• Hoe hard ik het gevoel van het tjilpende vogeltje aan mijn raam en de blijdschap die ik erbij voelde ook probeerde vast te houden, het lukte me vandaag niet. Drie uur 's middags - ongeveer. Ik kijk even op facebook naar het groepsgesprek over het groepswerk dat we moesten doen. Normaal werken we met twee samen en doe ik praktisch altijd bijna alles, nu werken we met z'n zevenen samen en had ik laten weten dat ik voor het praktijkgedeelte niets kon doen omdat ik op vakantie was wanneer zij wilden afspreken - vandaag. Nu ben ik vandaag nog niet op vakantie, maar ik moest alles klaar maken om te vertrekken en ik had gewoon echt geen tijd. Ik heb, om even klaar en duidelijk te zijn, net zoals de anderen wél mijn werk gestoken in het theoretisch gedeelte.
    Kom ik vandaag op facebook, zie ik in het groepsgesprek allemaal berichten staan dat "ze eens drie keer moesten raden wie weer niets deed" "wie weer al het werk moet doen", etc. Dus ik zeg dat ik al van in het begin gemeld had wat en waarom, maar dan "kon je theoretisch ook niets doen, zeker". Met een "x" erachter. Wow, dat kwam overtuigend over. Probeer ik vriendelijk uit te leggen dat ik al mijn materiaal om te determineren aan iemand anders had gegeven die dag omdat alles dan bij elkaar lag, dus gezien ik geen glazen bol had kon ik die gewoon niet determineren. Wat doet men? Mijn de huid vol beginnen te schelden dat alles een excuus was om niets te doen en toch goede punten te halen, dat ik mijn excuses moest aanbieden dat zij alles moesten doen nu (wat ik overigens niet gedaan heb, want ik bied heus mijn excuses niet aan voor iets dat ik van te voren had laten weten en waar ik niets aan kon doen) etc. Beginnen ze over het feit dat mijn theoretisch deel van 't verslag ook te laat was (kwam, ter attentie, omdat ik de verkeerde datum had doorgekregen, maar uiteindelijk was alles op tijd ingeleverd EN ik was niet de enige EN iemand die me daar de huid vol zat te schelden, had me die verkeerde datum doorgegeven), maar beginnen ze alles te ontkennen. You know it, wanneer je niets meer weet terug te zeggen, begint men te ontkennen.
    Ik kan niet ontkennen dat ik ook boos was, maar ik heb het naar mijn mening beschaafd gehouden. Ik geloof dat het ergste wat ik zei was dat ik op het moment echt geen nood had aan haar kusjes, want die stuurde ze na elk bericht. Op een bepaald moment zij ik dat als ze wat ik wél ingebracht had wilden vergeten, dat niet mijn schuld. Wat krijg ik dan naar mijn oren? Dat mijn punten wel mijn probleem zouden zijn omdat ik toch wéér een buis ging hebben (alweer: met kusjes erachter). Ik heb uiteindelijk gezegd, toen ze zeiden dat ik 'niet moest negeren', vroeg ik wat ze verwachten. Dat ik stuurde "Sorry, allerliefste E, dat ik mijn excuses niet aanbied voor iets waar ik niets aan kan doen en wat ik lang op voorhand gemeld had"? Had ik misschien niet moeten doen, maar ik was ook kwaad en ik moest op een bepaald moment toch communiceren met hen, dus ja.
    Is er uiteindelijk op neergekomen dat ze niet zo galante foto's van mij in dat groepsgesprek plaatsten (omdat ik op dat moment niet op had dat ze foto's aan het trekken waren en ik iets aan het eten was, zijn nooit erg mooie foto's). Ik heb daarna niet meer gereageerd, maar ik ben vet kwaad.

    Ik dacht dat ik eindelijk vrienden gevonden had die me niet op zo'n manier zouden laten zitten, maar ik geloof dat dit een levensles mag zijn. Mensen gaan je altijd laten zitten voor hun eigen imago en eer te redden. Dat helpt echter niet bij het feit dat ik super teleurgesteld ben in hen van wie ik dacht dat ik op hen kon rekenen.

    Sorry voor het zeuren, maar het moest er even af.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Dit is nou de reden waarom ik een hekel heb aan groepsopdrachten. En dat van die foto is echt heel kinderachtig.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik blijf ermee dat mensen enorm egoïstische en gemene wezens zijn die vooral aan zichzelf denken. Ik snap niet goed dat ze zo reageren, om eerlijk te zijn. Ik vind ook niet dat de schuld bij jou ligt in dit geval, ik zou ook behoorlijk kwaad worden als iemand dat tegen mij zou doen. :'D Wat een kleuters zijn het ook en het maakt echt niet uit op welke leeftijd, want ik heb gister nog een gast van zo'n 25 zich zo zien gedragen. Ik heb geen woorden voor zulke mensen, die eerder regel dan uitzondering lijken te zijn. Ik hoop dat je het je niet al te erg aantrekt.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik blijf ermee dat mensen enorm egoïstische en gemene wezens zijn die vooral aan zichzelf denken. Ik snap niet goed dat ze zo reageren, om eerlijk te zijn. Ik vind ook niet dat de schuld bij jou ligt in dit geval, ik zou ook behoorlijk kwaad worden als iemand dat tegen mij zou doen. :'D Wat een kleuters zijn het ook en het maakt echt niet uit op welke leeftijd, want ik heb gister nog een gast van zo'n 25 zich zo zien gedragen. Ik heb geen woorden voor zulke mensen, die eerder regel dan uitzondering lijken te zijn. Ik hoop dat je het je niet al te erg aantrekt.


    + Ik heb ook echt een hekel aan groepsopdrachten.
    Vorig jaar had ik ook zo een groepsopdracht, alle jongens van de klas werden bij elkaar gestoken. Ik deed serieus al het werk, tot ik botweg heb gezegd dat ik alleen mijn ding deed en dat ze konden barsten. Zalig die paniekerige blikken toen.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Assassin schreef:
    Ik blijf ermee dat mensen enorm egoïstische en gemene wezens zijn die vooral aan zichzelf denken. Ik snap niet goed dat ze zo reageren, om eerlijk te zijn. Ik vind ook niet dat de schuld bij jou ligt in dit geval, ik zou ook behoorlijk kwaad worden als iemand dat tegen mij zou doen. :'D Wat een kleuters zijn het ook en het maakt echt niet uit op welke leeftijd, want ik heb gister nog een gast van zo'n 25 zich zo zien gedragen. Ik heb geen woorden voor zulke mensen, die eerder regel dan uitzondering lijken te zijn. Ik hoop dat je het je niet al te erg aantrekt.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Wow, Leah. Wat een hoop irritante mensen zijn dát. Het is echt mega rot dat ze allemaal via Facebook zo'n grote klep hebben.

    Hebben zij dan altijd zo'n voorbeeldige punten? :')

    Ik vind groepswerken meestal wel oké, dat is waarschijnlijk omdat ik een heel fijne klas heb om mee samen te werken. Ik vind het wel goed met iedereen en er is een goede communicatie, we vertrouwen mekaar etc.
    Vorige jaren was dat niet, maar ik heb nog noit zo'n hoop shizzle bij mekaar gehoord. Pfoeh, wat zijn dat voor mensen. Als ik jou was geweest, had ik hen gewoon genegeerd. Lezen en negeren, dát maakt hen vooral kwaad :')
    Laat ze toch denken, het gaat om jou. Erg jammer dat je je daardoor slecht voelt. D:

    *hug* Veel sterkte en je gaat op reis? Veel plezier en vergeet al de shit. Iets wat jij me ooit zei (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    [face=courier][/face]good friends are like stars
    You dont always see them
    But you know they are always there!!


    Sorry het moest eruit omdat vrienden belangerijk zijn


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Ugh, groepswerken. Daar heb ik ook enorm slechte ervaringen mee gehad. :/
    Kan je niet terecht bij een leerkracht? Wat zij nu doen met jouw foto's, noem ik pesten. Daarom zou ik een mailtje sturen naar de desbetreffende leerkracht, met screenshots van het gesprek. Zo kan je op z'n minst even advies vragen en jezelf verdedigen mocht je effectief door dit gedoe slechte punten kunnen krijgen. Je bent in je recht. Zij doen gewoon enorm kinderachtig.


    Let the Night embrace you

    Katarina schreef:
    Ugh, groepswerken. Daar heb ik ook enorm slechte ervaringen mee gehad. :/
    Kan je niet terecht bij een leerkracht? Wat zij nu doen met jouw foto's, noem ik pesten. Daarom zou ik een mailtje sturen naar de desbetreffende leerkracht, met screenshots van het gesprek. Zo kan je op z'n minst even advies vragen en jezelf verdedigen mocht je effectief door dit gedoe slechte punten kunnen krijgen. Je bent in je recht. Zij doen gewoon enorm kinderachtig.


    Hier ben ik het mee eens. Dat ze met z'n allen op jou gaan vitten, tot daar aan toe. Maar foto's maken terwijl jij dat overduidelijk niet wilt, vind ik echt te ver gaan.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Bedankt voor de lieve woorden, allemaal. Ik heb al screenshots genomen van het gesprek, voor als ze echt ambetant beginnen doen. Als ze verder doe. Ga ik inderdaad naar die desbetreffende leerkracht gaan, maar die heeft echt een "jammer, maar in the end heb je toch niets gedaan"-attitude, dus ik vrees ervoor of het gaat werken.
    Nogmaals: Bedankt!

    [ bericht aangepast op 14 april 2015 - 16:40 ]


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Wat een klojo's. Ik vind dat jij het nog netjes hebt gehouden inderdaad, ook met die opmerking erbij. Als bij mij iets verkeerd valt kan ik echt heel rot doen, ook al blijkt uiteindelijk dat die persoon dat niet eens zo bedoelde. Dus, respect daarvoor. Verder is het goed van je dat je screenshots neemt, en hopelijk hoef je nooit meer groepsopdrachten te doen met die mensen. Wat ontzettend sneu, om met z'n allen tegen één persoon te gaan en dan ineens alles ontkennen, terwijl zij in die luxepositie zitten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Bah. Ik ken dit.
    We hadden een groepje van 4 en moesten een scheikunde project doen.
    Ik moest het grootste gedeelte doen "want ik was het slimst".
    Ondanks dat ik ze al honderd keer had verteld dat ik zoveel stof niet zou redden omdat ik het die week heel druk had met oa een internationaal hockeytoernooi voorbereiden enzo.
    Naja. Ik dacht; okay dan maar. Maar ik stuur het dan wel iets later.

    Maar ik wist dat ik tijdgebrek zou hebben, dus midden in de nacht heb ik dat hele stuk gemaakt. Krijg ik de dag er na te horen; "Ja, wij hebben het stuk ook al gemaakt. We hebben je niet meer nodig. Je ligt uit de groep." Hallo. Wat?
    Uiteindelijk heb ik het gemeld bij mn docent. Zij hebben straf gekregen en bij het uiteindelijke werk had ik een hoger cijfer (wbw)

    Dit heb ik bijna altijd omdat ik met een meisje zit en tussen ons gaat het simpel gezegd zwaar kut. Maar we kunnen niet met een ander bc we zijn beide loners in de klas.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    OH groepsopdrachten.

    Ik haat dat zo erg; vooral wanneer iemand echt helemaal niks aan het doen is en dan begint te beweren dat zij echt wel een 8 verdiend en de rest lager omdat de rest juist niks heeft gedaan enzo.

    Jij hebt op tijd laten weten dat je er niet bij kunt zijn; hoezo doen die mensen dan zo ongelooflijk kinderachtig en gemeen? Serieus; genante foto's versturen; dat is wel echt heel kinderachtig. En verkeerde data's doorgeven is ook echt gewoon idioot. Dat doet een normaal mens niet.


    Ik wens je echt heel veel sterkte toe; dat het goed mag aflopen en dat je een goed cijfer mag halen (en de rest niet; kutmensen)
    Kun je geen docent hierbij betrekken?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ben laatst keihard laten zitten door twee projectgenoten (jongens) waardoor ik de PO bijna in mijn eentje heb gemaakt. Ik ben juist niet gaan schelden, ben niet boos geworden, heb alleen laten weten dat ik geirriteerd was en dat ik eigenlijk best wel teleurgesteld was. Dat werkt top. Kreeg toen ik daarna op school kwam allemaal knuffels, gratis drankjes en aankomend project die ik met hun doe ga ik lekker achterover leunen :) moraal van het verhaal: jullie doen vast geen communicatie opleiding, want deze mensen weten niet hoe je effectief communiceert


    Life is hard and then we die

    Mensen kunnen zo teleurstellend zijn! Dit is echt respectloos..
    Ik had eens een groepswerk (op de universiteit, dan zou je denken dat mensen wel al beschaafder zijn, helaas...), en een groepsgenote was altijd de baas aan het spelen, maar had zelf nooit op de afgesproken momenten haar voorbereidingen gemaakt. En een keertje was ik er niet doordat ik naar een begrafenis moest, begon ze blijkbaar achter mijn rug te kakken over het feit dat ik er niet was. Gelukkige waren de 2 andere groepsgenoten vriendinnen van me en hebben ze me verdedigt.
    Maar hopelijk komt het goed en haal je toch een goed cijfer. Kop op, meid!
    En geniet van je vakantie (:


    We are only a moment.