleen een sticker op, niet geregistreerd. Hmm, jammer, dan kan je niet zien waar die allemaal is haha. Ik overleg wel even met mn ouders xD


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Ik keek net op de bookcrossing site, en de punten op het station en in het theater zijn niet van bookcrossing, maar van Boekspot. Da's hetzelfde maar toch anders, want als je er een boek in wil leggen dan kan dat gewoon haha. Er hoeft alleen een sticker op, niet geregistreerd. Hmm, jammer, dan kan je niet zien waar die allemaal is haha. Ik overleg wel even met mn ouders xD

    Boekspot, daar heb ik wel al eens van gehoord. Ik las een tijdje terug dat er een nieuw Boekspot punt is geopend in Hoog Catharijne, in Utrecht. Alleen begrijp ik niet helemaal waarom er twee ongeveer gelijke initiatieven zijn, maar dat ze toch los van elkaar staan. Daar kun je toch ook gewoon één groot iets van maken?


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Boekspot, daar heb ik wel al eens van gehoord. Ik las een tijdje terug dat er een nieuw Boekspot punt is geopend in Hoog Catharijne, in Utrecht. Alleen begrijp ik niet helemaal waarom er twee ongeveer gelijke initiatieven zijn, maar dat ze toch los van elkaar staan. Daar kun je toch ook gewoon één groot iets van maken?


    PRECIES

    ik vind het idee van bookcrossing toch leuker tho, dat je kan zien waar het heenrijst


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    PRECIES

    ik vind het idee van bookcrossing toch leuker tho, dat je kan zien waar het heenrijst

    Ja vind ik ook! Das toch leuk om te kunnen zien waar het is geweest, en waar het naar toe gaat.


    Inspiration can hit you any time

    SPECS schreef:
    OH OH OH ECHT? ECHT? AWSOME. *gaat lezen*


    Dat klinkt super leuk! Jammer dat ik nu niet meer zo vaak in Maastricht ben (ik zit op kot) en dat ik nog een hele hoop boeken heb liggen die uit moeten, maar anders zou ik daar zeker eens gaan kijken. Ik ga het aan mijn zusje zeggen, die wel heeeeeel veeeeel leest.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt