• Ik heb het weer voor elkaar gekregen, om een 4.7 te halen voor mijn SE.
    Nu loop ik bij het verbeteren van mijn fouten totaal vast bij een vraag.
    Ik moet namelijk de dubbele afgeleiden van een formule vinden, en ik kom telkens maar niet uit.
    Na de dubbele differentiatie is mijn antwoord heel anders dan het antwoordenboek zegt.
    Is hier toevallig iemand die weet hoe deze moet worden opgelost?

    De eerste zin is de formule die ik dubbel moet differentiëren, en de tweede zin waarop ik uit had moeten komen


    Can't control my second personality


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik ga het niet voor je oplossen, want ik heb niet meteen papier bij de hand, maar hier heb je een enkel blaadjes die ik daar echt goed voor je vond.



    En voor als je ooit integralen hebt:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Kern schreef:

    Dit klopt.

    [ bericht aangepast op 8 april 2015 - 13:18 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Kern schreef:



    Ten eerste echt heel erg bedankt dan je dit voor me wilde uitwerken!
    Ik snap de eerste differentiatie nu (ik had eerst een e^0.1x te veel omdat ik de kettingregel waarschijnlijk krom gebruikte)
    Maar ik snap de tweede regel niet helemaal (ik nu wel gelukkig uit ).
    Ik doe namelijk -0.8x * -0.1*2x enzovoort, maar jij hebt zeg maar die * x nog apart. Maakt dat uit? of waar komt die losse x vandaan?

    [ bericht aangepast op 8 april 2015 - 13:55 ]


    Can't control my second personality

    De goeie oude tijd van Wiskunde B ....


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Wat is wiskunde B zelfs? Het enige wat wij hier kennen is wiskunde drie, vier, vijf, zes en acht. ^^

    [ bericht aangepast op 8 april 2015 - 14:00 ]


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Tywin schreef:
    Wat is wiskunde B zelfs? Het enige wat wij hier kennen is wiskunde drie, vier, vijf, zes en acht. ^^


    Het is heel anders. Bij wiskunde drie worden dingen behandeld die in Nederland pas bij het hoogste wiskunde worden behandeld.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Involved schreef:
    (...)

    Ten eerste echt heel erg bedankt dan je dit voor me wilde uitwerken!
    Ik snap de eerste differentiatie nu (ik had eerst een e^0.1x te veel omdat ik de kettingregel waarschijnlijk krom gebruikte)
    Maar ik snap de tweede regel niet helemaal (ik nu wel gelukkig uit ).
    Ik doe namelijk -0.8x * -0.1*2x enzovoort, maar jij hebt zeg maar die * x nog apart. Maakt dat uit? of waar komt die losse x vandaan?


    Ik ga het beter voor je uitwerken (:


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Patholoog schreef:
    (...)

    Het is heel anders. Bij wiskunde drie worden dingen behandeld die in Nederland pas bij het hoogste wiskunde worden behandeld.


    Hoe kan dat nu? Het is toch praktisch onmogelijk dat het 'laagste' wiskunde-niveau in België gelijk staat aan het 'hoogste' in Nederland?


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Kern schreef:



    Echt geweldig, dankjewel ik snap het nu eindelijk!
    Ik kreeg vorig jaar de u-regel van zo een slechte docent uitgelegd dat ik er daarna echt nooit meer wat van heb begrepen.
    Ik ben nu echt zo intens gelukkig (:


    Can't control my second personality

    Involved schreef:
    (...)

    Echt geweldig, dankjewel ik snap het nu eindelijk!
    Ik kreeg vorig jaar de u-regel van zo een slechte docent uitgelegd dat ik er daarna echt nooit meer wat van heb begrepen.
    Ik ben nu echt zo intens gelukkig (:


    Haha ik ben blij dat ik kon helpen :p. Punt is dat ik dit voortaan betaald ga doen, haha! Als je dus nog vragen hebt of zo, er wordt binnenkort een nieuw platform gelanceerd dat Mr. Chadd heet en daarvoor ben ik aangenomen. Dat is eigenlijk gewoon hetzelfde als wat ik nu heb gedaan, maar dan via de chat; dan ga ik vragen van mensen beantwoorden via social media (dat nieuwe platform dus). Dus dit is voor mij gewoon een leuke oefening :3


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tywin schreef:
    (...)

    Hoe kan dat nu? Het is toch praktisch onmogelijk dat het 'laagste' wiskunde-niveau in België gelijk staat aan het 'hoogste' in Nederland?

    Het is wel zo dat over het algemeen het wiskunde niveau van Nederland lager is dan België, maar zo zwart wit is het natuurlijk niet. Sommige onderdelen die in België bij niveau drie worden behandeld worden dan wel later in Nederland behandeld, maar bij andere onderdelen is het weer andersom of loopt het gelijk op. Zo slecht is Nederland natuurlijk ook weer niet ^^


    Can't control my second personality

    Kern schreef:
    (...)

    Haha ik ben blij dat ik kon helpen :p. Punt is dat ik dit voortaan betaald ga doen, haha! Als je dus nog vragen hebt of zo, er wordt binnenkort een nieuw platform gelanceerd dat Mr. Chadd heet en daarvoor ben ik aangenomen. Dat is eigenlijk gewoon hetzelfde als wat ik nu heb gedaan, maar dan via de chat; dan ga ik vragen van mensen beantwoorden via social media (dat nieuwe platform dus). Dus dit is voor mij gewoon een leuke oefening :3

    Echt leuk dat je dat mag gaan doen. En wow hoe ontiegelijk slim ben je dan wel niet.
    Wanneer komt dat platform eigenlijk?
    Aangezien de examencursus die ik voor wiskunde gekocht heb echt flut is, ben ik bang dat ik zo een forum nog hard nodig zal hebben (denk niet dat iedereen op Q kan waarderen als ik elke week met een wiskunde vraag kom)


    Can't control my second personality

    Involved schreef:
    (...)
    Echt leuk dat je dat mag gaan doen. En wow hoe ontiegelijk slim ben je dan wel niet.
    Wanneer komt dat platform eigenlijk?
    Aangezien de examencursus die ik voor wiskunde gekocht heb echt flut is, ben ik bang dat ik zo een forum nog hard nodig zal hebben (denk niet dat iedereen op Q kan waarderen als ik elke week met een wiskunde vraag kom)


    Ik wil je wel op de hoogte houden! Het is allemaal druk in ontwikkeling en ze proberen het zo snel mogelijk te lanceren. Sowieso wel voor de examens, denk ik.

    En ik heb er inderdaad erg veel zin in om aan het werk te gaan :3. Ik ben ook met een 8 op wiskunde geslaagd, dus het is wel één van mijn beste vakken, haha! Ik doe nu ook een studie die veel wiskunde bevat.

    [ bericht aangepast op 8 april 2015 - 14:40 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain