• Ik wil graag gezonder gaan eten op school want ik neem eigenlijk altijd koekjes mee (en boterhammen) omdat die makkelijk zijn om te eten tussen de lessen door.
    Waarom ik dat doe? Omdat ik altijd "honger" krijg in de les en mijn maag erg hard gaat rommelen en knorren. Ik had al ergens gelezen dat je darmen dan ook leeg kunnen zijn en het daarom gaat rommelen. Maar het houdt op als ik gegeten heb.
    Nu dus wat ik op een schooldag van 8.30 tot 15.30 eet:
    - na derde uur, 20 min pauze. Een koekje (sultana) en een boterham.
    - na vijfde uur, half uur pauze. Een boterham en een koekje. Soms een stuk komkommer maar dat vult dus totaal niet
    - na zevende uur, 10 minuten pauze. Een koek of helemaal niks.


    Ik ontbijt gewoon goed:
    -Bakje yoghurt met cornflakes (of iets anders erin) en een stuk peperkoek. + drinken
    - of twee boterhammen.

    Ik eet vind ik zelf dan best veel koek. Ik weet niet wat ik mee kan nemen wat gezond én goed vult waardoor mijn maag niet meer rommelt. (Dit heb ik vooral in het 2/3e uur.)
    Weet iemand dat?
    Alvast bedankt

    Ik zou gewoon meer boterhammen meenemen als ik jou was, of een stuk fruit.


    i put the fun in funeral

    Meer brood? Of fruit!
    Je kan ook een ei meenemen, XD (doet een vriendin van me regelmatig).


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik had laatst op zo'n hogeschool een zakje appelschijfjes gekocht, hartstikke lekker en vast gezonder dan koekjes. Dus misschien moet je naar zoiets zoeken? Het zijn van de meeneem zakjes.


    You were born original, don't die as a copy.

    Gewoon een bruine boterham of fruit (maar dan bijvoorbeeld geen banaan, want verteerd heel snel, dus dan heb je kans dat je maag weer gaat knorren).

    Doe tussen je boterhammen vooral kaas en vlees. Dat vult meer dan alleen jam of smeerkaas. :)
    En ja, een stuk fruit ipv een koek is zeker al gezonder. Maar of het beter vult weet ik niet, maar denk het wel.


    Ik wil een tuin vol egels

    AngelFox schreef:
    Doe tussen je boterhammen vooral kaas en vlees. Dat vult meer dan alleen jam of smeerkaas. :)
    En ja, een stuk fruit ipv een koek is zeker al gezonder. Maar of het beter vult weet ik niet, maar denk het wel.


    Ook pindakaas vult goed(:


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Als je maag rommelt, wordt die geloof ik schoongemaakt. Probeer eens iets te drinken als dat gebeurt, misschien helpt het.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Biologie-style: zeker drie stukken fruit per dag, delen en krijgen, en gewoon de kwade blikken van de prof negeren.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Water drinken. Soms knort je maag ook als je vocht nodig hebt, dus probeer gewoon meer water te drinken en kijk of het helpt.


    Your make-up is terrible

    Ik ontbijt met havermout en honing, wat ervoor zorgt dat ik pas rond een uur of elf weer honger heb, en dan is het lunchpauze en eet ik 4 bruine boterhammen met kaas en dan kan ik er weer even tegenaan, maar in de looppauze tussen het 3e en 4e uur neem ik altijd een havermoutreep van Quaker, of hoe je dat ook schrijft. Als ik een vijfde uur heb, neem ik in de pauze voor dat uur nog een mueslireep en dat is het dan ook wel. Is voornamelijk ook koek, maar dan heb ik in ieder geval geen knorrende maag.

    Misschien zijn mueslirepen een ideetje voor jou? Of misschien wat steviger ontbijten sochtends?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Als ik jou was zou ik gewoon voor meer boterhammen gaan, met één of twee stukken fruit en eventueel een stuk ontbijtkoek. Voor mij werkt dat het beste. Oh, en veel water drinken inderdaad!


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik heb een blokjes beugel dus peperkoek/ontbijtkoek eet ik niet op school omdat alles er dan tussen zit. (Thuis is het makkelijk om er uit te halen.)
    Water drink ik al veel. Ik zal proberen wat meer en steviger als ontbijt en fruit en boterhammen mee :)

    Je kunt ook inderdaad, appelschijfjes met pindakaas doen. Pindakaas vult heel goed, en je kunt er zo veel of weinig opdoen. En anders even op youtube zoeken naar ''Easy & quick school lunches'' dat doe ik altijd! :)


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Wat mij opvalt is dat je veel koek eet. Probeer die koekjes eens te vervangen door een boterham of zoals veel mensen hier zeggen, fruit. Koekjes bevatten veel snelle suikers, dat houd in dat het je voor even een voldaan en energiek gevoel geeft, maar dat dit meestal binnen een half uur alweer afneemt. En dan krijg je dus al snel weer honger. Als je honger hebt kan je het beste langzame suikers eten, zoals een broodje kaas. Dit doet er veel langer over om te verteren. Mocht je toch liever koekjes meenemen, kijk dan eens naar de gezondere repen, zoals mueslirepen en stuff, dat is een stuk beter voor je ^^

    Een appel en banaan vullen heel goed. Probeer in plaats van gewone koeken misschien eens rijstkoekjes of nootjes mee te nemen?


    Happiness is the best revenge